보육교사의 인권감수성과 아동권리인식이 아동권리존중 보육에 미치는 영향 : 공감능력의 매개효과 The effect of child-care teachers' human rights sensitivity and perception of children's rights on respect of children's rights : mediating effect of empathy원문보기
본 연구는 보육교사의 인권감수성, 아동권리인식, 공감능력, 아동권리존중 보육 간의 관계를 살펴보는데 그 목적이 있다. 이를 위해 보육교사의 일반적 특성에 따른 인권감수성, 아동권리인식, 공감능력, 아동권리존중 보육의 차이를 알아보고 보육교사의 인권감수성과 아동권리인식 및 공감능력이 아동권리존중 보육에 미치는 영향을 살펴보았다. 또한 보육교사의 인권감수성과 아동권리인식이 아동권리존중 보육에 미치는 영향에서 공감능력의 매개효과를 검증하였다. 본 연구에서는 ...
본 연구는 보육교사의 인권감수성, 아동권리인식, 공감능력, 아동권리존중 보육 간의 관계를 살펴보는데 그 목적이 있다. 이를 위해 보육교사의 일반적 특성에 따른 인권감수성, 아동권리인식, 공감능력, 아동권리존중 보육의 차이를 알아보고 보육교사의 인권감수성과 아동권리인식 및 공감능력이 아동권리존중 보육에 미치는 영향을 살펴보았다. 또한 보육교사의 인권감수성과 아동권리인식이 아동권리존중 보육에 미치는 영향에서 공감능력의 매개효과를 검증하였다. 본 연구에서는 SPSS 23.0을 이용하여 신뢰도를 알아보고 보육교사의 일반적 특성에 따른 차이를 알아보기 위해 t-test, ANOVA, 사후검증을 실시하였다. 또한 기술통계 분석과 연구변인들 간의 상관관계 분석을 실시하였으며, AMOS 21.0을 활용해 구조모형 분석을 하였다.
본 연구는 보육교사의 인권감수성, 아동권리인식, 공감능력, 아동권리존중 보육 간의 관계를 살펴보는데 그 목적이 있다. 이를 위해 보육교사의 일반적 특성에 따른 인권감수성, 아동권리인식, 공감능력, 아동권리존중 보육의 차이를 알아보고 보육교사의 인권감수성과 아동권리인식 및 공감능력이 아동권리존중 보육에 미치는 영향을 살펴보았다. 또한 보육교사의 인권감수성과 아동권리인식이 아동권리존중 보육에 미치는 영향에서 공감능력의 매개효과를 검증하였다. 본 연구에서는 SPSS 23.0을 이용하여 신뢰도를 알아보고 보육교사의 일반적 특성에 따른 차이를 알아보기 위해 t-test, ANOVA, 사후검증을 실시하였다. 또한 기술통계 분석과 연구변인들 간의 상관관계 분석을 실시하였으며, AMOS 21.0을 활용해 구조모형 분석을 하였다.
The purpose of this study is to examine the relationship between child-care teachers' human rights sensitivity, perception of children's rights, empathy, and respect of children's rights. To do this, we examine the difference in the human rights sensitivity, perception of children's rights, empathy,...
The purpose of this study is to examine the relationship between child-care teachers' human rights sensitivity, perception of children's rights, empathy, and respect of children's rights. To do this, we examine the difference in the human rights sensitivity, perception of children's rights, empathy, respect of children's rights and examined the effects of child-care teachers' human rights sensitivity, perception and empathy on children's rights, and respect of children's rights. In addition, we verified the mediating effect of empathy on the effects of childcare teachers' human rights sensitivity and the perception of children's rights on the respect of children's rights.
The purpose of this study is to examine the relationship between child-care teachers' human rights sensitivity, perception of children's rights, empathy, and respect of children's rights. To do this, we examine the difference in the human rights sensitivity, perception of children's rights, empathy, respect of children's rights and examined the effects of child-care teachers' human rights sensitivity, perception and empathy on children's rights, and respect of children's rights. In addition, we verified the mediating effect of empathy on the effects of childcare teachers' human rights sensitivity and the perception of children's rights on the respect of children's rights.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.