2013년 중국 무역액은 전년대비 7.6%의 성장을 했고 처음으로 미국을 넘어서 세계1위의 무역대국으로 등장하였다. 1992년 중국경제는 개혁개방의 과정을 밟으면서 급소하게 경제발전을 하였고 2001년에 정식으로 WTO에 가입을 하면서 10년 간 평균 10.7%의 경제성장을 이어갔다. 그 결과 중국은 제2위의 경제대국으로 성장했고 한국과 중국의 경제적 관계도 깊어졌다. 한중수교 이후 한국과 중국은 우호적인 협력관계를 유지하면서 무역량이 빠르게 성장하였고 1992년에 비하여 2011년에는 약 34.6배의 성장을 기록하였다. 2004년 부터한국의 제일 큰 무역대상국이 되었다. 한중수교 후 무역은 50.6배, 수입은 23.2배가 증가하였다. 한국과 중국의 투자 및 무역량의 증가요인중의 하나가 한국의 대 중국 자동차산업이다. 한국의 자동차 산업에서 중국은 제1의 ...
2013년 중국 무역액은 전년대비 7.6%의 성장을 했고 처음으로 미국을 넘어서 세계1위의 무역대국으로 등장하였다. 1992년 중국경제는 개혁개방의 과정을 밟으면서 급소하게 경제발전을 하였고 2001년에 정식으로 WTO에 가입을 하면서 10년 간 평균 10.7%의 경제성장을 이어갔다. 그 결과 중국은 제2위의 경제대국으로 성장했고 한국과 중국의 경제적 관계도 깊어졌다. 한중수교 이후 한국과 중국은 우호적인 협력관계를 유지하면서 무역량이 빠르게 성장하였고 1992년에 비하여 2011년에는 약 34.6배의 성장을 기록하였다. 2004년 부터한국의 제일 큰 무역대상국이 되었다. 한중수교 후 무역은 50.6배, 수입은 23.2배가 증가하였다. 한국과 중국의 투자 및 무역량의 증가요인중의 하나가 한국의 대 중국 자동차산업이다. 한국의 자동차 산업에서 중국은 제1의 직접투자 대상국이 되었고 2011년 기준을 기준으로 한국의 자동차산업은 제조업의 10%를 차지했을 뿐 아니라 전체 자동차 수출의 20%를 중국에서 차지하고 있는 것이다. 자동차산업의 핵심은 현대와 기아자동차로 중국내에서 다국적 기업들과의 경쟁에서 2018년도에는 완성차의 기능성과 외관 및 AS부분에서 1-3위를 차지하는 쾌거의 결과도 있었다. 그러나 중국의 자동차 소비자의 자동차선호요소는 안전성에 두고 있으며 아직까지 90년 이후의 소비층에게 브랜드이미지를 심어주지 못한 상황이다. 중국의 소비자들은 가장 선호하는 자동차는 독일계 자동차 브랜드이고 다음이 미국과 일본 브랜드이다. 또한 자동차 부품산업의 발전을 매우 긍정적이지만 한국자동차 부품산업은 핵심부품에는 아직 상위 위치를 확보하지 못하고 있다. 엔진과 밧데리, 브레이크 등의 부가가치가 높은 핵심부품의 기술향상이 요구되는 것이다. 뿐만 아니라 중국자동차시장은 중국정부의 정책변화와 강력한 영향관계가 있기 때문에 정치와 경제의 분리전략과 이러한 영향관계를 뛰어넘을 제품의 차별화된 원천기술 확보가 요구된다. 물론 중국소비자들을 직접 설득할 수 있는 마케팅전략을 인터넷 노예세대라 할 수 있는 90년 이후세대들에게 접근도 필요하다. 기존세대와 다른 소비행동을 가지고 있으며 제품의 안전성과 브랜드 및 외장을 선호하는 차기 생산 활동의 주력 세대를 지속적으로 모니터링 해야 할 것이다.
2013년 중국 무역액은 전년대비 7.6%의 성장을 했고 처음으로 미국을 넘어서 세계1위의 무역대국으로 등장하였다. 1992년 중국경제는 개혁개방의 과정을 밟으면서 급소하게 경제발전을 하였고 2001년에 정식으로 WTO에 가입을 하면서 10년 간 평균 10.7%의 경제성장을 이어갔다. 그 결과 중국은 제2위의 경제대국으로 성장했고 한국과 중국의 경제적 관계도 깊어졌다. 한중수교 이후 한국과 중국은 우호적인 협력관계를 유지하면서 무역량이 빠르게 성장하였고 1992년에 비하여 2011년에는 약 34.6배의 성장을 기록하였다. 2004년 부터한국의 제일 큰 무역대상국이 되었다. 한중수교 후 무역은 50.6배, 수입은 23.2배가 증가하였다. 한국과 중국의 투자 및 무역량의 증가요인중의 하나가 한국의 대 중국 자동차산업이다. 한국의 자동차 산업에서 중국은 제1의 직접투자 대상국이 되었고 2011년 기준을 기준으로 한국의 자동차산업은 제조업의 10%를 차지했을 뿐 아니라 전체 자동차 수출의 20%를 중국에서 차지하고 있는 것이다. 자동차산업의 핵심은 현대와 기아자동차로 중국내에서 다국적 기업들과의 경쟁에서 2018년도에는 완성차의 기능성과 외관 및 AS부분에서 1-3위를 차지하는 쾌거의 결과도 있었다. 그러나 중국의 자동차 소비자의 자동차선호요소는 안전성에 두고 있으며 아직까지 90년 이후의 소비층에게 브랜드이미지를 심어주지 못한 상황이다. 중국의 소비자들은 가장 선호하는 자동차는 독일계 자동차 브랜드이고 다음이 미국과 일본 브랜드이다. 또한 자동차 부품산업의 발전을 매우 긍정적이지만 한국자동차 부품산업은 핵심부품에는 아직 상위 위치를 확보하지 못하고 있다. 엔진과 밧데리, 브레이크 등의 부가가치가 높은 핵심부품의 기술향상이 요구되는 것이다. 뿐만 아니라 중국자동차시장은 중국정부의 정책변화와 강력한 영향관계가 있기 때문에 정치와 경제의 분리전략과 이러한 영향관계를 뛰어넘을 제품의 차별화된 원천기술 확보가 요구된다. 물론 중국소비자들을 직접 설득할 수 있는 마케팅전략을 인터넷 노예세대라 할 수 있는 90년 이후세대들에게 접근도 필요하다. 기존세대와 다른 소비행동을 가지고 있으며 제품의 안전성과 브랜드 및 외장을 선호하는 차기 생산 활동의 주력 세대를 지속적으로 모니터링 해야 할 것이다.
