논문에서 전 세계적으로 케이팝 인기를 선도하는 방탄소년단의 다이너마이트의 음악적인 특성을 분석해 보았다. 특히 다이너마이트의 제작 의도가 코로나-19로 인해 힘들고 지친 이들에게 희망의 메시지를 전달하기 위해 제작된 것을 확인하기 위해 다이너마이트 곡 안에서의 음악적인 분석을 하면서 영어가사의 의도와 뜻을 분석하였다. 다이너마이트의 음악, 뮤직비디오 등 모든 부분을 제작하는 과정에서 다이너마이트의 어떤 음악적 형식 그리고 어떤 재밌는 요소를 넣...
논문에서 전 세계적으로 케이팝 인기를 선도하는 방탄소년단의 다이너마이트의 음악적인 특성을 분석해 보았다. 특히 다이너마이트의 제작 의도가 코로나-19로 인해 힘들고 지친 이들에게 희망의 메시지를 전달하기 위해 제작된 것을 확인하기 위해 다이너마이트 곡 안에서의 음악적인 분석을 하면서 영어가사의 의도와 뜻을 분석하였다. 다이너마이트의 음악, 뮤직비디오 등 모든 부분을 제작하는 과정에서 다이너마이트의 어떤 음악적 형식 그리고 어떤 재밌는 요소를 넣었는지에 대해서이다. 다이너마이트가 전 세계에서 인기를 날마다 계속 끌면 끌수록 그 안에 있는 열정을 보여주는 것과 같았다. 코로나로 힘든 나머지 모든 계획되었던 일들이 무산되면서 생기를 잃어가는 우리의 모습을 상상하여 다이너마이트를 듣고 우리 모두가 함께 힘내고 어떻게든 극복하자는 의미에서 시작되었다. 그래서 방탄소년단은 "우리가 할 수 있는 것은 우리의 목소리로 사람들에게 기쁨과 행복을 줄 수 있는 우리다.”라고 이야기했다. 다이너마이트 가사 속 "I'm diamond, you know I glow up"이라는 문장은 우리에게 주는 메시지이다. 아울러 방탄소년단이 케이팝이라는 미국 내 사회적인 현상을 선도하는 이유는 방탄소년단이 사회성이 짙은 이슈에 대해서 자신의 목소리를 분명하게 그리고 일관되게 전함으로 청년들로 하여금 자기 길의 가도록 메시지를 전하고 있다. 즉 전통음악과 한국적인 정서를 담은 곡을 통한 케이팝의 세계화와 대중화 못지않게 중요한 것은 정서적으로도 성숙한 메시지를 다음으로 케이팝의 문화적인 특성을 만드는 것이 장기적인 케이팝 현상의 지속을 위해 중요하다. 음악적인 기교와 대중적인 인기에 영합한다면 이미지 소비에 따라 조만간 그 한계를 드러날 것으로 보인다. 따라서 세계적인 이슈들에 대해서 일관된 자신의 메시지를 내어 케이팝의 문화적인 강점을 표현하는 것이 좋은 것이라는 것을 다이너마이트로 증명한 것이다.
