게임플레이에서 독특하고 기발한 메커니즘은 그 자체만으로도 특별한 가치를 지닌다 게임 메커니즘에 관한 연구는 다양하게 존재하는데 그에 비해 튜토리얼에 관한 연구는 학습 인터페이스로써의 역할에 편중된 경향이 있다. 게임플레이는 플레이어가 메커니즘을 학습하고 게임 세계에 수행하며 그에 따른 반응을 다시 학습정보로 사용하는 일련의 학습과정으로 이루어진다. 이러한 점을 바탕으로 게임의 학습 시스템인 튜토리얼이 게임플레이에서 가지는 역할과 분석하고 학습특징에 따라 머신러닝의 용어를 빌려 지도학습, ...
게임플레이에서 독특하고 기발한 메커니즘은 그 자체만으로도 특별한 가치를 지닌다 게임 메커니즘에 관한 연구는 다양하게 존재하는데 그에 비해 튜토리얼에 관한 연구는 학습 인터페이스로써의 역할에 편중된 경향이 있다. 게임플레이는 플레이어가 메커니즘을 학습하고 게임 세계에 수행하며 그에 따른 반응을 다시 학습정보로 사용하는 일련의 학습과정으로 이루어진다. 이러한 점을 바탕으로 게임의 학습 시스템인 튜토리얼이 게임플레이에서 가지는 역할과 분석하고 학습특징에 따라 머신러닝의 용어를 빌려 지도학습, 준지도학습 비지도학습으로 나눈다 튜토리얼 구성을 게임플레이에서의 발생 시점에 따라 포괄적 순차적 임의적 학습유형과 게임 전반에 비지도학습을 주로 사용하는 경험적 학습유형으로 분류한다 각 학습유형을 게임의 학습사례로 분석하고 튜토리얼에 관한 연구가 다각화되는데 도움이 되고자 한다.
게임플레이에서 독특하고 기발한 메커니즘은 그 자체만으로도 특별한 가치를 지닌다 게임 메커니즘에 관한 연구는 다양하게 존재하는데 그에 비해 튜토리얼에 관한 연구는 학습 인터페이스로써의 역할에 편중된 경향이 있다. 게임플레이는 플레이어가 메커니즘을 학습하고 게임 세계에 수행하며 그에 따른 반응을 다시 학습정보로 사용하는 일련의 학습과정으로 이루어진다. 이러한 점을 바탕으로 게임의 학습 시스템인 튜토리얼이 게임플레이에서 가지는 역할과 분석하고 학습특징에 따라 머신러닝의 용어를 빌려 지도학습, 준지도학습 비지도학습으로 나눈다 튜토리얼 구성을 게임플레이에서의 발생 시점에 따라 포괄적 순차적 임의적 학습유형과 게임 전반에 비지도학습을 주로 사용하는 경험적 학습유형으로 분류한다 각 학습유형을 게임의 학습사례로 분석하고 튜토리얼에 관한 연구가 다각화되는데 도움이 되고자 한다.
Unique Mechanism has special value in Gameplay. There are many researches on game Mechanism, while the researches on the Tutorial tend to be biased toward learnability as an interface of learning. Gameplay is a series of learning processes in which the player learns the Mechanism, interacts with Gam...
Unique Mechanism has special value in Gameplay. There are many researches on game Mechanism, while the researches on the Tutorial tend to be biased toward learnability as an interface of learning. Gameplay is a series of learning processes in which the player learns the Mechanism, interacts with Gameworld, and uses the reaction as re-learning information. Based on these points, the role of Tutorials in Gameplay is analyzed, and it is specifically divided into Supervised Learning, Semi-Supervised Learning, and Unsupervised Learning. Then, the composition of Tutorial is classified into Comprehensive type, Sequential type, and Random type by appearing in Gameplay. Classify into Empirical types that use Unsupervised Learning in most Gameplay. Each Tutorial type is analyzed as an example, and the research on Tutorial is diversified and tries to help.
Unique Mechanism has special value in Gameplay. There are many researches on game Mechanism, while the researches on the Tutorial tend to be biased toward learnability as an interface of learning. Gameplay is a series of learning processes in which the player learns the Mechanism, interacts with Gameworld, and uses the reaction as re-learning information. Based on these points, the role of Tutorials in Gameplay is analyzed, and it is specifically divided into Supervised Learning, Semi-Supervised Learning, and Unsupervised Learning. Then, the composition of Tutorial is classified into Comprehensive type, Sequential type, and Random type by appearing in Gameplay. Classify into Empirical types that use Unsupervised Learning in most Gameplay. Each Tutorial type is analyzed as an example, and the research on Tutorial is diversified and tries to help.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.