본 연구는 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력에 미치는 영향을 알아보고자 한다. 이를 바탕으로 유아교육현장에 만 5세 유아의 안전지식, 안전문제해결능력을 증진할 수 있는 극놀이를 통한 안전교육활동 교수방법을 제시하는데 그 목적이 있다.
본 연구의 목적을 위해 선정된 연구문제는 다음과 같다.
연구문제 1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만5세 유아의 안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
1-1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 생활안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 교통안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-3. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 폭력예방 및 신변보호안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-4. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 에 약물 및 사이버중독예방안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
1-5. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 재난안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-6. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 직업안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-7. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 응급처치안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
연구문제 2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만5세 유아의 안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가?
2-1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 생활안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 교통안전해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-3. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 폭력예방 및 신변보호안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-4. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 약물 및 사이버 중독예방안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-5. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 재난안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-6. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 직업안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-7. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 응급처치안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가?
위의 연구문제에 대한 검증을 위해 서울시 동대문에 위치한 S단설유치원의 만 5세 유아 20명(남아 12명, 여아 8명)을 실험집단으로, 서울시 동대문에 위치한 H병설유치원의 만 5세 유아 20명(남아 12명, 여아 8명)을 비교집단으로 구성하여 실험연구를 실행하였다. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식과 안전문제해결능력에 긍정적인 영향을 미치는지 알아보기 위하여 김미정(2018)의 안전지식 검사도구를 본 연구의 목적과 내용에 적합하게 수정 보완하여 사용하였으며 안전문제해결능력 검사도구는 김미정(2018)의 안전문제해결능력 검사도구를 수정 보완하여 사용하였다.
본 연구의 진행은 사전 검사, 실험 처치, 사후 검사로 이루어졌다. 실험처치를 실시하기 전에 검사자 교육을 실시하고 사전검사를 하였으며 실험처치는 2019년 4월 22일부터 7월 17일까지 39차시로 진행하였다. 실험집단에서는 7대 안전교육 내용과 관련된 동화 또는 영상 1개당 주 3회의 극놀이를 활용한 안전교육 활동을 실시하였으며 비교집단은 주제 중심 안전교육활동을 실시하였다. 극놀이를 통한 안전교육활동의 효과성 검증을 위해 사후검사는 실험 처치가 끝난 뒤에 실시하였다. 실험처치 후에는 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력에 미치는 영향을 알아보기 위하여 ...
본 연구는 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력에 미치는 영향을 알아보고자 한다. 이를 바탕으로 유아교육현장에 만 5세 유아의 안전지식, 안전문제해결능력을 증진할 수 있는 극놀이를 통한 안전교육활동 교수방법을 제시하는데 그 목적이 있다.
본 연구의 목적을 위해 선정된 연구문제는 다음과 같다.
연구문제 1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만5세 유아의 안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
1-1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 생활안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 교통안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-3. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 폭력예방 및 신변보호안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-4. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 에 약물 및 사이버중독예방안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
1-5. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 재난안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-6. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 직업안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-7. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 응급처치안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
연구문제 2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만5세 유아의 안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가?
2-1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 생활안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 교통안전해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-3. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 폭력예방 및 신변보호안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-4. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 약물 및 사이버 중독예방안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-5. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 재난안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-6. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 직업안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-7. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 응급처치안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가?
위의 연구문제에 대한 검증을 위해 서울시 동대문에 위치한 S단설유치원의 만 5세 유아 20명(남아 12명, 여아 8명)을 실험집단으로, 서울시 동대문에 위치한 H병설유치원의 만 5세 유아 20명(남아 12명, 여아 8명)을 비교집단으로 구성하여 실험연구를 실행하였다. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식과 안전문제해결능력에 긍정적인 영향을 미치는지 알아보기 위하여 김미정(2018)의 안전지식 검사도구를 본 연구의 목적과 내용에 적합하게 수정 보완하여 사용하였으며 안전문제해결능력 검사도구는 김미정(2018)의 안전문제해결능력 검사도구를 수정 보완하여 사용하였다.
본 연구의 진행은 사전 검사, 실험 처치, 사후 검사로 이루어졌다. 실험처치를 실시하기 전에 검사자 교육을 실시하고 사전검사를 하였으며 실험처치는 2019년 4월 22일부터 7월 17일까지 39차시로 진행하였다. 실험집단에서는 7대 안전교육 내용과 관련된 동화 또는 영상 1개당 주 3회의 극놀이를 활용한 안전교육 활동을 실시하였으며 비교집단은 주제 중심 안전교육활동을 실시하였다. 극놀이를 통한 안전교육활동의 효과성 검증을 위해 사후검사는 실험 처치가 끝난 뒤에 실시하였다. 실험처치 후에는 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력에 미치는 영향을 알아보기 위하여 SPSSWIN 23.0 프로그램을 이용하여 사전검사를 통한 동질집단 여부를 Levene의 등분산 검증으로 확인하고 t검증 및 공변량분석(ANCOVA)을 실시하였다.
