본 연구의 목적은 중국 청소년농구클럽의 활성화 현황을 조사하고, 농구클럽의 활성화 요인에서 수업내용, 수업 환경, 지도자의 역량, 홍보 및 지원의 활성화 효과를 탐색하고, 본 결과를 토대로 중국 청소년농구클럽의 활성화를 위한 일정한 개선 방안을 제공하는 것이다. 본 연구의 대상자는 중국 허난성에 위치한 청소년농구클럽 소속의 지도자 총 300명이며 이들을 대상으로 인구통계학적 요인, 수업내용, 지도자의 역량, 수업 환경, 홍보 및 지원 요인으로 구성된 설문지를 사용하여 조사를 실시하였다. 본 연구의 결과는 다음과 같다.
첫째...
본 연구의 목적은 중국 청소년농구클럽의 활성화 현황을 조사하고, 농구클럽의 활성화 요인에서 수업내용, 수업 환경, 지도자의 역량, 홍보 및 지원의 활성화 효과를 탐색하고, 본 결과를 토대로 중국 청소년농구클럽의 활성화를 위한 일정한 개선 방안을 제공하는 것이다. 본 연구의 대상자는 중국 허난성에 위치한 청소년농구클럽 소속의 지도자 총 300명이며 이들을 대상으로 인구통계학적 요인, 수업내용, 지도자의 역량, 수업 환경, 홍보 및 지원 요인으로 구성된 설문지를 사용하여 조사를 실시하였다. 본 연구의 결과는 다음과 같다.
첫째, 농구클럽 활성화 요인의 수업내용에서 지도자의 연령, 학력, 근속연수가 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 나타냈으나, 지도자의 성별, 직위, 선수의 기술등급 및 자격증은 농구클럽 활성화에 큰 차이를 미치지 않는다. 농구클럽 활성화 요인의 지도자의 역량, 수업 환경, 홍보 및 지원은 수업내용에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
둘째, 농구클럽 활성화 요인의 지도자의 역량에서 지도자의 성별, 연령, 학력, 근속연수, 직위, 선수의 기술등급, 자격증이 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 미친다. 농구클럽 활성화 요인의 수업내용, 수업 환경, 홍보 및 지원은 지도자의 역량에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
셋째, 농구클럽 활성화 요인의 수업 환경에서 지도자의 연령, 학력, 근속연수 및 직위는 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 미치는 반면, 지도자의 선수의 성별, 선수의 기술등급과 자격증은 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 미치지 않는다. 농구클럽 활성화 요인의 홍보 및 지원은 수업 환경에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
넷째, 농구클럽 활성화 요인의 홍보 및 지원에 있어 지도자의 연령, 성별, 학력, 근속연수, 선수의 기술등급, 자격증 모두가 농구클럽 활성화에 중요한 차이를 미친다. 농구클럽 활성화 요인의 수업내용, 지도자의 역량, 수업 환경은 홍보 및 지원에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
다섯째, 농구클럽 활성화 요인의 수업내용과 지도자의 역량, 수업 환경, 홍보 및 지원 간에는 유의한 양의 정상관관계가 있으며, 가장 관련성이 높은 것은 지도자의 역량과 수업 환경이고, 가장 관련성이 낮은 것은 수업내용과 홍보 및 지원이다.
본 연구의 목적은 중국 청소년농구클럽의 활성화 현황을 조사하고, 농구클럽의 활성화 요인에서 수업내용, 수업 환경, 지도자의 역량, 홍보 및 지원의 활성화 효과를 탐색하고, 본 결과를 토대로 중국 청소년농구클럽의 활성화를 위한 일정한 개선 방안을 제공하는 것이다. 본 연구의 대상자는 중국 허난성에 위치한 청소년농구클럽 소속의 지도자 총 300명이며 이들을 대상으로 인구통계학적 요인, 수업내용, 지도자의 역량, 수업 환경, 홍보 및 지원 요인으로 구성된 설문지를 사용하여 조사를 실시하였다. 본 연구의 결과는 다음과 같다.
