발전기의 와전류 손실을 어떻게 하면 일상생활에서 필요한 에너지로 변환 할 수 있을까라는 고민을 하던 중 대형트럭이나 놀이기구에 들어가는 와전류 브레이크를 알게 되었고, 전자석이 아닌 영구자석의 브레이크를 만들어 보자라는 생각으로 실험을 시작 하엿습니다. 영구자석을 이용 하여 브레이크를 적용시킬 수 있는 장치가 무엇이 있을까 사전 조사를 하던 중 자전거에 대해 알아 보게 되었습니다. 자전거의 이용자 수와 시장의 확대로 인해 자연적으로 따라 오는 사고 에 초점을 두어 브레이크에 대해 연구하게 되었습니다. 많은 브레이크의 종류들을 확인 하였고 가격 또한 저가의 고무 재질 브레이크에서 부터 고가로 올라가면서 코르크 소재의 제품까지 매우 다양하세 구성되어있었습니다. 그러나 기존 제품들은 모두 소모성이며, 자전거를 많이 이용하는 사람일수록 브레이크 패드의 마모가 심하다는 것을 알수 있으며, 급브레이크로 인한 ...
발전기의 와전류 손실을 어떻게 하면 일상생활에서 필요한 에너지로 변환 할 수 있을까라는 고민을 하던 중 대형트럭이나 놀이기구에 들어가는 와전류 브레이크를 알게 되었고, 전자석이 아닌 영구자석의 브레이크를 만들어 보자라는 생각으로 실험을 시작 하엿습니다. 영구자석을 이용 하여 브레이크를 적용시킬 수 있는 장치가 무엇이 있을까 사전 조사를 하던 중 자전거에 대해 알아 보게 되었습니다. 자전거의 이용자 수와 시장의 확대로 인해 자연적으로 따라 오는 사고 에 초점을 두어 브레이크에 대해 연구하게 되었습니다. 많은 브레이크의 종류들을 확인 하였고 가격 또한 저가의 고무 재질 브레이크에서 부터 고가로 올라가면서 코르크 소재의 제품까지 매우 다양하세 구성되어있었습니다. 그러나 기존 제품들은 모두 소모성이며, 자전거를 많이 이용하는 사람일수록 브레이크 패드의 마모가 심하다는 것을 알수 있으며, 급브레이크로 인한 잭나이프 현상으로 인한 사고에 초점을 두어 비접촉식 와전류 브레이크를 개발 연구 하게 되엇습니다. 비접촉식 와전류 브레이크를 적용하기 위하여 필요한 기본데이터를 Ansys Mxawell 프로그램을 이용하여 영구자석 네오디움, 알니코 , 페라이트 각각의 다양한 조건에 의한 데이터를 획득하엿고 ,그 중 제일 브레이킹력 높으면서 내구성 또한 보완이 가능한 네오디움 자석을 채택하였습니다. 실제 네오디움 자석으로 시제품을 제작을 하여 브레이크를 이용을 해본결과 잭나이프 현상은 방지하며 비접촉식이므로 브레이크의 마모 또한 없으므로 반영구적으로 사용이 가능하다. 연구를 하던중 잭나이프 현상 , 마모의 정도, 의외 에도 알루미늄 휠에 직접 접촉하지 않기 때문에 우천시에도 비슷한 현상의 브레이킹력이 발생하는 것을 확인 할수 있엇습니다. 자석의 이격거리 조절을 하게 된다면 현재 자동차에서 사용 중인 크루즈 역활 또한 가능하였다. 이러한 점을 빗되어 향후 자전거 시장이 크게 발전하고 있는 것으로 보아 자전거 안전의 필수품인 브레이크 발전에 크게 기여 할 수 있을 것으로 예상된다.