본 연구의 결과를 요약해서 정리하면 다음과 같다.
첫째, 극놀이를 통한 안전교육활동을 실시한 후 실험집단과 비교집단의 안전지식을 살펴본 결과 실험집단의 점수가 비교집단의 점수보다 높게 나타났으며 이러한 차이는 통계적으로 유의미하였다. 안전지식의 하위요인 중 생활안전지식, 교통안전지식, 폭력예방 및 신변보호 안전지식, 응급처치안전지식을 제외한 약물 및 사이버중독예방 안전지식, 재난안전지식, 직업안전지식에 유의미한 영향을 미쳤다.
둘째, 극놀이를 통한 안전교육활동을 실시한 후 실험집단과 비교집단의 안전문제해결능력을 살펴본 결과 실험집단의 점수가 비교집단의 점수보다 높게 나타났으며 이러한 차이는 통계적으로 유의미하였다. 안전문제해결능력의 하위요인 중 폭력예방 및 신변보호 안전문제해결능력, 약물 및 사이버중독예방 안전문제해결능력, 직업안전문제해결능력을 제외한 생활안전문제해결능력, 교통안전문제해결능력, 재난안전문제해력능력, 응급처치안전문제해결능력에 유의미한 영향을 미쳤다. 이러한 연구 결과를 통해, 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식과 안전문제해결능력을 향상에 유의미한 영향을 미쳤으며 이는 극놀이를 통한 안전교육활동을 장기적으로 적용한다면 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력을 향상시킬 수 있는 효과적인 교수방법이 될 수 있음을 시사한다.
본 연구는 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력에 미치는 영향을 알아보고자 한다. 이를 바탕으로 유아교육현장에 만 5세 유아의 안전지식, 안전문제해결능력을 증진할 수 있는 극놀이를 통한 안전교육활동 교수방법을 제시하는데 그 목적이 있다.
본 연구의 목적을 위해 선정된 연구문제는 다음과 같다.
연구문제 1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만5세 유아의 안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
1-1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 생활안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 교통안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-3. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 폭력예방 및 신변보호안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-4. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 에 약물 및 사이버중독예방안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
1-5. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 재난안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-6. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 직업안전지식에 미치는 영향은 어떠한가? 1-7. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 응급처치안전지식에 미치는 영향은 어떠한가?
연구문제 2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만5세 유아의 안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가?
2-1. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 생활안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-2. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 교통안전해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-3. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 폭력예방 및 신변보호안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-4. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 약물 및 사이버 중독예방안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-5. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 재난안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-6. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 직업안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가? 2-7. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 응급처치안전문제해결능력에 미치는 영향은 어떠한가?
위의 연구문제에 대한 검증을 위해 서울시 동대문에 위치한 S단설유치원의 만 5세 유아 20명(남아 12명, 여아 8명)을 실험집단으로, 서울시 동대문에 위치한 H병설유치원의 만 5세 유아 20명(남아 12명, 여아 8명)을 비교집단으로 구성하여 실험연구를 실행하였다. 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식과 안전문제해결능력에 긍정적인 영향을 미치는지 알아보기 위하여 김미정(2018)의 안전지식 검사도구를 본 연구의 목적과 내용에 적합하게 수정 보완하여 사용하였으며 안전문제해결능력 검사도구는 김미정(2018)의 안전문제해결능력 검사도구를 수정 보완하여 사용하였다.
본 연구의 진행은 사전 검사, 실험 처치, 사후 검사로 이루어졌다. 실험처치를 실시하기 전에 검사자 교육을 실시하고 사전검사를 하였으며 실험처치는 2019년 4월 22일부터 7월 17일까지 39차시로 진행하였다. 실험집단에서는 7대 안전교육 내용과 관련된 동화 또는 영상 1개당 주 3회의 극놀이를 활용한 안전교육 활동을 실시하였으며 비교집단은 주제 중심 안전교육활동을 실시하였다. 극놀이를 통한 안전교육활동의 효과성 검증을 위해 사후검사는 실험 처치가 끝난 뒤에 실시하였다. 실험처치 후에는 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력에 미치는 영향을 알아보기 위하여 SPSS WIN 23.0 프로그램을 이용하여 사전검사를 통한 동질집단 여부를 Levene의 등분산 검증으로 확인하고 t검증 및 공변량분석(ANCOVA)을 실시하였다.
