모바일 기술의 발전에 따라 사람들이 신문, 라디오, TV 등 전통적인 매 체를 통하여 콘텐츠를 소비하는 방식은 과거와 달라지고 있다. 최근에는 다양한 콘텐츠 소비 방식과 정보획득 방식이 이루어지고 있다. 특히 스마트폰 미디어를 통하여 생방송 콘텐츠를 중심으로 하는 인플루언서 온라인 생방송이 새로운 콘텐츠 생태계가 형성되고 있다. 한편, 인플루언서들이 자기 특성, 제품이나 브랜드에 대한 정보를 융합해 제작하는 브랜드 콘텐츠는 기업들의 마케팅 커뮤니케이션 수단으로 부상하고 있다. 이런 브랜드 콘텐츠는 인플루언서 미디어 영역으로 확장하면서 과거 전통적인 미디어를 중심으로 실행되던 광고 전략은 지금 간단하게 접근할 수 있는 인터넷과 SNS를 중심으로 바뀌고 있다. 그러니까 마케팅 수단으로서의 인플루언서 미디어 분야에서 인플루언서의 특성, ...
모바일 기술의 발전에 따라 사람들이 신문, 라디오, TV 등 전통적인 매 체를 통하여 콘텐츠를 소비하는 방식은 과거와 달라지고 있다. 최근에는 다양한 콘텐츠 소비 방식과 정보획득 방식이 이루어지고 있다. 특히 스마트폰 미디어를 통하여 생방송 콘텐츠를 중심으로 하는 인플루언서 온라인 생방송이 새로운 콘텐츠 생태계가 형성되고 있다. 한편, 인플루언서들이 자기 특성, 제품이나 브랜드에 대한 정보를 융합해 제작하는 브랜드 콘텐츠는 기업들의 마케팅 커뮤니케이션 수단으로 부상하고 있다. 이런 브랜드 콘텐츠는 인플루언서 미디어 영역으로 확장하면서 과거 전통적인 미디어를 중심으로 실행되던 광고 전략은 지금 간단하게 접근할 수 있는 인터넷과 SNS를 중심으로 바뀌고 있다. 그러니까 마케팅 수단으로서의 인플루언서 미디어 분야에서 인플루언서의 특성, 브랜드 태도 및 소비자가 생방송 보기 전과 후에 구매의도 변화에 대한 연구가 필요하다. 특히 중국에서 온라인 생방송 빠르게 발전하고 있지만 인플루언서의 특성, 브랜드 태도 및 구매의도 변화의 관계에 대한 연구는 아직 부족한다. 따라서 본 연구는 중국 소비자들을 대상으로 조사하여, 인플루언서에 대한 인플루언서의 특성이 브랜드 태도및 구매의도 변화에 어떤 영향을 있는지를 알아보고자 한다. 본 연구가 향후 중국 인플루언서가 소비자를 더 정확하게 설득하여 인플루언서 경제를 이끄는 데 작은 도움을 주고자 하는데 목적이 있다. 본 연구의 목적을 달성하기 위해 2021년 6월 3일부터 6월 5일까지 3일 중국에서 설문조사를 진행하였다. 총 360부를 배포하였으나, 352부를 회수하였고, 불성실 응답을 한 6부를 제외하고 최종적으로 총 346부의 유효 설문지를 바탕으로 통계분석을 진행하였다. 설문에 대한 통계분석 방법은 SPSS 22.0을 사용하여 기술통계, 요인분석, 신뢰도분석, 상관관계분석, 그리고 회귀분석을 실시하였다. 본 연구의 결과를 요약하면 다음과 같다 첫째, 인플루언서의 전문성, 신뢰성, 매력성은 명품 브랜드 태도에 유의미한 정적(+) 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 인플루언서의 신뢰성, 매력성은 구매의도 변화에 유의미한 정적(+) 영향을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, 명품 브랜드 태도가 구매의도 변화에 유의미한 정적(+) 영향을 미치는 것으로 나타났다. 넷째, 인플루언서의 전문성, 신뢰성, 매력성과 명품 브랜드 구매의도 변화의 관계에서 명품 브랜드 태도는 부분 매개효과를 하는 것으로 나타났다. 위에 같은 검증결과를 통해서 인플루언서의 특성, 브랜드 태도와 구매의도 변화는 향후 인플루언서 경제에서 모바일 경제를 규범하고 개선할 때 사용될 수 있는 작은 지침을 제공할 수 있을 것이다.
