국내⦁외의 여행업계는 IT기술의 결합과 융합으로 플랫폼을 기반으로 한 여행 기업이 급성장하고 있으며, 코로나19 바이러스의 감염병이 비대면 서비스의 확대로 이어지며 여행업계는 패키지여행에서 개별여행의 패턴으로 변화하고 있다. 본 연구는 여행플랫폼의 선택속성이 추구 편익과 구매 ...
국내⦁외의 여행업계는 IT기술의 결합과 융합으로 플랫폼을 기반으로 한 여행 기업이 급성장하고 있으며, 코로나19 바이러스의 감염병이 비대면 서비스의 확대로 이어지며 여행업계는 패키지여행에서 개별여행의 패턴으로 변화하고 있다. 본 연구는 여행플랫폼의 선택속성이 추구 편익과 구매 의사결정에 미치는 영향에 대해 조사하고 실증적으로 고찰해 보도록 한다. 그 결과를 여행 기업의 여행플랫폼 운영에 있어 다양한 고객 맞춤 전략과 마케팅을 시행하고 반영하고자 하는 데 연구의 목적이 있다. 설문 기간은 2021년 5월 22일부터 6월 3일까지 13일간 진행되었다. 설문지는 총 200부가 배부되어 연구의 목적에 적합하지 않다고 여겨지는 응답자를 제외한 총 190부가 최종 분석에 사용되었다. 본 연구는 여행플랫폼의 선택속성이 추구편익과 구매 의사결정에 반영되는 실증적 분석을 바탕으로 주요 결과를 요약하였다. 첫째, 여행플랫폼의 선택속성이 추구 편익에 영향을 미칠 것이다. 이는 SNS와 다른 사람과의 교류를 통한 사회적 관계에 있어서는 이용하기 편하고 안전한가에 대한 시스템 보안성이 유의한 영향을 미치고 개인적인 휴식과 관광시설의 방문과 경험의 여가 활동을 위해서는 다양한 여행 정보와 개별맞춤 여행상품과 요청하는 여행서비스 정보제공의 신뢰성과 이용 편리성이 좋아야 문화적 경험과 자기개발을 위한 편익에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 추구 편익은 구매 의사결정에 영향을 미칠 것이다. 여행상품을 구매하기 위해서는 관광객들은 자신의 관광 활동의 편익이 제일 중요한 것으로 나타나 생활수준 향상과 여행의 개별화로 일상의 탈피와 휴식을 위한 여행문화가 변화하고 있다는 것을 보여주고 있다. 또한, 관광객들은 여행에서의 자기만족이 높고 신뢰할 수 있는 여행상품에서의 재 구매 의사와 추천을 한다는 것으로 나타났다. 셋째, 여행플랫폼의 선택속성은 구매 의사결정에 영향을 미칠 것이다. 여행플랫폼에서 여행상품을 구매하는 관광객들은 관광 활동을 하기 위한 여행 정보에 민감한 반응을 보이며 정보가 얼마나 신뢰성이 있고 이용하기 편한지가 구매 의사결정에 주요한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 정보기술의 발전과 비대면 서비스의 확대로 어디서든 온라인과 모바일을 통한 정보를 확인하고 서비스를 받을 수 있기에 신뢰성 있는 전문적인 여행 정보를 제공해야 할 것이다. 즉, 여행플랫폼의 선택속성을 통해 다양한 여행상품과 신뢰성 있는 정보를 수집할 때 관광객들은 편익을 위한 여행상품을 구매한다는 것이다. 본 연구의 결과로 기업들은 빠르게 발전하는 IT기술과 비대면 서비스의 확대로 여행플랫폼에서 제공하는 여행상품에 대하여 관광객이 지각하고 있는 관광 정보와 가치의 편익과 구매 의사를 수집 분석하여 적용해야 할 것이다. 이를 바탕으로 여행플랫폼에 대한 정보의 신뢰성과 보안성을 높이고 안전한 여행이 될 수 있도록 고객 맞춤 전략과 마케팅을 시행한다면 여행상품을 신뢰하고 구매 의사결정에 빠르게 대응할 것이다. 여행이라는 구체적인 주제로 여행플랫폼의 유용성에 대해 살펴봄으로써 여행 기업이 추구해야 할 변화와 발전의 지향점을 모색하여 경쟁력 제고에 도움이 되고자 한다.