본 연구의 결과를 요약해서 정리하면 다음과 같다.
첫째, 극놀이를 통한 안전교육활동을 실시한 후 실험집단과 비교집단의 안전지식을 살펴본 결과 실험집단의 점수가 비교집단의 점수보다 높게 나타났으며 이러한 차이는 통계적으로 유의미하였다. 안전지식의 하위요인 중 생활안전지식, 교통안전지식, 폭력예방 및 신변보호 안전지식, 응급처치안전지식을 제외한 약물 및 사이버중독예방 안전지식, 재난안전지식, 직업안전지식에 유의미한 영향을 미쳤다.
둘째, 극놀이를 통한 안전교육활동을 실시한 후 실험집단과 비교집단의 안전문제해결능력을 살펴본 결과 실험집단의 점수가 비교집단의 점수보다 높게 나타났으며 이러한 차이는 통계적으로 유의미하였다. 안전문제해결능력의 하위요인 중 폭력예방 및 신변보호 안전문제해결능력, 약물 및 사이버중독예방 안전문제해결능력, 직업안전문제해결능력을 제외한 생활안전문제해결능력, 교통안전문제해결능력, 재난안전문제해력능력, 응급처치안전문제해결능력에 유의미한 영향을 미쳤다. 이러한 연구 결과를 통해, 극놀이를 통한 안전교육활동이 만 5세 유아의 안전지식과 안전문제해결능력을 향상에 유의미한 영향을 미쳤으며 이는 극놀이를 통한 안전교육활동을 장기적으로 적용한다면 유아의 안전지식 및 안전문제해결능력을 향상시킬 수 있는 효과적인 교수방법이 될 수 있음을 시사한다.
The purpose of this study was to examine the effects of safety education activities through role-play on safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children. On the basis of this, this study would be to suggest a method of teaching safety education activities through role...
The purpose of this study was to examine the effects of safety education activities through role-play on safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children. On the basis of this, this study would be to suggest a method of teaching safety education activities through role-play that could enhance the safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children at the early childhood education institutions. In order to achieve the purpose of research the following research questions were set up.
Research Problems 1. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s safety knowledge? 1-1. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s life safety knowledge? 1-2. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s traffic safety knowledge? 1-3. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s violence prevention and personal safety knowledge? 1-4. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s drug and cyber addiction preventions safety knowledge? 1-5. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s disaster safety knowledge? 1-6. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s Occupational safety knowledge? 1-7. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s first aid safety knowledge?
Research Problems 2. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s safety Problem- Solving ability knowledge? 2-1. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s life safety problem-solving ability? 2-2. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s traffic safety problem-solving ability? 2-3. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s violence prevention and personal protection safety problem-solving ability? 2-4. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s drug and cyber addiction prevention safety problem-solving ability? 2-5. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s disaster safety problem-solving ability? 2-6. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s occupational safety problem-solving ability? 2-7. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s first aid safety problem-solving ability?
In order to verify the above research problems, 20 experimental children (12 boys and 8 girls) at S Kindergarten in Dongdaemun, Seoul, were tested. As a comparison group, 12 boys and 8 girls were participated at H Kindergarten in Dongdaemun, Seoul. In order to find out whether the safety education activities through role-play had a positive effect on the safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children, the revision of safety knowledge test tool of Kim, Mi-Jung (2018) was appropriately modified to suit the purpose and contents of this study. The safety problem-solving ability test tool was used by supplementing the safety problem-solving ability test tool of Kim Mi-Jung (2018). The progress of this study consisted of pre-test, experimental treatment and post-test. Before the experimental treatment was conducted, inspectors were trained. The experimental treatment was conducted in 39 sessions from April 22, 2019 to July 17, 2019. In the experimental group, safety education activities were conducted three times a week for each fairy tale or image which was related to the 7 safety education contents. To verify the effectiveness of safety education activities through role-play, post-test was conducted after the experimental treatment. After the experimental treatment, to find out the effect of safety education activities through role-play on the safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children, the SPSS WIN 23.0 program was used to verify homogeneous groups through pretests using Levene's equal variance test and t-test and covariate analysis (ANCOVA).
