최근 블록체인 기술을 활용하고자 하는 기업들의 니즈가 확대되고 있다. 전 세계적으로 정부, 금융기관, 글로벌 기업 등이 관련기술 개발 및 활용에 적극적인 상황이며, 기업 비즈니스 플랫폼 구축 및 제반 연구 병행 등 다양한 노력 중에 있다. 향후 블록체인 기술을 활용한 비즈니스 영위 및 관리 개선의 움직임은 더욱 가속화될 것으로 보이는 가운데 요즘 다양한 블록체인 플랫폼이 생겨나고 현실적으로 블록체인 기술의 현실화를 이루었지만 아직 소비자들에겐 친숙하지 않는 것이 사실이다. 그것은 블록체인 플랫폼 비즈니스를 차별화하는 브랜드파워가 부족하기 때문이다. 이와 같이, 비즈니스 구조가 명확하지 않아 대중에게는 흐리게만 보였던 ...
최근 블록체인 기술을 활용하고자 하는 기업들의 니즈가 확대되고 있다. 전 세계적으로 정부, 금융기관, 글로벌 기업 등이 관련기술 개발 및 활용에 적극적인 상황이며, 기업 비즈니스 플랫폼 구축 및 제반 연구 병행 등 다양한 노력 중에 있다. 향후 블록체인 기술을 활용한 비즈니스 영위 및 관리 개선의 움직임은 더욱 가속화될 것으로 보이는 가운데 요즘 다양한 블록체인 플랫폼이 생겨나고 현실적으로 블록체인 기술의 현실화를 이루었지만 아직 소비자들에겐 친숙하지 않는 것이 사실이다. 그것은 블록체인 플랫폼 비즈니스를 차별화하는 브랜드파워가 부족하기 때문이다. 이와 같이, 비즈니스 구조가 명확하지 않아 대중에게는 흐리게만 보였던 블록체인이 익숙한 형태의 플랫폼으로 속속 등장하고 있다. SNS 대부분의 콘텐츠를 실질적으로는 유저가 생산하듯, 블록체인이 활발해지기 위해서는 대중적인 서비스를 구현해 유저 풀 확보해야 한다. 대중 입장에서 친숙하게 인식하게 하는 것이 중요하다는 것이다. 즉 불편을 새로움으로 받아들일 수 있는 역할이 필요한 것이다. 블록체인을 탄탄히 받쳐줄 인프라 부재와 여전히 온라인 안에서 혹은 온라인에서 오프라인으로 확장되며 문제점은 끊임없이 발생하고 있는 보안문제와 그에 따라 발생하는 여러 상황을 고려해야 하지만 본 연구는 그러한 부분들보다 블록체인플랫폼 의 브랜드자산구축에 중점을 두었다. 오늘날 우리 주변에 있는 많은 플랫폼들이 우리 라이프스타일을 조금씩 조금씩 한번에 바꾸었다. 애플의 아이폰이, 에어비앤비가, 넷플릭스가 그랬다. 그렇게 플랫폼이 활성화되기까지 플랫폼은 자신만의 브랜드 정체성을 구축하며 유저를 확보해나갔다. 이제 충성도 높은 유저를 두고 있는 브랜드로 자리잡았다. 블록체인 기반의 플랫폼도 그 자체로 브랜드가 돼 우리도 모르는 사이에 라이프스타일을 바꾸고 선도해나가는 브랜드로 나아갈 수 있는 잠재성이 충분하다. 아직은 낯선 기술이지만 그들의 방식으로 연결 지어 결국은 대중이 낯선 경험을 불편이 아닌 새로운 경험으로 받아들일 수 있게 될 것이다. 본 연구에서는 블록체인 플랫폼 산업의 확대를 위한 수단으로서 브랜드자산의 구축을 위해 블록체인에 킬러 콘텐츠를 바탕으로 브랜드자산을 구축한다는 것이 방향이다.
