영화는 새로운 형식의 예술 양상으로 사람들의 폭넓은 관심과 사랑을 받았다. 영화 포스터 디자인 또한 영화의 2차적 예술 요소라 할 수 있다. 그 목적은 소비자와 모든 대중들로 하여금 영화의 취지 및 내용을 기초적으로 이해시키는 것에 있으며 또한 그들의 소비를 유도한다. 뉴미디어 시대가 도래 하면서 영화 포스터의 디자인도 시대의 변화에 발맞춰 변화하였다. 과학기술의 진보는 영화 포스터 디자인에 새로운 방법을 가져다 주었 으며, 과거의 2D 영화 포스터에서 3D 영화 포스터로 발전하였다. 구체적으로는 전통적인 중이 매체 전파 방식에서 여러 플랫폼과 단말기로 전파할 수 있는 방식으로 점차 발전하였다. 또한, 단일 명면 효과에서 다양한 각도, 다양한 형식의 복합적인 표현으로 발전하였다. 이러한 변화는 모두 영화 포스터와 대중이 만들어낸 효과적이고 궁정적인 상호작용이다. 특히 지금은 이미지 시대로 각종 정보가 번잡하고 복잡하다. 그래픽 요소의 흥미성과 유효성 및 강렬한 비주얼 임팩트는 요구가 점점 많아지는 현대인들에게 풍부한 시각적 경험을 가져다준다. 중요한 정보 전파 매체로서, 그래픽은 신속하게 영화의 정보를 전달하여 대중을 끌어들일 수 있다. 또한 3D영화 포스터 속의 그래픽은 정보 탑재량이나 전파 방식을 막론하고 모두 사람들의 시선을 빠르게 사로잡는다. 특히 휴대전화, 컴퓨터 등 새로운 매체를 통해 전파되면 시청자는 제한된 시간 내에 다양한 방식으로 포스터를 활용하여 영화에 대한 내용을 얻을 수 있고 영화를 보기 전에 신속하게 영화에 대한 이미지 상의 직관적인 이해가 생겨 영화 홍보의 목적을 달성한다. 이것은 영화의 홍행을 증가시킬 뿐만 아니라 영화 포스터디자인에 새로운 방법을 제공한다. 영화 포스터 디자인에서 기호의 기능은 메시지 전달, 감정교류, 문화 전달 세 가지이며 이는 ...
영화는 새로운 형식의 예술 양상으로 사람들의 폭넓은 관심과 사랑을 받았다. 영화 포스터 디자인 또한 영화의 2차적 예술 요소라 할 수 있다. 그 목적은 소비자와 모든 대중들로 하여금 영화의 취지 및 내용을 기초적으로 이해시키는 것에 있으며 또한 그들의 소비를 유도한다. 뉴미디어 시대가 도래 하면서 영화 포스터의 디자인도 시대의 변화에 발맞춰 변화하였다. 과학기술의 진보는 영화 포스터 디자인에 새로운 방법을 가져다 주었 으며, 과거의 2D 영화 포스터에서 3D 영화 포스터로 발전하였다. 구체적으로는 전통적인 중이 매체 전파 방식에서 여러 플랫폼과 단말기로 전파할 수 있는 방식으로 점차 발전하였다. 또한, 단일 명면 효과에서 다양한 각도, 다양한 형식의 복합적인 표현으로 발전하였다. 이러한 변화는 모두 영화 포스터와 대중이 만들어낸 효과적이고 궁정적인 상호작용이다. 특히 지금은 이미지 시대로 각종 정보가 번잡하고 복잡하다. 그래픽 요소의 흥미성과 유효성 및 강렬한 비주얼 임팩트는 요구가 점점 많아지는 현대인들에게 풍부한 시각적 경험을 가져다준다. 중요한 정보 전파 매체로서, 그래픽은 신속하게 영화의 정보를 전달하여 대중을 끌어들일 수 있다. 