뉴 미디어는 디지털 기술을 바탕으로 상호 작용 전파를 특징으로 하는 혁신적인 형태의 미디어이다. 뉴 미디어는 전통적인 미디어에 비해 상호 작용성과 인스턴트성, 개성화와 소셜화, 멀티미디어(Multimedia)와 하이퍼 텍스트(Hyper text)의 특징이 있다. 뉴 미디어 환경에서 사용자의 콘텐츠 소비 습관은 그림과 문자에서 ...
뉴 미디어는 디지털 기술을 바탕으로 상호 작용 전파를 특징으로 하는 혁신적인 형태의 미디어이다. 뉴 미디어는 전통적인 미디어에 비해 상호 작용성과 인스턴트성, 개성화와 소셜화, 멀티미디어(Multimedia)와 하이퍼 텍스트(Hyper text)의 특징이 있다. 뉴 미디어 환경에서 사용자의 콘텐츠 소비 습관은 그림과 문자에서 쇼트 비디오로 전환한다. 2011년부터 쇼트 비디오 업계가 급성장하고 있고, 쇼트 비디오 플랫폼은 꾸준히 늘어나고 있으며, 각 플랫폼의 사용자 수도 빠르게 축적되고 있다. 틱톡(TikTok) 앱은 중국 비디오 발전의 황금기인데다 최근 몇 년간 치열한 시장경쟁에서 벗어나 중국뿐 아니라 전 세계에서 강한 영향력을 행사하고 있다. 2020년 3월, 틱톡의 DAU는 이미 4억을 돌파했다. 그러나 좋은 성적을 거뒀음에도 불구하고 틱톡은 국제시장에서 저연령화와 낮은 인가도 등에서 문제가 있다. 본 연구는 실제 데이터에 입각하여 틱톡의 내외 조건을 SWOT 분석법으로 명확하게 분석했다. 플랫폼 내외 현황의 기초 위에 콘텐츠, 감독, 배치와 사회적 책임 측면에서 발전 전략을 요약했다. 이를 통해 틱톡과 다른 쇼트 비디오 플랫폼의 건전한 발전을 촉진하고자 한다.
뉴 미디어는 디지털 기술을 바탕으로 상호 작용 전파를 특징으로 하는 혁신적인 형태의 미디어이다. 뉴 미디어는 전통적인 미디어에 비해 상호 작용성과 인스턴트성, 개성화와 소셜화, 멀티미디어(Multimedia)와 하이퍼 텍스트(Hyper text)의 특징이 있다. 뉴 미디어 환경에서 사용자의 콘텐츠 소비 습관은 그림과 문자에서 쇼트 비디오로 전환한다. 2011년부터 쇼트 비디오 업계가 급성장하고 있고, 쇼트 비디오 플랫폼은 꾸준히 늘어나고 있으며, 각 플랫폼의 사용자 수도 빠르게 축적되고 있다. 틱톡(TikTok) 앱은 중국 비디오 발전의 황금기인데다 최근 몇 년간 치열한 시장경쟁에서 벗어나 중국뿐 아니라 전 세계에서 강한 영향력을 행사하고 있다. 2020년 3월, 틱톡의 DAU는 이미 4억을 돌파했다. 그러나 좋은 성적을 거뒀음에도 불구하고 틱톡은 국제시장에서 저연령화와 낮은 인가도 등에서 문제가 있다. 본 연구는 실제 데이터에 입각하여 틱톡의 내외 조건을 SWOT 분석법으로 명확하게 분석했다. 플랫폼 내외 현황의 기초 위에 콘텐츠, 감독, 배치와 사회적 책임 측면에서 발전 전략을 요약했다. 이를 통해 틱톡과 다른 쇼트 비디오 플랫폼의 건전한 발전을 촉진하고자 한다.
New media is based on digital technology, featuring interactive communication and innovative media. Compared with traditional media, new media has the characteristics of interactivity and immediacy, massiveness and sharing, personalization and communityization, multimedia and hypertext. In the new m...
New media is based on digital technology, featuring interactive communication and innovative media. Compared with traditional media, new media has the characteristics of interactivity and immediacy, massiveness and sharing, personalization and communityization, multimedia and hypertext. In the new media environment, content consumption habits of netizens have shifted from graphic mode to short video format. Since 2011, the short video market has developed rapidly, short video platforms have been increasing, and the number of users of each short video platform has also rapidly accumulated. TikTok APP appeared in the golden period of short video development in China, and stood out in the fierce market competition in recent years, not only in China, but also has a strong influence in the world. As of March 2020, the DAU of the TikTok platform has exceeded 400 million. However, although TikTok has achieved good results, it also faces problems such as low age and low recognition in the international market. This research is based on actual data and uses SWOT analysis to clarify the internal and external conditions of TikTok. On this basis, it summarizes the development strategy for the platform in terms of content, supervision, distribution and social responsibility. Hope to promote the healthy development of TikTok and other short video platforms.
New media is based on digital technology, featuring interactive communication and innovative media. Compared with traditional media, new media has the characteristics of interactivity and immediacy, massiveness and sharing, personalization and communityization, multimedia and hypertext. In the new media environment, content consumption habits of netizens have shifted from graphic mode to short video format. Since 2011, the short video market has developed rapidly, short video platforms have been increasing, and the number of users of each short video platform has also rapidly accumulated. TikTok APP appeared in the golden period of short video development in China, and stood out in the fierce market competition in recent years, not only in China, but also has a strong influence in the world. As of March 2020, the DAU of the TikTok platform has exceeded 400 million. However, although TikTok has achieved good results, it also faces problems such as low age and low recognition in the international market. This research is based on actual data and uses SWOT analysis to clarify the internal and external conditions of TikTok. On this basis, it summarizes the development strategy for the platform in terms of content, supervision, distribution and social responsibility. Hope to promote the healthy development of TikTok and other short video platforms.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.