The results of this study are summarized as follows. First, after conducting safety education activities through role-play, as a result of examining the safety knowledge of the experimental group and the comparative group, the score of the experimental group was higher than that of the comparative group, and this difference was statistically significant. Among sub-factors of safety knowledge, there was a significant impact on drug and cyber addiction safety knowledge, disaster safety knowledge, and occupational safety knowledge, except life safety knowledge, traffic safety knowledge, violence prevention and personal protection safety knowledge, and first aid safety knowledge.
Second, after conducting safety education activities through role-play, the experimental group and the comparative group examined the safety problem-solving ability, and the score of the experimental group was higher than that of the comparative group, and this difference was statistically significant. Among the sub-factors of safety problem-solving ability, threr was a significant impact on life safety problem-solving ability except occupation safety problem-solving ability, traffic safety problem-solving ability, disaster safety problem and first aid safety problem-solving ability except violence prevention and personal protection safety problem-solving ability, drug and cyber addiction prevention safety problem-solving ability, and occupational safety problem-solving ability. The results of this study show that safety education activities through role-play have a significant effect on improving safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children. It can be an effective teaching method to improve knowledge and safety problem-solving ability.
The purpose of this study was to examine the effects of safety education activities through role-play on safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children. On the basis of this, this study would be to suggest a method of teaching safety education activities through role-play that could enhance the safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children at the early childhood education institutions. In order to achieve the purpose of research the following research questions were set up.
Research Problems 1. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s safety knowledge? 1-1. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s life safety knowledge? 1-2. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s traffic safety knowledge? 1-3. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s violence prevention and personal safety knowledge? 1-4. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s drug and cyber addiction preventions safety knowledge? 1-5. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s disaster safety knowledge? 1-6. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s Occupational safety knowledge? 1-7. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s first aid safety knowledge?
Research Problems 2. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s safety Problem- Solving ability knowledge? 2-1. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s life safety problem-solving ability? 2-2. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s traffic safety problem-solving ability? 2-3. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s violence prevention and personal protection safety problem-solving ability? 2-4. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s drug and cyber addiction prevention safety problem-solving ability? 2-5. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s disaster safety problem-solving ability? 2-6. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s occupational safety problem-solving ability? 2-7. How the safety education activities through role-play affect 5-year-old children’s first aid safety problem-solving ability?
In order to verify the above research problems, 20 experimental children (12 boys and 8 girls) at S Kindergarten in Dongdaemun, Seoul, were tested. As a comparison group, 12 boys and 8 girls were participated at H Kindergarten in Dongdaemun, Seoul. In order to find out whether the safety education activities through role-play had a positive effect on the safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children, the revision of safety knowledge test tool of Kim, Mi-Jung (2018) was appropriately modified to suit the purpose and contents of this study. The safety problem-solving ability test tool was used by supplementing the safety problem-solving ability test tool of Kim Mi-Jung (2018). The progress of this study consisted of pre-test, experimental treatment and post-test. Before the experimental treatment was conducted, inspectors were trained. The experimental treatment was conducted in 39 sessions from April 22, 2019 to July 17, 2019. In the experimental group, safety education activities were conducted three times a week for each fairy tale or image which was related to the 7 safety education contents. To verify the effectiveness of safety education activities through role-play, post-test was conducted after the experimental treatment. After the experimental treatment, to find out the effect of safety education activities through role-play on the safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children, the SPSS WIN 23.0 program was used to verify homogeneous groups through pretests using Levene's equal variance test and t-test and covariate analysis (ANCOVA).
The results of this study are summarized as follows. First, after conducting safety education activities through role-play, as a result of examining the safety knowledge of the experimental group and the comparative group, the score of the experimental group was higher than that of the comparative group, and this difference was statistically significant. Among sub-factors of safety knowledge, there was a significant impact on drug and cyber addiction safety knowledge, disaster safety knowledge, and occupational safety knowledge, except life safety knowledge, traffic safety knowledge, violence prevention and personal protection safety knowledge, and first aid safety knowledge.
Second, after conducting safety education activities through role-play, the experimental group and the comparative group examined the safety problem-solving ability, and the score of the experimental group was higher than that of the comparative group, and this difference was statistically significant. Among the sub-factors of safety problem-solving ability, threr was a significant impact on life safety problem-solving ability except occupation safety problem-solving ability, traffic safety problem-solving ability, disaster safety problem and first aid safety problem-solving ability except violence prevention and personal protection safety problem-solving ability, drug and cyber addiction prevention safety problem-solving ability, and occupational safety problem-solving ability. The results of this study show that safety education activities through role-play have a significant effect on improving safety knowledge and safety problem-solving ability of 5-year-old children. It can be an effective teaching method to improve knowledge and safety problem-solving ability.
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