요즘 관상학에 대한 사회적 관심이 날로 증대되고 있는 추세이다, 이러한 추세는 방송계, 출판계, 성형시장업계, 피부미용업계 등 사회 전반에 있어 나타나고 있다, 또한 관상학을 활용 및 응용하여 심리학, 성형의학, 한의학, 상담학, 이미지 메이킹, 미용 메이크업, 대체의학 등 많은 분야의 학문들이 컨텐츠를 개발하고 있다, 이러한 관상학에 대한 사회적 관심에 발맞추어 ...
요즘 관상학에 대한 사회적 관심이 날로 증대되고 있는 추세이다, 이러한 추세는 방송계, 출판계, 성형시장업계, 피부미용업계 등 사회 전반에 있어 나타나고 있다, 또한 관상학을 활용 및 응용하여 심리학, 성형의학, 한의학, 상담학, 이미지 메이킹, 미용 메이크업, 대체의학 등 많은 분야의 학문들이 컨텐츠를 개발하고 있다, 이러한 관상학에 대한 사회적 관심에 발맞추어 뷰티 디자인업계에서도 뷰티 디자인과 관상학의 상생을 도모할 수 있다고 본다. 관상학을 뷰티 디자인에 응용함에 있어 여러 가지 어려움이 있다, 우선 관상학은 약 2천년의 역사를 가진 학문으로 질적인 면 뿐 아니라 양적인 면에서도 방대한 컨텐츠가 존재하기에 쉽지 않다, 따라서 이 연구에서는 비교적 컨텐츠의 양이 적으면서 연출하기 간편하고 가시적 효과가 뛰어난 눈썹 메이크업 분야에 국한하여 관상학을 응용한 연구를 수행하고자 한다, 또한 실제로 관상학을 응용한 눈썹 메이크업에 대한 인식도 조사 연구도 아울러 병행하고자 한다, 연구에 응용되는 관상학은 관상학계의 시조로 평가받는 마의상법을 중심으로 하여 본 텍스트의 24종 눈썹을 그 대상으로 한다. 우선 마의상법의 24종 눈썹을 현대의 뷰티디자인 눈썹 메이크업에 활용하기 위하여 마의상법의 24종 눈썹을 얼굴형과 길흉에 따라 분류하여 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 표준 모델을 선정한다, 뷰티 디자인에서 쓰이고 있는 얼굴형에 따른 눈썹 분류방식을 차용하며, 아울러 마의상법에서 제시하고 있는 각 눈썹들의 길흉과 운세별 특성을 도입한다, 따라서 실제 고객에게 관상학을 응용하여 눈썹 메이크업의 표준 모델을 제시하며, 아울러 24종 눈썹에 대한 감별 가이드라인을 확립하는 작업을 병행하기로 한다. 그 결과 총 4종 눈썹(검미, 용미, 선라미, 와잠미)이 둥근형 얼굴형에 응용되며, 총 5종 눈썹(신월미, 청수미, 경청미, 사자미, 호미)이 사각형과 역삼각형 얼굴형에 응용되며, 총 5종 눈썹(일자미, 검미, 전청후소미, 단촉수미, 용미)이 긴 형 얼굴형에 응용되며, 총 6종 눈썹(사자미, 호미, 선라미, 와잠미, 용미)이 마름모형 얼굴형에 응용될 수 있게 되었다. 이렇게 해서 완성된 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인식도 조사를 실시한다, 이 연구는 서울 수도권과 충청북도에 거주하는 20대 이상의 성인남녀를 대상으로 온라인 설문조사를 통하여 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인식도 조사 연구를 실시하였다, 눈썹 메이크업의 인식도 조사, 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인식도, 인구통계학적 특성에 관하여 총 3가지 조사항목에 걸쳐서 설문조사를 실시하여 다음과 같은 결과가 도출되었다. 첫째, 얼굴 메이크업 시에 여러 항목 중 눈썹을 가장 중요시했음을 알 수 있으며, 눈썹 부위 중에서도 눈썹꼬리와 눈썹머리를 가장 중요시하였고, 눈썹 메이크업 시에 눈썹 형태와 눈썹 굵기를 가장 중요시하였다, 눈썹 메이크업을 함에 있어 중요시하는 개념은 이미지였으며, 여러 이미지 중에서도 내추럴 이미지를 중시함을 알 수 있었다. 둘째, 관상학을 눈썹 메이크업에 응용함에 있어 중요시하는 운세는 재물운이었으며, 다음으로는 건강운과 가족운 순으로 빈도가 높았다, 또한 관상학을 눈썹 메이크업에 응용함에 있어서의 주안점은 자신이 추구하고자 하는 운세를 메이크업에 반영하는 것과 고객의 관상에 대한 전문적 상담을 중요시하였다, 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 비용은 일반 메이크업의 2배와 1,5배가 적정 가격으로 인식함을 알 수 있었다, 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인지도는 아직까지는 모르는 사람이 다수를 차지했으나, 관심도는 ‘다소 많다’와 ‘매우 많다’가 과반 이상을 차지하여 많은 편임을 알 수 있었다, 눈썹 메이크업의 정보 습득 경로는 인터넷과 지인 순으로 높았으며, 눈썹 메이크업의 선호 형태는 세미 퍼머넌트 메이크업이 과반을 차지하였다. 이 연구를 통해서 관상학을 응용한 눈썹 메이크업에 대한 아직 인지도는 낮으나 높은 관심도가 있음을 알 수 있었다, 대중은 관상학을 응용하여 눈썹 메이크업을 함에 있어 자신이 추구하는 운세가 메이크업에 반영되며 아울러 자신의 관상에 대한 전문적인 상담을 원하고 있음을 알 수 있었다, 이 연구를 통해서 뷰티 디자인 전공자들이 관상학을 응용하여 좀 더 다채로우며 풍성한 컨텐츠로서 뷰티 디자인 업계를 발전시킬 수 있는 활로가 활용하였으면 하는 바이다.
