이 연구는 2012년부터 2017년까지 초고령화 시대의 진입, 다문화가정의 밀집, 군사도시와 관광 도시의 양면성, 열악한 재정자립도, 개발제한 구역 및 중복 규제의 열악한 구조를 다양하게 지닌 가평 전 지역을 대상으로 하여 연극문화도시를 추구하며 기획하고 실행한 기록을 중심으로 한다. 문화 귀촌한 가평읍 이화리의 구 화전민마을에 일본의 「도가예술공원」처럼 역할과 기여를 제안받은 연구자는 「한국연기예술학회」와 연계된 방법론을 논의하고 기획한다. 이러한 제안과 논의가 1차 ...
이 연구는 2012년부터 2017년까지 초고령화 시대의 진입, 다문화가정의 밀집, 군사도시와 관광 도시의 양면성, 열악한 재정자립도, 개발제한 구역 및 중복 규제의 열악한 구조를 다양하게 지닌 가평 전 지역을 대상으로 하여 연극문화도시를 추구하며 기획하고 실행한 기록을 중심으로 한다. 문화 귀촌한 가평읍 이화리의 구 화전민마을에 일본의 「도가예술공원」처럼 역할과 기여를 제안받은 연구자는 「한국연기예술학회」와 연계된 방법론을 논의하고 기획한다. 이러한 제안과 논의가 1차 동기부여로 작용한다. 연구자의 자녀가 다니는 마장초등학교에 연극반을 신설하고 지도를 맡는다. 학생들에게 효과적인 작용으로 알려져 가평교육지원청 교육장과 만나며, 교육장의 추천으로 경기도내 가해학생프로그램의 연극놀이를 진행한다. 경기도 교육감이 참석한 집회 사회자로 연극문화도시와 연계한 연극반 운영을 제안한다. 가평군수를 방문하고 국회의원과 면담하여 가평에 연극인마을 조성을 제안한다. 이들과 일본 「도가예술공원」 탐방을 기획한 실행이 2차 동기가 된다. 군수의 관심이 생활연극과 연극인마을에 맞추어지며 공무원 조직에 연극에 관한 긍정적인 기류가 생성된다. 「도가예술공원」과 다른 개념의 가평 연극인마을 지향과 방법론이 논의되고 구체화 된다. 중앙대 연극학과, 「한국연기예술학회」, 가평군과의 업무협약의 기획과 체결이 기폭제가 된다. 그즈음 부임한 가평교육지원청 교육장과 면담을 통해 형성된 공감대를 기반으로 초·중·고 연극반 운영을 특성화 사업으로 결정된다. 가평군 전 지역 초·중·고에 연극동아리 지원이 가평군과 「가평교육지원청」이 연계하여 시행된다. 3차 동기는 주민을 출연시키는 제1회 「어설픈연극제」의 기획과 개최이다. 이로 말미암아 가평의 평생교육 프로그램에 연극적 방법이 대안으로 자리 잡는 계기가 된다. 경험해보지 않았던 시도가 참신하여, 참여한 주민과 공무원의 적극성이 일어난다. 4차 동기를 제공하는 기획과 진행은 142년 역사의 이탈리아 「비아레죠축제법인」, 「한국연기예술학회」와 가평군의 업무협약이다. 이를 통해 「어설픈연극제」는 움직이는 거대인형과 주민들의 퍼레이드의 정체성을 확보한다. 5차 동기는 제2회 「어설픈연극제」의 내용에 움직이는 거대인형이 조합을 기획하여 진행된 거리퍼레이드 개최이다. 이 연극제를 통해 공유된 시민 의식에 연극적 기여가 작용함을 상호 발견한다. 6차 동기는 연극문화도시를 지속하게 하기 위한 「하늘땅연극마을」이 예비사회적기업으로 선정되며 추구하는 집중적인 기획과 운영이다. 「어설픈연극제」를 주관하고 소외계층과 관심 주민, 예술가가 동참하는 「369콘서트」를 개최한다. 연구자와 김경신 개인소유 연극마을 부지를 가평군에게 30년 무상 임대해 준다. 이를 기반으로 작성한 제안서로 가평군이 문화체육관광부 지원사업인 2015년 문화도시사업, 2015년 경기도 창조넥스트오디션에 선정되어 재정 지원을 받는다. 가평교육지원청이 교육부 공모 2014년 학교문화예술교육 활성화 시범 교육청으로 선정되는 데도 기여 한다. 커뮤니티연극 내용의 방법화는 침체된 가평지역에 문화적 이슈로 조명받으며 중앙 언론과 전국 방송을 통해 독특성과 참신성으로 차별화되어 다루어진다. 소프트웨어적 활동은 「어설픈연극제」, 「369콘서트」, 생활연극(하우스씨어터, 전철연극, 장터연극, 경찰캠페인생활연극 등), 평생교육 저글링 프로그램, 평생교육 외발자전거 프로그램 등을 기획하여 실행한다. 휴먼웨어는 가평지역 내연 관계의 결속과 외연 단체와 형성된 관계로 이를 뒷받침하는데 이러한 관계성 형성은 가평의 취약한 문화예술 구성을 뒷받침 한다. 이러한 커뮤니티 연극의 기획과 실행은 연극문화도시를 추구하는 목표 설정에 촉매제 역할로서 가평지역사회에 기여한다.
