근 몇 년에 인터넷을 급속한 보급으로 중국의 전자상거래 시장을 매우 빠른 속도로 성장하고 있다. 도시 뿐만 아니라 중국 농촌 주민들의 소득 증가와 인터넷의 보급에 따라 전자상거래시장도 빠르게 성장하고 있으며 또 하나의 거대한 시장을 될 것으로 전망이다. 단 전자상거래를 농촌 시장에서 발전한 과정에서 물류문제를 전자상거래 발전의 제한 문제가 된다. 그래서 전자상거래 업체들이농촌 시장에 진입하려면 최우선 해결해야하는 문제는 바로 농촌 시장의 물류문제이다. 즉, 전자상거래의 농촌 Last-Mlie 문제이다. 본 연구는 선행연구의 방법으로 농촌 Last-Mlie 에 관련된 지식과 배경을 이론적 고찰했고 시례연구 방법으로 중국 대표적인 두 전자상거래 업체를 대상자로 중국 전자상거래 시장과 농촌 전자상거래 시장의 현황 및 전자상거래의 물류 과 Last-Mlie의 현황을 파악하였다. 두 전자상거래 업체는 농촌 진입한 과정에서 발생된 농촌 Last-Mlie 문제를 해결하기 위해서 실행한 대응방안을 비교 분석하였다. 연구를 통해서 중국 전자상거래 농촌 Last-Mlie의 발전한 과정에서 물류 ...
근 몇 년에 인터넷을 급속한 보급으로 중국의 전자상거래 시장을 매우 빠른 속도로 성장하고 있다. 도시 뿐만 아니라 중국 농촌 주민들의 소득 증가와 인터넷의 보급에 따라 전자상거래시장도 빠르게 성장하고 있으며 또 하나의 거대한 시장을 될 것으로 전망이다. 단 전자상거래를 농촌 시장에서 발전한 과정에서 물류문제를 전자상거래 발전의 제한 문제가 된다. 그래서 전자상거래 업체들이농촌 시장에 진입하려면 최우선 해결해야하는 문제는 바로 농촌 시장의 물류문제이다. 즉, 전자상거래의 농촌 Last-Mlie 문제이다. 본 연구는 선행연구의 방법으로 농촌 Last-Mlie 에 관련된 지식과 배경을 이론적 고찰했고 시례연구 방법으로 중국 대표적인 두 전자상거래 업체를 대상자로 중국 전자상거래 시장과 농촌 전자상거래 시장의 현황 및 전자상거래의 물류 과 Last-Mlie의 현황을 파악하였다. 두 전자상거래 업체는 농촌 진입한 과정에서 발생된 농촌 Last-Mlie 문제를 해결하기 위해서 실행한 대응방안을 비교 분석하였다. 연구를 통해서 중국 전자상거래 농촌 Last-Mlie의 발전한 과정에서 물류 인프라 부족, 물류 정보 시스템 낙후, 배송 인원 전문화 수준 낮음, 물류 시설 자동화 부족한 문제를 발견되었다. 도출된 문제에 따라 개선방안을 제시하고자 하였다.
근 몇 년에 인터넷을 급속한 보급으로 중국의 전자상거래 시장을 매우 빠른 속도로 성장하고 있다. 도시 뿐만 아니라 중국 농촌 주민들의 소득 증가와 인터넷의 보급에 따라 전자상거래시장도 빠르게 성장하고 있으며 또 하나의 거대한 시장을 될 것으로 전망이다. 단 전자상거래를 농촌 시장에서 발전한 과정에서 물류문제를 전자상거래 발전의 제한 문제가 된다. 그래서 전자상거래 업체들이농촌 시장에 진입하려면 최우선 해결해야하는 문제는 바로 농촌 시장의 물류문제이다. 즉, 전자상거래의 농촌 Last-Mlie 문제이다. 본 연구는 선행연구의 방법으로 농촌 Last-Mlie 에 관련된 지식과 배경을 이론적 고찰했고 시례연구 방법으로 중국 대표적인 두 전자상거래 업체를 대상자로 중국 전자상거래 시장과 농촌 전자상거래 시장의 현황 및 전자상거래의 물류 과 Last-Mlie의 현황을 파악하였다. 두 전자상거래 업체는 농촌 진입한 과정에서 발생된 농촌 Last-Mlie 문제를 해결하기 위해서 실행한 대응방안을 비교 분석하였다. 연구를 통해서 중국 전자상거래 농촌 Last-Mlie의 발전한 과정에서 물류 인프라 부족, 물류 정보 시스템 낙후, 배송 인원 전문화 수준 낮음, 물류 시설 자동화 부족한 문제를 발견되었다. 도출된 문제에 따라 개선방안을 제시하고자 하였다.
In recent years with the rapid spread of the Internet, e-commerce has also been rapid development in China, not only in the Chinese cities, but also in Chinese rural areas. The rural market is expected to become another huge market for e-commerce. But in rural areas, logistics has become an obstacle...
In recent years with the rapid spread of the Internet, e-commerce has also been rapid development in China, not only in the Chinese cities, but also in Chinese rural areas. The rural market is expected to become another huge market for e-commerce. But in rural areas, logistics has become an obstacle to the development of e-commerce. So if the e-commerce develops in rural areas, then the first problem to be solved is the logistics problem, that is, rural Last-Mile. This study uses the method of literature review to study the knowledge and background related to the rural Last-MIile, and through interview, as the main method, is conducted to make an understanding of the present situation of Chinese e-commerce market, rural e-commerce market, e-commerce logistics and Last-Mile. The interviewees are from two e-commerce companies, which are representative of China. Then this study compared the measures taken by the two companies to solve the rural Last-Mile. Through the interview, the problems have been found including the poor logistics infrastructure, backward logistics information network, the low level of professional staff and low automation in logistics facilities. Therefore this study will propose some concrete suggestions to these problems.
In recent years with the rapid spread of the Internet, e-commerce has also been rapid development in China, not only in the Chinese cities, but also in Chinese rural areas. The rural market is expected to become another huge market for e-commerce. But in rural areas, logistics has become an obstacle to the development of e-commerce. So if the e-commerce develops in rural areas, then the first problem to be solved is the logistics problem, that is, rural Last-Mile. This study uses the method of literature review to study the knowledge and background related to the rural Last-MIile, and through interview, as the main method, is conducted to make an understanding of the present situation of Chinese e-commerce market, rural e-commerce market, e-commerce logistics and Last-Mile. The interviewees are from two e-commerce companies, which are representative of China. Then this study compared the measures taken by the two companies to solve the rural Last-Mile. Through the interview, the problems have been found including the poor logistics infrastructure, backward logistics information network, the low level of professional staff and low automation in logistics facilities. Therefore this study will propose some concrete suggestions to these problems.
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