연료전지발전사업을 위한 연료전지 종류의 특징을 파악하고 발전사업 사이트 개발진행에 대한 고찰 Study on understanding characteristics of fuel-cell types for fuel-cell power generation business and development of power generation business site원문보기
목적 : 연료전지 발전산업을 중심으로 이론적 및 실증적으로 산업경쟁력 향상을 통해 발전전략 및 연료전지의 친환경성, 기후 변화 등 신재생에너지 정책에 대한 분석과 경제성, 연료전지 보급 확대 전략에 대해 제시해 보고자 한다
방법 : 본 보고서에서 제시한 분석과 전략이 신재생에너지 연료발전산업에 기여할 수 있기를 기대하며 작성해보고자 한다
결과 : 연료전지는 ‘미래의 에너지’로 각계에서 많은 연구가 진행되고 있으며. 연료전지는 친환경적 고효율에너지 전환 장치로서 가장 적합한 장치라고 할수 있다. 연료전지 발전설비의 각종 장점에도 연료비와 시스템의 경제성 확보에 걸림돌이 되고 있고 에너지절감효과와 친환경적인 특성이 높음에도 불구하고 기술적 난이도가 높아 상용화가 아직 지연되고 있는 실정이지만. 연료전지 발전사업을 성공적으로 이끌기 위해서는 연료전지용 연료(...
목적 : 연료전지 발전산업을 중심으로 이론적 및 실증적으로 산업경쟁력 향상을 통해 발전전략 및 연료전지의 친환경성, 기후 변화 등 신재생에너지 정책에 대한 분석과 경제성, 연료전지 보급 확대 전략에 대해 제시해 보고자 한다
방법 : 본 보고서에서 제시한 분석과 전략이 신재생에너지 연료발전산업에 기여할 수 있기를 기대하며 작성해보고자 한다
결과 : 연료전지는 ‘미래의 에너지’로 각계에서 많은 연구가 진행되고 있으며. 연료전지는 친환경적 고효율에너지 전환 장치로서 가장 적합한 장치라고 할수 있다. 연료전지 발전설비의 각종 장점에도 연료비와 시스템의 경제성 확보에 걸림돌이 되고 있고 에너지절감효과와 친환경적인 특성이 높음에도 불구하고 기술적 난이도가 높아 상용화가 아직 지연되고 있는 실정이지만. 연료전지 발전사업을 성공적으로 이끌기 위해서는 연료전지용 연료(LNG) 가격인하와 더불어 초기투자비 감축이 매우 중요하다. 이에 본 보고서에서 분석과 전략 및 사업이 연료발전산업에 기여할수 있기를 기대해 본다
결론 : 발전용 연료전지의 가장 대표적인 모델인 MCFC의 경우 7년의 LTSA 계약이 이루어지고 있다. 앞서 검토된 바와 같이 이 LTSA 계약에는 효율 및 출력 저하에 따른 스택을 포함한 일체의 부품 교체등을 포함하고 있어 사업주 입장에서 직접적인 리스크를 부담하지는 않는다. 다만 최근 시장에 알려진 바와 같이 일부 연료전지 모델의 경우 출력저하 및 스택교체 주기 단축 등의 문제가 나타나고 있고 결과적으로는 신규 추진되고 있는 사업의 경우사업비 증가 등의 문제가 예상되고 있다. 따라서 향후 현장여건 및 사업특성을 고려하여 연료전지 모델을 선택하는데 있어 면밀한 검토가 필요할 것으로 보인다.