또한 3D영화 포스터 속의 그래픽은 정보 탑재량이나 전파 방식을 막론하고 모두 사람들의 시선을 빠르게 사로잡는다. 특히 휴대전화, 컴퓨터 등 새로운 매체를 통해 전파되면 시청자는 제한된 시간 내에 다양한 방식으로 포스터를 활용하여 영화에 대한 내용을 얻을 수 있고 영화를 보기 전에 신속하게 영화에 대한 이미지 상의 직관적인 이해가 생겨 영화 홍보의 목적을 달성한다. 이것은 영화의 홍행을 증가시킬 뿐만 아니라 영화 포스터디자인에 새로운 방법을 제공한다. 영화 포스터 디자인에서 기호의 기능은 메시지 전달, 감정교류, 문화 전달 세 가지이며 이는 기호학 이론에 의거하여 시각 디자인에 응용한다. 페르디낭 드 소쉬르(Ferdinand deSaussure)의 이론 체계에서는 기호를 시니피앙(signifier)과 시니피에(signified) 두 가지로 나눈다. 시니피앙은 기호의 형식이며 통상적으로 하나의 소리, 문자 또는 이미지를 대표한다. 시니피에는 기호가 대표하는 대상으로부터 연상되는 사물을 가리킨다. 본 연구에서는 2D 영화 포스터의 시각적 기호를 영화 포스터 디자인에 활용함으로써 시각적 기호가 영화 포스터에 적용되는 법칙에 대해 분석하고 포스터 디자인의 표현력을 풍부하게 하기 위한 발상을 제공하고자 한다. 또한, 3D 영화 포스터의 특징에서부터 시작하여 뉴미디어 시대에 전통적인 2D 영화 포스터가 3D 영화 포스터로 변화하는 과정을 분석한다. 3D 영화 포스터의 강점 및 향후 발전 추세를 분석한다. 우수한 3D 영화 포스터의 비교분석을 통해 3D 영화 포스터에서의 그래픽의 작용과 표현형식을 총결한다. 3D 영화 포스터의 발전하는 과정에서 새로운 시각적 표현이 끊임없이 등장하고 있다. 광고를 보여주는 방식도 영화 공식 홈페이지에서 소셜 미디어 네트워크 플랫폼으로 바뀌었고 동시에 뉴미디어 아웃 도어 광고판 등의 전시 방식을 창조해냈다. 3D 영화 포스터의 디자인과 전시는 가상성, 서사성, 오락성, 쌍 방향성 등의 특징이 점차 드러나고 있다. 성공적인 3D 영화 포스터는 영화 흥행에 도움을 주고 영화 IP의 창조를 촉진하여 영화 마케팅에 효율적인 성과를 줄 것이다.
영화는 새로운 형식의 예술 양상으로 사람들의 폭넓은 관심과 사랑을 받았다. 영화 포스터 디자인 또한 영화의 2차적 예술 요소라 할 수 있다. 그 목적은 소비자와 모든 대중들로 하여금 영화의 취지 및 내용을 기초적으로 이해시키는 것에 있으며 또한 그들의 소비를 유도한다. 뉴미디어 시대가 도래 하면서 영화 포스터의 디자인도 시대의 변화에 발맞춰 변화하였다. 과학기술의 진보는 영화 포스터 디자인에 새로운 방법을 가져다 주었 으며, 과거의 2D 영화 포스터에서 3D 영화 포스터로 발전하였다. 구체적으로는 전통적인 중이 매체 전파 방식에서 여러 플랫폼과 단말기로 전파할 수 있는 방식으로 점차 발전하였다. 또한, 단일 명면 효과에서 다양한 각도, 다양한 형식의 복합적인 표현으로 발전하였다. 이러한 변화는 모두 영화 포스터와 대중이 만들어낸 효과적이고 궁정적인 상호작용이다. 특히 지금은 이미지 시대로 각종 정보가 번잡하고 복잡하다. 