국내⦁외의 여행업계는 IT기술의 결합과 융합으로 플랫폼을 기반으로 한 여행 기업이 급성장하고 있으며, 코로나19 바이러스의 감염병이 비대면 서비스의 확대로 이어지며 여행업계는 패키지여행에서 개별여행의 패턴으로 변화하고 있다. 본 연구는 여행플랫폼의 선택속성이 추구 편익과 구매 의사결정에 미치는 영향에 대해 조사하고 실증적으로 고찰해 보도록 한다. 그 결과를 여행 기업의 여행플랫폼 운영에 있어 다양한 고객 맞춤 전략과 마케팅을 시행하고 반영하고자 하는 데 연구의 목적이 있다. 설문 기간은 2021년 5월 22일부터 6월 3일까지 13일간 진행되었다. 설문지는 총 200부가 배부되어 연구의 목적에 적합하지 않다고 여겨지는 응답자를 제외한 총 190부가 최종 분석에 사용되었다. 본 연구는 여행플랫폼의 선택속성이 추구편익과 구매 의사결정에 반영되는 실증적 분석을 바탕으로 주요 결과를 요약하였다. 첫째, 여행플랫폼의 선택속성이 추구 편익에 영향을 미칠 것이다. 이는 SNS와 다른 사람과의 교류를 통한 사회적 관계에 있어서는 이용하기 편하고 안전한가에 대한 시스템 보안성이 유의한 영향을 미치고 개인적인 휴식과 관광시설의 방문과 경험의 여가 활동을 위해서는 다양한 여행 정보와 개별맞춤 여행상품과 요청하는 여행서비스 정보제공의 신뢰성과 이용 편리성이 좋아야 문화적 경험과 자기개발을 위한 편익에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 추구 편익은 구매 의사결정에 영향을 미칠 것이다. 여행상품을 구매하기 위해서는 관광객들은 자신의 관광 활동의 편익이 제일 중요한 것으로 나타나 생활수준 향상과 여행의 개별화로 일상의 탈피와 휴식을 위한 여행문화가 변화하고 있다는 것을 보여주고 있다. 또한, 관광객들은 여행에서의 자기만족이 높고 신뢰할 수 있는 여행상품에서의 재 구매 의사와 추천을 한다는 것으로 나타났다. 셋째, 여행플랫폼의 선택속성은 구매 의사결정에 영향을 미칠 것이다. 여행플랫폼에서 여행상품을 구매하는 관광객들은 관광 활동을 하기 위한 여행 정보에 민감한 반응을 보이며 정보가 얼마나 신뢰성이 있고 이용하기 편한지가 구매 의사결정에 주요한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 정보기술의 발전과 비대면 서비스의 확대로 어디서든 온라인과 모바일을 통한 정보를 확인하고 서비스를 받을 수 있기에 신뢰성 있는 전문적인 여행 정보를 제공해야 할 것이다. 즉, 여행플랫폼의 선택속성을 통해 다양한 여행상품과 신뢰성 있는 정보를 수집할 때 관광객들은 편익을 위한 여행상품을 구매한다는 것이다. 본 연구의 결과로 기업들은 빠르게 발전하는 IT기술과 비대면 서비스의 확대로 여행플랫폼에서 제공하는 여행상품에 대하여 관광객이 지각하고 있는 관광 정보와 가치의 편익과 구매 의사를 수집 분석하여 적용해야 할 것이다. 이를 바탕으로 여행플랫폼에 대한 정보의 신뢰성과 보안성을 높이고 안전한 여행이 될 수 있도록 고객 맞춤 전략과 마케팅을 시행한다면 여행상품을 신뢰하고 구매 의사결정에 빠르게 대응할 것이다. 여행이라는 구체적인 주제로 여행플랫폼의 유용성에 대해 살펴봄으로써 여행 기업이 추구해야 할 변화와 발전의 지향점을 모색하여 경쟁력 제고에 도움이 되고자 한다.
The domestic and foreign travel industry is rapidly growing due to the combination and convergence of IT technology, and the infection of the Covid-19 virus leads to the expansion of non-face-to-face services, and the travel industry is changing from package travel to individual travel p...
