점점 더 많은 기업들이 인터넷 시장에서 B2B, B2C 또는 O2O를 운영함에 따라, 소비자의 온라인 및 오프라인 제품과 브랜드 경험을 위해 안정적이고 효과적인 지표를 추적할 필요성이 점점 더 중요해지고 있다. 기업은 인터넷을 사용하여 소비자를 제품, 서비스 및 브랜드와 상호작용하게 하고, 전자상거래의 급속한 발전에 있어 온라인과 오프라인 소매업의 변혁과 개발을 모색한다. 소비자들이 온라인과 오프라인에서 브랜드를 경험할 때, 브랜드 경험이 소비자 경험 경로의 차이로 인해 브랜드 선호도에 미치는 영향은 다르다. 따라서 브랜드 경험을 추적하기 위해서는 온라인과 오프라인에서 각각 브랜드 척도를 검증하고 개발해야 한다. 본 연구에서는 온라인, 오프라인, 온라인 및 오프라인 등 다양한 운영 모델을 가진 3개의 FMCC(...
점점 더 많은 기업들이 인터넷 시장에서 B2B, B2C 또는 O2O를 운영함에 따라, 소비자의 온라인 및 오프라인 제품과 브랜드 경험을 위해 안정적이고 효과적인 지표를 추적할 필요성이 점점 더 중요해지고 있다. 기업은 인터넷을 사용하여 소비자를 제품, 서비스 및 브랜드와 상호작용하게 하고, 전자상거래의 급속한 발전에 있어 온라인과 오프라인 소매업의 변혁과 개발을 모색한다. 소비자들이 온라인과 오프라인에서 브랜드를 경험할 때, 브랜드 경험이 소비자 경험 경로의 차이로 인해 브랜드 선호도에 미치는 영향은 다르다. 따라서 브랜드 경험을 추적하기 위해서는 온라인과 오프라인에서 각각 브랜드 척도를 검증하고 개발해야 한다. 본 연구에서는 온라인, 오프라인, 온라인 및 오프라인 등 다양한 운영 모델을 가진 3개의 FMCC(Fast Moving Consumer Goods) 패션 의류 브랜드를 선정했다. 본 연구에서는 Schmitt (1999) 브랜드 경험 척도와 Thomas Cleff (2018) 온라인 브랜드 경험 척도를 결합해 응답자 383명을 대상으로 조사해서 수정과 확장을 거친 브랜드 척도를 제시했다. 이 브랜드의 척도는 온라인과 오프라인 브랜드의 체험을 더욱 신뢰하고 유효한 척도를 제공했을 뿐만 아니라, 온라인과 오프라인 브랜드가 선호하는 영향의 차이도 보여준다. 일반적으로, 그 결과는 빠르게 움직이는 패션 브랜드들의 미래 발전 방향을 나타내고 있고, 소매 회사들에게 미래의 브랜드 마케팅 전략을 형성하기 위한 이론적 기반을 제공한다.
점점 더 많은 기업들이 인터넷 시장에서 B2B, B2C 또는 O2O를 운영함에 따라, 소비자의 온라인 및 오프라인 제품과 브랜드 경험을 위해 안정적이고 효과적인 지표를 추적할 필요성이 점점 더 중요해지고 있다. 기업은 인터넷을 사용하여 소비자를 제품, 서비스 및 브랜드와 상호작용하게 하고, 전자상거래의 급속한 발전에 있어 온라인과 오프라인 소매업의 변혁과 개발을 모색한다. 소비자들이 온라인과 오프라인에서 브랜드를 경험할 때, 브랜드 경험이 소비자 경험 경로의 차이로 인해 브랜드 선호도에 미치는 영향은 다르다. 따라서 브랜드 경험을 추적하기 위해서는 온라인과 오프라인에서 각각 브랜드 척도를 검증하고 개발해야 한다. 본 연구에서는 온라인, 오프라인, 온라인 및 오프라인 등 다양한 운영 모델을 가진 3개의 FMCC(Fast Moving Consumer Goods) 패션 의류 브랜드를 선정했다. 본 연구에서는 Schmitt (1999) 브랜드 경험 척도와 Thomas Cleff (2018) 온라인 브랜드 경험 척도를 결합해 응답자 383명을 대상으로 조사해서 수정과 확장을 거친 브랜드 척도를 제시했다. 이 브랜드의 척도는 온라인과 오프라인 브랜드의 체험을 더욱 신뢰하고 유효한 척도를 제공했을 뿐만 아니라, 온라인과 오프라인 브랜드가 선호하는 영향의 차이도 보여준다. 일반적으로, 그 결과는 빠르게 움직이는 패션 브랜드들의 미래 발전 방향을 나타내고 있고, 소매 회사들에게 미래의 브랜드 마케팅 전략을 형성하기 위한 이론적 기반을 제공한다.
