짧은 동영상 마케팅판매방식이 소비자의 충동구매 행동에 미치는 영향 : 중국“더우인”사례 Impact of short video marketing practices on consumer impulse buying b ehavior: China's "Douououin" case원문보기
짧은 동영상 사용자의 규모는 방대하며 기업의 마케팅에 새로운 개척의공간을 제공 한다.기업은 점차적으로 짧은 동영상의 잠재가 치가 엄청나 다는것을 깨닫고 마케팅과 짧은동영상을 결합시켜 소비자의 눈길을 끌어 소비하게 끔 한다.충동구매는 흔히 볼 수 있는 쇼핑행위로 서학계에서 충동구매에대한 연구는20년대부터 40년대까지 거슬러 올라 갈 수 있다. 최근년 간소비자 들의인20터넷쇼핑 습관이 점차양성되여 전통적인 쇼핑방식에 비해 인터넷 환경에서의 충동성구매 행위가 더욱 보편화 되고 있다.짧은 동영상이 발전함 에따라 짧은 동영상 마케팅은 점점 더보 편적이고 짧은 동영상 쇼핑이 신형의 쇼핑통로는 이미 형성되 였다.현재의 문헌을 보면 짧은 동영상 환경을 이용하는 사용자에 대한 연구는 소원, 충성, 내용창작등에 집중돼 있지만 소비행태에 대한 연구는 극히적다.최근년간 일부 연구자들은 전자상 거래환경하에서 소비자의 충동적인 쇼핑행위가 존재 한다 는것을 제출 하여 증명하 였지만 짧은 동영상 판매정황하에 소비자의 충동적인 구매행위는 별로연구되 지 않았다.짧은 동영상은 문자, 동영상, 집창작과 공유를 용합하여함께한다.가 장인기있는 ...
짧은 동영상 사용자의 규모는 방대하며 기업의 마케팅에 새로운 개척의공간을 제공 한다.기업은 점차적으로 짧은 동영상의 잠재가 치가 엄청나 다는것을 깨닫고 마케팅과 짧은동영상을 결합시켜 소비자의 눈길을 끌어 소비하게 끔 한다.충동구매는 흔히 볼 수 있는 쇼핑행위로 서학계에서 충동구매에대한 연구는20년대부터 40년대까지 거슬러 올라 갈 수 있다. 최근년 간소비자 들의인20터넷쇼핑 습관이 점차양성되여 전통적인 쇼핑방식에 비해 인터넷 환경에서의 충동성구매 행위가 더욱 보편화 되고 있다.짧은 동영상이 발전함 에따라 짧은 동영상 마케팅은 점점 더보 편적이고 짧은 동영상 쇼핑이 신형의 쇼핑통로는 이미 형성되 였다.현재의 문헌을 보면 짧은 동영상 환경을 이용하는 사용자에 대한 연구는 소원, 충성, 내용창작등에 집중돼 있지만 소비행태에 대한 연구는 극히적다.최근년간 일부 연구자들은 전자상 거래환경하에서 소비자의 충동적인 쇼핑행위가 존재 한다 는것을 제출 하여 증명하 였지만 짧은 동영상 판매정황하에 소비자의 충동적인 구매행위는 별로연구되 지 않았다.짧은 동영상은 문자, 동영상, 집창작과 공유를 용합하여함께한다.가 장인기있는 APP 중하나 인데엄 청난유량을 흡인하고 있는동시에상인들에게 무한한상업 가치를 제공 한다.기업의 입장에서 보면 단지사용자들은 짧은 동영상 소비습관을 깊이 이해해야 만한다. 이리하여 야만이 더욱잘 판매활동을 전개 할 수 있다. 그러므로 짧은 비디오 마케팅상황하에서 사용자의 충동적인 구매행위의 발생 메커니즘을 규명하는 것은 피할 수 없는추세이다.