이 연구는 2012년부터 2017년까지 초고령화 시대의 진입, 다문화가정의 밀집, 군사도시와 관광 도시의 양면성, 열악한 재정자립도, 개발제한 구역 및 중복 규제의 열악한 구조를 다양하게 지닌 가평 전 지역을 대상으로 하여 연극문화도시를 추구하며 기획하고 실행한 기록을 중심으로 한다. 문화 귀촌한 가평읍 이화리의 구 화전민마을에 일본의 「도가예술공원」처럼 역할과 기여를 제안받은 연구자는 「한국연기예술학회」와 연계된 방법론을 논의하고 기획한다. 이러한 제안과 논의가 1차 동기부여로 작용한다. 연구자의 자녀가 다니는 마장초등학교에 연극반을 신설하고 지도를 맡는다. 학생들에게 효과적인 작용으로 알려져 가평교육지원청 교육장과 만나며, 교육장의 추천으로 경기도내 가해학생프로그램의 연극놀이를 진행한다. 경기도 교육감이 참석한 집회 사회자로 연극문화도시와 연계한 연극반 운영을 제안한다. 가평군수를 방문하고 국회의원과 면담하여 가평에 연극인마을 조성을 제안한다. 이들과 일본 「도가예술공원」 탐방을 기획한 실행이 2차 동기가 된다. 군수의 관심이 생활연극과 연극인마을에 맞추어지며 공무원 조직에 연극에 관한 긍정적인 기류가 생성된다. 「도가예술공원」과 다른 개념의 가평 연극인마을 지향과 방법론이 논의되고 구체화 된다. 중앙대 연극학과, 「한국연기예술학회」, 가평군과의 업무협약의 기획과 체결이 기폭제가 된다. 그즈음 부임한 가평교육지원청 교육장과 면담을 통해 형성된 공감대를 기반으로 초·중·고 연극반 운영을 특성화 사업으로 결정된다. 가평군 전 지역 초·중·고에 연극동아리 지원이 가평군과 「가평교육지원청」이 연계하여 시행된다. 3차 동기는 주민을 출연시키는 제1회 「어설픈연극제」의 기획과 개최이다. 이로 말미암아 가평의 평생교육 프로그램에 연극적 방법이 대안으로 자리 잡는 계기가 된다. 경험해보지 않았던 시도가 참신하여, 참여한 주민과 공무원의 적극성이 일어난다. 4차 동기를 제공하는 기획과 진행은 142년 역사의 이탈리아 「비아레죠축제법인」, 「한국연기예술학회」와 가평군의 업무협약이다. 이를 통해 「어설픈연극제」는 움직이는 거대인형과 주민들의 퍼레이드의 정체성을 확보한다. 5차 동기는 제2회 「어설픈연극제」의 내용에 움직이는 거대인형이 조합을 기획하여 진행된 거리퍼레이드 개최이다. 이 연극제를 통해 공유된 시민 의식에 연극적 기여가 작용함을 상호 발견한다. 6차 동기는 연극문화도시를 지속하게 하기 위한 「하늘땅연극마을」이 예비사회적기업으로 선정되며 추구하는 집중적인 기획과 운영이다. 「어설픈연극제」를 주관하고 소외계층과 관심 주민, 예술가가 동참하는 「369콘서트」를 개최한다. 연구자와 김경신 개인소유 연극마을 부지를 가평군에게 30년 무상 임대해 준다. 이를 기반으로 작성한 제안서로 가평군이 문화체육관광부 지원사업인 2015년 문화도시사업, 2015년 경기도 창조넥스트오디션에 선정되어 재정 지원을 받는다. 가평교육지원청이 교육부 공모 2014년 학교문화예술교육 활성화 시범 교육청으로 선정되는 데도 기여 한다. 커뮤니티연극 내용의 방법화는 침체된 가평지역에 문화적 이슈로 조명받으며 중앙 언론과 전국 방송을 통해 독특성과 참신성으로 차별화되어 다루어진다. 소프트웨어적 활동은 「어설픈연극제」, 「369콘서트」, 생활연극(하우스씨어터, 전철연극, 장터연극, 경찰캠페인생활연극 등), 평생교육 저글링 프로그램, 평생교육 외발자전거 프로그램 등을 기획하여 실행한다. 휴먼웨어는 가평지역 내연 관계의 결속과 외연 단체와 형성된 관계로 이를 뒷받침하는데 이러한 관계성 형성은 가평의 취약한 문화예술 구성을 뒷받침 한다. 이러한 커뮤니티 연극의 기획과 실행은 연극문화도시를 추구하는 목표 설정에 촉매제 역할로서 가평지역사회에 기여한다.
This study covers Gapyeong, the entry into the super-aging era, the concentration of multiculturalfamilies, the duality as a military city and a tourist city, the poor financial independence and poor structure and the history from 2012-2017 to detail the planning and implementation related inmakin t...
This study covers Gapyeong, the entry into the super-aging era, the concentration of multiculturalfamilies, the duality as a military city and a tourist city, the poor financial independence and poor structure and the history from 2012-2017 to detail the planning and implementation related inmakin the theater culture county. I succeeded in convincing the headmaster of the elementary school where my child goes to organize a drama club and teach the members. It is known that theater is effective for students so I met the superintendent of the Gapyeong Education Support Office and push ahead with the theater activity program for delinquent students in Gyeonggi-do. I suggested the operation of a theater club in connection with the theater culture county to the emcee of the assembly that Gyeonggi-do superintendent of education attends. I visited the Gapyeong county governor and talked with members of the National Assembly to request the creation of the theatrical people town and ask for their visit to the town situated in Gapyeong-gun. The 2nd motivation