본 연구는 학원의 교육서비스 품질이 지각된 가치, 재구매 의도에 미치는 영향관계를 검증한 것이다. 교육서비스 품질은 물리적 환경품질, 상호작용 품질, 결과 품질로 하여, 이를 독립변수로 하고, 재구매 의도와 추천 의도를 종속변수로 하고, 지각된 가치를 ...
본 연구는 학원의 교육서비스 품질이 지각된 가치, 재구매 의도에 미치는 영향관계를 검증한 것이다. 교육서비스 품질은 물리적 환경품질, 상호작용 품질, 결과 품질로 하여, 이를 독립변수로 하고, 재구매 의도와 추천 의도를 종속변수로 하고, 지각된 가치를 매개효과로 분석하였다. 연구 대상은 현재 학원 서비스품질을 제공 받고 있는 자녀를 둔 학부모를 대상으로 총 370부를 배포하여 248부를 회수하여, 최종적으로 202부를 회수하고 최종분석에 이용하였으며, 구조방정식 모형을 이용한 연구결과는 다음과 같다. 첫째, 교육 서비스 품질의 하위변수인 물리적 환경 품질은 지각된 가치 중에서 감정적 가치를 향상시키는 것으로 나타났다. 반면 사회적 가치와 금전적 가치에는 유의한 영향력이 없는 것으로 나타났다. 둘째, 상호작용 품질은 감정적 가치, 사회적 가치, 그리고 금전적 가치를 모두 향상시키는 선행요인인 것으로 분석되었다. 셋째, 결과 품질 역시 감정적 가치, 사회적 가치, 그리고 금전적 가치를 모두 향상시키는 것으로 나타났다. 넷째, 감정적 가치와 금전적 가치는 재구매 의도를 향상시키는 것으로 나타난 반면, 사회적 가치는 재구매 의도에 유의한 영향력이 없는 것으로 분석되었다. 마지막으로 감정적 가치와 금전적 가치는 추천 의도를 높이지만, 사회적 가치와는 유의한 관계가 없는 것으로 나타났다. 본 연구는 현재 학원을 운영하는 운영자나 새롭게 교육 서비스업을 창업을 하고자 하는 창업자가 참고 자료로 활용하는데 공헌하는 바가 크다고 할 수 있다.
본 연구는 학원의 교육서비스 품질이 지각된 가치, 재구매 의도에 미치는 영향관계를 검증한 것이다. 교육서비스 품질은 물리적 환경품질, 상호작용 품질, 결과 품질로 하여, 이를 독립변수로 하고, 재구매 의도와 추천 의도를 종속변수로 하고, 지각된 가치를 매개효과로 분석하였다. 연구 대상은 현재 학원 서비스품질을 제공 받고 있는 자녀를 둔 학부모를 대상으로 총 370부를 배포하여 248부를 회수하여, 최종적으로 202부를 회수하고 최종분석에 이용하였으며, 구조방정식 모형을 이용한 연구결과는 다음과 같다. 첫째, 교육 서비스 품질의 하위변수인 물리적 환경 품질은 지각된 가치 중에서 감정적 가치를 향상시키는 것으로 나타났다. 반면 사회적 가치와 금전적 가치에는 유의한 영향력이 없는 것으로 나타났다. 둘째, 상호작용 품질은 감정적 가치, 사회적 가치, 그리고 금전적 가치를 모두 향상시키는 선행요인인 것으로 분석되었다. 셋째, 결과 품질 역시 감정적 가치, 사회적 가치, 그리고 금전적 가치를 모두 향상시키는 것으로 나타났다. 넷째, 감정적 가치와 금전적 가치는 재구매 의도를 향상시키는 것으로 나타난 반면, 사회적 가치는 재구매 의도에 유의한 영향력이 없는 것으로 분석되었다. 마지막으로 감정적 가치와 금전적 가치는 추천 의도를 높이지만, 사회적 가치와는 유의한 관계가 없는 것으로 나타났다. 본 연구는 현재 학원을 운영하는 운영자나 새롭게 교육 서비스업을 창업을 하고자 하는 창업자가 참고 자료로 활용하는데 공헌하는 바가 크다고 할 수 있다.
This study verifies the relationship between the education service quality on values perceived and re-purchase intentions based on english institutions. The education service quality has the physical environment, interaction environment, result environment and is defined as the independent variable....
This study verifies the relationship between the education service quality on values perceived and re-purchase intentions based on english institutions. The education service quality has the physical environment, interaction environment, result environment and is defined as the independent variable. The dependent variable is the re-purchase intention and recommendation purpose, analyzing the perceived values as the mediated effect. The object of study is the parents whose kids are being given institution service qualities currently, with 370 papers distributed and 248 papers collected, ultimately 202 papers collected and used into final analyzation. Using the structural equation, the study results are as seen below. First, low The low rank variable in education service quality is defined as the physical environment quality which is proven to improve emotional value; one of the perceived values. Conversely, it shows no significant impact on social values and monetary values. Secondly, interaction quality is shown to improve emotional values, social values and monetary values as a predisposing factor Thirdly, result quality is also shown to improve emotional values, social values and monetary values. Fourthly, emotional values and monetary values are shown to improve re-purchase intentions while on the other hand, social values do not imply a significant effect on re-purchase intentions. Finally, emotional values and monetary values increase recommendation intentions but does not show significant relation with social values. This research is aimed to contribute to operators owning an institution or people who would like to start a education related start-up as reference data.
This study verifies the relationship between the education service quality on values perceived and re-purchase intentions based on english institutions. The education service quality has the physical environment, interaction environment, result environment and is defined as the independent variable. The dependent variable is the re-purchase intention and recommendation purpose, analyzing the perceived values as the mediated effect. The object of study is the parents whose kids are being given institution service qualities currently, with 370 papers distributed and 248 papers collected, ultimately 202 papers collected and used into final analyzation. Using the structural equation, the study results are as seen below. First, low The low rank variable in education service quality is defined as the physical environment quality which is proven to improve emotional value; one of the perceived values. Conversely, it shows no significant impact on social values and monetary values. Secondly, interaction quality is shown to improve emotional values, social values and monetary values as a predisposing factor Thirdly, result quality is also shown to improve emotional values, social values and monetary values. Fourthly, emotional values and monetary values are shown to improve re-purchase intentions while on the other hand, social values do not imply a significant effect on re-purchase intentions. Finally, emotional values and monetary values increase recommendation intentions but does not show significant relation with social values. This research is aimed to contribute to operators owning an institution or people who would like to start a education related start-up as reference data.
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