인터넷 발전은 왕홍 마케팅의 발전을 촉진시킨다. 인터넷 플랫폼과 운영기술이 지속적인 발전하기 때문에 왕홍은 "1.0시대"가 "2.0시대", "3.0시대"로 탈바꿈한다. 왕홍 마케팅의 발전은 대단한 상업기능과 잠재력을 갖고 있다. 지금 중국내 C2C 모식은 전자상거래에서 중요한 위치를 차지하고 있다. 최근 몇 년간에, 왕홍 마케팅시대의 도래에 따라 사람들의 생활방식이나 소비관념도 달라지고 있다. 특히 왕홍은 생방송을 통하여 소비자에게 개성 있는 제품을 제공할 수 있다. 그리고 왕홍들은 타겟 마케팅 수단을 이용하여 ...
인터넷 발전은 왕홍 마케팅의 발전을 촉진시킨다. 인터넷 플랫폼과 운영기술이 지속적인 발전하기 때문에 왕홍은 "1.0시대"가 "2.0시대", "3.0시대"로 탈바꿈한다. 왕홍 마케팅의 발전은 대단한 상업기능과 잠재력을 갖고 있다. 지금 중국내 C2C 모식은 전자상거래에서 중요한 위치를 차지하고 있다. 최근 몇 년간에, 왕홍 마케팅시대의 도래에 따라 사람들의 생활방식이나 소비관념도 달라지고 있다. 특히 왕홍은 생방송을 통하여 소비자에게 개성 있는 제품을 제공할 수 있다. 그리고 왕홍들은 타겟 마케팅 수단을 이용하여 온라인 쇼핑을 빠르게 촉진시킨다. 그러므로 이 과정에서 어떤 요소들이 소비자의 구매의도에 대해 영향을 미치는지 연구할 의미가 있다고 생각한다. 나아가 C2C 전자상거래 방식의 발전을 위한 제안을 제공할 수 있다. 본 논문은 왕홍 마케팅에 관한 이론 약술을 검토하고, 왕홍 생방송의 특성을 소개하고, 중국 C2C 전자상거래의 환경 및 C2C 소비행위에 관한 분석을 하였다. 그리고 왕홍 생방송의 특성이 구매의도에 미치는 영향에 관한 변수를 정리함을 통해서, 기술수용모형(TAM) 등 이론을 결합한 다음에, 본 논문의 연구변수를 추출하여 모형을 설계하였다. 왕홍 생방송의 특성을 결합하고, "왕홍 생방송의 유용성", "왕홍 생방송의 이용 용이성", "왕홍 생방송의 즐거움", "왕홍 생방송의 신뢰성", "왕홍 생방송의 실현성"의 5 가지 독립변수로 모델을 설립하였다. 왕홍 생방송이 구매의도에 미치는 영향에 관한 설문지를 설계하고 설문조사를 하였다. SPSS 22.0를 이용하여 실증분석을 진행하였다. 마지막으로 연구결과를 얻었고 관련된 방안을 제출하였다. 연구결과는 왕홍 생방송의 이용 용이성과 즐거움을 제외하고 나머지 특성인 유용성, 신뢰성, 실현성이 온라인 의류쇼핑을 하는 소비자의 구매태도에 영향을 주는 것으로 나타났다. 이어서 소비자들이 인터넷 쇼핑에 대한 구매태도는 구매의도에 긍정적 영향을 미치는 것도 나타났다.