is the planning and implementation for visiting the 「Toga Art Park」 functioning as artists' club house in Japan. While the consensus constituted that Gapyeong can be transformed into a theater county among the country governor and the civil servants who visited the 「Toga Art Park」, the country governor mentioned applied theater activities three times as his pledge. As the reelected county governor has a keen interest in the applied theater activities and the theatrical people town, a positive atmosphere about the theater is created among the public servants in the county. The planning and the conclusion of the business agreement between the 「Korea Society of Acting Studies」, the theater department at Chung-Ang University and Gapyeong-gun serves as a catalyst. Based on the consensus formed through the meeting with the superintendent of Gapyeong Education Support Office appointed at that time, the operation of theater clubs at elementary, middle and high schools is decided as a characterization project. The program to support the theater clubs at the schools located in Gapyeong-gun is implemented by means of the cooperation between the Gapyeong municipal government and Gapyeong Education Support Office. The 3rd motivation is the planning and hosting of the 1st 「Eoseolpun theatrical festival」 featuring the local residents. The planning and the process of making the business agreement between 142 year old italian 「Carnevalle Viareggio」 corporate body, 「Korea Society of Acting Studies」 and Gapyeong-gun is the 4th motivation. The 「Eoseolpun Theatrical Festival」 has been characterized by the moving gigantic puppet and the parade of the residents. A variety of applied theaters are performed to support the community theater. The 5th motivation is planning a street parade featuring the combination of the moving gigantic puppets in the 2nd 「Eoseolpun Theatrical Festival」 that contributes to the constitution of common civic awareness. The 6th motivation is the planning and management regarding selection of the 「Heaven Land Theater Town」 as a preliminary social enterprise in order to sustain the theater culture city. The software-like activities are planned and carried out like the 「Eoseolpun Theatrical Festival」, the 「369 Concert」, the applied theater (house theater, subway theater, marketplace theater and theater of situations about crackdown in collaboration with the police), a lifelong education juggling program and a lifelong education unicycle program. The organizations located inside Gapyeong are Gapyeong municipal government, Gapyeong Education Support Office, Gapyeong Police Station, Gapyeong-gun Youth Culture House, Gapyeong-gun facility Management Corporation and the military camp. The organizations located outside Gapyeong. We signed MOU with the organizations mentioned above to maintain the relationship with the theatrical festival. The establishment of the relationship with the domestic and foreign organizations strengthens Gapyeong's weak cultural art structure. The planning and implementation of the community theater contributes to the community of Gapyeong as a catalyst for setting up the goal to seek the theater culture city.