随着越来越多的公司在互联网市场上运营B2B,B2C或O2O,跟踪消费者在线和离线产品及品牌 体验的可靠有效指标的需求变得越来越重要。企业利用互联网吸引消费者与产品,服务和品牌 互动,并在电子商务的快速发展中寻求线上线下零售的转型和发展。当消费者在线和离线体验 品牌时,由于消费者体验渠道的差异,品牌体验对品牌偏好的影响是不同的。因此,为了跟踪 品牌体验,应分别在线和离线验证和开发品牌规模。本研究选择了三种FMCC(快速消费时尚服 装品牌,这些品牌具有不同的运营模式,包括在线,离线以及线上线下结合运营的模式。结合 Schmitt(1999)的品牌体验量表和Thomas Cleff(2018) 的在线品牌体验量表,基于对383名 受访者的调查,作者提出了修订和扩展的量表,提供了更可靠和有效的在线和离线品牌体验衡 量,同时显示了在线和离线品牌偏好的影响。总的来说,结果表明了快速发展的时尚品牌未来 的发展方向,为零售企业未来制定品牌营销策略提供了理论依据。As more and more companies operate B2B, B2C or O2O on the Internet market, the need to track reliable and effective metrics for consumers' online and offline products and brand experiences is becoming increasingly important. Enterprises use the Internet to engage consumers interactive with products, services and brands, and seek the transformation and development of online and offline retail in the rapid development of e-commerce. When consumers experience brands online and offline, the impact of brand experience on brand preferences is different due to differences in consumer experience channels. Therefore, in order to track the brand experience, brand scales should be verified and developed online and offline respectively. This research selected three FMCC (Fast Moving Consumer Goods) fashion clothing brands with different operating models that including online, offline and online and offline. Combining Schmitt's (1999) Brand Experience Scale with Thomas Cleff's (2018) online brand experience scale, based on a survey of 383 respondents, the authors presented a revised and expanded scale that provides a more reliable and effective measurement of online and offline brand experiences, while shows the difference in the impact of online and offline brand preferences. In general, the results indicate the future development direction of fast-moving fashion brands, and provide retail companies with a theoretical basis for formulating brand marketing strategies in the future.
随着越来越多的公司在互联网市场上运营B2B,B2C或O2O,跟踪消费者在线和离线产品及品牌 体验的可靠有效指标的需求变得越来越重要。企业利用互联网吸引消费者与产品,服务和品牌 互动,并在电子商务的快速发展中寻求线上线下零售的转型和发展。当消费者在线和离线体验 品牌时,由于消费者体验渠道的差异,品牌体验对品牌偏好的影响是不同的。因此,为了跟踪 品牌体验,应分别在线和离线验证和开发品牌规模。本研究选择了三种FMCC(快速消费时尚服 装品牌,这些品牌具有不同的运营模式,包括在线,离线以及线上线下结合运营的模式。结合 Schmitt(1999)的品牌体验量表和Thomas Cleff(2018) 的在线品牌体验量表,基于对383名 受访者的调查,作者提出了修订和扩展的量表,提供了更可靠和有效的在线和离线品牌体验衡 量,同时显示了在线和离线品牌偏好的影响。总的来说,结果表明了快速发展的时尚品牌未来 的发展方向,为零售企业未来制定品牌营销策略提供了理论依据。As more and more companies operate B2B, B2C or O2O on the Internet market, the need to track reliable and effective metrics for consumers' online and offline products and brand experiences is becoming increasingly important. Enterprises use the Internet to engage consumers interactive with products, services and brands, and seek the transformation and development of online and offline retail in the rapid development of e-commerce. When consumers experience brands online and offline, the impact of brand experience on brand preferences is different due to differences in consumer experience channels. Therefore, in order to track the brand experience, brand scales should be verified and developed online and offline respectively. This research selected three FMCC (Fast Moving Consumer Goods) fashion clothing brands with different operating models that including online, offline and online and offline. Combining Schmitt's (1999) Brand Experience Scale with Thomas Cleff's (2018) online brand experience scale, based on a survey of 383 respondents, the authors presented a revised and expanded scale that provides a more reliable and effective measurement of online and offline brand experiences, while shows the difference in the impact of online and offline brand preferences. In general, the results indicate the future development direction of fast-moving fashion brands, and provide retail companies with a theoretical basis for formulating brand marketing strategies in the future.
주제어
#브랜드 경험, 온라인 브랜드, 온라인 브랜드 경험, 브랜드 선호도, 品牌体验,网络品牌,网络品牌体验,品牌偏好. Online brand, Offline brand, Online brand experience, Offline brand experience, Brand preference
학위논문 정보
저자
LYU YONGQI
학위수여기관
경희대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
경영학과
지도교수
김준석
발행연도
2019
총페이지
xii, 96 p.
키워드
브랜드 경험, 온라인 브랜드, 온라인 브랜드 경험, 브랜드 선호도, 品牌体验,网络品牌,网络品牌体验,品牌偏好. Online brand, Offline brand, Online brand experience, Offline brand experience, Brand preference
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