전세계적인 온난화로 인해 온실가스를 줄이기 위하여 선진국을 중심으로 많은 노력을 기울이고 있다. 자동차 배기가스는 대기오염에 직접적인 영향을 미치며, 전체의 약 82%를 차지한다. De-NOx 기술에는 Urea-SCR, HC-SCR, LNT등의 기술이 있으며 이 중 넓은 온도범위에서 높은 NOX 저감효율을 보이는 Urea-SCR이 활발히 연구되고 있다. Urea-SCR은 SCR 전단에서 수용액형태의 urea가 분사되어 SCR의 환원제로 사용되며 urea tank를 별도로 설치를 해야 한다는 단점이 있지만 타 De-NOX 저감기술에 비해 효율이 좋고 연비가 우수한 장점이 있다. EURO-6 대상 경유자동차들은 강화된 배기가스 규제를 만족하기 위하여 ...
전세계적인 온난화로 인해 온실가스를 줄이기 위하여 선진국을 중심으로 많은 노력을 기울이고 있다. 자동차 배기가스는 대기오염에 직접적인 영향을 미치며, 전체의 약 82%를 차지한다. De-NOx 기술에는 Urea-SCR, HC-SCR, LNT등의 기술이 있으며 이 중 넓은 온도범위에서 높은 NOX 저감효율을 보이는 Urea-SCR이 활발히 연구되고 있다. Urea-SCR은 SCR 전단에서 수용액형태의 urea가 분사되어 SCR의 환원제로 사용되며 urea tank를 별도로 설치를 해야 한다는 단점이 있지만 타 De-NOX 저감기술에 비해 효율이 좋고 연비가 우수한 장점이 있다. EURO-6 대상 경유자동차들은 강화된 배기가스 규제를 만족하기 위하여 EGR, 흡입공기량 제어 등을 통해 engine out NOX 컨트롤을 하여 배기가스가 후처리장치에 도달하기 전에 미리 감소시키는 특징이 있다. 하지만 EURO-4 대상 경유자동차들은 engine out으로 나가는 배기가스를 엔진에서 먼저 저감시키지 않고 후처리장치에서만 NOX 저감이 이루어진다. 본 연구의 대상차는 Retrofit Emission Control System의 중대형경유자동차로써 SCR 촉매가 해당차에 맞도록 compact하게 설계되어 있기 때문에 주어진 size안에서 EURO-6 대상 차량과 동일한 NOX 저감이 이루어져야 하며, 따라서 SCR system의 NOX 저감 성능을 담당하는 중요한 인자 중 하나인 diffuser 형상 설계가 고려되어야 한다. 본 연구는 수도권 대기질 개선의 문제를 해결해보고자 충분한 물량확보가 가능하고, 환경오염 부하율이 높은 EURO-4 이하 중대형 운행차량을 대상으로 SCR 시스템의 diffuser 형상을 연구해보고자 한다.
전세계적인 온난화로 인해 온실가스를 줄이기 위하여 선진국을 중심으로 많은 노력을 기울이고 있다. 자동차 배기가스는 대기오염에 직접적인 영향을 미치며, 전체의 약 82%를 차지한다. De-NOx 기술에는 Urea-SCR, HC-SCR, LNT등의 기술이 있으며 이 중 넓은 온도범위에서 높은 NOX 저감효율을 보이는 Urea-SCR이 활발히 연구되고 있다. Urea-SCR은 SCR 전단에서 수용액형태의 urea가 분사되어 SCR의 환원제로 사용되며 urea tank를 별도로 설치를 해야 한다는 단점이 있지만 타 De-NOX 저감기술에 비해 효율이 좋고 연비가 우수한 장점이 있다. EURO-6 대상 경유자동차들은 강화된 배기가스 규제를 만족하기 위하여 EGR, 흡입공기량 제어 등을 통해 engine out NOX 컨트롤을 하여 배기가스가 후처리장치에 도달하기 전에 미리 감소시키는 특징이 있다. 하지만 EURO-4 대상 경유자동차들은 engine out으로 나가는 배기가스를 엔진에서 먼저 저감시키지 않고 후처리장치에서만 NOX 저감이 이루어진다. 본 연구의 대상차는 Retrofit Emission Control System의 중대형경유자동차로써 SCR 촉매가 해당차에 맞도록 compact하게 설계되어 있기 때문에 주어진 size안에서 EURO-6 대상 차량과 동일한 NOX 저감이 이루어져야 하며, 따라서 SCR system의 NOX 저감 성능을 담당하는 중요한 인자 중 하나인 diffuser 형상 설계가 고려되어야 한다. 본 연구는 수도권 대기질 개선의 문제를 해결해보고자 충분한 물량확보가 가능하고, 환경오염 부하율이 높은 EURO-4 이하 중대형 운행차량을 대상으로 SCR 시스템의 diffuser 형상을 연구해보고자 한다.
