2020년에 들러와서 코로나 바이러스 사태가 세계적으로 퍼져 있기 때문에 글로벌 경제적 발전에 악 영향을 어마어마하게 끼치고 있다. 한국 경제 발전도 마찬가지다. 이 몇년간에 한국 화장품은 중국에서 매출수가 점차 들어지기 때문에 엄격한 충격을 받았다. 이런 사태의 요인을 잘 파악한 다면 중국소비자의 한국화장품 구매심리의 변화를 착수해야 한다고 생각한다. 본 연구는 먼저 중국화장품의 판매 시장의 현황을 서술하며 중국화장품 시장 운영이 무슨...
2020년에 들러와서 코로나 바이러스 사태가 세계적으로 퍼져 있기 때문에 글로벌 경제적 발전에 악 영향을 어마어마하게 끼치고 있다. 한국 경제 발전도 마찬가지다. 이 몇년간에 한국 화장품은 중국에서 매출수가 점차 들어지기 때문에 엄격한 충격을 받았다. 이런 사태의 요인을 잘 파악한 다면 중국소비자의 한국화장품 구매심리의 변화를 착수해야 한다고 생각한다. 본 연구는 먼저 중국화장품의 판매 시장의 현황을 서술하며 중국화장품 시장 운영이 무슨 특성을 가지고 있는지를 분석한 뒤에 한국화장품의 판매 운영 시장과 한국화장품이 대 중국 시장에 수출 현황을 검토해 가지고, 마지막으로 중국 소비자가 한국화장풍의 중국시장에 대한 평가가 어떠한지를 검토하고자 하였다. 연구 분석 결과는 주로 국가 간의 요소,중국 사회 환경 요소,개인 요소 세가지 방면으로 다음과 같이 정리 하였다..사회 환경 요소에 측면에 보면, 첫째, 2012년부터 중국에서 한국 드라마, 한국노래 등 다양한 한국문화로 형성된 한류가 신속히 퍼졌으니 엄청나 영향을 미치게 되기 때문에 한국 화장품이 사람들에게 잘 알게 되고 인기를 많이 이끌었다. 특히 젊음 여성들이 한국 화장풍의 선호도가 미칠 정도로 올라간 추세가 유지하였다. 그리하여 그때 한류로 인해 중국소비자에게 큰 영향을 끼치는 것을 살펴볼 수 있다. 둘째,2017년, 한국 ‘사드’ 사건으로 인해 중한 양국 사이가 급격히 악화 되는 사태를 형성 되었으며 중국 소비자도 한국화장품을 구매하는 것을 배척하기 시작하였다. 그리하여 한국 화장품은 중국 시장에서의 매출이 급히 감소하여 한국 화장품 기업은 중국 시장의 수출이 어려움을 부딪쳤다. 셋째, 2020년에 코로나 바이러스 인해 중국 기업들이 부진해지며 중국사람들이 실업하거나 월급이 줄이는 현상이 보편적이었다.그리하면 중국 소비자 한국화장품을 구매능력이 코로나 바이러스의 큰영향을 끼치는 것을 알아볼 수있다.소비자 개인요인으로 살펴보며 첫째,중국에서 소비자의 업종에 따라 월급의 차이가 큰 편이라서 소비자가 한국 화장품을 구매하는 능력이 많이 다르다고 살펴볼 수 있고 교사,공무원,큰회사에 다니는 소비자 화장품을 구매력이 강하다고 알아볼 수 있다. 마지막으로 국가 간의 무역 소통의측면으로 분석하고자 한다.
