국내에서는 조향장치에 관한 논문들을 많이 찾아볼 수 있다. 설계 관점에서 주 를 이루는 논문은 최적 설계, 스큐에 따른 코깅 토크 해석, 토크리플 저감, 치 포 화에 의한 토크리플이 있고, 설계 이외의 제어에서도 전류 리플 보상에 의한 토 크리플 저감, 조향각 제어 등이 있다. 하지만, 본 논문은 조향장치의 분해/분석 및 벤치마킹을 통하여 기존 제품에 원피스(One-piece) 형상의 집중권 코일인 MSO-Coil을 적용하여 새로운 제품을 개발하였다. 벤치마킹 제품과 MSO-Coil 적용 제품 간 교류저항에 대해서 분석 하였다. 첫 번째는 와전류를 고려하지 않았을 때와 고려하였을 때의 비교이다. 두 번째 와 세 번째는 주파수와 전류 크기에 따른 교류저항 비교이다. 네 번째는 전류와 ...
국내에서는 조향장치에 관한 논문들을 많이 찾아볼 수 있다. 설계 관점에서 주 를 이루는 논문은 최적 설계, 스큐에 따른 코깅 토크 해석, 토크리플 저감, 치 포 화에 의한 토크리플이 있고, 설계 이외의 제어에서도 전류 리플 보상에 의한 토 크리플 저감, 조향각 제어 등이 있다. 하지만, 본 논문은 조향장치의 분해/분석 및 벤치마킹을 통하여 기존 제품에 원피스(One-piece) 형상의 집중권 코일인 MSO-Coil을 적용하여 새로운 제품을 개발하였다. 벤치마킹 제품과 MSO-Coil 적용 제품 간 교류저항에 대해서 분석 하였다. 첫 번째는 와전류를 고려하지 않았을 때와 고려하였을 때의 비교이다. 두 번째 와 세 번째는 주파수와 전류 크기에 따른 교류저항 비교이다. 네 번째는 전류와 영구자석 간의 교류저항 영향 연구를 진행하였다. 본 논문은 저 출력인 500W급 EPS모터에 MSO-Coil을 사용하여 높은 점적율 및 고 효율화 모터를 제작하고, 기존 모터와 비교 시 발생되는 문제점을 제시한 다.
국내에서는 조향장치에 관한 논문들을 많이 찾아볼 수 있다. 설계 관점에서 주 를 이루는 논문은 최적 설계, 스큐에 따른 코깅 토크 해석, 토크리플 저감, 치 포 화에 의한 토크리플이 있고, 설계 이외의 제어에서도 전류 리플 보상에 의한 토 크리플 저감, 조향각 제어 등이 있다. 하지만, 본 논문은 조향장치의 분해/분석 및 벤치마킹을 통하여 기존 제품에 원피스(One-piece) 형상의 집중권 코일인 MSO-Coil을 적용하여 새로운 제품을 개발하였다. 벤치마킹 제품과 MSO-Coil 적용 제품 간 교류저항에 대해서 분석 하였다. 첫 번째는 와전류를 고려하지 않았을 때와 고려하였을 때의 비교이다. 두 번째 와 세 번째는 주파수와 전류 크기에 따른 교류저항 비교이다. 네 번째는 전류와 영구자석 간의 교류저항 영향 연구를 진행하였다. 본 논문은 저 출력인 500W급 EPS모터에 MSO-Coil을 사용하여 높은 점적율 및 고 효율화 모터를 제작하고, 기존 모터와 비교 시 발생되는 문제점을 제시한 다.
There are many papers on steering systems in Korea. The main papers from the design point of view include optimizing design, cogging torque analysis by skew, torque ripple reduction, and torque ripple due to saturation, torque ripple reduction by current ripple compensation even in contr...
There are many papers on steering systems in Korea. The main papers from the design point of view include optimizing design, cogging torque analysis by skew, torque ripple reduction, and torque ripple due to saturation, torque ripple reduction by current ripple compensation even in control point of view, and steering angle control. However, this paper developed a new product by applying MSO-Coil, a one-piece concentrated Coil, to existing products through disassembly / analysis and benchmarking of the steering system. The AC resistance between the benchmarking product and the MSO-Coil product was analyzed. First, when modeling with conventional motor analysis method and conductor, AC resistance is compared when consideration is given to each eddy current. The second and third are AC resistance comparisons according to frequency and current magnitude. Fourth, the effect of AC resistance between current and permanent magnet was studied. This paper presents the problem of AC resistance to be considered in high fill factor and high efficiency motor and high speed motor, and estimates the correct answer.
There are many papers on steering systems in Korea. The main papers from the design point of view include optimizing design, cogging torque analysis by skew, torque ripple reduction, and torque ripple due to saturation, torque ripple reduction by current ripple compensation even in control point of view, and steering angle control. However, this paper developed a new product by applying MSO-Coil, a one-piece concentrated Coil, to existing products through disassembly / analysis and benchmarking of the steering system. The AC resistance between the benchmarking product and the MSO-Coil product was analyzed. First, when modeling with conventional motor analysis method and conductor, AC resistance is compared when consideration is given to each eddy current. The second and third are AC resistance comparisons according to frequency and current magnitude. Fourth, the effect of AC resistance between current and permanent magnet was studied. This paper presents the problem of AC resistance to be considered in high fill factor and high efficiency motor and high speed motor, and estimates the correct answer.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.