중학교 학생들을 대상으로 학년에 따라 어떤 요인에 수학 불안을 느끼는지 파악하고 정도에는 어떠한 차이가 있는지를 연구했다. 이를 위하여 대전시 서구 소재의 중학교를 선정하여 설문조사를 실시했고, SPSS 프로그램을 사용하여 통계분석을 진행하였으며, ANOVA분석을 통해 평균차이와 유의확률을 분석하였다. 설문조사 결과 대부분의 학생들이 수학 불안 요인 중 추상성에 대한 불안이 가장 크게 나타났으며, 시험과 성적, 기초기능 결여 등 여러 요인에 대해 불안을 느낀다는 것을 알 수 있었다. 이 결과를 참고하여 학생들의 수학 불안 요인을 파악하고 구체적인 ...
중학교 학생들을 대상으로 학년에 따라 어떤 요인에 수학 불안을 느끼는지 파악하고 정도에는 어떠한 차이가 있는지를 연구했다. 이를 위하여 대전시 서구 소재의 중학교를 선정하여 설문조사를 실시했고, SPSS 프로그램을 사용하여 통계분석을 진행하였으며, ANOVA분석을 통해 평균차이와 유의확률을 분석하였다. 설문조사 결과 대부분의 학생들이 수학 불안 요인 중 추상성에 대한 불안이 가장 크게 나타났으며, 시험과 성적, 기초기능 결여 등 여러 요인에 대해 불안을 느낀다는 것을 알 수 있었다. 이 결과를 참고하여 학생들의 수학 불안 요인을 파악하고 구체적인 해결방안을 모색하여 학생들이 수학이라는 과목을 학습할 때 긍정적이고 적극적인 모습을 가질 수 있도록 수학 불안을 줄이는데 목적이 있다.
중학교 학생들을 대상으로 학년에 따라 어떤 요인에 수학 불안을 느끼는지 파악하고 정도에는 어떠한 차이가 있는지를 연구했다. 이를 위하여 대전시 서구 소재의 중학교를 선정하여 설문조사를 실시했고, SPSS 프로그램을 사용하여 통계분석을 진행하였으며, ANOVA분석을 통해 평균차이와 유의확률을 분석하였다. 설문조사 결과 대부분의 학생들이 수학 불안 요인 중 추상성에 대한 불안이 가장 크게 나타났으며, 시험과 성적, 기초기능 결여 등 여러 요인에 대해 불안을 느낀다는 것을 알 수 있었다. 이 결과를 참고하여 학생들의 수학 불안 요인을 파악하고 구체적인 해결방안을 모색하여 학생들이 수학이라는 과목을 학습할 때 긍정적이고 적극적인 모습을 가질 수 있도록 수학 불안을 줄이는데 목적이 있다.
I identified what factors middle school students had mathematics anxiety depending on what year they are on, and studied what differences were made in degree of the mathematics anxiety. To this end, a survey was conducted on middle schools in Seo-gu, Daejeon, statistical analysis was conducted u...
I identified what factors middle school students had mathematics anxiety depending on what year they are on, and studied what differences were made in degree of the mathematics anxiety. To this end, a survey was conducted on middle schools in Seo-gu, Daejeon, statistical analysis was conducted using the SPSS program, and the average difference and the probability of significance were analyzed through ANOVA analysis. The survey showed that most students experienced the greatest anxiety about abstractness among mathematics anxiety factors, and that they felt anxiety about various factors such as tests, grades, and lack of basic function. Referring to this result, the purpose of the study is to reduce mathematical anxiety so that students can be positive and active when learning mathematics by identifying the factors of mathematical anxiety and seeking specific solutions.
I identified what factors middle school students had mathematics anxiety depending on what year they are on, and studied what differences were made in degree of the mathematics anxiety. To this end, a survey was conducted on middle schools in Seo-gu, Daejeon, statistical analysis was conducted using the SPSS program, and the average difference and the probability of significance were analyzed through ANOVA analysis. The survey showed that most students experienced the greatest anxiety about abstractness among mathematics anxiety factors, and that they felt anxiety about various factors such as tests, grades, and lack of basic function. Referring to this result, the purpose of the study is to reduce mathematical anxiety so that students can be positive and active when learning mathematics by identifying the factors of mathematical anxiety and seeking specific solutions.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.