논문에서 전 세계적으로 케이팝 인기를 선도하는 방탄소년단의 다이너마이트의 음악적인 특성을 분석해 보았다. 특히 다이너마이트의 제작 의도가 코로나-19로 인해 힘들고 지친 이들에게 희망의 메시지를 전달하기 위해 제작된 것을 확인하기 위해 다이너마이트 곡 안에서의 음악적인 분석을 하면서 영어가사의 의도와 뜻을 분석하였다. 다이너마이트의 음악, 뮤직비디오 등 모든 부분을 제작하는 과정에서 다이너마이트의 어떤 음악적 형식 그리고 어떤 재밌는 요소를 넣었는지에 대해서이다. 다이너마이트가 전 세계에서 인기를 날마다 계속 끌면 끌수록 그 안에 있는 열정을 보여주는 것과 같았다. 코로나로 힘든 나머지 모든 계획되었던 일들이 무산되면서 생기를 잃어가는 우리의 모습을 상상하여 다이너마이트를 듣고 우리 모두가 함께 힘내고 어떻게든 극복하자는 의미에서 시작되었다. 그래서 방탄소년단은 "우리가 할 수 있는 것은 우리의 목소리로 사람들에게 기쁨과 행복을 줄 수 있는 우리다.”라고 이야기했다. 다이너마이트 가사 속 "I'm diamond, you know I glow up"이라는 문장은 우리에게 주는 메시지이다. 아울러 방탄소년단이 케이팝이라는 미국 내 사회적인 현상을 선도하는 이유는 방탄소년단이 사회성이 짙은 이슈에 대해서 자신의 목소리를 분명하게 그리고 일관되게 전함으로 청년들로 하여금 자기 길의 가도록 메시지를 전하고 있다. 즉 전통음악과 한국적인 정서를 담은 곡을 통한 케이팝의 세계화와 대중화 못지않게 중요한 것은 정서적으로도 성숙한 메시지를 다음으로 케이팝의 문화적인 특성을 만드는 것이 장기적인 케이팝 현상의 지속을 위해 중요하다. 음악적인 기교와 대중적인 인기에 영합한다면 이미지 소비에 따라 조만간 그 한계를 드러날 것으로 보인다. 따라서 세계적인 이슈들에 대해서 일관된 자신의 메시지를 내어 케이팝의 문화적인 강점을 표현하는 것이 좋은 것이라는 것을 다이너마이트로 증명한 것이다.
In the thesis, I got to analyze the musical characteristics of the Dynamite of BTS, which leads the popularity of K-pop worldwide. The meaning of lyrics in english were analyzed to confirm that the production of Dynamite was produced to deliver a message of hope those who are tired from Covid-19. Si...
In the thesis, I got to analyze the musical characteristics of the Dynamite of BTS, which leads the popularity of K-pop worldwide. The meaning of lyrics in english were analyzed to confirm that the production of Dynamite was produced to deliver a message of hope those who are tired from Covid-19. Since in whole world the Dynamite is getting popular in each days, so it seems like BTS gives lots of hope, passion, and lots of excitements.Everything’s got foundered due to Corona we all lost our energy and lost our vitality so that we hope that we can get through it. BTS said, “what we can do is we can give people joy and the happiness with our voices.” In lyrics, “I’m diamond you know I glow up is the one of the sentence that gives hope. In addition, the reason why BTS leads the social phenomenon in the United States is called K-pop is that BTS delivers a message to young people to go their way by clearly and consistently conveying their voices on issues with high sociality. In other words, as important as the popularity of K-pop through songs that contain traditional music, its important to create cultural characteristic of K-pop after an emotional message.f it meets the musical technique and the popularity, it is expected that the limit will be revealed later depending on the consumption of the image. I therefore, Dynamite has proved that it is a good thing to express K-pop’s cultural strengths by expressing its own message on global issues.
In the thesis, I got to analyze the musical characteristics of the Dynamite of BTS, which leads the popularity of K-pop worldwide. The meaning of lyrics in english were analyzed to confirm that the production of Dynamite was produced to deliver a message of hope those who are tired from Covid-19. Since in whole world the Dynamite is getting popular in each days, so it seems like BTS gives lots of hope, passion, and lots of excitements.Everything’s got foundered due to Corona we all lost our energy and lost our vitality so that we hope that we can get through it. BTS said, “what we can do is we can give people joy and the happiness with our voices.” In lyrics, “I’m diamond you know I glow up is the one of the sentence that gives hope. In addition, the reason why BTS leads the social phenomenon in the United States is called K-pop is that BTS delivers a message to young people to go their way by clearly and consistently conveying their voices on issues with high sociality. In other words, as important as the popularity of K-pop through songs that contain traditional music, its important to create cultural characteristic of K-pop after an emotional message.f it meets the musical technique and the popularity, it is expected that the limit will be revealed later depending on the consumption of the image. I therefore, Dynamite has proved that it is a good thing to express K-pop’s cultural strengths by expressing its own message on global issues.
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