2020년에 들러와서 코로나 바이러스 사태가 세계적으로 퍼져 있기 때문에 글로벌 경제적 발전에 악 영향을 어마어마하게 끼치고 있다. 한국 경제 발전도 마찬가지다. 이 몇년간에 한국 화장품은 중국에서 매출수가 점차 들어지기 때문에 엄격한 충격을 받았다. 이런 사태의 요인을 잘 파악한 다면 중국소비자의 한국화장품 구매심리의 변화를 착수해야 한다고 생각한다. 본 연구는 먼저 중국화장품의 판매 시장의 현황을 서술하며 중국화장품 시장 운영이 무슨 특성을 가지고 있는지를 분석한 뒤에 한국화장품의 판매 운영 시장과 한국화장품이 대 중국 시장에 수출 현황을 검토해 가지고, 마지막으로 중국 소비자가 한국화장풍의 중국시장에 대한 평가가 어떠한지를 검토하고자 하였다. 연구 분석 결과는 주로 국가 간의 요소,중국 사회 환경 요소,개인 요소 세가지 방면으로 다음과 같이 정리 하였다..사회 환경 요소에 측면에 보면, 첫째, 2012년부터 중국에서 한국 드라마, 한국노래 등 다양한 한국문화로 형성된 한류가 신속히 퍼졌으니 엄청나 영향을 미치게 되기 때문에 한국 화장품이 사람들에게 잘 알게 되고 인기를 많이 이끌었다. 특히 젊음 여성들이 한국 화장풍의 선호도가 미칠 정도로 올라간 추세가 유지하였다. 그리하여 그때 한류로 인해 중국소비자에게 큰 영향을 끼치는 것을 살펴볼 수 있다. 둘째,2017년, 한국 ‘사드’ 사건으로 인해 중한 양국 사이가 급격히 악화 되는 사태를 형성 되었으며 중국 소비자도 한국화장품을 구매하는 것을 배척하기 시작하였다. 그리하여 한국 화장품은 중국 시장에서의 매출이 급히 감소하여 한국 화장품 기업은 중국 시장의 수출이 어려움을 부딪쳤다. 셋째, 2020년에 코로나 바이러스 인해 중국 기업들이 부진해지며 중국사람들이 실업하거나 월급이 줄이는 현상이 보편적이었다.그리하면 중국 소비자 한국화장품을 구매능력이 코로나 바이러스의 큰영향을 끼치는 것을 알아볼 수있다.소비자 개인요인으로 살펴보며 첫째,중국에서 소비자의 업종에 따라 월급의 차이가 큰 편이라서 소비자가 한국 화장품을 구매하는 능력이 많이 다르다고 살펴볼 수 있고 교사,공무원,큰회사에 다니는 소비자 화장품을 구매력이 강하다고 알아볼 수 있다. 마지막으로 국가 간의 무역 소통의측면으로 분석하고자 한다.
The contents of this study are composed of the following five chapters and the contents are as follows. Chapter 1 describes the necessity and purpose of the study as the background of the study and then, as a research method, conducts an Internet survtargeting Chinese consumers who have purchase...
The contents of this study are composed of the following five chapters and the contents are as follows. Chapter 1 describes the necessity and purpose of the study as the background of the study and then, as a research method, conducts an Internet survtargeting Chinese consumers who have purchased Korean cosmetics and analyzes the data collected through spss. I would like to organize related prior research by dividing it into mainly degree thesis and domestic academic thesis.Chapter 2 discusses the current status and characteristics of the Chinese cosmetics market discusses the current status of the Korean cosmetics market and the status of Chinese advancement to Korean cosmetics. Lastly, we would like to examine the evaluation of Korean cosmetics by Chinese consumers. Chapter 3 discusses research methods. The specific collection method was conducted through an internet questionnaire. In addition, the research model and hypothesis setting were established and the collected data are to be analyzed using spss. Chapter 4 analyzes social, personal and national factors that affect Chinese consumers´ purchasing sentiment for Korean cosmetics and draws research results so that the determining factors can be identified. Chapter 5 based on the results of the study, it is intended to lead to conclusions about which factors can have a significant influence on the change in Chinese consumers´ purchasing sentiment of Korean cosmetics and to suggest which direction the research on this should go in the future. The purpose of this study is to analyze which determinants have an effect in order to find out the current status of the Korean cosmetics maket in China and to understand the change in purchasing sentiment of Chinese consumers.
The contents of this study are composed of the following five chapters and the contents are as follows. Chapter 1 describes the necessity and purpose of the study as the background of the study and then, as a research method, conducts an Internet survtargeting Chinese consumers who have purchased Korean cosmetics and analyzes the data collected through spss. I would like to organize related prior research by dividing it into mainly degree thesis and domestic academic thesis.Chapter 2 discusses the current status and characteristics of the Chinese cosmetics market discusses the current status of the Korean cosmetics market and the status of Chinese advancement to Korean cosmetics. Lastly, we would like to examine the evaluation of Korean cosmetics by Chinese consumers. Chapter 3 discusses research methods. The specific collection method was conducted through an internet questionnaire. In addition, the research model and hypothesis setting were established and the collected data are to be analyzed using spss. Chapter 4 analyzes social, personal and national factors that affect Chinese consumers´ purchasing sentiment for Korean cosmetics and draws research results so that the determining factors can be identified. Chapter 5 based on the results of the study, it is intended to lead to conclusions about which factors can have a significant influence on the change in Chinese consumers´ purchasing sentiment of Korean cosmetics and to suggest which direction the research on this should go in the future. The purpose of this study is to analyze which determinants have an effect in order to find out the current status of the Korean cosmetics maket in China and to understand the change in purchasing sentiment of Chinese consumers.
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