모바일 기술의 발전에 따라 사람들이 신문, 라디오, TV 등 전통적인 매 체를 통하여 콘텐츠를 소비하는 방식은 과거와 달라지고 있다. 최근에는 다양한 콘텐츠 소비 방식과 정보획득 방식이 이루어지고 있다. 특히 스마트폰 미디어를 통하여 생방송 콘텐츠를 중심으로 하는 인플루언서 온라인 생방송이 새로운 콘텐츠 생태계가 형성되고 있다. 한편, 인플루언서들이 자기 특성, 제품이나 브랜드에 대한 정보를 융합해 제작하는 브랜드 콘텐츠는 기업들의 마케팅 커뮤니케이션 수단으로 부상하고 있다. 이런 브랜드 콘텐츠는 인플루언서 미디어 영역으로 확장하면서 과거 전통적인 미디어를 중심으로 실행되던 광고 전략은 지금 간단하게 접근할 수 있는 인터넷과 SNS를 중심으로 바뀌고 있다. 그러니까 마케팅 수단으로서의 인플루언서 미디어 분야에서 인플루언서의 특성, 브랜드 태도 및 소비자가 생방송 보기 전과 후에 구매의도 변화에 대한 연구가 필요하다. 특히 중국에서 온라인 생방송 빠르게 발전하고 있지만 인플루언서의 특성, 브랜드 태도 및 구매의도 변화의 관계에 대한 연구는 아직 부족한다. 따라서 본 연구는 중국 소비자들을 대상으로 조사하여, 인플루언서에 대한 인플루언서의 특성이 브랜드 태도및 구매의도 변화에 어떤 영향을 있는지를 알아보고자 한다. 본 연구가 향후 중국 인플루언서가 소비자를 더 정확하게 설득하여 인플루언서 경제를 이끄는 데 작은 도움을 주고자 하는데 목적이 있다. 본 연구의 목적을 달성하기 위해 2021년 6월 3일부터 6월 5일까지 3일 중국에서 설문조사를 진행하였다. 총 360부를 배포하였으나, 352부를 회수하였고, 불성실 응답을 한 6부를 제외하고 최종적으로 총 346부의 유효 설문지를 바탕으로 통계분석을 진행하였다. 설문에 대한 통계분석 방법은 SPSS 22.0을 사용하여 기술통계, 요인분석, 신뢰도분석, 상관관계분석, 그리고 회귀분석을 실시하였다. 본 연구의 결과를 요약하면 다음과 같다 첫째, 인플루언서의 전문성, 신뢰성, 매력성은 명품 브랜드 태도에 유의미한 정적(+) 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 인플루언서의 신뢰성, 매력성은 구매의도 변화에 유의미한 정적(+) 영향을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, 명품 브랜드 태도가 구매의도 변화에 유의미한 정적(+) 영향을 미치는 것으로 나타났다. 넷째, 인플루언서의 전문성, 신뢰성, 매력성과 명품 브랜드 구매의도 변화의 관계에서 명품 브랜드 태도는 부분 매개효과를 하는 것으로 나타났다. 위에 같은 검증결과를 통해서 인플루언서의 특성, 브랜드 태도와 구매의도 변화는 향후 인플루언서 경제에서 모바일 경제를 규범하고 개선할 때 사용될 수 있는 작은 지침을 제공할 수 있을 것이다.
