상업공간 디자인 프로젝트에서 건축 분야, 인테리어, VMD, MD컨설팅, 조경 등 다양한 분야들의 협업으로 프로젝트 과정을 수행하고 소비자들의 니즈(Needs)뿐만 아니라 지속적으로 고객과의 접촉, 현재와 미래에 트렌드(Trends)파악 및 브랜드의 이미지 제고와 판매의 촉진을 위해 소비자와의 소통도 필요하다. 상업공간의 기업 이미지와 이야기를 경험하면서 상품이 구매 가능하도록 유도하는 전략적 연출 공간을 필요로 하고 존립 방식을 새롭게 강조한다. 기업의 부서들은 통합적 상업 공간 디자인 전략의 구체화 매체로 상업공간 디자인을 진행할 때 통합적으로 소통, 공유, 관리가 가능하도록 공간디자인 선택과 분배를 위한 전략과 전략적 협업플랫폼의 가이드라인으로 활용하는 것에 있어 지속적 연구 가치를 볼 수 있다. 플랫폼을 통한 협업은 단순히 기술과 자원만을 개발 , 발전시키는 것이 아닌 소비자들의 관심도와 전문성을 증가 시키는 것이다. 본 연구는 현재 벌어지는 중요한 경제, 사회 현상, 즉 비즈니스와 조직 모델로서 상업공간 디자인 전략에서 협업 플랫폼에 적합한 특성요인을 도출할 수 있도록 한다. 기업이 갖고 있는 경쟁력 있는 솔루션을 통해 공간디자인 플랫폼 개발을 지원하고, 실무자들이 공간디자인 개발 프로세스 및 공간디자인 전략 구축에 통합적으로 관리와 공유 소통이 가능할 수 있도록 활성화 시켜야 상업공간디자인 경영에 대한 성공 가능성을 높일 수 있게 된다. 기업의 필수요소인 상업공간디자인은 무형자산이며 생존의 필수 요소로 인식 되어져야 하고, 이로 소비자 설득이 지속적으로 이루어질 수 있다. 상업공간 디자인 개발에 있어 컨셉이 구체화 되어지는 단계에 플랫폼의 개념을 정의하고 디자인 전략을 활용하기 위해 통합적 소통과 공유를 꾀할 수 있는 협업 플랫폼 툴을 제안하고자 한다. 본연구의 목적은 시대적 요구를 받아들여 최근 상업적 공간들의 대표적인 ...
상업공간 디자인 프로젝트에서 건축 분야, 인테리어, VMD, MD컨설팅, 조경 등 다양한 분야들의 협업으로 프로젝트 과정을 수행하고 소비자들의 니즈(Needs)뿐만 아니라 지속적으로 고객과의 접촉, 현재와 미래에 트렌드(Trends)파악 및 브랜드의 이미지 제고와 판매의 촉진을 위해 소비자와의 소통도 필요하다. 상업공간의 기업 이미지와 이야기를 경험하면서 상품이 구매 가능하도록 유도하는 전략적 연출 공간을 필요로 하고 존립 방식을 새롭게 강조한다. 기업의 부서들은 통합적 상업 공간 디자인 전략의 구체화 매체로 상업공간 디자인을 진행할 때 통합적으로 소통, 공유, 관리가 가능하도록 공간디자인 선택과 분배를 위한 전략과 전략적 협업플랫폼의 가이드라인으로 활용하는 것에 있어 지속적 연구 가치를 볼 수 있다. 플랫폼을 통한 협업은 단순히 기술과 자원만을 개발 , 발전시키는 것이 아닌 소비자들의 관심도와 전문성을 증가 시키는 것이다. 본 연구는 현재 벌어지는 중요한 경제, 사회 현상, 즉 비즈니스와 조직 모델로서 상업공간 디자인 전략에서 협업 플랫폼에 적합한 특성요인을 도출할 수 있도록 한다. 기업이 갖고 있는 경쟁력 있는 솔루션을 통해 공간디자인 플랫폼 개발을 지원하고, 실무자들이 공간디자인 개발 프로세스 및 공간디자인 전략 구축에 통합적으로 관리와 공유 소통이 가능할 수 있도록 활성화 시켜야 상업공간디자인 경영에 대한 성공 가능성을 높일 수 있게 된다. 기업의 필수요소인 상업공간디자인은 무형자산이며 생존의 필수 요소로 인식 되어져야 하고, 이로 소비자 설득이 지속적으로 이루어질 수 있다. 상업공간 디자인 개발에 있어 컨셉이 구체화 되어지는 단계에 플랫폼의 개념을 정의하고 디자인 전략을 활용하기 위해 통합적 소통과 공유를 꾀할 수 있는 협업 플랫폼 툴을 제안하고자 한다. 본연구의 목적은 시대적 요구를 받아들여 최근 상업적 공간들의 대표적인 디자인경영 전략을 ‘협업 플랫폼’으로 새로운 활로를 모색한다. 플랫폼을 통한 패러다임 변화에 맞는 공간 비즈니스 모델을 창출하여 상업공간 디자인 전략 프로세스를 확립하고 협업플랫폼을 통한 상업공간디자인에 필요한 요인을 도출하는 것이다.