요즘 관상학에 대한 사회적 관심이 날로 증대되고 있는 추세이다, 이러한 추세는 방송계, 출판계, 성형시장업계, 피부미용업계 등 사회 전반에 있어 나타나고 있다, 또한 관상학을 활용 및 응용하여 심리학, 성형의학, 한의학, 상담학, 이미지 메이킹, 미용 메이크업, 대체의학 등 많은 분야의 학문들이 컨텐츠를 개발하고 있다, 이러한 관상학에 대한 사회적 관심에 발맞추어 뷰티 디자인업계에서도 뷰티 디자인과 관상학의 상생을 도모할 수 있다고 본다. 관상학을 뷰티 디자인에 응용함에 있어 여러 가지 어려움이 있다, 우선 관상학은 약 2천년의 역사를 가진 학문으로 질적인 면 뿐 아니라 양적인 면에서도 방대한 컨텐츠가 존재하기에 쉽지 않다, 따라서 이 연구에서는 비교적 컨텐츠의 양이 적으면서 연출하기 간편하고 가시적 효과가 뛰어난 눈썹 메이크업 분야에 국한하여 관상학을 응용한 연구를 수행하고자 한다, 또한 실제로 관상학을 응용한 눈썹 메이크업에 대한 인식도 조사 연구도 아울러 병행하고자 한다, 연구에 응용되는 관상학은 관상학계의 시조로 평가받는 마의상법을 중심으로 하여 본 텍스트의 24종 눈썹을 그 대상으로 한다. 우선 마의상법의 24종 눈썹을 현대의 뷰티디자인 눈썹 메이크업에 활용하기 위하여 마의상법의 24종 눈썹을 얼굴형과 길흉에 따라 분류하여 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 표준 모델을 선정한다, 뷰티 디자인에서 쓰이고 있는 얼굴형에 따른 눈썹 분류방식을 차용하며, 아울러 마의상법에서 제시하고 있는 각 눈썹들의 길흉과 운세별 특성을 도입한다, 따라서 실제 고객에게 관상학을 응용하여 눈썹 메이크업의 표준 모델을 제시하며, 아울러 24종 눈썹에 대한 감별 가이드라인을 확립하는 작업을 병행하기로 한다. 그 결과 총 4종 눈썹(검미, 용미, 선라미, 와잠미)이 둥근형 얼굴형에 응용되며, 총 5종 눈썹(신월미, 청수미, 경청미, 사자미, 호미)이 사각형과 역삼각형 얼굴형에 응용되며, 총 5종 눈썹(일자미, 검미, 전청후소미, 단촉수미, 용미)이 긴 형 얼굴형에 응용되며, 총 6종 눈썹(사자미, 호미, 선라미, 와잠미, 용미)이 마름모형 얼굴형에 응용될 수 있게 되었다. 이렇게 해서 완성된 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인식도 조사를 실시한다, 이 연구는 서울 수도권과 충청북도에 거주하는 20대 이상의 성인남녀를 대상으로 온라인 설문조사를 통하여 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인식도 조사 연구를 실시하였다, 눈썹 메이크업의 인식도 조사, 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인식도, 인구통계학적 특성에 관하여 총 3가지 조사항목에 걸쳐서 설문조사를 실시하여 다음과 같은 결과가 도출되었다. 첫째, 얼굴 메이크업 시에 여러 항목 중 눈썹을 가장 중요시했음을 알 수 있으며, 눈썹 부위 중에서도 눈썹꼬리와 눈썹머리를 가장 중요시하였고, 눈썹 메이크업 시에 눈썹 형태와 눈썹 굵기를 가장 중요시하였다, 눈썹 메이크업을 함에 있어 중요시하는 개념은 이미지였으며, 여러 이미지 중에서도 내추럴 이미지를 중시함을 알 수 있었다. 둘째, 관상학을 눈썹 메이크업에 응용함에 있어 중요시하는 운세는 재물운이었으며, 다음으로는 건강운과 가족운 순으로 빈도가 높았다, 또한 관상학을 눈썹 메이크업에 응용함에 있어서의 주안점은 자신이 추구하고자 하는 운세를 메이크업에 반영하는 것과 고객의 관상에 대한 전문적 상담을 중요시하였다, 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 비용은 일반 메이크업의 2배와 1,5배가 적정 가격으로 인식함을 알 수 있었다, 관상학을 응용한 눈썹 메이크업의 인지도는 아직까지는 모르는 사람이 다수를 차지했으나, 관심도는 ‘다소 많다’와 ‘매우 많다’가 과반 이상을 차지하여 많은 편임을 알 수 있었다, 눈썹 메이크업의 정보 습득 경로는 인터넷과 지인 순으로 높았으며, 눈썹 메이크업의 선호 형태는 세미 퍼머넌트 메이크업이 과반을 차지하였다. 이 연구를 통해서 관상학을 응용한 눈썹 메이크업에 대한 아직 인지도는 낮으나 높은 관심도가 있음을 알 수 있었다, 대중은 관상학을 응용하여 눈썹 메이크업을 함에 있어 자신이 추구하는 운세가 메이크업에 반영되며 아울러 자신의 관상에 대한 전문적인 상담을 원하고 있음을 알 수 있었다, 이 연구를 통해서 뷰티 디자인 전공자들이 관상학을 응용하여 좀 더 다채로우며 풍성한 컨텐츠로서 뷰티 디자인 업계를 발전시킬 수 있는 활로가 활용하였으면 하는 바이다.
Nowadays the social concerns of physiognomy are getting greater day by day. This trend has emerged through broadcasting industries, publishing industries, plastic surgery industries, skin care industries etc. And many studies are developing contents with utilization and application of physiogno...
Nowadays the social concerns of physiognomy are getting greater day by day. This trend has emerged through broadcasting industries, publishing industries, plastic surgery industries, skin care industries etc. And many studies are developing contents with utilization and application of physiognomy including psychology, plastic surgery medicine, korean traditional medicine, counselling studies, image making, beauty makeup, alternative medicine. Working to the social concerns of physiognomy, Beauty Design world is supposed to keep pace with physiognomy. Many difficulties lie in applying physiognomy to Beauty Design. First physiognomy has about 2000 years of history and vast contents of both in