As mobile technology advances, the way people consume content through traditional media such as newspapers, radios, and TVs is changing from the past. Recently, various methods of content consumption and information acquisition have been made. In particular, a new content ecosystem is being formed f...
As mobile technology advances, the way people consume content through traditional media such as newspapers, radios, and TVs is changing from the past. Recently, various methods of content consumption and information acquisition have been made. In particular, a new content ecosystem is being formed for influencer online live broadcasting centered on live content through smartphone media. Branded content, which influencers produce by fusing information about their characteristics, products or brands, is emerging as a means of marketing communication for companies. As such brand content expands into the influencer media area, advertising strategies that used to be centered around traditional media are now shifting to the Internet and SNS, which are easily accessible. Therefore, in the field of influencer media as a marketing tool, research on influencer characteristics, brand attitudes, and changes in purchasing intentions before and after consumers watch live. Although online live broadcasts are developing rapidly, especially in China, there is still a lack of research on the relationship between influencer characteristics, brand attitudes and purchasing intentions. Therefore, this study will investigate Chinese consumers to see how influencer's characteristics for influencer affect changes in brand attitudes and purchasing intentions. The purpose of this study is to help China influencer better persuade consumers to lead the influencer economy in the future. To achieve the goal of this study, a survey was conducted in China on 3 June to 5 June 2021. A total of 360 copies were distributed, but 352 copies were retrieved, and statistical analysis was conducted based on a total of 346 valid questionnaires, except for six that received unfaithful responses. Statistical methods for the survey were conducted using SPSS 22.0 to conduct descriptive statistics, factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, and regression analysis. To summarize the results of this study, the following is true. First, influencer's expertise, reliability and attractiveness have a positive impact on luxury brand attitudes. Second, the reliability and attractiveness of influencer have a positive impact on changes in purchasing intent. Third, luxury brand attitudes have a positive impact on changes in purchasing intentions. Fourth, influencer's professionalism, reliability, attractiveness, and the intention of purchasing luxury brands have a partial mediating effect. The same verification results above will provide small guidance that can be used in future influencer economies to prescript and improve the mobile economy.
As mobile technology advances, the way people consume content through traditional media such as newspapers, radios, and TVs is changing from the past. Recently, various methods of content consumption and information acquisition have been made. In particular, a new content ecosystem is being formed for influencer online live broadcasting centered on live content through smartphone media. Branded content, which influencers produce by fusing information about their characteristics, products or brands, is emerging as a means of marketing communication for companies. As such brand content expands into the influencer media area, advertising strategies that used to be centered around traditional media are now shifting to the Internet and SNS, which are easily accessible. Therefore, in the field of influencer media as a marketing tool, research on influencer characteristics, brand attitudes, and changes in purchasing intentions before and after consumers watch live. Although online live broadcasts are developing rapidly, especially in China, there is still a lack of research on the relationship between influencer characteristics, brand attitudes and purchasing intentions. Therefore, this study will investigate Chinese consumers to see how influencer's characteristics for influencer affect changes in brand attitudes and purchasing intentions. The purpose of this study is to help China influencer better persuade consumers to lead the influencer economy in the future. To achieve the goal of this study, a survey was conducted in China on 3 June to 5 June 2021. A total of 360 copies were distributed, but 352 copies were retrieved, and statistical analysis was conducted based on a total of 346 valid questionnaires, except for six that received unfaithful responses. Statistical methods for the survey were conducted using SPSS 22.0 to conduct descriptive statistics, factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, and regression analysis. To summarize the results of this study, the following is true. First, influencer's expertise, reliability and attractiveness have a positive impact on luxury brand attitudes. Second, the reliability and attractiveness of influencer have a positive impact on changes in purchasing intent. Third, luxury brand attitudes have a positive impact on changes in purchasing intentions. Fourth, influencer's professionalism, reliability, attractiveness, and the intention of purchasing luxury brands have a partial mediating effect. The same verification results above will provide small guidance that can be used in future influencer economies to prescript and improve the mobile economy.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.