현재 세계 시장의 맥락에서 과학 기술의 경제 및 문화적 교류는 매우 강력하게 발전해 왔다. 제조업체는 국제 시장에서 확고하고 안정적으로 서기 위해 소비자의 취향에 부합하는 수출 제품을 만들어야 한다. 따라서 수출 된 커피의 생산량과 품질을 높이는 것이 최근 수년간 전략과 해결책으로 수출 커피 제품의 경쟁력을 향상시키는 목표와 함께 필요한 작업이다. 한국 시장 특유의 따라서 이 기사에서 나는 2020년까지 한국 커피에 대한 원두커피 수출 전략을 개선하기 위한 몇 가지 해결책을 과감히 지적했다. 논문은 데이터를 수집하는 방법에 따라 수행된다. 그 수집품에서 우리는 통계, 논리적 추론을 분석하고 커피 수출 전략을 생산하고 선택하기 위해 ...
현재 세계 시장의 맥락에서 과학 기술의 경제 및 문화적 교류는 매우 강력하게 발전해 왔다. 제조업체는 국제 시장에서 확고하고 안정적으로 서기 위해 소비자의 취향에 부합하는 수출 제품을 만들어야 한다. 따라서 수출 된 커피의 생산량과 품질을 높이는 것이 최근 수년간 전략과 해결책으로 수출 커피 제품의 경쟁력을 향상시키는 목표와 함께 필요한 작업이다. 한국 시장 특유의 따라서 이 기사에서 나는 2020년까지 한국 커피에 대한 원두커피 수출 전략을 개선하기 위한 몇 가지 해결책을 과감히 지적했다. 논문은 데이터를 수집하는 방법에 따라 수행된다. 그 수집품에서 우리는 통계, 논리적 추론을 분석하고 커피 수출 전략을 생산하고 선택하기 위해 양적 방법을 비교 및 사용했다. 본 연구의 분석내용는 다음과 같다. 첫째, 커피 수출 전략 이론의 일반화. 둘째, 베트남 커피 수출의 품질에 영향을 미치는 요소를 확인한다. 셋째, 커피에 대한 한국 시장 알아본다. 넷째, 베트남 커피 시장 현황 분석한다 . 동시에 베트남 커피 산업에 대한 결론과 해결책을 마련해야 한다. 2020년 전략 선택은 다음과 같아. 첫째, 제품 품질 향상 전략이다. 둘째, 시장 통합 전략이다. 셋째, 시장 확장 전략이다. 뿐만 아니라 수출 촉진 전략이 선택한다. 또한 인터넷상의 제품 홍보 전략, 제품 다양화 전략이다. 마지막으로 합작 투자 전략이다. 이 논문은 합성 분석 방법, 업적, 업적에 기반을 두고 있으며 커피 수출 활동을 한국 시장에 홍보하기 위해 극복해야 할 한계점을 지적한다.
현재 세계 시장의 맥락에서 과학 기술의 경제 및 문화적 교류는 매우 강력하게 발전해 왔다. 제조업체는 국제 시장에서 확고하고 안정적으로 서기 위해 소비자의 취향에 부합하는 수출 제품을 만들어야 한다. 따라서 수출 된 커피의 생산량과 품질을 높이는 것이 최근 수년간 전략과 해결책으로 수출 커피 제품의 경쟁력을 향상시키는 목표와 함께 필요한 작업이다. 한국 시장 특유의 따라서 이 기사에서 나는 2020년까지 한국 커피에 대한 원두커피 수출 전략을 개선하기 위한 몇 가지 해결책을 과감히 지적했다. 논문은 데이터를 수집하는 방법에 따라 수행된다. 그 수집품에서 우리는 통계, 논리적 추론을 분석하고 커피 수출 전략을 생산하고 선택하기 위해 양적 방법을 비교 및 사용했다. 본 연구의 분석내용는 다음과 같다. 첫째, 커피 수출 전략 이론의 일반화. 둘째, 베트남 커피 수출의 품질에 영향을 미치는 요소를 확인한다. 셋째, 커피에 대한 한국 시장 알아본다. 넷째, 베트남 커피 시장 현황 분석한다 . 동시에 베트남 커피 산업에 대한 결론과 해결책을 마련해야 한다. 2020년 전략 선택은 다음과 같아. 첫째, 제품 품질 향상 전략이다. 둘째, 시장 통합 전략이다. 셋째, 시장 확장 전략이다. 뿐만 아니라 수출 촉진 전략이 선택한다. 또한 인터넷상의 제품 홍보 전략, 제품 다양화 전략이다. 마지막으로 합작 투자 전략이다. 이 논문은 합성 분석 방법, 업적, 업적에 기반을 두고 있으며 커피 수출 활동을 한국 시장에 홍보하기 위해 극복해야 할 한계점을 지적한다.
Coffee industry is one of the important industries in Vietnam. Coffee was introduced into Vietnam when the global coffee market was growing strongly and coffee has been known in Vietnam since 1857. Through over 150 years of existence and development, coffee has now become one of the major agricultur...
