민간경비현장의 실태분석을 통한 경비업법·제도 개선 (The) Development Strategy in Security Policies and Regulations through the Analytical Study on the Private Security Execution원문보기
민간경비 산업은 1980년대부터 본격적으로 계속 발전하여 산업의 규모와 기술 등이 발전하였고, 많은 변화를 이룩하였다. 최근 민간경비업의 활동 범위가 넓어지고 그 형태 또한 다양해졌으며, 그 결과로 집단민원현장의 규모 및 특성 또한 다양하게 변화하는 실정이다. 그러나 집단민원현장에서의 안전관리 주체인 민간경비업의 근거법인 경비업법은 시대의 흐름과 민간경비 산업의 발전 속도에 미치지 못하고 정체되어 있다고 볼 수 있다. 그러므로...
민간경비 산업은 1980년대부터 본격적으로 계속 발전하여 산업의 규모와 기술 등이 발전하였고, 많은 변화를 이룩하였다. 최근 민간경비업의 활동 범위가 넓어지고 그 형태 또한 다양해졌으며, 그 결과로 집단민원현장의 규모 및 특성 또한 다양하게 변화하는 실정이다. 그러나 집단민원현장에서의 안전관리 주체인 민간경비업의 근거법인 경비업법은 시대의 흐름과 민간경비 산업의 발전 속도에 미치지 못하고 정체되어 있다고 볼 수 있다. 그러므로 본연구에서는 집단민원현장에 대한 교육제도와 집단민원현장의 판단기준, 그리고 경비원 배치 최소인원의 허가기준에 대하여 문헌 조사 및 선행논문 분석과 실태조사를 통하여 문제점을 도출하였고 아래와 같은 개선방안을 제시하였다. 첫째, 집단민원현장에 대한 특수성을 반영한 교육훈련이 이루어져야 한다. 집단민원현장의 이해와 업무를 실시할 수 있도록 경비원의 신임교육 사항에 관련 교육이 포함되어야 하며, 현행법상 현실적인 직무교육이 이루어질 수 없어 현장교육으로의 대체가 필요하다. 또한, 교육·지도·감독을 담당하고 집단민원현장에 선임되는 경비지도사의 경우에도 현장에 대한 교육이 부족한 실정이다. 둘째, 집단민원현장과 허가기준이 명확하지 않다. 집단민원현장은 경비업자의 판단에 따라 신고가 이루어지고 있는 현실에서, 경비업법상 7개의 집단민원현장에 관한 규정만으로는 이를 판단하기가 어렵다. 또한, 집단민원현장 배치신고서를 통한 신고를 통해 관할서에서도 현장이 집단민원현장인지 그 판단 여부와 적정한 허가에 대한 기준이 명시되어 있지 않다. 셋째, 집단민원현장의 특성상 나타날 수 있는 폭력과 혼잡에 대한 최소한의 통제를 위한 배치인력 기준이 부재하다. 같은 장소에서 일어나는 집단민원현장인 경우에도 배치 신고된 인력의 수가 상이하며, 이는 도급인의 주관적인 판단과 도급액에 의해 결정되어 안전관리와 통제, 개정법의 목적을 달성하는 데 무리가 있다. 이러한 문제점에 대한 개선방안은 다음과 같다. 첫째, 집단민원현장과 관련한 교육제도의 도입이 필요하다. 둘째, 집단민원현장에 대한 명확한 법적 정의와 배치신고 시 허가에 대한 지표를 마련해야 한다. 셋째, 객관적인 기준을 통한 최소 배치기준인력의 산정이 필요하다. 이러한 개선점을 통해 민간경비업의 집단민원현장에 대한 현장관리에 있어서 혼란을 바로 잡고, 인력의 강화 및 안전관리의 주체로서의 역할을 확고히 하여야 할 것이다. 또한, 시대의 흐름에 맞는 첨단기술의 도입에 대한 방안도 함께 고려되어 진취적이며, 체계적이고 효율적인 민간경비 산업의 발전을 도모 해야한다.
