현재 소비시장에서 젊은 소비자들은 지속적으로 증가하고 있다. 최근 경제 추세에 따라 1인 미디어 ‘왕홍’ 및 ‘SNS 스타’가 새로운 시장 마케팅에서 급격하게 성장하고 있다. 현재 광고시장에서 광고모델은 방송인뿐만 아니라 ‘왕홍‘ 및 ’SNS 스타‘도 광고모델로서 소비자에게 메시지를 전달한다. 본 연구는 왕홍광고에 대한 성별과 국가에 따른 반응을 살펴보았다. 연구를 위해 설문조사를 실시하였으며, 설문결과에 따르면 왕홍광고에 대한 반응은 여성이 남성보다 더욱 긍정적인 것으로 나타났고, 중국소비자는 한국소비자보다 왕홍 광고에 대한 구매의도가 더욱 높은 것으로 나타났다. 왕홍광고에 대한 반응에 있어서 성별과 국가에 따른 상호작용이 있으며, 연구 결과 중국과 한국 광고 시장은 왕홍광고 및 ...
현재 소비시장에서 젊은 소비자들은 지속적으로 증가하고 있다. 최근 경제 추세에 따라 1인 미디어 ‘왕홍’ 및 ‘SNS 스타’가 새로운 시장 마케팅에서 급격하게 성장하고 있다. 현재 광고시장에서 광고모델은 방송인뿐만 아니라 ‘왕홍‘ 및 ’SNS 스타‘도 광고모델로서 소비자에게 메시지를 전달한다. 본 연구는 왕홍광고에 대한 성별과 국가에 따른 반응을 살펴보았다. 연구를 위해 설문조사를 실시하였으며, 설문결과에 따르면 왕홍광고에 대한 반응은 여성이 남성보다 더욱 긍정적인 것으로 나타났고, 중국소비자는 한국소비자보다 왕홍 광고에 대한 구매의도가 더욱 높은 것으로 나타났다. 왕홍광고에 대한 반응에 있어서 성별과 국가에 따른 상호작용이 있으며, 연구 결과 중국과 한국 광고 시장은 왕홍광고 및 SNS 스타 광고의 부족한 상황으로 본 연구는 이 부분에 도움이 될 것으로 예상된다.
현재 소비시장에서 젊은 소비자들은 지속적으로 증가하고 있다. 최근 경제 추세에 따라 1인 미디어 ‘왕홍’ 및 ‘SNS 스타’가 새로운 시장 마케팅에서 급격하게 성장하고 있다. 현재 광고시장에서 광고모델은 방송인뿐만 아니라 ‘왕홍‘ 및 ’SNS 스타‘도 광고모델로서 소비자에게 메시지를 전달한다. 본 연구는 왕홍광고에 대한 성별과 국가에 따른 반응을 살펴보았다. 연구를 위해 설문조사를 실시하였으며, 설문결과에 따르면 왕홍광고에 대한 반응은 여성이 남성보다 더욱 긍정적인 것으로 나타났고, 중국소비자는 한국소비자보다 왕홍 광고에 대한 구매의도가 더욱 높은 것으로 나타났다. 왕홍광고에 대한 반응에 있어서 성별과 국가에 따른 상호작용이 있으며, 연구 결과 중국과 한국 광고 시장은 왕홍광고 및 SNS 스타 광고의 부족한 상황으로 본 연구는 이 부분에 도움이 될 것으로 예상된다.
Currently, consumers are growing steadily in the consumer market. Recently, according to the economic trend, 'Wanghong' and 'SNS Star' of one person media are growing rapidly in the new market. In the current advertising market, not only broadcasters but also 'Wanghong' and 'SNS Star' advertise effe...
Currently, consumers are growing steadily in the consumer market. Recently, according to the economic trend, 'Wanghong' and 'SNS Star' of one person media are growing rapidly in the new market. In the current advertising market, not only broadcasters but also 'Wanghong' and 'SNS Star' advertise effectively as an advertising model. Therefore, this study examined the gender and the reaction based on the country in Wang Hong advertising. This research was conducted to find out the differences in gender and country regarding the effects ot 'Wanghong' advertising. As a result, female respondents to Wang Hong advertising were more positive than the men, and the Chinese consumers were more likely to purchase Wang Hong advertising than the Korean consumers. The results of this study show that there will be more Wang Hong and SNS star advertisements in the Chinese and Korean advertising markets.
Currently, consumers are growing steadily in the consumer market. Recently, according to the economic trend, 'Wanghong' and 'SNS Star' of one person media are growing rapidly in the new market. In the current advertising market, not only broadcasters but also 'Wanghong' and 'SNS Star' advertise effectively as an advertising model. Therefore, this study examined the gender and the reaction based on the country in Wang Hong advertising. This research was conducted to find out the differences in gender and country regarding the effects ot 'Wanghong' advertising. As a result, female respondents to Wang Hong advertising were more positive than the men, and the Chinese consumers were more likely to purchase Wang Hong advertising than the Korean consumers. The results of this study show that there will be more Wang Hong and SNS star advertisements in the Chinese and Korean advertising markets.
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