quality and quantity, so is not easy to apply. So in this study we conduct a study of physiognomy applied research limited to eyebrow makeup which has a less contents comparatively, easy to perform and effective visibly. And we also conduct a study of the satisfactory rate research about physiognomy applied eyebrow makeup in practice. In application of physiognomy this study is for 24 kinds of eyebrows in Ma-Yi xiangfa considered the progenitor of physiognomy world. Above all we need to have a plan to select a standard model of physiognomy applied eyebrow makeup by classification of face type and fortune for 24 kinds of eyebrows of Ma-Yi xiangfa. We borrow the classification model of eyebrow in Beauty Design, and introduce a fortune and characters of eyebrows in Ma-Yi xiangfa. Accordingly we practice a standard model of eyebrow makeup, and also perform a study of establishing a classification guideline for 24 kinds of eyebrow. As a result 4 kinds of eyebrow (Geom-mi, Yong-mi, Seonra-mi, Wajam-mi) are applied to round face type, 5 kinds of eyebrow (Sinwol-mi, Cheongsu-mi, Gyeongcheong-mi, Saja-mi, Ho-mi) are applied to square and inverted triangle face type, 5 kinds of eyebrow (Ilja-mi, Geom-mi, Jeoncheonghuso-mi, Danchoksu-mi, Yong-mi) are applied to long face type, and 6 kinds of eyebrow (Saja-mi, Ho-mi, Seonra-mi, Wajam-mi, Yong-mi) are applied to lozenge type. So we conduct a research on the satisfactory rate of eyebrow makeup applying physiognomy. This study is performed for adult men and women over the age of 20 living in Seoul and its area including Chungcheongbukdo by online questionnaire survey. We have conducted a study of 3 surveys on the perception level for eyebrow makeup, the satisfactory rate on eyebrow makeup applying physiognomy, and the demographic characteristic, So it shows like that: Firstly, The respondents set the highest value on eyebrow among many parts of face makeup, eyebrow tail and head among many parts of eyebrow, and eyebrow shape and thickness among many parts of eyebrow components. They set the highest value on image in eyebrow makeup, and natural image among many parts of images. Secondly, they set the highest value on wealth fortune among many fortunes, next one is health fortune and family fortune. And they set the highest value on the point which is to reflect a seeking fortune and professional counselling for their physiognomies. And we conclude that they consider a reasonable price of eyebrow makeup applying physiognomy as 2 or 1,5 times of general eyebrow makeup. The perception level of eyebrow makeup applying physiognomy weighs on non-awareness so far, but the interest level of it weighs on 'somewhat much' and 'very much'. The course of getting information on eyebrow makeup weighs on the internet and acquaintances and the preference type weighs on semi-permanent eyebrow makeup. This study shows that the perception level of eyebrow makeup applying physiognomy is still low, but the interest level of it is high. And we conclude that they prefer a eyebrow makeup of reflecting their seeking fortune and professional counselling for their physiognomies. Through the above results on this study, many Beauty Design majors could develop their world by applying physiognomy and making more various and plentiful contents.
