근년간 인터넷 기술의 부단한 혁신관 함께 중국의 영상업도 비약적인 발전을 이루었다. 중국의 온라인 영상 플랫폼은 십여년의 노력과 발전으로 점차적으로 성숙기에 들어서고 있다. 비록 발전 과정에서 업계 내부의 경쟁 뿐만 아니라 외부에서 주는 압력도 수없이 많았으나 중국의 영상 사이트들은 여전히 시대 특성에 적합하는 운영 모드를 탐색해 나왔다. 새로운 기술들의 부단한 발전과 새로운 시장 경쟁 환경을 이겨내여 유쿠 투우도오(优酷土豆), 아이치이(爱奇艺), 러쓰(乐视), 소후 영상(搜狐视频)과 텐센트 영상(腾讯视频) 등 5개 온라인 동영상 플랫폼이 배후 투자자의 거액 투자와 막대한 자원, 및 자신만이 보유하고 있는 특점으로 온라인 동영상 업계의 거두로 자리잡고 있다. 동 주요 온라인 동영상 플랫폼의 ...
근년간 인터넷 기술의 부단한 혁신관 함께 중국의 영상업도 비약적인 발전을 이루었다. 중국의 온라인 영상 플랫폼은 십여년의 노력과 발전으로 점차적으로 성숙기에 들어서고 있다. 비록 발전 과정에서 업계 내부의 경쟁 뿐만 아니라 외부에서 주는 압력도 수없이 많았으나 중국의 영상 사이트들은 여전히 시대 특성에 적합하는 운영 모드를 탐색해 나왔다. 새로운 기술들의 부단한 발전과 새로운 시장 경쟁 환경을 이겨내여 유쿠 투우도오(优酷土豆), 아이치이(爱奇艺), 러쓰(乐视), 소후 영상(搜狐视频)과 텐센트 영상(腾讯视频) 등 5개 온라인 동영상 플랫폼이 배후 투자자의 거액 투자와 막대한 자원, 및 자신만이 보유하고 있는 특점으로 온라인 동영상 업계의 거두로 자리잡고 있다. 동 주요 온라인 동영상 플랫폼의 포지셔닝과 이념은 업계의 발전에 적응되었을 뿐만 아니라 각자가 보유하고 있는 우점들을 두드러지게 반영하여 그들의 이러한 운영 전략은 높은 참고가치가 있다고 평가할 수 있다. 본문은 유쿠 투우도오 회사를 주요 연구 대상으로 하여, 내용, 이윤 창출, 영업 등 세 가지 측면에서 동 회사가 채택한 운영전략을 분석하였다. 이로서 내용물 전략은 네티즌이 제작한 내용, 판권을 구매한 내용, 자체 제작 내용 등 세 가지로 이루어 졌고, 이윤 창출 전략은 광고수입, 회원 가입비와 판권 산업 네트워크 등 세 가기로 이루어 졌다고 총괄하였다. 이와 동시에, 유쿠 투우도오 회사는 영업에서도 부단한 창신을 하여, 여러 협력 파트너들과 함께 자원의 통합 구축과 내용물의 개발을 촉진하였고, 여러 매체 및 플랫폼과 협력하여 운영하는 경험들을 충분히 참고하여, 온라인 동영상의 특성을 충분히 발휘하여 “인터넷과 방송사가 합작”하는 운영모드를 개설하였다.이는 네티즌들의 요구를 부단히 만족하므로서 온라인 동영사업이 매체의 메인스트림 부상되는 것에 힘을 주었음을 보여준다. 유쿠는 부단히 “세 가지 네트워크를 하나로 결합(三网合一)하자”는 이념을 실천하여 이미 PC,텔레비전, 모바일 설비 등 주요 단말시스템을 모두 커버하고 있고, 영상, 앤터테이먼트, 뉴스 등 주요 내용들을 모두 포함하고 있으며, 내용물의 제작, 방영, 출시 등 모든 절차를 도맡아 진행할도 있다. 이로서 유쿠는 진정한 인터넷 매체로 거듭났고 영상업의 새로운 구조를 구성하였기에 새로운 매체시대의 막을 열었다고 평가하여도 과언이 아니다.2015년 5월, 알리바바는 12억 달러로 유쿠에 가입하였고 두 회사는 기초기술, 빅 데이터와 영상 영업 등 영역에서 합작을 통한 발전을 이루어 가고 있다. 본문은 자료분석과 실제 사례에 대한 결합으로, 현재 운영전략은 운영 원가가 높고, 각 플랫폼의 운영 전략이 동질화 현상이 있으며, 새롭게 사용되는 혁신적 전략은 아직 미숙한 부족점들을 제출하였다. 유쿠 투우도오 회사가 채택하고 있는 차별화 전략에 대한 분석을 통하여,중국 동영상 플랫폼의 향후 발전 맥락과 실행 가능성 전략을 추리하여, 원가 감소, 차별화와 전일화 전략을 동영상 플랫폼 운영 전략에 사용하여야 한다는 의견을 제출하였다. 따라서 소셜 네트워크 플랫폼의 구축과 멀티 단말 시스템에서 여러 스크린들 간의 상호 융합으로 이루어 지는 발전 전략을 제시해보았다. 마지막으로, 비록 필자는 본 문제에 대하여 착실한 연구를 하였으나 여전히 부족점이 많다고 생각한다. 예를 들면 학술적인 논술과 증명이 엄밀하지 못한 부분이 있고, 사용한 사례가 신빙성이 부족하며 검증 가능한 분석방법 사용이 부족하여 연구결과의 설득력에 영향을 주는 면이 있다. 이는 향후의 학술연구에서 부단히 강화하고 완선하여야할 부분이라고 생각한다.