상업공간 디자인 프로젝트에서 건축 분야, 인테리어, VMD, MD컨설팅, 조경 등 다양한 분야들의 협업으로 프로젝트 과정을 수행하고 소비자들의 니즈(Needs)뿐만 아니라 지속적으로 고객과의 접촉, 현재와 미래에 트렌드(Trends)파악 및 브랜드의 이미지 제고와 판매의 촉진을 위해 소비자와의 소통도 필요하다. 상업공간의 기업 이미지와 이야기를 경험하면서 상품이 구매 가능하도록 유도하는 전략적 연출 공간을 필요로 하고 존립 방식을 새롭게 강조한다. 기업의 부서들은 통합적 상업 공간 디자인 전략의 구체화 매체로 상업공간 디자인을 진행할 때 통합적으로 소통, 공유, 관리가 가능하도록 공간디자인 선택과 분배를 위한 전략과 전략적 협업플랫폼의 가이드라인으로 활용하는 것에 있어 지속적 연구 가치를 볼 수 있다. 플랫폼을 통한 협업은 단순히 기술과 자원만을 개발 , 발전시키는 것이 아닌 소비자들의 관심도와 전문성을 증가 시키는 것이다. 본 연구는 현재 벌어지는 중요한 경제, 사회 현상, 즉 비즈니스와 조직 모델로서 상업공간 디자인 전략에서 협업 플랫폼에 적합한 특성요인을 도출할 수 있도록 한다. 기업이 갖고 있는 경쟁력 있는 솔루션을 통해 공간디자인 플랫폼 개발을 지원하고, 실무자들이 공간디자인 개발 프로세스 및 공간디자인 전략 구축에 통합적으로 관리와 공유 소통이 가능할 수 있도록 활성화 시켜야 상업공간디자인 경영에 대한 성공 가능성을 높일 수 있게 된다. 기업의 필수요소인 상업공간디자인은 무형자산이며 생존의 필수 요소로 인식 되어져야 하고, 이로 소비자 설득이 지속적으로 이루어질 수 있다. 상업공간 디자인 개발에 있어 컨셉이 구체화 되어지는 단계에 플랫폼의 개념을 정의하고 디자인 전략을 활용하기 위해 통합적 소통과 공유를 꾀할 수 있는 협업 플랫폼 툴을 제안하고자 한다. 본연구의 목적은 시대적 요구를 받아들여 최근 상업적 공간들의 대표적인 디자인경영 전략을 ‘협업 플랫폼’으로 새로운 활로를 모색한다. 플랫폼을 통한 패러다임 변화에 맞는 공간 비즈니스 모델을 창출하여 상업공간 디자인 전략 프로세스를 확립하고 협업플랫폼을 통한 상업공간디자인에 필요한 요인을 도출하는 것이다.
In commercial space design projects, the project process needs to be carried out through collaboration in various areas such as architecture, interior, VMD, MD consulting, landscape, and so on. In addition to consumers' needs, continuous contact with customers, trend of current and future trends, an...
In commercial space design projects, the project process needs to be carried out through collaboration in various areas such as architecture, interior, VMD, MD consulting, landscape, and so on. In addition to consumers' needs, continuous contact with customers, trend of current and future trends, and communication with consumers to enhance and sell their brand. Experiencing corporate images and stories in commercial space, the company needs a strategic production space that induces products to be available for purchase and reemphasizes the way they are maintained. Company departments can see the value of ongoing research in selecting and distributing spatial designs and using them as guidelines for strategic collaboration platforms so that they can communicate, share, and manage space design in an integrated manner. Collaboration through a platform is not just about developing technologies and resources, it is about increasing consumer interest and expertise. This study allows us to derive the characteristics appropriate to a collaborative platform from the current important economic and social phenomena as a business and organizational model. Only when the company supports the development of space design platforms through competitive solutions that the company has and enables practitioners to manage and share space design strategies in an integrated manner, the company will be able to increase the possibility of success in commercial space design management. Commercial spatial design, which is an integral part of an entity, should be recognised as an intangible asset and an integral part of its survival, which could result in continued consumer persuasion. In this paper, we propose a collaborative platform tool that can define the concept of platform and integrate communication and sharing to utilize design strategy at the stage of conceptualization in commercial space design development. The purpose of this study is to find a new way to act as a 'collaborative platform' in the design management strategies of commercial space. The purpose of this study is to create a spatial business model for the paradigm change through the platform to establish the commercial space design strategy process and to derive the factors necessary for the commercial space design through the collaboration platform.
In commercial space design projects, the project process needs to be carried out through collaboration in various areas such as architecture, interior, VMD, MD consulting, landscape, and so on. In addition to consumers' needs, continuous contact with customers, trend of current and future trends, and communication with consumers to enhance and sell their brand. Experiencing corporate images and stories in commercial space, the company needs a strategic production space that induces products to be available for purchase and reemphasizes the way they are maintained. Company departments can see the value of ongoing research in selecting and distributing spatial designs and using them as guidelines for strategic collaboration platforms so that they can communicate, share, and manage space design in an integrated manner. Collaboration through a platform is not just about developing technologies and resources, it is about increasing consumer interest and expertise. This study allows us to derive the characteristics appropriate to a collaborative platform from the current important economic and social phenomena as a business and organizational model. Only when the company supports the development of space design platforms through competitive solutions that the company has and enables practitioners to manage and share space design strategies in an integrated manner, the company will be able to increase the possibility of success in commercial space design management. Commercial spatial design, which is an integral part of an entity, should be recognised as an intangible asset and an integral part of its survival, which could result in continued consumer persuasion. In this paper, we propose a collaborative platform tool that can define the concept of platform and integrate communication and sharing to utilize design strategy at the stage of conceptualization in commercial space design development. The purpose of this study is to find a new way to act as a 'collaborative platform' in the design management strategies of commercial space. The purpose of this study is to create a spatial business model for the paradigm change through the platform to establish the commercial space design strategy process and to derive the factors necessary for the commercial space design through the collaboration platform.
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