민간경비 산업은 1980년대부터 본격적으로 계속 발전하여 산업의 규모와 기술 등이 발전하였고, 많은 변화를 이룩하였다. 최근 민간경비업의 활동 범위가 넓어지고 그 형태 또한 다양해졌으며, 그 결과로 집단민원현장의 규모 및 특성 또한 다양하게 변화하는 실정이다. 그러나 집단민원현장에서의 안전관리 주체인 민간경비업의 근거법인 경비업법은 시대의 흐름과 민간경비 산업의 발전 속도에 미치지 못하고 정체되어 있다고 볼 수 있다. 그러므로 본연구에서는 집단민원현장에 대한 교육제도와 집단민원현장의 판단기준, 그리고 경비원 배치 최소인원의 허가기준에 대하여 문헌 조사 및 선행논문 분석과 실태조사를 통하여 문제점을 도출하였고 아래와 같은 개선방안을 제시하였다. 첫째, 집단민원현장에 대한 특수성을 반영한 교육훈련이 이루어져야 한다. 집단민원현장의 이해와 업무를 실시할 수 있도록 경비원의 신임교육 사항에 관련 교육이 포함되어야 하며, 현행법상 현실적인 직무교육이 이루어질 수 없어 현장교육으로의 대체가 필요하다. 또한, 교육·지도·감독을 담당하고 집단민원현장에 선임되는 경비지도사의 경우에도 현장에 대한 교육이 부족한 실정이다. 둘째, 집단민원현장과 허가기준이 명확하지 않다. 집단민원현장은 경비업자의 판단에 따라 신고가 이루어지고 있는 현실에서, 경비업법상 7개의 집단민원현장에 관한 규정만으로는 이를 판단하기가 어렵다. 또한, 집단민원현장 배치신고서를 통한 신고를 통해 관할서에서도 현장이 집단민원현장인지 그 판단 여부와 적정한 허가에 대한 기준이 명시되어 있지 않다. 셋째, 집단민원현장의 특성상 나타날 수 있는 폭력과 혼잡에 대한 최소한의 통제를 위한 배치인력 기준이 부재하다. 같은 장소에서 일어나는 집단민원현장인 경우에도 배치 신고된 인력의 수가 상이하며, 이는 도급인의 주관적인 판단과 도급액에 의해 결정되어 안전관리와 통제, 개정법의 목적을 달성하는 데 무리가 있다. 이러한 문제점에 대한 개선방안은 다음과 같다. 첫째, 집단민원현장과 관련한 교육제도의 도입이 필요하다. 둘째, 집단민원현장에 대한 명확한 법적 정의와 배치신고 시 허가에 대한 지표를 마련해야 한다. 셋째, 객관적인 기준을 통한 최소 배치기준인력의 산정이 필요하다. 이러한 개선점을 통해 민간경비업의 집단민원현장에 대한 현장관리에 있어서 혼란을 바로 잡고, 인력의 강화 및 안전관리의 주체로서의 역할을 확고히 하여야 할 것이다. 또한, 시대의 흐름에 맞는 첨단기술의 도입에 대한 방안도 함께 고려되어 진취적이며, 체계적이고 효율적인 민간경비 산업의 발전을 도모 해야한다.
Private security industry, technological development and size of the industry continue to evolve in earnest since the 1980s, and accomplished a lot of changes. Accordingly, the offer and the form also varied activities of private bodyguard. As a result, group size and characteristics of on-the-...