근년간 인터넷 기술의 부단한 혁신관 함께 중국의 영상업도 비약적인 발전을 이루었다. 중국의 온라인 영상 플랫폼은 십여년의 노력과 발전으로 점차적으로 성숙기에 들어서고 있다. 비록 발전 과정에서 업계 내부의 경쟁 뿐만 아니라 외부에서 주는 압력도 수없이 많았으나 중국의 영상 사이트들은 여전히 시대 특성에 적합하는 운영 모드를 탐색해 나왔다. 새로운 기술들의 부단한 발전과 새로운 시장 경쟁 환경을 이겨내여 유쿠 투우도오(优酷土豆), 아이치이(爱奇艺), 러쓰(乐视), 소후 영상(搜狐视频)과 텐센트 영상(腾讯视频) 등 5개 온라인 동영상 플랫폼이 배후 투자자의 거액 투자와 막대한 자원, 및 자신만이 보유하고 있는 특점으로 온라인 동영상 업계의 거두로 자리잡고 있다. 동 주요 온라인 동영상 플랫폼의 포지셔닝과 이념은 업계의 발전에 적응되었을 뿐만 아니라 각자가 보유하고 있는 우점들을 두드러지게 반영하여 그들의 이러한 운영 전략은 높은 참고가치가 있다고 평가할 수 있다. 본문은 유쿠 투우도오 회사를 주요 연구 대상으로 하여, 내용, 이윤 창출, 영업 등 세 가지 측면에서 동 회사가 채택한 운영전략을 분석하였다. 이로서 내용물 전략은 네티즌이 제작한 내용, 판권을 구매한 내용, 자체 제작 내용 등 세 가지로 이루어 졌고, 이윤 창출 전략은 광고수입, 회원 가입비와 판권 산업 네트워크 등 세 가기로 이루어 졌다고 총괄하였다. 이와 동시에, 유쿠 투우도오 회사는 영업에서도 부단한 창신을 하여, 여러 협력 파트너들과 함께 자원의 통합 구축과 내용물의 개발을 촉진하였고, 여러 매체 및 플랫폼과 협력하여 운영하는 경험들을 충분히 참고하여, 온라인 동영상의 특성을 충분히 발휘하여 “인터넷과 방송사가 합작”하는 운영모드를 개설하였다.이는 네티즌들의 요구를 부단히 만족하므로서 온라인 동영사업이 매체의 메인스트림 부상되는 것에 힘을 주었음을 보여준다. 유쿠는 부단히 “세 가지 네트워크를 하나로 결합(三网合一)하자”는 이념을 실천하여 이미 PC,텔레비전, 모바일 설비 등 주요 단말시스템을 모두 커버하고 있고, 영상, 앤터테이먼트, 뉴스 등 주요 내용들을 모두 포함하고 있으며, 내용물의 제작, 방영, 출시 등 모든 절차를 도맡아 진행할도 있다. 이로서 유쿠는 진정한 인터넷 매체로 거듭났고 영상업의 새로운 구조를 구성하였기에 새로운 매체시대의 막을 열었다고 평가하여도 과언이 아니다.2015년 5월, 알리바바는 12억 달러로 유쿠에 가입하였고 두 회사는 기초기술, 빅 데이터와 영상 영업 등 영역에서 합작을 통한 발전을 이루어 가고 있다. 본문은 자료분석과 실제 사례에 대한 결합으로, 현재 운영전략은 운영 원가가 높고, 각 플랫폼의 운영 전략이 동질화 현상이 있으며, 새롭게 사용되는 혁신적 전략은 아직 미숙한 부족점들을 제출하였다. 유쿠 투우도오 회사가 채택하고 있는 차별화 전략에 대한 분석을 통하여,중국 동영상 플랫폼의 향후 발전 맥락과 실행 가능성 전략을 추리하여, 원가 감소, 차별화와 전일화 전략을 동영상 플랫폼 운영 전략에 사용하여야 한다는 의견을 제출하였다. 따라서 소셜 네트워크 플랫폼의 구축과 멀티 단말 시스템에서 여러 스크린들 간의 상호 융합으로 이루어 지는 발전 전략을 제시해보았다. 마지막으로, 비록 필자는 본 문제에 대하여 착실한 연구를 하였으나 여전히 부족점이 많다고 생각한다. 예를 들면 학술적인 논술과 증명이 엄밀하지 못한 부분이 있고, 사용한 사례가 신빙성이 부족하며 검증 가능한 분석방법 사용이 부족하여 연구결과의 설득력에 영향을 주는 면이 있다. 이는 향후의 학술연구에서 부단히 강화하고 완선하여야할 부분이라고 생각한다.