최근 블록체인 기술을 활용하고자 하는 기업들의 니즈가 확대되고 있다. 전 세계적으로 정부, 금융기관, 글로벌 기업 등이 관련기술 개발 및 활용에 적극적인 상황이며, 기업 비즈니스 플랫폼 구축 및 제반 연구 병행 등 다양한 노력 중에 있다. 향후 블록체인 기술을 활용한 비즈니스 영위 및 관리 개선의 움직임은 더욱 가속화될 것으로 보이는 가운데 요즘 다양한 블록체인 플랫폼이 생겨나고 현실적으로 블록체인 기술의 현실화를 이루었지만 아직 소비자들에겐 친숙하지 않는 것이 사실이다. 그것은 블록체인 플랫폼 비즈니스를 차별화하는 브랜드파워가 부족하기 때문이다. 이와 같이, 비즈니스 구조가 명확하지 않아 대중에게는 흐리게만 보였던 블록체인이 익숙한 형태의 플랫폼으로 속속 등장하고 있다. SNS 대부분의 콘텐츠를 실질적으로는 유저가 생산하듯, 블록체인이 활발해지기 위해서는 대중적인 서비스를 구현해 유저 풀 확보해야 한다. 대중 입장에서 친숙하게 인식하게 하는 것이 중요하다는 것이다. 즉 불편을 새로움으로 받아들일 수 있는 역할이 필요한 것이다. 블록체인을 탄탄히 받쳐줄 인프라 부재와 여전히 온라인 안에서 혹은 온라인에서 오프라인으로 확장되며 문제점은 끊임없이 발생하고 있는 보안문제와 그에 따라 발생하는 여러 상황을 고려해야 하지만 본 연구는 그러한 부분들보다 블록체인플랫폼 의 브랜드자산구축에 중점을 두었다. 오늘날 우리 주변에 있는 많은 플랫폼들이 우리 라이프스타일을 조금씩 조금씩 한번에 바꾸었다. 애플의 아이폰이, 에어비앤비가, 넷플릭스가 그랬다. 그렇게 플랫폼이 활성화되기까지 플랫폼은 자신만의 브랜드 정체성을 구축하며 유저를 확보해나갔다. 이제 충성도 높은 유저를 두고 있는 브랜드로 자리잡았다. 블록체인 기반의 플랫폼도 그 자체로 브랜드가 돼 우리도 모르는 사이에 라이프스타일을 바꾸고 선도해나가는 브랜드로 나아갈 수 있는 잠재성이 충분하다. 아직은 낯선 기술이지만 그들의 방식으로 연결 지어 결국은 대중이 낯선 경험을 불편이 아닌 새로운 경험으로 받아들일 수 있게 될 것이다. 본 연구에서는 블록체인 플랫폼 산업의 확대를 위한 수단으로서 브랜드자산의 구축을 위해 블록체인에 킬러 콘텐츠를 바탕으로 브랜드자산을 구축한다는 것이 방향이다.
Recently, there has been a growing need for companies to leverage block-chain technology. Around the world, the government, financial institutions, and global companies are actively developing and utilizing related technologies, and are currently making various efforts, such as building a business p...
Recently, there has been a growing need for companies to leverage block-chain technology. Around the world, the government, financial institutions, and global companies are actively developing and utilizing related technologies, and are currently making various efforts, such as building a business platform and conducting research. While the move to improve business operations and management using blockchain technology is expected to accelerate in the future, a variety of block-chain platforms are emerging and are not realistic to consumers. That is due to the lack of brand power that distinguishes the blockchain platform business. As such, the architecture of the business is not clear, and the block chain, which has only been blurred to the public, is emerging in a familiar form. Just as users produce most of the contents of SNS, public services must be implemented to secure user pools in order for the block chain to become active. In other words, it is important for the public to recognize it with familiarity. That is, they need a role in accepting inconvenience as novelty. The lack of infrastructure to support the block chain well and still the ongoing security issue extending both online and offline, and the resulting situations of the building blocks have to be taken into account. Many platforms around us today have slightly changed our lifestyles. Apple's iPhone, Airbus and Netflix were. Until the platform was activated, the platform established its own brand identity and secured users. Now it has become a brand with loyal users. As block-chained platforms become brands by themselves, there is a good chance that they can change their lifestyles and become leading brands without even realizing it. It is still a strange technology, but connected in their own way so that the public will eventually be able to accept it as a new experience, not an inconvenience. In this study, the direction is to build brand assets based on killer content in the block chain to build brand assets as a means of expanding the block-chain platform industry.
Recently, there has been a growing need for companies to leverage block-chain technology. Around the world, the government, financial institutions, and global companies are actively developing and utilizing related technologies, and are currently making various efforts, such as building a business platform and conducting research. While the move to improve business operations and management using blockchain technology is expected to accelerate in the future, a variety of block-chain platforms are emerging and are not realistic to consumers. That is due to the lack of brand power that distinguishes the blockchain platform business. As such, the architecture of the business is not clear, and the block chain, which has only been blurred to the public, is emerging in a familiar form. Just as users produce most of the contents of SNS, public services must be implemented to secure user pools in order for the block chain to become active. In other words, it is important for the public to recognize it with familiarity. That is, they need a role in accepting inconvenience as novelty. The lack of infrastructure to support the block chain well and still the ongoing security issue extending both online and offline, and the resulting situations of the building blocks have to be taken into account. Many platforms around us today have slightly changed our lifestyles. Apple's iPhone, Airbus and Netflix were. Until the platform was activated, the platform established its own brand identity and secured users. Now it has become a brand with loyal users. As block-chained platforms become brands by themselves, there is a good chance that they can change their lifestyles and become leading brands without even realizing it. It is still a strange technology, but connected in their own way so that the public will eventually be able to accept it as a new experience, not an inconvenience. In this study, the direction is to build brand assets based on killer content in the block chain to build brand assets as a means of expanding the block-chain platform industry.
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