짧은 동영상 사용자의 규모는 방대하며 기업의 마케팅에 새로운 개척의공간을 제공 한다.기업은 점차적으로 짧은 동영상의 잠재가 치가 엄청나 다는것을 깨닫고 마케팅과 짧은동영상을 결합시켜 소비자의 눈길을 끌어 소비하게 끔 한다.충동구매는 흔히 볼 수 있는 쇼핑행위로 서학계에서 충동구매에대한 연구는20년대부터 40년대까지 거슬러 올라 갈 수 있다. 최근년 간소비자 들의인20터넷쇼핑 습관이 점차양성되여 전통적인 쇼핑방식에 비해 인터넷 환경에서의 충동성구매 행위가 더욱 보편화 되고 있다.짧은 동영상이 발전함 에따라 짧은 동영상 마케팅은 점점 더보 편적이고 짧은 동영상 쇼핑이 신형의 쇼핑통로는 이미 형성되 였다.현재의 문헌을 보면 짧은 동영상 환경을 이용하는 사용자에 대한 연구는 소원, 충성, 내용창작등에 집중돼 있지만 소비행태에 대한 연구는 극히적다.최근년간 일부 연구자들은 전자상 거래환경하에서 소비자의 충동적인 쇼핑행위가 존재 한다 는것을 제출 하여 증명하 였지만 짧은 동영상 판매정황하에 소비자의 충동적인 구매행위는 별로연구되 지 않았다.짧은 동영상은 문자, 동영상, 집창작과 공유를 용합하여함께한다.가 장인기있는 APP 중하나 인데엄 청난유량을 흡인하고 있는동시에상인들에게 무한한상업 가치를 제공 한다.기업의 입장에서 보면 단지사용자들은 짧은 동영상 소비습관을 깊이 이해해야 만한다. 이리하여 야만이 더욱잘 판매활동을 전개 할 수 있다. 그러므로 짧은 비디오 마케팅상황하에서 사용자의 충동적인 구매행위의 발생 메커니즘을 규명하는 것은 피할 수 없는추세이다.
The scale of short video users is vast and provides a new frontier space for corporate marketing.Companies gradually realize that the potential value of short videos is enormous, and combine marketing with short videos to attract consumers' attention and consume them.Impulsive buying is ...
The scale of short video users is vast and provides a new frontier space for corporate marketing.Companies gradually realize that the potential value of short videos is enormous, and combine marketing with short videos to attract consumers' attention and consume them.Impulsive buying is a common shopping practice, and research into impulse buying in academia can be traced back to the 20s to the 40s. In recent years, consumers' Internet shopping habits have become more common in the Internet environment than in traditional shopping methods. With the development of short videos, short video marketing is increasingly common and a new shopping channel has already been formed for short video shopping. According to the current literature, research on users using a short video environment is focused on wishes, loyalty, and content creation, but very few studies on consumption behavior. In recent years, some researchers have demonstrated the existence of impulsive shopping practices in e-commerce environments, but consumer impulsive purchasing practices have not been studied much under short video sales conditions. Short videos combine text, video, house creation and sharing. It is one of the most popular applications, attracting tremendous flow rates while providing unlimited commercial value to merchants. From an enterprise's point of view, users simply have to understand the short video consumption habits deeply. This is the only way to develop sales activities better. Under short video marketing conditions, therefore, identifying the mechanisms for the occurrence of users' impulsive purchasing behavior is an inevitable trend. Keywords: Short videos, sales, impulse buying.
The scale of short video users is vast and provides a new frontier space for corporate marketing.Companies gradually realize that the potential value of short videos is enormous, and combine marketing with short videos to attract consumers' attention and consume them.Impulsive buying is a common shopping practice, and research into impulse buying in academia can be traced back to the 20s to the 40s. In recent years, consumers' Internet shopping habits have become more common in the Internet environment than in traditional shopping methods. With the development of short videos, short video marketing is increasingly common and a new shopping channel has already been formed for short video shopping. According to the current literature, research on users using a short video environment is focused on wishes, loyalty, and content creation, but very few studies on consumption behavior. In recent years, some researchers have demonstrated the existence of impulsive shopping practices in e-commerce environments, but consumer impulsive purchasing practices have not been studied much under short video sales conditions. Short videos combine text, video, house creation and sharing. It is one of the most popular applications, attracting tremendous flow rates while providing unlimited commercial value to merchants. From an enterprise's point of view, users simply have to understand the short video consumption habits deeply. This is the only way to develop sales activities better. Under short video marketing conditions, therefore, identifying the mechanisms for the occurrence of users' impulsive purchasing behavior is an inevitable trend. Keywords: Short videos, sales, impulse buying.
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