목적 : 연료전지 발전산업을 중심으로 이론적 및 실증적으로 산업경쟁력 향상을 통해 발전전략 및 연료전지의 친환경성, 기후 변화 등 신재생에너지 정책에 대한 분석과 경제성, 연료전지 보급 확대 전략에 대해 제시해 보고자 한다
방법 : 본 보고서에서 제시한 분석과 전략이 신재생에너지 연료발전산업에 기여할 수 있기를 기대하며 작성해보고자 한다
결과 : 연료전지는 ‘미래의 에너지’로 각계에서 많은 연구가 진행되고 있으며. 연료전지는 친환경적 고효율에너지 전환 장치로서 가장 적합한 장치라고 할수 있다. 연료전지 발전설비의 각종 장점에도 연료비와 시스템의 경제성 확보에 걸림돌이 되고 있고 에너지절감효과와 친환경적인 특성이 높음에도 불구하고 기술적 난이도가 높아 상용화가 아직 지연되고 있는 실정이지만. 연료전지 발전사업을 성공적으로 이끌기 위해서는 연료전지용 연료(LNG) 가격인하와 더불어 초기투자비 감축이 매우 중요하다. 이에 본 보고서에서 분석과 전략 및 사업이 연료발전산업에 기여할수 있기를 기대해 본다
결론 : 발전용 연료전지의 가장 대표적인 모델인 MCFC의 경우 7년의 LTSA 계약이 이루어지고 있다. 앞서 검토된 바와 같이 이 LTSA 계약에는 효율 및 출력 저하에 따른 스택을 포함한 일체의 부품 교체등을 포함하고 있어 사업주 입장에서 직접적인 리스크를 부담하지는 않는다. 다만 최근 시장에 알려진 바와 같이 일부 연료전지 모델의 경우 출력저하 및 스택교체 주기 단축 등의 문제가 나타나고 있고 결과적으로는 신규 추진되고 있는 사업의 경우사업비 증가 등의 문제가 예상되고 있다. 따라서 향후 현장여건 및 사업특성을 고려하여 연료전지 모델을 선택하는데 있어 면밀한 검토가 필요할 것으로 보인다.
Objective: Based on the fuel-cell power generation industry, strategies of power generation through theoretical and empirical industrial competitiveness improvement, analysis and economic feasibility of the new renewable energy policies such as eco-friendliness of fuel-cells, climate change, etc., a...
Objective: Based on the fuel-cell power generation industry, strategies of power generation through theoretical and empirical industrial competitiveness improvement, analysis and economic feasibility of the new renewable energy policies such as eco-friendliness of fuel-cells, climate change, etc., and expansion strategies of fuel-cell supply are presented.
Methods: The analysis and strategies presented in this report are expected to contribute to the new renewable energy fuel-cell power generation industry.
Results: Fuel-cells are the "future energy" and many types of research on them are being conducted in various fields, and are most suitable as eco-friendly high-efficiency energy conversion devices. Despite the various advantages of fuel-cell power generation facilities, there are obstacles to securing fuel costs and economics of the system. In addition, in spite of the high energy savings and eco-friendly features, the commercialization of fuel-cell power generation is delayed due to high technical difficulties. However, in order to successfully lead the fuel-cell power generation business, it is important to reduce the fuel (LNG) price and the initial investment cost. The analysis, strategies, and projects in this report, therefore, will be expected to contribute to the fuel-cell power generation industry.
Conclusion: In the case of MCFC, the most representative model of fuel-cell for power generation, a seven-year LTSA contract is being completed. As reviewed earlier, the LTSA contract includes replacing stacks due to efficiency decrease and reduced output, as well as all parts replacement, and therefore does not pose a direct risk to the business owner. As known in the market recently, however, some fuel-cell models are experiencing problems such as reduced power output and shorter stack replacement cycles. As a result, new projects are expected to have issues like an increase in business costs. Therefore, it is necessary to closely examine the choice of fuel-cell model in consideration of future site conditions and business characteristics.
Objective: Based on the fuel-cell power generation industry, strategies of power generation through theoretical and empirical industrial competitiveness improvement, analysis and economic feasibility of the new renewable energy policies such as eco-friendliness of fuel-cells, climate change, etc., and expansion strategies of fuel-cell supply are presented.
Methods: The analysis and strategies presented in this report are expected to contribute to the new renewable energy fuel-cell power generation industry.
Results: Fuel-cells are the "future energy" and many types of research on them are being conducted in various fields, and are most suitable as eco-friendly high-efficiency energy conversion devices. Despite the various advantages of fuel-cell power generation facilities, there are obstacles to securing fuel costs and economics of the system. In addition, in spite of the high energy savings and eco-friendly features, the commercialization of fuel-cell power generation is delayed due to high technical difficulties. However, in order to successfully lead the fuel-cell power generation business, it is important to reduce the fuel (LNG) price and the initial investment cost. The analysis, strategies, and projects in this report, therefore, will be expected to contribute to the fuel-cell power generation industry.
Conclusion: In the case of MCFC, the most representative model of fuel-cell for power generation, a seven-year LTSA contract is being completed. As reviewed earlier, the LTSA contract includes replacing stacks due to efficiency decrease and reduced output, as well as all parts replacement, and therefore does not pose a direct risk to the business owner. As known in the market recently, however, some fuel-cell models are experiencing problems such as reduced power output and shorter stack replacement cycles. As a result, new projects are expected to have issues like an increase in business costs. Therefore, it is necessary to closely examine the choice of fuel-cell model in consideration of future site conditions and business characteristics.
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