곡선반경, 캔트, 열차속도의 상관관계를 분석하여 운행열차종별, 운행속도, 최대부족캔트와 초과캔트에 대한 기준을 만족하는 캔트범위를 설계속도별, 도상형식별로 분석하고 현재의 설계기준의 적정성을 검토하여 최적의 최소곡선 반경을 제시 하였다. 회귀분석을 통한 열차 혼용시 운행 빈도에 따른 열차운행속도를 산정하여 고속열차 회수비에 따른 균형캔트와 곡선반경별 설정캔트 범위를 산정하였다. 본 연구를 통해 얻어진 최소곡선반경과 다양한 차종이 혼용 운행하는 도상형식에 따른 설정캔트 범위를 제시함으로써 ...
곡선반경, 캔트, 열차속도의 상관관계를 분석하여 운행열차종별, 운행속도, 최대부족캔트와 초과캔트에 대한 기준을 만족하는 캔트범위를 설계속도별, 도상형식별로 분석하고 현재의 설계기준의 적정성을 검토하여 최적의 최소곡선 반경을 제시 하였다. 회귀분석을 통한 열차 혼용시 운행 빈도에 따른 열차운행속도를 산정하여 고속열차 회수비에 따른 균형캔트와 곡선반경별 설정캔트 범위를 산정하였다. 본 연구를 통해 얻어진 최소곡선반경과 다양한 차종이 혼용 운행하는 도상형식에 따른 설정캔트 범위를 제시함으로써 노반, 궤도의 선형설계 및 운영노선의 속도 향상시 운행차종에 따른 캔트관련 기준을 만족 할 수 있을 것으로 사료된다.
곡선반경, 캔트, 열차속도의 상관관계를 분석하여 운행열차종별, 운행속도, 최대부족캔트와 초과캔트에 대한 기준을 만족하는 캔트범위를 설계속도별, 도상형식별로 분석하고 현재의 설계기준의 적정성을 검토하여 최적의 최소곡선 반경을 제시 하였다. 회귀분석을 통한 열차 혼용시 운행 빈도에 따른 열차운행속도를 산정하여 고속열차 회수비에 따른 균형캔트와 곡선반경별 설정캔트 범위를 산정하였다. 본 연구를 통해 얻어진 최소곡선반경과 다양한 차종이 혼용 운행하는 도상형식에 따른 설정캔트 범위를 제시함으로써 노반, 궤도의 선형설계 및 운영노선의 속도 향상시 운행차종에 따른 캔트관련 기준을 만족 할 수 있을 것으로 사료된다.
In this paper, I have analyzed the correlation among the radius of curvature, cant and the railway speed. Also I have reviewed the range of cant which satisfies the standards of the train type, operating speed, maximum cant deficiency and over-canting by the types of design speed and ballast. As a r...
In this paper, I have analyzed the correlation among the radius of curvature, cant and the railway speed. Also I have reviewed the range of cant which satisfies the standards of the train type, operating speed, maximum cant deficiency and over-canting by the types of design speed and ballast. As a result, I have suggested the range of value for the optimal minimum radius of curvature. Through the regression analysis, the railway operating speed for mixed use of railway in accordance with the operation frequency was estimated, and the ranges of equilibrium cant and corrected cant by curve radius due to the High Speed Rail recovery ratio were estimated. The optimized radius of curvature and the range for corrected cant in accordance with the ballast type in mixed use operation with other modes of transport will be suggested in order to satisfy the cant related standards regarding operating vehicle type for the track alignment design and speed improvement.
In this paper, I have analyzed the correlation among the radius of curvature, cant and the railway speed. Also I have reviewed the range of cant which satisfies the standards of the train type, operating speed, maximum cant deficiency and over-canting by the types of design speed and ballast. As a result, I have suggested the range of value for the optimal minimum radius of curvature. Through the regression analysis, the railway operating speed for mixed use of railway in accordance with the operation frequency was estimated, and the ranges of equilibrium cant and corrected cant by curve radius due to the High Speed Rail recovery ratio were estimated. The optimized radius of curvature and the range for corrected cant in accordance with the ballast type in mixed use operation with other modes of transport will be suggested in order to satisfy the cant related standards regarding operating vehicle type for the track alignment design and speed improvement.
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