Due to the accelerating global warming many countries are making efforts to reduce exhaust gas emissions. Automobile emissions are directly affecting the air pollution, it is about 82 % of the total air pollution. There are Urea-SCR, HC-SCR and LNT in the description of a technology, The Urea-SC...
Due to the accelerating global warming many countries are making efforts to reduce exhaust gas emissions. Automobile emissions are directly affecting the air pollution, it is about 82 % of the total air pollution. There are Urea-SCR, HC-SCR and LNT in the description of a technology, The Urea-SCR, which shows a high NOX reduction efficiency in various temperature conditions, is under noticed. Urea which is used as a reducing agent in the form of aqueous solution and injected in front of SCR is used on Urea-SCR. It has weakness that it is installed separately, but has advantages which are more higher efficiency of NOx reduction and Fuel efficiency than HC-SCR. EURO-6 target heavy-duty diesel vehicles control engine out NOX through EGR, inlet air flow etc. to satisfy the regulation. It has feature that it reduce exhaust gas in advance before arriving at after-processing equipment. But EURO-4 Retrofit Emission Control System heavy-duty diesel vehicles do not use EGR inlet air flow etc. before engine out. The subject of this study is Retrofit Emission Control System EURO-4 heavy-duty diesel vehicles. The SCR system is designed to fit the corresponding vehicle. So the same amount of NOX reduction of EURO-6 vehicles should be achieved within the given size. Therefore Diffuser designs that one of the most important factor based on NOX reduction performance should be considered. This paper for Diffuser design of Urea-SCR system was researched for EURO-4 heavy-duty diesel vehicles to solve the problem of improving air quality in the metropolitan area.
Due to the accelerating global warming many countries are making efforts to reduce exhaust gas emissions. Automobile emissions are directly affecting the air pollution, it is about 82 % of the total air pollution. There are Urea-SCR, HC-SCR and LNT in the description of a technology, The Urea-SCR, which shows a high NOX reduction efficiency in various temperature conditions, is under noticed. Urea which is used as a reducing agent in the form of aqueous solution and injected in front of SCR is used on Urea-SCR. It has weakness that it is installed separately, but has advantages which are more higher efficiency of NOx reduction and Fuel efficiency than HC-SCR. EURO-6 target heavy-duty diesel vehicles control engine out NOX through EGR, inlet air flow etc. to satisfy the regulation. It has feature that it reduce exhaust gas in advance before arriving at after-processing equipment. But EURO-4 Retrofit Emission Control System heavy-duty diesel vehicles do not use EGR inlet air flow etc. before engine out. The subject of this study is Retrofit Emission Control System EURO-4 heavy-duty diesel vehicles. The SCR system is designed to fit the corresponding vehicle. So the same amount of NOX reduction of EURO-6 vehicles should be achieved within the given size. Therefore Diffuser designs that one of the most important factor based on NOX reduction performance should be considered. This paper for Diffuser design of Urea-SCR system was researched for EURO-4 heavy-duty diesel vehicles to solve the problem of improving air quality in the metropolitan area.
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