현대 사회는 인터넷을 통해 전 세계에서 정보와, 의견을 교환하고, 인터넷에서 자신을 알리고 표출하며, 경제생활을 하는 등 인터넷으로 라이프 스타일이 형성되었다. 새롭게 나타난 트렌드로 온라인 광고 마케팅도 나타나게 되었다.
최근에는 1인 미디어 방송이 트렌드로 부각되며 1인 미디어 방송 매체를 이용한 온라인 광고가 활발하지만 이에 대한 논문이 부족한 상황이었기에, 1인 미디어 영상 광고를 통해 점포의 매출이 어떻게 나타나는지를 실증적으로 파악하기 위해 출발한 연구다.
1인 미디어 광고를 통한 매출과의 상관관계에 최근...
현대 사회는 인터넷을 통해 전 세계에서 정보와, 의견을 교환하고, 인터넷에서 자신을 알리고 표출하며, 경제생활을 하는 등 인터넷으로 라이프 스타일이 형성되었다. 새롭게 나타난 트렌드로 온라인 광고 마케팅도 나타나게 되었다.
최근에는 1인 미디어 방송이 트렌드로 부각되며 1인 미디어 방송 매체를 이용한 온라인 광고가 활발하지만 이에 대한 논문이 부족한 상황이었기에, 1인 미디어 영상 광고를 통해 점포의 매출이 어떻게 나타나는지를 실증적으로 파악하기 위해 출발한 연구다.
1인 미디어 광고를 통한 매출과의 상관관계에 최근 이슈가 되며 연구가 활성화되려는 상황에서 연구 샘플의 수 및 연구의 초기단계라는 한계점으로 탐색적 연구임을 밝힌다. 아쉽지만, 이 논문이 1인 미디어 방송과 매출 간의 상관관계를 밝히는 출발점이 되었다는 것에서 의의를 가지며 추후에 이 분야의 연구가 활성화 되었으면 하는 바이다.
현대 사회는 인터넷을 통해 전 세계에서 정보와, 의견을 교환하고, 인터넷에서 자신을 알리고 표출하며, 경제생활을 하는 등 인터넷으로 라이프 스타일이 형성되었다. 새롭게 나타난 트렌드로 온라인 광고 마케팅도 나타나게 되었다.
최근에는 1인 미디어 방송이 트렌드로 부각되며 1인 미디어 방송 매체를 이용한 온라인 광고가 활발하지만 이에 대한 논문이 부족한 상황이었기에, 1인 미디어 영상 광고를 통해 점포의 매출이 어떻게 나타나는지를 실증적으로 파악하기 위해 출발한 연구다.
1인 미디어 광고를 통한 매출과의 상관관계에 최근 이슈가 되며 연구가 활성화되려는 상황에서 연구 샘플의 수 및 연구의 초기단계라는 한계점으로 탐색적 연구임을 밝힌다. 아쉽지만, 이 논문이 1인 미디어 방송과 매출 간의 상관관계를 밝히는 출발점이 되었다는 것에서 의의를 가지며 추후에 이 분야의 연구가 활성화 되었으면 하는 바이다.
In the modern society, the lifestyle was formed through the Internet, exchanging
information and opinions from around the world, informing and expressing themselves
on the Internet, and doing economic life. New trends have also led to online
advertising marketing.
In recent years, pe...
In the modern society, the lifestyle was formed through the Internet, exchanging
information and opinions from around the world, informing and expressing themselves
on the Internet, and doing economic life. New trends have also led to online
advertising marketing.
In recent years, personal media broadcasting has emerged as a trend, and online
advertisements using personal media broadcast have been active, but because of the
lack of articles on them, it is the study that started to understand how the sales of
the store appear through the personal media broadcasting advertisement.
This is an exploratory study with the limitations of the number of research samples
and the early stages of research in the context of the recent research on the
correlation with sales through personal media broadcasting advertising. Unfortunately,
this paper has significance in that it is the starting point of clarifying the correlation
between personal media broadcasting and sales, and I hope that the research in this
field will be activated in the future.
Key words: online advertising marketing, personal media broadcasting, personal media
broadcasting advertisement, sales of the store
In the modern society, the lifestyle was formed through the Internet, exchanging
information and opinions from around the world, informing and expressing themselves
on the Internet, and doing economic life. New trends have also led to online
advertising marketing.
In recent years, personal media broadcasting has emerged as a trend, and online
advertisements using personal media broadcast have been active, but because of the
lack of articles on them, it is the study that started to understand how the sales of
the store appear through the personal media broadcasting advertisement.
This is an exploratory study with the limitations of the number of research samples
and the early stages of research in the context of the recent research on the
correlation with sales through personal media broadcasting advertising. Unfortunately,
this paper has significance in that it is the starting point of clarifying the correlation
between personal media broadcasting and sales, and I hope that the research in this
field will be activated in the future.
Key words: online advertising marketing, personal media broadcasting, personal media
broadcasting advertisement, sales of the store
주제어
#온라인 방송 1인 미디어 방송 1인 미디어 방송 광고 점포 매출 online advertising marketing personal media broadcasting personal media broadcasting advertisement sales of the store
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