최근에는 자동차의 성능뿐만 아니라 감성적 측면에 대한 소비자의 요구가 커지고 추세이다. 이러한 이유로 자동차 파워 시트의 메커니즘은 편의성과 감성적 측면을 고려한 개발이 진행되고 있다. 그 중에서도 시트의 등받이 각도를 조절해주는 기구로 리클라이너가 있습니다. 기존의 연구진은 시트의 작동 테스트를 통해 채터 링 소음을 확인하고 동적 거동 및 방사 노이즈의 원인을 분석했습니다. 그러나 채터링 소음을 해결하기위한 연구는 아직 미흡하며 리클라이너 설계제원의 부재로 문제시되고있다. 따라서 본 연구는 안락 의자에서 발생하는 채터링 소음을 줄이기 위해 수행되었다. 채터링 소음은 자동차 파워 시트의 작동 테스트를 통해 확인되었으며, ...
최근에는 자동차의 성능뿐만 아니라 감성적 측면에 대한 소비자의 요구가 커지고 추세이다. 이러한 이유로 자동차 파워 시트의 메커니즘은 편의성과 감성적 측면을 고려한 개발이 진행되고 있다. 그 중에서도 시트의 등받이 각도를 조절해주는 기구로 리클라이너가 있습니다. 기존의 연구진은 시트의 작동 테스트를 통해 채터 링 소음을 확인하고 동적 거동 및 방사 노이즈의 원인을 분석했습니다. 그러나 채터링 소음을 해결하기위한 연구는 아직 미흡하며 리클라이너 설계제원의 부재로 문제시되고있다. 따라서 본 연구는 안락 의자에서 발생하는 채터링 소음을 줄이기 위해 수행되었다. 채터링 소음은 자동차 파워 시트의 작동 테스트를 통해 확인되었으며, 역설계를 통한 리클라이너의 제원을 추출하였다. 기본제원을 통한 리클라이너 설계 후 압력각과 피치점을 변수로 하였다. 다음으로 과도 동적 해석은 설계 변수에 따라 진행하였으며, 각 변수의 영향을 비교분석하였다.
최근에는 자동차의 성능뿐만 아니라 감성적 측면에 대한 소비자의 요구가 커지고 추세이다. 이러한 이유로 자동차 파워 시트의 메커니즘은 편의성과 감성적 측면을 고려한 개발이 진행되고 있다. 그 중에서도 시트의 등받이 각도를 조절해주는 기구로 리클라이너가 있습니다. 기존의 연구진은 시트의 작동 테스트를 통해 채터 링 소음을 확인하고 동적 거동 및 방사 노이즈의 원인을 분석했습니다. 그러나 채터링 소음을 해결하기위한 연구는 아직 미흡하며 리클라이너 설계제원의 부재로 문제시되고있다. 따라서 본 연구는 안락 의자에서 발생하는 채터링 소음을 줄이기 위해 수행되었다. 채터링 소음은 자동차 파워 시트의 작동 테스트를 통해 확인되었으며, 역설계를 통한 리클라이너의 제원을 추출하였다. 기본제원을 통한 리클라이너 설계 후 압력각과 피치점을 변수로 하였다. 다음으로 과도 동적 해석은 설계 변수에 따라 진행하였으며, 각 변수의 영향을 비교분석하였다.
Recently, many consumers have increasingly been demanded not only the performance of car but also the emotional aspect of comfort. For this reason, the mechanism of automotive power seat has been developed in consideration of sensitivity and convenience. Among them, there is a recliner as the mechan...
Recently, many consumers have increasingly been demanded not only the performance of car but also the emotional aspect of comfort. For this reason, the mechanism of automotive power seat has been developed in consideration of sensitivity and convenience. Among them, there is a recliner as the mechanism for adjusting the angle of the seat back. Existing researchers have confirmed the chattering noise through the operation test of seat, and analyzed the dynamic behavior and the cause of radiation noise. However, the research to solve the chattering noise is still a little and the lack of recliner design becomes also a problem. Therefore, this study was carried out to reduce the chattering noise generated in recliner. The chattering noise was confirmed through the operation test of the automotive power seat. In order to get the analytical approach, the basic specifications were derived through the reverse engineering of recliner and the pressure angle and pitch point were designed as variables. The transient dynamic analysis was carried out according to design variables. Also, the influence of each variable was analyzed and compared each other.
Recently, many consumers have increasingly been demanded not only the performance of car but also the emotional aspect of comfort. For this reason, the mechanism of automotive power seat has been developed in consideration of sensitivity and convenience. Among them, there is a recliner as the mechanism for adjusting the angle of the seat back. Existing researchers have confirmed the chattering noise through the operation test of seat, and analyzed the dynamic behavior and the cause of radiation noise. However, the research to solve the chattering noise is still a little and the lack of recliner design becomes also a problem. Therefore, this study was carried out to reduce the chattering noise generated in recliner. The chattering noise was confirmed through the operation test of the automotive power seat. In order to get the analytical approach, the basic specifications were derived through the reverse engineering of recliner and the pressure angle and pitch point were designed as variables. The transient dynamic analysis was carried out according to design variables. Also, the influence of each variable was analyzed and compared each other.
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