발전기의 와전류 손실을 어떻게 하면 일상생활에서 필요한 에너지로 변환 할 수 있을까라는 고민을 하던 중 대형트럭이나 놀이기구에 들어가는 와전류 브레이크를 알게 되었고, 전자석이 아닌 영구자석의 브레이크를 만들어 보자라는 생각으로 실험을 시작 하엿습니다. 영구자석을 이용 하여 브레이크를 적용시킬 수 있는 장치가 무엇이 있을까 사전 조사를 하던 중 자전거에 대해 알아 보게 되었습니다. 자전거의 이용자 수와 시장의 확대로 인해 자연적으로 따라 오는 사고 에 초점을 두어 브레이크에 대해 연구하게 되었습니다. 많은 브레이크의 종류들을 확인 하였고 가격 또한 저가의 고무 재질 브레이크에서 부터 고가로 올라가면서 코르크 소재의 제품까지 매우 다양하세 구성되어있었습니다. 그러나 기존 제품들은 모두 소모성이며, 자전거를 많이 이용하는 사람일수록 브레이크 패드의 마모가 심하다는 것을 알수 있으며, 급브레이크로 인한 잭나이프 현상으로 인한 사고에 초점을 두어 비접촉식 와전류 브레이크를 개발 연구 하게 되엇습니다. 비접촉식 와전류 브레이크를 적용하기 위하여 필요한 기본데이터를 Ansys Mxawell 프로그램을 이용하여 영구자석 네오디움, 알니코 , 페라이트 각각의 다양한 조건에 의한 데이터를 획득하엿고 ,그 중 제일 브레이킹력 높으면서 내구성 또한 보완이 가능한 네오디움 자석을 채택하였습니다. 실제 네오디움 자석으로 시제품을 제작을 하여 브레이크를 이용을 해본결과 잭나이프 현상은 방지하며 비접촉식이므로 브레이크의 마모 또한 없으므로 반영구적으로 사용이 가능하다. 연구를 하던중 잭나이프 현상 , 마모의 정도, 의외 에도 알루미늄 휠에 직접 접촉하지 않기 때문에 우천시에도 비슷한 현상의 브레이킹력이 발생하는 것을 확인 할수 있엇습니다. 자석의 이격거리 조절을 하게 된다면 현재 자동차에서 사용 중인 크루즈 역활 또한 가능하였다. 이러한 점을 빗되어 향후 자전거 시장이 크게 발전하고 있는 것으로 보아 자전거 안전의 필수품인 브레이크 발전에 크게 기여 할 수 있을 것으로 예상된다.
We started this experiment with the idea of making the eddy current current brakes that go into large trucks and rides, and not electromagnet brakes, but permanent ones. While we were conducting a preliminary study of what devices could be used to apply the brakes using permanent magnets, we fou...
We started this experiment with the idea of making the eddy current current brakes that go into large trucks and rides, and not electromagnet brakes, but permanent ones. While we were conducting a preliminary study of what devices could be used to apply the brakes using permanent magnets, we found out about the bicycle. Due to the number of users and the expansion of the market, we have been studying brakes with a focus on accidents that naturally follow. All existing products are consumable, and those who use a lot of bicycles find that the wear of the brake pads is more severe, and that the accident caused by the jackknifing caused by the rapid braking has been focused on developing and researching contactless galvanic brakes. The basic data required to apply the contactless mxawell brake was obtained under various conditions for each permanent magnet NeoDium, Al Niko and Ferrite, among them, the NeoDium magnet which has the highest braking power and is also capable of supplementing durability. As a result of using a prototype with a Neo-Dium magnets, it is possible to use the brake semi-permanent since it prevents jacking and is not contactable. During the research, we could see similar braking force in the rain because it did not come into direct contact with the aluminum wheel. The distance between the magnets could also be adjusted to act as a cruise in the car. By contrast, the future bicycle market is developing significantly, which is expected to contribute significantly to the development of brakes, an essential part of bicycle safety.
We started this experiment with the idea of making the eddy current current brakes that go into large trucks and rides, and not electromagnet brakes, but permanent ones. While we were conducting a preliminary study of what devices could be used to apply the brakes using permanent magnets, we found out about the bicycle. Due to the number of users and the expansion of the market, we have been studying brakes with a focus on accidents that naturally follow. All existing products are consumable, and those who use a lot of bicycles find that the wear of the brake pads is more severe, and that the accident caused by the jackknifing caused by the rapid braking has been focused on developing and researching contactless galvanic brakes. The basic data required to apply the contactless mxawell brake was obtained under various conditions for each permanent magnet NeoDium, Al Niko and Ferrite, among them, the NeoDium magnet which has the highest braking power and is also capable of supplementing durability. As a result of using a prototype with a Neo-Dium magnets, it is possible to use the brake semi-permanent since it prevents jacking and is not contactable. During the research, we could see similar braking force in the rain because it did not come into direct contact with the aluminum wheel. The distance between the magnets could also be adjusted to act as a cruise in the car. By contrast, the future bicycle market is developing significantly, which is expected to contribute significantly to the development of brakes, an essential part of bicycle safety.
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