현재 중국은 고속철도로 세계에서 가장 빠르게 성장하는 나라이며, 중국 고속철도의 기술 및 건설 성과는 세계 철도 개발에 중요한 영향을 미치고 있다. 중국의 철도 수출로 인해 많은 국가와 지역이 고속철도로 인한 편리함을 누릴 수 있게 되었고 특히 개발도상국에서 효과가 뚜렷이 나타났다. 중국의 ‘일대일로' 전략의 실행으로 중국의 고속철도 글로벌 마케팅 전략 에 기회가 생겼고, ‘일대일로' 전략에 따라 다양한 국가의 지역 경제 발전을 촉진하고 여러 나라 간의 관계를 수립함으로써 중국의 고속철도 글로벌 마케팅 전략은 중국의 경제 및 무역 개발의 세계화를 촉진하는 계기가 되었다. 중국 고속철도 차량은 주로 CRHl, CRH2, CRH3, CRH5, CRH6, CRH380, CR400AF, CR400BF로 나눌 수 있다. 중국철로고속(중국어 : 中固秩路高速列革 China ...
현재 중국은 고속철도로 세계에서 가장 빠르게 성장하는 나라이며, 중국 고속철도의 기술 및 건설 성과는 세계 철도 개발에 중요한 영향을 미치고 있다. 중국의 철도 수출로 인해 많은 국가와 지역이 고속철도로 인한 편리함을 누릴 수 있게 되었고 특히 개발도상국에서 효과가 뚜렷이 나타났다. 중국의 ‘일대일로' 전략의 실행으로 중국의 고속철도 글로벌 마케팅 전략 에 기회가 생겼고, ‘일대일로' 전략에 따라 다양한 국가의 지역 경제 발전을 촉진하고 여러 나라 간의 관계를 수립함으로써 중국의 고속철도 글로벌 마케팅 전략은 중국의 경제 및 무역 개발의 세계화를 촉진하는 계기가 되었다. 중국 고속철도 차량은 주로 CRHl, CRH2, CRH3, CRH5, CRH6, CRH380, CR400AF, CR400BF로 나눌 수 있다. 중국철로고속(중국어 : 中固秩路高速列革 China Railway High-speed, CRH)은 중화인민공화국의 철 도 전용으로 도입된 고속철도 차량으로 외국으로부터 기술 이전을 목적으로 라이센스 생산된 철도 차량이다. CRHl형, CRH2형, CRH5형은 최고 속도 200km/h 이상, CRH2, CRH3 차세대형은 최고 속도 300km/h의 속도를 낼 수 있다. CRH형의 대부분은 2007년 4월 18일 제6차 철도 고속화로 제공되었지만, 중국의 모든 고속 열차를 CRH형으로 대체하지는 못했다. 2010년 9월 27일 중국 최초 독자개발열차인 CRH380이 영 업 속도 380km/h의 속도를 낼 수 있었으며 상업운행에 들어가게 되었다. 최근 중국의 고속철도 개발로 인해 중국의 고속철도 연구는 점점 더 깊이 있는 연구가 이루어지고 있다. 지금까지 중국학자들의 연구는 중국의 고속철도 굴로벌 마케팅 전략의 가능성과 필요성 그리고 중국의 고속철도가 외국에 비해 가지고 있는 장점과 단점에 초점을 맞추어 연구를 하여 왔다. 따라서, 본 연구에서는 고속철도 산업 후발국이었던 중국이 선발국인 독 일 프랑스, 일본, 캐나다와의 우호적인 협력관계를 유지하며 이들 국가를 어떻게 추월할 수 있었는지 구체적인 과정들과 요인들을 사례분석을 통해 심도 있게 도출하고 중국 고속철도의 글로벌 마케팅 전략을 제시하고자 함 이 본 논문의 목적이다.