Private security industry, technological development and size of the industry continue to evolve in earnest since the 1980s, and accomplished a lot of changes. Accordingly, the offer and the form also varied activities of private bodyguard. As a result, group size and characteristics of on-the-spot are also diverse and flooding every coner of the change. However, collective safety management entities such as Private Security Services Industry Act a basis for the bodyguard in on-the-spot the flow of time and not on the rate of the development of private security industry.You can see it stalled. As a result, private security sites for the Security Services Industry Act and institutional improvement measures are derived by the following problems. First, the on-the-spot for special education and training, which reflect the group should be made. To carry out the task group of on-the-spot understanding and confidence of the security guards to the education training tasks under current law, and shall include practical education.Alternative to onsite classes can't necessary. In addition, education, maps, and instructor costs to be selected as the on-the-spot in charge of group supervision in the case of education is a shortfall of at the scene. Second, a public site and licensing standards are not clear. The scene of mass public security in accordance with the judgment of a declaration that has been made in the real world, civil affairs group of seven Security Services Industry Act to assess it is not a policy scene.to be difficult In addition, a group of on-the-spot for on-the-spot site is in the police station concerned groups or through the report by the return of the judgment and standards for proper permits were specified.not Third, collective nature of the on-the-spot control of the violence may appear and congestion for at least an arrangement for staffing standards are absent. Batch, and the number of people that were reported in the on-the-spot, a group took place in the same place is different, which is the subjective judgment and is determined by the dogeubaek of an independent contractor.Safety management and control, crowd to reach the objectives of a revised law. - Improvement Advice based on these problems are as follows : First, it is necessary to introduce an education system in relation to the mass civil service site. Second, a clear legal definition of collective civil petitions site and indicators for permission to report the deployment should be prepared. Third, it is necessary to calculate the minimum deployment criteria personnel through objective criteria. Through these improvements, confusion should be corrected in the current ministerial management of collective civil service sites in the private security industry, and the role of strengthening manpower and safety management should be firmly established. In addition, measures on the introduction of high-tech technologies to suit the trend of the times should be taken into consideration to promote the development of the progressive, systematic and efficient civil security industry.
Private security industry, technological development and size of the industry continue to evolve in earnest since the 1980s, and accomplished a lot of changes. Accordingly, the offer and the form also varied activities of private bodyguard. As a result, group size and characteristics of on-the-spot are also diverse and flooding every coner of the change. However, collective safety management entities such as Private Security Services Industry Act a basis for the bodyguard in on-the-spot the flow of time and not on the rate of the development of private security industry.You can see it stalled. As a result, private security sites for the Security Services Industry Act and institutional improvement measures are derived by the following problems. First, the on-the-spot for special education and training, which reflect the group should be made. To carry out the task group of on-the-spot understanding and confidence of the security guards to the education training tasks under current law, and shall include practical education.Alternative to onsite classes can't necessary. In addition, education, maps, and instructor costs to be selected as the on-the-spot in charge of group supervision in the case of education is a shortfall of at the scene. Second, a public site and licensing standards are not clear. The scene of mass public security in accordance with the judgment of a declaration that has been made in the real world, civil affairs group of seven Security Services Industry Act to assess it is not a policy scene.to be difficult In addition, a group of on-the-spot for on-the-spot site is in the police station concerned groups or through the report by the return of the judgment and standards for proper permits were specified.not Third, collective nature of the on-the-spot control of the violence may appear and congestion for at least an arrangement for staffing standards are absent. Batch, and the number of people that were reported in the on-the-spot, a group took place in the same place is different, which is the subjective judgment and is determined by the dogeubaek of an independent contractor.Safety management and control, crowd to reach the objectives of a revised law. - Improvement Advice based on these problems are as follows : First, it is necessary to introduce an education system in relation to the mass civil service site. Second, a clear legal definition of collective civil petitions site and indicators for permission to report the deployment should be prepared. Third, it is necessary to calculate the minimum deployment criteria personnel through objective criteria. Through these improvements, confusion should be corrected in the current ministerial management of collective civil service sites in the private security industry, and the role of strengthening manpower and safety management should be firmly established. In addition, measures on the introduction of high-tech technologies to suit the trend of the times should be taken into consideration to promote the development of the progressive, systematic and efficient civil security industry.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.