In 2013, China's trade volume grew 7.6% year-on-year, and for the first time it has emerged as the world's No. 1 trading partner beyond the United States. In 1992, the Chinese economy made rapid economic development while undergoing the process of reform and opening. In 2001, it officially joined th...
In 2013, China's trade volume grew 7.6% year-on-year, and for the first time it has emerged as the world's No. 1 trading partner beyond the United States. In 1992, the Chinese economy made rapid economic development while undergoing the process of reform and opening. In 2001, it officially joined the WTO and continued its economic growth of 10.7% over the past 10 years. As a result, China has grown into the second largest economy and the economic relationship between Korea and China has been deepened. After Korea-China diplomatic relations, Korea and China maintained friendly cooperation and trade volume grew rapidly. In 2011, it grew about 34.6 times compared to 1992. Since 2004, Korea has become the largest trading partner with China. After Korea-China diplomatic relations, trade volume of Korea has increased 50.6 times in export and 23.2 times in imports. One of the factors that increase investment and trade volume between Korea and China is in Korea's versus Chinese automobile industry. In Korea's automobile industry, China became the first volume direct investment destination, and as of 2011, Korea's automobile industry accounted for 10% of the manufacturing industry, and 20% of total automobile exports accounted for in China. The core of the automobile industry was Hyundai and Kia Motors, which competed with multinational companies in China. In 2018, it was the result of mechanical system, exterior and interior, features and controls. However, the automobile preference factor of Chinese automobile consumers is in safety and has not yet planted a brand image for consumers those were born after 1990 years. Consumers those were born after 1990 years in China prefer the German car brand to the US and Japanese brands. In addition, the development of the auto parts industry is very positive, but the Korean auto parts industry has not yet secured a top position in compared core parts. It is necessary to improve the technology of core parts with high added value such as engine, battery and brake. In addition, since the Chinese automobile market has a strong influence on the policy changes of the Chinese government, it is necessary to secure differentiated source technologies of products that will surpass the separation strategy of politics and economy and these influences. Of course, it is also necessary to approach the generations those were born after 1990 years, which can be called the Internet slave generation, as a marketing strategy that can directly persuade Chinese consumers. It has a different consumption behavior than the existing generation, and it is necessary to continuously monitor the safety of the product and the main generation of the next production activity that prefers the brand and the exterior.
In 2013, China's trade volume grew 7.6% year-on-year, and for the first time it has emerged as the world's No. 1 trading partner beyond the United States. In 1992, the Chinese economy made rapid economic development while undergoing the process of reform and opening. In 2001, it officially joined the WTO and continued its economic growth of 10.7% over the past 10 years. As a result, China has grown into the second largest economy and the economic relationship between Korea and China has been deepened. After Korea-China diplomatic relations, Korea and China maintained friendly cooperation and trade volume grew rapidly. In 2011, it grew about 34.6 times compared to 1992. Since 2004, Korea has become the largest trading partner with China. After Korea-China diplomatic relations, trade volume of Korea has increased 50.6 times in export and 23.2 times in imports. One of the factors that increase investment and trade volume between Korea and China is in Korea's versus Chinese automobile industry. In Korea's automobile industry, China became the first volume direct investment destination, and as of 2011, Korea's automobile industry accounted for 10% of the manufacturing industry, and 20% of total automobile exports accounted for in China. The core of the automobile industry was Hyundai and Kia Motors, which competed with multinational companies in China. In 2018, it was the result of mechanical system, exterior and interior, features and controls. However, the automobile preference factor of Chinese automobile consumers is in safety and has not yet planted a brand image for consumers those were born after 1990 years. Consumers those were born after 1990 years in China prefer the German car brand to the US and Japanese brands. In addition, the development of the auto parts industry is very positive, but the Korean auto parts industry has not yet secured a top position in compared core parts. It is necessary to improve the technology of core parts with high added value such as engine, battery and brake. In addition, since the Chinese automobile market has a strong influence on the policy changes of the Chinese government, it is necessary to secure differentiated source technologies of products that will surpass the separation strategy of politics and economy and these influences. Of course, it is also necessary to approach the generations those were born after 1990 years, which can be called the Internet slave generation, as a marketing strategy that can directly persuade Chinese consumers. It has a different consumption behavior than the existing generation, and it is necessary to continuously monitor the safety of the product and the main generation of the next production activity that prefers the brand and the exterior.
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