현재 중국은 고속철도로 세계에서 가장 빠르게 성장하는 나라이며, 중국 고속철도의 기술 및 건설 성과는 세계 철도 개발에 중요한 영향을 미치고 있다. 중국의 철도 수출로 인해 많은 국가와 지역이 고속철도로 인한 편리함을 누릴 수 있게 되었고 특히 개발도상국에서 효과가 뚜렷이 나타났다. 중국의 ‘일대일로' 전략의 실행으로 중국의 고속철도 글로벌 마케팅 전략 에 기회가 생겼고, ‘일대일로' 전략에 따라 다양한 국가의 지역 경제 발전을 촉진하고 여러 나라 간의 관계를 수립함으로써 중국의 고속철도 글로벌 마케팅 전략은 중국의 경제 및 무역 개발의 세계화를 촉진하는 계기가 되었다. 중국 고속철도 차량은 주로 CRHl, CRH2, CRH3, CRH5, CRH6, CRH380, CR400AF, CR400BF로 나눌 수 있다. 중국철로고속(중국어 : 中固秩路高速列革 China Railway High-speed, CRH)은 중화인민공화국의 철 도 전용으로 도입된 고속철도 차량으로 외국으로부터 기술 이전을 목적으로 라이센스 생산된 철도 차량이다. CRHl형, CRH2형, CRH5형은 최고 속도 200km/h 이상, CRH2, CRH3 차세대형은 최고 속도 300km/h의 속도를 낼 수 있다. CRH형의 대부분은 2007년 4월 18일 제6차 철도 고속화로 제공되었지만, 중국의 모든 고속 열차를 CRH형으로 대체하지는 못했다. 2010년 9월 27일 중국 최초 독자개발열차인 CRH380이 영 업 속도 380km/h의 속도를 낼 수 있었으며 상업운행에 들어가게 되었다. 최근 중국의 고속철도 개발로 인해 중국의 고속철도 연구는 점점 더 깊이 있는 연구가 이루어지고 있다. 지금까지 중국학자들의 연구는 중국의 고속철도 굴로벌 마케팅 전략의 가능성과 필요성 그리고 중국의 고속철도가 외국에 비해 가지고 있는 장점과 단점에 초점을 맞추어 연구를 하여 왔다. 따라서, 본 연구에서는 고속철도 산업 후발국이었던 중국이 선발국인 독 일 프랑스, 일본, 캐나다와의 우호적인 협력관계를 유지하며 이들 국가를 어떻게 추월할 수 있었는지 구체적인 과정들과 요인들을 사례분석을 통해 심도 있게 도출하고 중국 고속철도의 글로벌 마케팅 전략을 제시하고자 함 이 본 논문의 목적이다.
At present, China is the fastest growing country in the world for high-speed railways. The technology and construction achievements of China's high-speed railway have had an important impact on the development of world railways. Thanks to China's railway exports, many countries and regions can enjoy...
At present, China is the fastest growing country in the world for high-speed railways. The technology and construction achievements of China's high-speed railway have had an important impact on the development of world railways. Thanks to China's railway exports, many countries and regions can enjoy the convenience and speed brought by high-speed railways, especially in developing countries. China's implementation of the "One Belt, One Road" strategy has created opportunities for China's high—speed railway global marketing strategy. It promotes economic development in many countries and regions through the "One Belt, One Road" strategy, establishes relations among many countries, and promotes the globalization of China's economic and trade development. China's high-speed railway vehicles are mainly CRHl, CRH2, CRH3, CRH5, CRH6 CRH380, CR400AF and CR400BF can be divided. China Railway High―speed (CRH) is a railway-specific express train for the People's Republic of China. The purpose of rapid production is to transfer technology in foreign countries. CRHl, CRH2, CRH5 have a top speed of over 200 km/h, CRH2 and CRH3 have a top speed of 300 km/h, and CRH is mostly provided on the sixth high-speed railway on April 18, 2007. The CRH type, but failed to replace all high-speed trains in China. The second year of September 27, 2010, China's first independent development of the train CRH380 can speed up the business speed of 380 km / h, is about to enter commercial operation. Recently, China has developed high-speed railways, which has made research on high-speed railways more and more in-depth. So far, the focus of Chinese scholars' research is on the possibility and necessity of China's global marketing strategy for high-speed railways, and the advantages and disadvantages of China's high-speed railways over foreign countries. In this regard, this study analyzes the specific processes and factors, and deeply analyzes how the high-speed railway industry, China, maintains friendly relations and cooperation with the pioneering countries Germany, France, Japan, and Canada, and how to catch up with these countries.
At present, China is the fastest growing country in the world for high-speed railways. The technology and construction achievements of China's high-speed railway have had an important impact on the development of world railways. Thanks to China's railway exports, many countries and regions can enjoy the convenience and speed brought by high-speed railways, especially in developing countries. China's implementation of the "One Belt, One Road" strategy has created opportunities for China's high—speed railway global marketing strategy. It promotes economic development in many countries and regions through the "One Belt, One Road" strategy, establishes relations among many countries, and promotes the globalization of China's economic and trade development. China's high-speed railway vehicles are mainly CRHl, CRH2, CRH3, CRH5, CRH6 CRH380, CR400AF and CR400BF can be divided. China Railway High―speed (CRH) is a railway-specific express train for the People's Republic of China. The purpose of rapid production is to transfer technology in foreign countries. CRHl, CRH2, CRH5 have a top speed of over 200 km/h, CRH2 and CRH3 have a top speed of 300 km/h, and CRH is mostly provided on the sixth high-speed railway on April 18, 2007. The CRH type, but failed to replace all high-speed trains in China. The second year of September 27, 2010, China's first independent development of the train CRH380 can speed up the business speed of 380 km / h, is about to enter commercial operation. Recently, China has developed high-speed railways, which has made research on high-speed railways more and more in-depth. So far, the focus of Chinese scholars' research is on the possibility and necessity of China's global marketing strategy for high-speed railways, and the advantages and disadvantages of China's high-speed railways over foreign countries. In this regard, this study analyzes the specific processes and factors, and deeply analyzes how the high-speed railway industry, China, maintains friendly relations and cooperation with the pioneering countries Germany, France, Japan, and Canada, and how to catch up with these countries.
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