재즈 보컬리스트는 좁은 콘트랄토 음역안에서 독특한 아티큘레이션과 기존에 있는 곡의 프레이즈를 자유롭게 변형함으로 자신만의 독창적인 표현법을 활용하여 스탠다드 곡을 재해석 할 수 있다. 빌리 홀리데이는 자신만의 특징 연주기법인 벤딩, 포르타멘토, 비브라토, 이 특징을 조합하고 기존에 있는 스탠다드 곡의 프레이즈를 변형함으로 자신만의 독특한 표현 기법을 ...
재즈 보컬리스트는 좁은 콘트랄토 음역안에서 독특한 아티큘레이션과 기존에 있는 곡의 프레이즈를 자유롭게 변형함으로 자신만의 독창적인 표현법을 활용하여 스탠다드 곡을 재해석 할 수 있다. 빌리 홀리데이는 자신만의 특징 연주기법인 벤딩, 포르타멘토, 비브라토, 이 특징을 조합하고 기존에 있는 스탠다드 곡의 프레이즈를 변형함으로 자신만의 독특한 표현 기법을 도출한다. 도출된 표현 기법의 특징은 템포에 따라 분류하여 분석된 기법을 홀리데이 곡에 재해석하고 사라 본의 곡과 자작곡에 적용한다. 좁은 음역 안에서 아티큘레이션은 템포별로 분석한 결과 짧은 프레이즈로 다양한 다이내믹 표현을 하기 위해 여러 가지 아티큘레이션이 함께 사용한 것을 알 수 있었다. 이에 따른 좁은 콘트랄토 음역 안에서 홀리데이만의 독특한 아티큘레이션은 다음과 같이 정리하였다. 첫 번째, 같은 아티큘레이션을 반복적으로 사용하거나 두 번째, 두가지 이상의 아티큘레이션을 사용하거나 세 번째, 두가지 이상의 아티큘레이션을 조합하여 사용하기도 하였으며 이 세가지의 경우를 동시에 사용하기도 하였다. 프레이즈 변형과 템포와의 관계에서 홀리데이는 기존 원곡의 프레이즈를 짧게 변형 하였으며 멜로디 도약과 아티큘레이션의 활용 빈도수가 높고 싱코페이션과 트리플등의 리듬을 사용하여 스윙감을 표현하기 위해 프레이즈 변형을 하였다. 본 논문은 빌리 홀리데이의 보컬 표현 기법과 프레이즈 변형을 분석하고 도출된 특징을 좁은 음역을 가진 재즈 보컬에게 적용하여 실제로 연주할 때 다양한 연주 기법을 도출할 수 있다.
주제어: 빌리 홀리데이
재즈 보컬리스트는 좁은 콘트랄토 음역안에서 독특한 아티큘레이션과 기존에 있는 곡의 프레이즈를 자유롭게 변형함으로 자신만의 독창적인 표현법을 활용하여 스탠다드 곡을 재해석 할 수 있다. 빌리 홀리데이는 자신만의 특징 연주기법인 벤딩, 포르타멘토, 비브라토, 이 특징을 조합하고 기존에 있는 스탠다드 곡의 프레이즈를 변형함으로 자신만의 독특한 표현 기법을 도출한다. 도출된 표현 기법의 특징은 템포에 따라 분류하여 분석된 기법을 홀리데이 곡에 재해석하고 사라 본의 곡과 자작곡에 적용한다. 좁은 음역 안에서 아티큘레이션은 템포별로 분석한 결과 짧은 프레이즈로 다양한 다이내믹 표현을 하기 위해 여러 가지 아티큘레이션이 함께 사용한 것을 알 수 있었다. 이에 따른 좁은 콘트랄토 음역 안에서 홀리데이만의 독특한 아티큘레이션은 다음과 같이 정리하였다. 첫 번째, 같은 아티큘레이션을 반복적으로 사용하거나 두 번째, 두가지 이상의 아티큘레이션을 사용하거나 세 번째, 두가지 이상의 아티큘레이션을 조합하여 사용하기도 하였으며 이 세가지의 경우를 동시에 사용하기도 하였다. 프레이즈 변형과 템포와의 관계에서 홀리데이는 기존 원곡의 프레이즈를 짧게 변형 하였으며 멜로디 도약과 아티큘레이션의 활용 빈도수가 높고 싱코페이션과 트리플등의 리듬을 사용하여 스윙감을 표현하기 위해 프레이즈 변형을 하였다. 본 논문은 빌리 홀리데이의 보컬 표현 기법과 프레이즈 변형을 분석하고 도출된 특징을 좁은 음역을 가진 재즈 보컬에게 적용하여 실제로 연주할 때 다양한 연주 기법을 도출할 수 있다.
Jazz vocalists can re-interpret standard songs by utilizing their own unique expressions by freely transforming the existing articulation and phrases of existing songs within a narrow contralo range. Billy Holiday brings out his own unique expressive technique by combining his unique features of...
Jazz vocalists can re-interpret standard songs by utilizing their own unique expressions by freely transforming the existing articulation and phrases of existing songs within a narrow contralo range. Billy Holiday brings out his own unique expressive technique by combining his unique features of bending, portamento and vibrato with these features and transforming the phrases of existing standard songs. The characteristics of the derived expression technique are reinterpreted in the Holiday songs by classifying and analyzing according to the tempo, and applied to the songs and compositions of Sarabon. In the narrow range, the articulation was analyzed by tempo, and various articulations were used together for various dynamic expressions of short phrases. Therefore, the unique articulation of holiday in the narrow contralo range is summarized as follows. First, I use the same articulation repeatedly, or second, more than one articulation, or a combination of third and more than one articulation. The relation between the tempo and the phrase deformation is high frequency of use of melody leap and articulation, and the phrase is transformed to express the sense of swing using rhythm such as syncope and triple. In this paper, we analyze Billy Holiday 's vocal expression technique and phrase variations, and apply the derived features to jazz vocals with a narrow range, so that various performance techniques can be derived during actual performance.
word: Billie Holiday
Jazz vocalists can re-interpret standard songs by utilizing their own unique expressions by freely transforming the existing articulation and phrases of existing songs within a narrow contralo range. Billy Holiday brings out his own unique expressive technique by combining his unique features of bending, portamento and vibrato with these features and transforming the phrases of existing standard songs. The characteristics of the derived expression technique are reinterpreted in the Holiday songs by classifying and analyzing according to the tempo, and applied to the songs and compositions of Sarabon. In the narrow range, the articulation was analyzed by tempo, and various articulations were used together for various dynamic expressions of short phrases. Therefore, the unique articulation of holiday in the narrow contralo range is summarized as follows. First, I use the same articulation repeatedly, or second, more than one articulation, or a combination of third and more than one articulation. The relation between the tempo and the phrase deformation is high frequency of use of melody leap and articulation, and the phrase is transformed to express the sense of swing using rhythm such as syncope and triple. In this paper, we analyze Billy Holiday 's vocal expression technique and phrase variations, and apply the derived features to jazz vocals with a narrow range, so that various performance techniques can be derived during actual performance.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.