Nowadays the social concerns of physiognomy are getting greater day by day. This trend has emerged through broadcasting industries, publishing industries, plastic surgery industries, skin care industries etc. And many studies are developing contents with utilization and application of physiognomy including psychology, plastic surgery medicine, korean traditional medicine, counselling studies, image making, beauty makeup, alternative medicine. Working to the social concerns of physiognomy, Beauty Design world is supposed to keep pace with physiognomy. Many difficulties lie in applying physiognomy to Beauty Design. First physiognomy has about 2000 years of history and vast contents of both in quality and quantity, so is not easy to apply. So in this study we conduct a study of physiognomy applied research limited to eyebrow makeup which has a less contents comparatively, easy to perform and effective visibly. And we also conduct a study of the satisfactory rate research about physiognomy applied eyebrow makeup in practice. In application of physiognomy this study is for 24 kinds of eyebrows in Ma-Yi xiangfa considered the progenitor of physiognomy world. Above all we need to have a plan to select a standard model of physiognomy applied eyebrow makeup by classification of face type and fortune for 24 kinds of eyebrows of Ma-Yi xiangfa. We borrow the classification model of eyebrow in Beauty Design, and introduce a fortune and characters of eyebrows in Ma-Yi xiangfa. Accordingly we practice a standard model of eyebrow makeup, and also perform a study of establishing a classification guideline for 24 kinds of eyebrow. As a result 4 kinds of eyebrow (Geom-mi, Yong-mi, Seonra-mi, Wajam-mi) are applied to round face type, 5 kinds of eyebrow (Sinwol-mi, Cheongsu-mi, Gyeongcheong-mi, Saja-mi, Ho-mi) are applied to square and inverted triangle face type, 5 kinds of eyebrow (Ilja-mi, Geom-mi, Jeoncheonghuso-mi, Danchoksu-mi, Yong-mi) are applied to long face type, and 6 kinds of eyebrow (Saja-mi, Ho-mi, Seonra-mi, Wajam-mi, Yong-mi) are applied to lozenge type. So we conduct a research on the satisfactory rate of eyebrow makeup applying physiognomy. This study is performed for adult men and women over the age of 20 living in Seoul and its area including Chungcheongbukdo by online questionnaire survey. We have conducted a study of 3 surveys on the perception level for eyebrow makeup, the satisfactory rate on eyebrow makeup applying physiognomy, and the demographic characteristic, So it shows like that: Firstly, The respondents set the highest value on eyebrow among many parts of face makeup, eyebrow tail and head among many parts of eyebrow, and eyebrow shape and thickness among many parts of eyebrow components. They set the highest value on image in eyebrow makeup, and natural image among many parts of images. Secondly, they set the highest value on wealth fortune among many fortunes, next one is health fortune and family fortune. And they set the highest value on the point which is to reflect a seeking fortune and professional counselling for their physiognomies. And we conclude that they consider a reasonable price of eyebrow makeup applying physiognomy as 2 or 1,5 times of general eyebrow makeup. The perception level of eyebrow makeup applying physiognomy weighs on non-awareness so far, but the interest level of it weighs on 'somewhat much' and 'very much'. The course of getting information on eyebrow makeup weighs on the internet and acquaintances and the preference type weighs on semi-permanent eyebrow makeup. This study shows that the perception level of eyebrow makeup applying physiognomy is still low, but the interest level of it is high. And we conclude that they prefer a eyebrow makeup of reflecting their seeking fortune and professional counselling for their physiognomies. Through the above results on this study, many Beauty Design majors could develop their world by applying physiognomy and making more various and plentiful contents.
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