In recent years, the constant innovation of Internet technology gives rise to the dramatic development of China’s video industry. After exploration and development of more than one decade, China’s video websites become more and more mature. Although, the pressure and all kinds of challenges inside a...
In recent years, the constant innovation of Internet technology gives rise to the dramatic development of China’s video industry. After exploration and development of more than one decade, China’s video websites become more and more mature. Although, the pressure and all kinds of challenges inside and outside the industry make it a difficult journey, China’s video websites have paved an operational road which is in accordance with the characteristics of the times. After the baptism of new trends and new technologies and shuffled by the market competition, the Big Five of YoukuTudou, IQIYI, LETV, Sohu Video and Tencent Video stand out from the industry by virtue of the inherent specialties and rich resources behind them. Their orientation and ideas have something in common that complies with the industrial development, and they have individual skilled fields. Therefore, their operational strategies are worth learning by the industry. This thesis focuses on YoukuTudou and analyzes the website’s operational strategies from the three perspectives: content, profit and marketing. This thesis summarizes three content strategies: users’ creating content, content of copyright purchase, and self-made content; as well as three profit strategies: Ads, payed membership, and copyright industry chain building. Meanwhile, YoukuTudou has been making constant innovations in marketing. It works with multiple partners to carry out resources integration and content extending and takes full advantage of experience in cross-platform media operation, leveraging the unique attribute of video media to initiate the communication model of Internet-Television Interaction, so to serve the need of the industry and cyber citizens and promote the mainstreaming progress of online videos. Youku is constantly fulfilling its mission covering PC, TV, and mobile devices, integrating films and television, variety shows and news, working throughout the production, broadcast and distribution of the video content, which makes it a true Internet TV media to lead the video industry and the all-media era. In May, 2014, Alibaba invested 1.2 billion US dollars to become a shareholder of Youku. The two companies launch a series of cooperation in basic technologies, big data and video marketing. This thesis combines data analysis with true examples, concluding the shortcomings of current operational strategies, which includes high operational costs, the homogenization of operational strategies and underdevelopment of new strategies. Based on the analysis of the differentiation strategy of YoukuTudou, this thesis proposes the development trend and feasible strategies of China’s video websites. It proposes to integrate the thoughts of cost reduction, differentiation, and specialization into the operational strategy of video websites and comes up with the development trend of building socialized operational platform and implementing multi-terminal and multi-screen integration operational strategies. In the end, although the writer has done detailed and diligent research on this topic, the thesis still has many limitations: the academic argumentation is not rigorous enough; the cases in the thesis lack authority; and the absence of quantitative method makes the result less persuasive. All of those should be improved in the future study.
In recent years, the constant innovation of Internet technology gives rise to the dramatic development of China’s video industry. After exploration and development of more than one decade, China’s video websites become more and more mature. Although, the pressure and all kinds of challenges inside and outside the industry make it a difficult journey, China’s video websites have paved an operational road which is in accordance with the characteristics of the times. After the baptism of new trends and new technologies and shuffled by the market competition, the Big Five of YoukuTudou, IQIYI, LETV, Sohu Video and Tencent Video stand out from the industry by virtue of the inherent specialties and rich resources behind them. Their orientation and ideas have something in common that complies with the industrial development, and they have individual skilled fields. Therefore, their operational strategies are worth learning by the industry. This thesis focuses on YoukuTudou and analyzes the website’s operational strategies from the three perspectives: content, profit and marketing. This thesis summarizes three content strategies: users’ creating content, content of copyright purchase, and self-made content; as well as three profit strategies: Ads, payed membership, and copyright industry chain building. Meanwhile, YoukuTudou has been making constant innovations in marketing. It works with multiple partners to carry out resources integration and content extending and takes full advantage of experience in cross-platform media operation, leveraging the unique attribute of video media to initiate the communication model of Internet-Television Interaction, so to serve the need of the industry and cyber citizens and promote the mainstreaming progress of online videos. Youku is constantly fulfilling its mission covering PC, TV, and mobile devices, integrating films and television, variety shows and news, working throughout the production, broadcast and distribution of the video content, which makes it a true Internet TV media to lead the video industry and the all-media era. In May, 2014, Alibaba invested 1.2 billion US dollars to become a shareholder of Youku. The two companies launch a series of cooperation in basic technologies, big data and video marketing. This thesis combines data analysis with true examples, concluding the shortcomings of current operational strategies, which includes high operational costs, the homogenization of operational strategies and underdevelopment of new strategies. Based on the analysis of the differentiation strategy of YoukuTudou, this thesis proposes the development trend and feasible strategies of China’s video websites. It proposes to integrate the thoughts of cost reduction, differentiation, and specialization into the operational strategy of video websites and comes up with the development trend of building socialized operational platform and implementing multi-terminal and multi-screen integration operational strategies. In the end, although the writer has done detailed and diligent research on this topic, the thesis still has many limitations: the academic argumentation is not rigorous enough; the cases in the thesis lack authority; and the absence of quantitative method makes the result less persuasive. All of those should be improved in the future study.
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