인터넷 발전은 왕홍 마케팅의 발전을 촉진시킨다. 인터넷 플랫폼과 운영기술이 지속적인 발전하기 때문에 왕홍은 "1.0시대"가 "2.0시대", "3.0시대"로 탈바꿈한다. 왕홍 마케팅의 발전은 대단한 상업기능과 잠재력을 갖고 있다. 지금 중국내 C2C 모식은 전자상거래에서 중요한 위치를 차지하고 있다. 최근 몇 년간에, 왕홍 마케팅시대의 도래에 따라 사람들의 생활방식이나 소비관념도 달라지고 있다. 특히 왕홍은 생방송을 통하여 소비자에게 개성 있는 제품을 제공할 수 있다. 그리고 왕홍들은 타겟 마케팅 수단을 이용하여 온라인 쇼핑을 빠르게 촉진시킨다. 그러므로 이 과정에서 어떤 요소들이 소비자의 구매의도에 대해 영향을 미치는지 연구할 의미가 있다고 생각한다. 나아가 C2C 전자상거래 방식의 발전을 위한 제안을 제공할 수 있다. 본 논문은 왕홍 마케팅에 관한 이론 약술을 검토하고, 왕홍 생방송의 특성을 소개하고, 중국 C2C 전자상거래의 환경 및 C2C 소비행위에 관한 분석을 하였다. 그리고 왕홍 생방송의 특성이 구매의도에 미치는 영향에 관한 변수를 정리함을 통해서, 기술수용모형(TAM) 등 이론을 결합한 다음에, 본 논문의 연구변수를 추출하여 모형을 설계하였다. 왕홍 생방송의 특성을 결합하고, "왕홍 생방송의 유용성", "왕홍 생방송의 이용 용이성", "왕홍 생방송의 즐거움", "왕홍 생방송의 신뢰성", "왕홍 생방송의 실현성"의 5 가지 독립변수로 모델을 설립하였다. 왕홍 생방송이 구매의도에 미치는 영향에 관한 설문지를 설계하고 설문조사를 하였다. SPSS 22.0를 이용하여 실증분석을 진행하였다. 마지막으로 연구결과를 얻었고 관련된 방안을 제출하였다. 연구결과는 왕홍 생방송의 이용 용이성과 즐거움을 제외하고 나머지 특성인 유용성, 신뢰성, 실현성이 온라인 의류쇼핑을 하는 소비자의 구매태도에 영향을 주는 것으로 나타났다. 이어서 소비자들이 인터넷 쇼핑에 대한 구매태도는 구매의도에 긍정적 영향을 미치는 것도 나타났다.
The rise of the Internet promoted development of the Internet celebrity economy. Along with continuously upgrade of the Internet platform and operational technology, the Internet celebrity experienced transformation from 1.0 to 2.0 and 3.0. The aggregation and development of the Internet celebrity e...
The rise of the Internet promoted development of the Internet celebrity economy. Along with continuously upgrade of the Internet platform and operational technology, the Internet celebrity experienced transformation from 1.0 to 2.0 and 3.0. The aggregation and development of the Internet celebrity economy industrial chain have infinity business opportunities and potential. Chinese C2C model has occupied an important position in the field of e-commerce at present. In recent years, with the era of the Internet celebrity economy advent, people’s way of life and consumer attitudes have been changed. In particular Internet celebrity can provide personalized production to customer via live interaction. In addition, Internet celebrity use target marketing method promote online shopping quickly. Therefore, this study will investigate which factors have an impact on the purchase intention of customer during live interaction, and then provide some solutions for the development of C2C e-commerce model. This study reviewed the theory of Internet celebrity economy and introduced the relevant features of Internet live interaction, as well as analyzes Chinese e-commerce environment and C2C consumer behavior. By sorting out regarding variables that Internet celebrity live interaction features affects purchase intention and combined with Technology Acceptance Model (TAM) and other related theoretical basis. Thus, lead into variables and designed the model of this study. And then analysis the impact about purchase intention of online clothing shopping for young Chinese consumers by watching the Internet celebrity live interaction. This study combines the feature of Internet celebrity live interaction, and lead into five independent variables (usefulness, ease of use, entertainment, reliability and realization) to build the model. Designed and conducted a questionnaire survey that Chinese Internet celebrity live interaction affect the purchase intention. Used the SPSS 22.0 to carry out empirical analysis. Finally, obtained the results of the study and made recommendations. Research indicates that the purchase intention of consumer online clothing shopping was affected by the usefulness, reliability, realization. And these three factors have a positive impact on the purchase intention indirectly. 