그래픽 요소의 흥미성과 유효성 및 강렬한 비주얼 임팩트는 요구가 점점 많아지는 현대인들에게 풍부한 시각적 경험을 가져다준다. 중요한 정보 전파 매체로서, 그래픽은 신속하게 영화의 정보를 전달하여 대중을 끌어들일 수 있다. 또한 3D영화 포스터 속의 그래픽은 정보 탑재량이나 전파 방식을 막론하고 모두 사람들의 시선을 빠르게 사로잡는다. 특히 휴대전화, 컴퓨터 등 새로운 매체를 통해 전파되면 시청자는 제한된 시간 내에 다양한 방식으로 포스터를 활용하여 영화에 대한 내용을 얻을 수 있고 영화를 보기 전에 신속하게 영화에 대한 이미지 상의 직관적인 이해가 생겨 영화 홍보의 목적을 달성한다. 이것은 영화의 홍행을 증가시킬 뿐만 아니라 영화 포스터디자인에 새로운 방법을 제공한다. 영화 포스터 디자인에서 기호의 기능은 메시지 전달, 감정교류, 문화 전달 세 가지이며 이는 기호학 이론에 의거하여 시각 디자인에 응용한다. 페르디낭 드 소쉬르(Ferdinand deSaussure)의 이론 체계에서는 기호를 시니피앙(signifier)과 시니피에(signified) 두 가지로 나눈다. 시니피앙은 기호의 형식이며 통상적으로 하나의 소리, 문자 또는 이미지를 대표한다. 시니피에는 기호가 대표하는 대상으로부터 연상되는 사물을 가리킨다. 본 연구에서는 2D 영화 포스터의 시각적 기호를 영화 포스터 디자인에 활용함으로써 시각적 기호가 영화 포스터에 적용되는 법칙에 대해 분석하고 포스터 디자인의 표현력을 풍부하게 하기 위한 발상을 제공하고자 한다. 또한, 3D 영화 포스터의 특징에서부터 시작하여 뉴미디어 시대에 전통적인 2D 영화 포스터가 3D 영화 포스터로 변화하는 과정을 분석한다. 3D 영화 포스터의 강점 및 향후 발전 추세를 분석한다. 우수한 3D 영화 포스터의 비교분석을 통해 3D 영화 포스터에서의 그래픽의 작용과 표현형식을 총결한다. 3D 영화 포스터의 발전하는 과정에서 새로운 시각적 표현이 끊임없이 등장하고 있다. 광고를 보여주는 방식도 영화 공식 홈페이지에서 소셜 미디어 네트워크 플랫폼으로 바뀌었고 동시에 뉴미디어 아웃 도어 광고판 등의 전시 방식을 창조해냈다. 3D 영화 포스터의 디자인과 전시는 가상성, 서사성, 오락성, 쌍 방향성 등의 특징이 점차 드러나고 있다. 성공적인 3D 영화 포스터는 영화 흥행에 도움을 주고 영화 IP의 창조를 촉진하여 영화 마케팅에 효율적인 성과를 줄 것이다.
As a new type of art form, movies has attracted the extensive attention of people and has been widely loved by people. The design of movie posters can also be called the secondary art creation of movies. Its purpose is to let consumers and all audiences have a preliminary understanding of the theme ...
