우리나라의 국제적 위상이 높아짐에 따라 우리나라 기업들의 브랜드 가치도 세계적으로 높게 평가되고 있다. 브랜드 가치 제고의 기초이자 핵심인 상표 관리가 중요한 이유가 바로 여기에 있는데, 안타깝게도 우리나라 최대 교역국인 중국에서는 우리나라 기업들이 여전히 많은 상표 피침해 분쟁을 겪으며 상표 관리에 어려움을 표하고 있다.
중국은 그간 지속적인 정책적‧제도적 변화를 통해 ‘짝퉁 대국’의 오명을 서서히 벗고 ‘상표 대국’으로 거듭났으며, 이제는 ‘상표 강국’으로의 도약을 준비하고 있다. 이는 상표권자의 권리 보호를 강화하겠...
우리나라의 국제적 위상이 높아짐에 따라 우리나라 기업들의 브랜드 가치도 세계적으로 높게 평가되고 있다. 브랜드 가치 제고의 기초이자 핵심인 상표 관리가 중요한 이유가 바로 여기에 있는데, 안타깝게도 우리나라 최대 교역국인 중국에서는 우리나라 기업들이 여전히 많은 상표 피침해 분쟁을 겪으며 상표 관리에 어려움을 표하고 있다.
중국은 그간 지속적인 정책적‧제도적 변화를 통해 ‘짝퉁 대국’의 오명을 서서히 벗고 ‘상표 대국’으로 거듭났으며, 이제는 ‘상표 강국’으로의 도약을 준비하고 있다. 이는 상표권자의 권리 보호를 강화하겠다는 중국 당국의 강력한 의지가 반영된 결과로 긍정적인 평가를 받고 있으며, 관련 법‧제도와 판결문을 통해서도 증명되고 있다.
이러한 흐름 속에서, 우리 기업들은 더 이상 속수무책 당하고만 있을 것이 아니라, 중국 상표 제도에 대해 보다 명확하게 이해함으로써 피침해를 예방하고, 동시에 오히려 분쟁에 적극적으로 대응할 필요가 있다. 상표권자가 자신의 권리를 적극적으로 보호하고 관리를 강화할 때 비로소 그 브랜드의 가치가 상승하고, 이로 인해 우리나라의 위상이 높아지는 선순환이 완성될 수 있을 것이다.
우리나라의 국제적 위상이 높아짐에 따라 우리나라 기업들의 브랜드 가치도 세계적으로 높게 평가되고 있다. 브랜드 가치 제고의 기초이자 핵심인 상표 관리가 중요한 이유가 바로 여기에 있는데, 안타깝게도 우리나라 최대 교역국인 중국에서는 우리나라 기업들이 여전히 많은 상표 피침해 분쟁을 겪으며 상표 관리에 어려움을 표하고 있다.
중국은 그간 지속적인 정책적‧제도적 변화를 통해 ‘짝퉁 대국’의 오명을 서서히 벗고 ‘상표 대국’으로 거듭났으며, 이제는 ‘상표 강국’으로의 도약을 준비하고 있다. 이는 상표권자의 권리 보호를 강화하겠다는 중국 당국의 강력한 의지가 반영된 결과로 긍정적인 평가를 받고 있으며, 관련 법‧제도와 판결문을 통해서도 증명되고 있다.
이러한 흐름 속에서, 우리 기업들은 더 이상 속수무책 당하고만 있을 것이 아니라, 중국 상표 제도에 대해 보다 명확하게 이해함으로써 피침해를 예방하고, 동시에 오히려 분쟁에 적극적으로 대응할 필요가 있다. 상표권자가 자신의 권리를 적극적으로 보호하고 관리를 강화할 때 비로소 그 브랜드의 가치가 상승하고, 이로 인해 우리나라의 위상이 높아지는 선순환이 완성될 수 있을 것이다.
As Korea's international status increases, the brand value of Korean
companies is highly regarded worldwide. This is why trademark
management, which is the basis and core of enhancing brand value, is
important. Unfortunately, in China, Korea’s largest trading partner, Korean
companie...
As Korea's international status increases, the brand value of Korean
companies is highly regarded worldwide. This is why trademark
management, which is the basis and core of enhancing brand value, is
important. Unfortunately, in China, Korea’s largest trading partner, Korean
companies still face many trademark infringement disputes and have
difficulty in managing their trademarks.
China has gradually taken off the stigma of ‘the largest counterfeit
market’ through continuous policy and institutional changes and has been
reborn as a country of ‘the largest number of trademark applications’, and
now it is preparing to take a leap into a country of ‘powerful trademark’.
This has been positively evaluated as a result of the strong will of the
Chinese authorities to strengthen the protection of trademark rights, and it
is also proved through related laws, systems and judgments.
In this trend, Korean companies are no longer helpless, but need to
prevent infringement by more clearly understanding the Chinese trademark
system, and at the same time actively responding to disputes. Only when
the trademark holders actively protect their rights and strengthen their
management, the value of the brand will rise and this will lead to the
completion of a virtuous cycle in which Korea's status is elevated.
As Korea's international status increases, the brand value of Korean
companies is highly regarded worldwide. This is why trademark
management, which is the basis and core of enhancing brand value, is
important. Unfortunately, in China, Korea’s largest trading partner, Korean
companies still face many trademark infringement disputes and have
difficulty in managing their trademarks.
China has gradually taken off the stigma of ‘the largest counterfeit
market’ through continuous policy and institutional changes and has been
reborn as a country of ‘the largest number of trademark applications’, and
now it is preparing to take a leap into a country of ‘powerful trademark’.
This has been positively evaluated as a result of the strong will of the
Chinese authorities to strengthen the protection of trademark rights, and it
is also proved through related laws, systems and judgments.
In this trend, Korean companies are no longer helpless, but need to
prevent infringement by more clearly understanding the Chinese trademark
system, and at the same time actively responding to disputes. Only when
the trademark holders actively protect their rights and strengthen their
management, the value of the brand will rise and this will lead to the
completion of a virtuous cycle in which Korea's status is elevated.
Keyword
#중국 상표 상표권 침해 분쟁 예방 보호 강화 China Trademark Trademark rights Infringement Dispute Prevention Protection Strengthen Strategy
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