互联网的崛起催生了网红经济的发展,随着互联网平台和运营技术的不断成熟升级,网红经历了从1.0向2.0、3.0的蜕变。网红经济产业链的聚合和发展蕴藏着无限的商机和潜能。 目前,我国C2C模式己在电子商务领域占据重要位置。最近几年间,随着网红经济时代的到来,人们的生活方式和消费观念也随之改变。特别是网红通过直播可以为消费者提供个性化的产品,并且网红利用目标营销手段快速促进网上购物。因此,在直播过程中,我认为研究哪些因素对消费者的购买意图产生影响具有一定的意义性。进而为C2C电子商务模式的发展提供一些方案。 本文回顾了网红经济的相关理论,介绍了网红直播的相关特性,分析了中国电子商务环境和C2C消费行为,通过整理关于网红直播特性影响购买意图的变量,结合技术接受模型(TAM)等相关理论基础,从而引入变量并设计出本文的模型,进而针对中国年轻消费者通过观看网红直播,影响网上服装购物的购买意图进行调查。本文结合网红直播的特性,引入网红直播的“有用性”,“易用性”,“娱乐性”,“信赖性”,“实现性”五个自变量来构建模型,设计关于中国网红直播影响购买意图的调查问卷并进行问卷调查。利用SPSS 22.0软件进行实证分析,最终得出研究结果并提出相关建议。 研究结果表明:除去网红直播的易用性和娱乐性,其余网红直播的有用性,信赖性,实现性对消费者网上服装购物的购买态度都产生影响,间接对购买意图产生积极影响。
The rise of the Internet promoted development of the Internet celebrity economy. Along with continuously upgrade of the Internet platform and operational technology, the Internet celebrity experienced transformation from 1.0 to 2.0 and 3.0. The aggregation and development of the Internet celebrity economy industrial chain have infinity business opportunities and potential. Chinese C2C model has occupied an important position in the field of e-commerce at present. In recent years, with the era of the Internet celebrity economy advent, people’s way of life and consumer attitudes have been changed. In particular Internet celebrity can provide personalized production to customer via live interaction. In addition, Internet celebrity use target marketing method promote online shopping quickly. Therefore, this study will investigate which factors have an impact on the purchase intention of customer during live interaction, and then provide some solutions for the development of C2C e-commerce model. This study reviewed the theory of Internet celebrity economy and introduced the relevant features of Internet live interaction, as well as analyzes Chinese e-commerce environment and C2C consumer behavior. By sorting out regarding variables that Internet celebrity live interaction features affects purchase intention and combined with Technology Acceptance Model (TAM) and other related theoretical basis. Thus, lead into variables and designed the model of this study. And then analysis the impact about purchase intention of online clothing shopping for young Chinese consumers by watching the Internet celebrity live interaction. This study combines the feature of Internet celebrity live interaction, and lead into five independent variables (usefulness, ease of use, entertainment, reliability and realization) to build the model. Designed and conducted a questionnaire survey that Chinese Internet celebrity live interaction affect the purchase intention. Used the SPSS 22.0 to carry out empirical analysis. Finally, obtained the results of the study and made recommendations. Research indicates that the purchase intention of consumer online clothing shopping was affected by the usefulness, reliability, realization. And these three factors have a positive impact on the purchase intention indirectly. 互联网的崛起催生了网红经济的发展,随着互联网平台和运营技术的不断成熟升级,网红经历了从1.0向2.0、3.0的蜕变。网红经济产业链的聚合和发展蕴藏着无限的商机和潜能。 目前,我国C2C模式己在电子商务领域占据重要位置。最近几年间,随着网红经济时代的到来,人们的生活方式和消费观念也随之改变。特别是网红通过直播可以为消费者提供个性化的产品,并且网红利用目标营销手段快速促进网上购物。因此,在直播过程中,我认为研究哪些因素对消费者的购买意图产生影响具有一定的意义性。进而为C2C电子商务模式的发展提供一些方案。 本文回顾了网红经济的相关理论,介绍了网红直播的相关特性,分析了中国电子商务环境和C2C消费行为,通过整理关于网红直播特性影响购买意图的变量,结合技术接受模型(TAM)等相关理论基础,从而引入变量并设计出本文的模型,进而针对中国年轻消费者通过观看网红直播,影响网上服装购物的购买意图进行调查。本文结合网红直播的特性,引入网红直播的“有用性”,“易用性”,“娱乐性”,“信赖性”,“实现性”五个自变量来构建模型,设计关于中国网红直播影响购买意图的调查问卷并进行问卷调查。利用SPSS 22.0软件进行实证分析,最终得出研究结果并提出相关建议。 研究结果表明:除去网红直播的易用性和娱乐性,其余网红直播的有用性,信赖性,实现性对消费者网上服装购物的购买态度都产生影响,间接对购买意图产生积极影响。
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