As a new type of art form, movies has attracted the extensive attention of people and has been widely loved by people. The design of movie posters can also be called the secondary art creation of movies. Its purpose is to let consumers and all audiences have a preliminary understanding of the theme and content of movies and attract them to enjoy and consume on the movie. With the advent of the new media era, the design of movie posters has also changed in this environment, and the progress of science and technology has brought new methods to the design of movie posters-from the past 2D movie posters and the traditional paper media communication mode to 3D movie posters, which can be spread on multiple platforms and terminals. It also developed from a single plane visual effect to the comprehensive display of multiple angles, pictures and music. All these changes can make effective and constructive interaction between movie posters and audiences. Especially in such a "picture-reading era", all kinds of information are complicated, and the interesting, effective graphic elements with strong visual impact can bring rich visual experience to modern people who are demanding more and more. As an important information transmission medium, graphics can quickly convey the information of movies and attract audiences, while the graphics in 3D movie posters can quickly attract people's attention in terms of information carrying capacity and communication mode. Especially after spreading through new media, such as mobile phones and computers, the audience can use posters to obtain the related content of the film through many means in a limited time, and can quickly get an intuitive understanding of the film before watching it, thus achieving the purpose of film propaganda. It can not only increase the box office of the film, but also provide a new idea for the design of the movie poster. The functions of symbols in movie poster design are information transmission, emotional communication and cultural transmission. Based on semiotics theory, applied to visual design expression, symbols are divided into signifier and signified in Ferdinand de Saussure's theoretical system. Signifier refers to the form of symbols, usually representing a sound, text or image; Signified refers to the object represented by the symbol, pointing to the associated thing. Based on the application of visual symbols in 2D movie posters design, this paper seeks the application rules of visual symbols in movie posters in order to provide useful ideas for expanding and enriching the expressive function of poster design. Then, on the basis of the characteristics of 3D movie posters, this paper analyzes the development process from traditional 2D movie posters into 3D movie posters in the new media era, the advantages and future development trends of 3D movie posters, and summarizes the functions and forms of graphics in 3D movie posters by comparing excellent 3D movie posters as examples. In the process of the development of 3D movie posters, new visual expressions have appeared constantly, and the display approach has changed from the official website platform of movies to the social media network platform, and the display mode of outdoor billboard of new media has been created. The design and display of 3D movie posters gradually show the characteristics of virtuality, narrativity, entertainment and interactivity. Successful 3D movie posters are very helpful for the increase of movie box office. In the long run, they will promote the shaping of film IP and help film marketing get twice the result with half the effort.
As a new type of art form, movies has attracted the extensive attention of people and has been widely loved by people. The design of movie posters can also be called the secondary art creation of movies. Its purpose is to let consumers and all audiences have a preliminary understanding of the theme and content of movies and attract them to enjoy and consume on the movie. With the advent of the new media era, the design of movie posters has also changed in this environment, and the progress of science and technology has brought new methods to the design of movie posters-from the past 2D movie posters and the traditional paper media communication mode to 3D movie posters, which can be spread on multiple platforms and terminals. It also developed from a single plane visual effect to the comprehensive display of multiple angles, pictures and music. All these changes can make effective and constructive interaction between movie posters and audiences. Especially in such a "picture-reading era", all kinds of information are complicated, and the interesting, effective graphic elements with strong visual impact can bring rich visual experience to modern people who are demanding more and more. As an important information transmission medium, graphics can quickly convey the information of movies and attract audiences, while the graphics in 3D movie posters can quickly attract people's attention in terms of information carrying capacity and communication mode. Especially after spreading through new media, such as mobile phones and computers, the audience can use posters to obtain the related content of the film through many means in a limited time, and can quickly get an intuitive understanding of the film before watching it, thus achieving the purpose of film propaganda. It can not only increase the box office of the film, but also provide a new idea for the design of the movie poster. The functions of symbols in movie poster design are information transmission, emotional communication and cultural transmission. Based on semiotics theory, applied to visual design expression, symbols are divided into signifier and signified in Ferdinand de Saussure's theoretical system. Signifier refers to the form of symbols, usually representing a sound, text or image; Signified refers to the object represented by the symbol, pointing to the associated thing. Based on the application of visual symbols in 2D movie posters design, this paper seeks the application rules of visual symbols in movie posters in order to provide useful ideas for expanding and enriching the expressive function of poster design. Then, on the basis of the characteristics of 3D movie posters, this paper analyzes the development process from traditional 2D movie posters into 3D movie posters in the new media era, the advantages and future development trends of 3D movie posters, and summarizes the functions and forms of graphics in 3D movie posters by comparing excellent 3D movie posters as examples. In the process of the development of 3D movie posters, new visual expressions have appeared constantly, and the display approach has changed from the official website platform of movies to the social media network platform, and the display mode of outdoor billboard of new media has been created. The design and display of 3D movie posters gradually show the characteristics of virtuality, narrativity, entertainment and interactivity. Successful 3D movie posters are very helpful for the increase of movie box office. In the long run, they will promote the shaping of film IP and help film marketing get twice the result with half the effort.
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