Coffee industry is one of the important industries in Vietnam. Coffee was introduced into Vietnam when the global coffee market was growing strongly and coffee has been known in Vietnam since 1857. Through over 150 years of existence and development, coffee has now become one of the major agricultural products for exports of Vietnam, ranked No. 2 after rice, traditional food crops in Vietnam. With that position, Vietnam is now the second largest nation of exporting coffee in the world after Brazil, particularly for exporting Robusta, Vietnam is the leader in the world. Coffee export has significantly contributed to the economic development of Vietnam, reducing the trade deficit and partly solved the problem of poverty reduction for people, especially in rural areas. In particular, the Korea market is one of the largest consuming market and coffee importer in the world, as well as export-oriented market of Vietnamese coffee. This is a potential market for Vietnam in particular coffee items and most other commodities in general. Therefore, an assessment of the situation and improvement of Vietnamese coffee brands which are being exported into the Korea market is necessary and inevitable. In this thesis, the author presents the status of production and export of Vietnamese coffee brands in recent years. Besides, the author also analyzed consumption demand and status of coffee import in Korea market, where is one of the main import markets of Vietnamese coffee. Strategies and solutions to improve Vietnamese coffee exports to the Korean market are proposed and analyzed. In order to implement the purpose of this study, the data are collected to analyze Vietnam coffee production. In that collection, we use quantitative method to analyze statistics, logical reasoning and to produce and select effective coffee export strategies. The main results of this paper are illustrated as follows. First, the theory of the coffee export strategy is generalized. From there, Vietnamese coffee market is analyzed and the author presents the strength and weaknesses of Vietnamese coffee brands as well as the factors affecting them. Second, coffee consumption demand in Korea is increasing, followed by the requirement of design as well as product quality is also increasing. Analysis of the status of Vietnam's coffee imports into Korea shows that Vietnamese coffee brands have a certain position, but there are still many issues to be overcome. Finally, in order to enhance the market share of Vietnamese coffee exports in Korea until 2020, production strategies as well as improving coffee quality are proposed and explained in detail. Three main strategies are selected including market expansion, market integration and product quality improvement. This study results are expected to be effectively utilized in understanding, evaluating and expanding the export markets of Vietnamese coffee brands into the Korean market in particular and the world market in general.
Coffee industry is one of the important industries in Vietnam. Coffee was introduced into Vietnam when the global coffee market was growing strongly and coffee has been known in Vietnam since 1857. Through over 150 years of existence and development, coffee has now become one of the major agricultural products for exports of Vietnam, ranked No. 2 after rice, traditional food crops in Vietnam. With that position, Vietnam is now the second largest nation of exporting coffee in the world after Brazil, particularly for exporting Robusta, Vietnam is the leader in the world. Coffee export has significantly contributed to the economic development of Vietnam, reducing the trade deficit and partly solved the problem of poverty reduction for people, especially in rural areas. In particular, the Korea market is one of the largest consuming market and coffee importer in the world, as well as export-oriented market of Vietnamese coffee. This is a potential market for Vietnam in particular coffee items and most other commodities in general. Therefore, an assessment of the situation and improvement of Vietnamese coffee brands which are being exported into the Korea market is necessary and inevitable. In this thesis, the author presents the status of production and export of Vietnamese coffee brands in recent years. Besides, the author also analyzed consumption demand and status of coffee import in Korea market, where is one of the main import markets of Vietnamese coffee. Strategies and solutions to improve Vietnamese coffee exports to the Korean market are proposed and analyzed. In order to implement the purpose of this study, the data are collected to analyze Vietnam coffee production. In that collection, we use quantitative method to analyze statistics, logical reasoning and to produce and select effective coffee export strategies. The main results of this paper are illustrated as follows. First, the theory of the coffee export strategy is generalized. From there, Vietnamese coffee market is analyzed and the author presents the strength and weaknesses of Vietnamese coffee brands as well as the factors affecting them. Second, coffee consumption demand in Korea is increasing, followed by the requirement of design as well as product quality is also increasing. Analysis of the status of Vietnam's coffee imports into Korea shows that Vietnamese coffee brands have a certain position, but there are still many issues to be overcome. Finally, in order to enhance the market share of Vietnamese coffee exports in Korea until 2020, production strategies as well as improving coffee quality are proposed and explained in detail. Three main strategies are selected including market expansion, market integration and product quality improvement. This study results are expected to be effectively utilized in understanding, evaluating and expanding the export markets of Vietnamese coffee brands into the Korean market in particular and the world market in general.
주제어
#베트남 커피 산업 커피 수출입 한국 커피 소비 수요 수출확대 방안 베트남 한국 무역 협력 커피 생산량과 품질 수출 전략 및 솔루션 Vietnamese Coffee Industry Coffee Import & Export Korean Coffee Consumption Demand Export Expansion Plan Vietnam Korea Trade Cooperation Coffee Production and Quality Export Strategy and Solution
학위논문 정보
저자
레티휀트엉
학위수여기관
창원대학교
학위구분
국내석사
학과
국제무역학과
지도교수
전외술
발행연도
2019
총페이지
v, 102장
키워드
베트남 커피 산업 커피 수출입 한국 커피 소비 수요 수출확대 방안 베트남 한국 무역 협력 커피 생산량과 품질 수출 전략 및 솔루션 Vietnamese Coffee Industry Coffee Import &,
Export Korean Coffee Consumption Demand Export Expansion Plan Vietnam Korea Trade Cooperation Coffee Production and Quality Export Strategy and Solution
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.