This study covers Gapyeong, the entry into the super-aging era, the concentration of multiculturalfamilies, the duality as a military city and a tourist city, the poor financial independence and poor structure and the history from 2012-2017 to detail the planning and implementation related inmakin the theater culture county. I succeeded in convincing the headmaster of the elementary school where my child goes to organize a drama club and teach the members. It is known that theater is effective for students so I met the superintendent of the Gapyeong Education Support Office and push ahead with the theater activity program for delinquent students in Gyeonggi-do. I suggested the operation of a theater club in connection with the theater culture county to the emcee of the assembly that Gyeonggi-do superintendent of education attends. I visited the Gapyeong county governor and talked with members of the National Assembly to request the creation of the theatrical people town and ask for their visit to the town situated in Gapyeong-gun. The 2nd motivation is the planning and implementation for visiting the 「Toga Art Park」 functioning as artists' club house in Japan. While the consensus constituted that Gapyeong can be transformed into a theater county among the country governor and the civil servants who visited the 「Toga Art Park」, the country governor mentioned applied theater activities three times as his pledge. As the reelected county governor has a keen interest in the applied theater activities and the theatrical people town, a positive atmosphere about the theater is created among the public servants in the county. The planning and the conclusion of the business agreement between the 「Korea Society of Acting Studies」, the theater department at Chung-Ang University and Gapyeong-gun serves as a catalyst. Based on the consensus formed through the meeting with the superintendent of Gapyeong Education Support Office appointed at that time, the operation of theater clubs at elementary, middle and high schools is decided as a characterization project. The program to support the theater clubs at the schools located in Gapyeong-gun is implemented by means of the cooperation between the Gapyeong municipal government and Gapyeong Education Support Office. The 3rd motivation is the planning and hosting of the 1st 「Eoseolpun theatrical festival」 featuring the local residents. The planning and the process of making the business agreement between 142 year old italian 「Carnevalle Viareggio」 corporate body, 「Korea Society of Acting Studies」 and Gapyeong-gun is the 4th motivation. The 「Eoseolpun Theatrical Festival」 has been characterized by the moving gigantic puppet and the parade of the residents. A variety of applied theaters are performed to support the community theater. The 5th motivation is planning a street parade featuring the combination of the moving gigantic puppets in the 2nd 「Eoseolpun Theatrical Festival」 that contributes to the constitution of common civic awareness. The 6th motivation is the planning and management regarding selection of the 「Heaven Land Theater Town」 as a preliminary social enterprise in order to sustain the theater culture city. The software-like activities are planned and carried out like the 「Eoseolpun Theatrical Festival」, the 「369 Concert」, the applied theater (house theater, subway theater, marketplace theater and theater of situations about crackdown in collaboration with the police), a lifelong education juggling program and a lifelong education unicycle program. The organizations located inside Gapyeong are Gapyeong municipal government, Gapyeong Education Support Office, Gapyeong Police Station, Gapyeong-gun Youth Culture House, Gapyeong-gun facility Management Corporation and the military camp. The organizations located outside Gapyeong. We signed MOU with the organizations mentioned above to maintain the relationship with the theatrical festival. The establishment of the relationship with the domestic and foreign organizations strengthens Gapyeong's weak cultural art structure. The planning and implementation of the community theater contributes to the community of Gapyeong as a catalyst for setting up the goal to seek the theater culture city.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.