The domestic and foreign travel industry is rapidly growing due to the combination and convergence of IT technology, and the infection of the Covid-19 virus leads to the expansion of non-face-to-face services, and the travel industry is changing from package travel to individual travel patterns. This study seeks to investigate and empirically consider the impact of the choice attributes of travel platforms on pursuit benefits and purchasing decisions. The purpose of the study is to implement and reflect various customized strategies and marketing in the operation of travel platforms of travel companies. The survey period lasted 13 days from 22 May to 3 June 2021. A total of 200 copies of the questionnaire were distributed and a total of 190 copies were used for the final analysis, excluding respondents who were deemed inappropriate for the purpose of the study. This study summarizes key results based on empirical analysis in which the selection attributes of travel platforms are reflected in the pursuit benefits and purchase decisions. First, the choice properties of travel platforms will affect the benefits of pursuing. This has a significant impact on the security of the system on social relationships between SNS and others, and on the reliability and convenience of providing various travel information and personalized travel products and travel services for personal rest and leisure activities. Secondly, the benefits of pursuing will affect purchasing decisions. In order to purchase travel packages, the benefits of their tourism activities are the most important, indicating that the travel culture for daily escape and relaxation is changing due to improved living standards and individualization of travel. In addition, it has been shown that tourists are highly self-satisfied with travel and recommendations are made with the intention to repurchase from reliable travel packages. Thirdly, the choice attributes of travel platforms will affect purchasing decisions. Tourists who purchase travel packages from travel platforms are sensitive to travel information to engage in tourism activities, and how reliable and easy to use information has a major impact on purchasing decisions. With the development of information technology and the expansion of non-face-to-face services, reliable and professional travel information should be provided as information can be checked and serviced online and mobile anywhere. That is, when collecting a variety of travel packages and reliable information through the optional nature of the travel platform, tourists purchase travel packages for benefit. As a result of this study, companies will have to collect and analyze tourism information and value benefits and purchase intentions perceived by tourists on travel platforms due to the rapidly evolving expansion of IT technology and non-face-to-face services. Based on this, if customized strategies and marketing are implemented to enhance the reliability and security of information on travel platforms and make it a safe trip, it will trust travel packages and respond quickly to purchase decisions. By looking at the usefulness of travel platforms under the specific theme of travel, we want to help enhance competitiveness by finding the direction of change and development that travel companies should pursue.
The domestic and foreign travel industry is rapidly growing due to the combination and convergence of IT technology, and the infection of the Covid-19 virus leads to the expansion of non-face-to-face services, and the travel industry is changing from package travel to individual travel patterns. This study seeks to investigate and empirically consider the impact of the choice attributes of travel platforms on pursuit benefits and purchasing decisions. The purpose of the study is to implement and reflect various customized strategies and marketing in the operation of travel platforms of travel companies. The survey period lasted 13 days from 22 May to 3 June 2021. A total of 200 copies of the questionnaire were distributed and a total of 190 copies were used for the final analysis, excluding respondents who were deemed inappropriate for the purpose of the study. This study summarizes key results based on empirical analysis in which the selection attributes of travel platforms are reflected in the pursuit benefits and purchase decisions. First, the choice properties of travel platforms will affect the benefits of pursuing. This has a significant impact on the security of the system on social relationships between SNS and others, and on the reliability and convenience of providing various travel information and personalized travel products and travel services for personal rest and leisure activities. Secondly, the benefits of pursuing will affect purchasing decisions. In order to purchase travel packages, the benefits of their tourism activities are the most important, indicating that the travel culture for daily escape and relaxation is changing due to improved living standards and individualization of travel. In addition, it has been shown that tourists are highly self-satisfied with travel and recommendations are made with the intention to repurchase from reliable travel packages. Thirdly, the choice attributes of travel platforms will affect purchasing decisions. Tourists who purchase travel packages from travel platforms are sensitive to travel information to engage in tourism activities, and how reliable and easy to use information has a major impact on purchasing decisions. With the development of information technology and the expansion of non-face-to-face services, reliable and professional travel information should be provided as information can be checked and serviced online and mobile anywhere. That is, when collecting a variety of travel packages and reliable information through the optional nature of the travel platform, tourists purchase travel packages for benefit. As a result of this study, companies will have to collect and analyze tourism information and value benefits and purchase intentions perceived by tourists on travel platforms due to the rapidly evolving expansion of IT technology and non-face-to-face services. Based on this, if customized strategies and marketing are implemented to enhance the reliability and security of information on travel platforms and make it a safe trip, it will trust travel packages and respond quickly to purchase decisions. By looking at the usefulness of travel platforms under the specific theme of travel, we want to help enhance competitiveness by finding the direction of change and development that travel companies should pursue.
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