본 연구 목적은 영화 ‘라라랜드’의 제작 배경과 저스틴 허위츠의 음악적 특징을 알아보고, 저스틴 허위츠가 작곡한 ‘라라랜드’의 음악을 영화음악 속 기능별로 분류해 그에 따른 음악적 특징을 분석하는 것이었다.
본 연구는 영화의 제작배경과 저스틴 허위츠의 음악적 특징을 분석해 영화 ‘라라랜드’의 음악을 오프닝(Opening), 전주곡의 기능, 인물 묘사 기능, 주제가의 기능, 스토리텔링(Story Telling)의 기능, 피날레(Finale) 등 6가지 영화음악의 기능으로 분류하여 각각의 음악적 특징을 분석하였다.
...
본 연구 목적은 영화 ‘라라랜드’의 제작 배경과 저스틴 허위츠의 음악적 특징을 알아보고, 저스틴 허위츠가 작곡한 ‘라라랜드’의 음악을 영화음악 속 기능별로 분류해 그에 따른 음악적 특징을 분석하는 것이었다.
본 연구는 영화의 제작배경과 저스틴 허위츠의 음악적 특징을 분석해 영화 ‘라라랜드’의 음악을 오프닝(Opening), 전주곡의 기능, 인물 묘사 기능, 주제가의 기능, 스토리텔링(Story Telling)의 기능, 피날레(Finale) 등 6가지 영화음악의 기능으로 분류하여 각각의 음악적 특징을 분석하였다.
그 결과, 영화 ‘라라랜드’의 음악은 클래식 음악을 베이스로 바흐의 대위법, 모드, 바그너 악극에서 사용한 라이프 모티프, 그리고 서곡과 전주곡의 형태에 영향을 받아 전개되었다. 또한, 영화 음악이 스토리텔링의 역할을 하며 영상에 적극적으로 개입하였으며, 주제가 테마를 짧게 편집하여 영상 안에 자주 노출해 관객의 음악 선호도를 높였고, 마지막 플래시 백 장면에는 대사 없이 영상과 음악으로만 전개함으로써 ‘라라랜드’의 음악이 영화 내용을 설명해주었다.
이러한 본 연구 결과가 많은 음악가에게 재해석되어 더 좋은 영화음악이 만들어지길 기대하며 더 나아가 한국 영화음악 발전에 이바지하기를 바란다.
본 연구 목적은 영화 ‘라라랜드’의 제작 배경과 저스틴 허위츠의 음악적 특징을 알아보고, 저스틴 허위츠가 작곡한 ‘라라랜드’의 음악을 영화음악 속 기능별로 분류해 그에 따른 음악적 특징을 분석하는 것이었다.
본 연구는 영화의 제작배경과 저스틴 허위츠의 음악적 특징을 분석해 영화 ‘라라랜드’의 음악을 오프닝(Opening), 전주곡의 기능, 인물 묘사 기능, 주제가의 기능, 스토리텔링(Story Telling)의 기능, 피날레(Finale) 등 6가지 영화음악의 기능으로 분류하여 각각의 음악적 특징을 분석하였다.
그 결과, 영화 ‘라라랜드’의 음악은 클래식 음악을 베이스로 바흐의 대위법, 모드, 바그너 악극에서 사용한 라이프 모티프, 그리고 서곡과 전주곡의 형태에 영향을 받아 전개되었다. 또한, 영화 음악이 스토리텔링의 역할을 하며 영상에 적극적으로 개입하였으며, 주제가 테마를 짧게 편집하여 영상 안에 자주 노출해 관객의 음악 선호도를 높였고, 마지막 플래시 백 장면에는 대사 없이 영상과 음악으로만 전개함으로써 ‘라라랜드’의 음악이 영화 내용을 설명해주었다.
이러한 본 연구 결과가 많은 음악가에게 재해석되어 더 좋은 영화음악이 만들어지길 기대하며 더 나아가 한국 영화음악 발전에 이바지하기를 바란다.
The purpose of this study is to research the background of the film ‘LaLa-Land’ and the musical features of Justin Hurwitz. It was to analyze music characteristics by classification music of "LaLa-Land" composed by Justin Hurwitz into function of film.
This study analyzed the background of the ...
The purpose of this study is to research the background of the film ‘LaLa-Land’ and the musical features of Justin Hurwitz. It was to analyze music characteristics by classification music of "LaLa-Land" composed by Justin Hurwitz into function of film.
This study analyzed the background of the film production and the musical characteristics of Justin Hurwitz and analyzed the music of the movie 'LaLa-Land'. This study classified the music of the film ‘LaLa Land’ into six categories such as the Opening, the function of the prelude, the function of the character description, the function of the theme song, the function of the story telling, and the finale.
As the results of this research, the music of the movie 'LaLa-Land' was influenced by using Bach's counterpoint, mode, also, the type of the overture, prelude, and Leitmotif that Wagner used in the music drama. Moreover, Film music played a role of storytelling and actively intervened in the screen, shortly edited the theme and inserted it into the movie often to enhance music preference to the audiences, and in the last flashback scene, 'LaLa- Land’ explained the movie by using only screen and music without speech.
Through the research, it is expected for these analyses to be reinterpreted by many musicians to be a base for the writing of good film music and further contribute to the development of Korean film score.
The purpose of this study is to research the background of the film ‘LaLa-Land’ and the musical features of Justin Hurwitz. It was to analyze music characteristics by classification music of "LaLa-Land" composed by Justin Hurwitz into function of film.
This study analyzed the background of the film production and the musical characteristics of Justin Hurwitz and analyzed the music of the movie 'LaLa-Land'. This study classified the music of the film ‘LaLa Land’ into six categories such as the Opening, the function of the prelude, the function of the character description, the function of the theme song, the function of the story telling, and the finale.
As the results of this research, the music of the movie 'LaLa-Land' was influenced by using Bach's counterpoint, mode, also, the type of the overture, prelude, and Leitmotif that Wagner used in the music drama. Moreover, Film music played a role of storytelling and actively intervened in the screen, shortly edited the theme and inserted it into the movie often to enhance music preference to the audiences, and in the last flashback scene, 'LaLa- Land’ explained the movie by using only screen and music without speech.
Through the research, it is expected for these analyses to be reinterpreted by many musicians to be a base for the writing of good film music and further contribute to the development of Korean film score.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.