첫째, 농구클럽 활성화 요인의 수업내용에서 지도자의 연령, 학력, 근속연수가 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 나타냈으나, 지도자의 성별, 직위, 선수의 기술등급 및 자격증은 농구클럽 활성화에 큰 차이를 미치지 않는다. 농구클럽 활성화 요인의 지도자의 역량, 수업 환경, 홍보 및 지원은 수업내용에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
둘째, 농구클럽 활성화 요인의 지도자의 역량에서 지도자의 성별, 연령, 학력, 근속연수, 직위, 선수의 기술등급, 자격증이 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 미친다. 농구클럽 활성화 요인의 수업내용, 수업 환경, 홍보 및 지원은 지도자의 역량에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
셋째, 농구클럽 활성화 요인의 수업 환경에서 지도자의 연령, 학력, 근속연수 및 직위는 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 미치는 반면, 지도자의 선수의 성별, 선수의 기술등급과 자격증은 농구클럽 활성화에 유의한 차이를 미치지 않는다. 농구클럽 활성화 요인의 홍보 및 지원은 수업 환경에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
넷째, 농구클럽 활성화 요인의 홍보 및 지원에 있어 지도자의 연령, 성별, 학력, 근속연수, 선수의 기술등급, 자격증 모두가 농구클럽 활성화에 중요한 차이를 미친다. 농구클럽 활성화 요인의 수업내용, 지도자의 역량, 수업 환경은 홍보 및 지원에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
다섯째, 농구클럽 활성화 요인의 수업내용과 지도자의 역량, 수업 환경, 홍보 및 지원 간에는 유의한 양의 정상관관계가 있으며, 가장 관련성이 높은 것은 지도자의 역량과 수업 환경이고, 가장 관련성이 낮은 것은 수업내용과 홍보 및 지원이다.
The purpose of this study is to investigate the activation status of Chinese youth basketball clubs and explore the activating effects of teaching content, leader’s competency, teaching environment, club publicity and support in the activation factors of basketball clubs. Based on the results, the s...
The purpose of this study is to investigate the activation status of Chinese youth basketball clubs and explore the activating effects of teaching content, leader’s competency, teaching environment, club publicity and support in the activation factors of basketball clubs. Based on the results, the study aims to provide a certain improvement plan for the activation of Chinese youth basketball clubs. The subjects of this study are 300 leaders of youth basketball clubs located in Henan Province, China, and surveys have been conducted using questionnaires consisting of demographic factors, teaching content, leader’s competency, teaching environment, and club publicity and support factors. The results of this study are as follows.
First, in the teaching content of basketball club activation factors, the age, education level, and working years of coaches will cause significant differences in club activation. There is no significant difference between the coaches’ gender, position, sport level and qualification level with the club activation. Additionally, the leader's competency, teaching environment, club publicity and support, which are the activation factors of basketball clubs, will significantly and positively affect the teaching content design of basketball coaches.
Second, in the leader's competency of basketball club activation factors, coaches' age, education level, position, sports level, and qualification level will have significant differences in the activation of the club. There is no significant difference between coaches’ gender and abilities. Additionally, the teaching content and environment, publicity and competitions of basketball club activation factors will significantly and positively affect the coaches' abilities.
Third, in the teaching environment of the activation factor of the basketball club, the age of coaches, gender, education level, working years and positions have produced significant differences in the activity of the club, while the level of coaches’ sports and the level of coach’s qualifications have significant effects on the teaching environment. There is no significant difference. Additionally, the promotion and support of basketball club activation factors will significantly positively affect the teaching environment.
Fourth, in the promotion and support of the activation factors of the basketball club, coaches' ability, gender, academic qualifications, working years, position, and coach qualification certificates will all have a significant difference in the promotion and support of the club. Additionally, the leader's competency, leader's competency and teaching environment of basketball club activation factors will significantly positively affect the club's publicity and support.
Fifth, there is a significant positive correlation between the teaching content of the basketball club activation factor and the coach’s ability, teaching environment, publicity and support. The most relevant is the coach’s ability and the teaching environment, and the least relevant is the teaching, content, club promotion and support.
The purpose of this study is to investigate the activation status of Chinese youth basketball clubs and explore the activating effects of teaching content, leader’s competency, teaching environment, club publicity and support in the activation factors of basketball clubs. Based on the results, the study aims to provide a certain improvement plan for the activation of Chinese youth basketball clubs. The subjects of this study are 300 leaders of youth basketball clubs located in Henan Province, China, and surveys have been conducted using questionnaires consisting of demographic factors, teaching content, leader’s competency, teaching environment, and club publicity and support factors. The results of this study are as follows.
First, in the teaching content of basketball club activation factors, the age, education level, and working years of coaches will cause significant differences in club activation. There is no significant difference between the coaches’ gender, position, sport level and qualification level with the club activation. Additionally, the leader's competency, teaching environment, club publicity and support, which are the activation factors of basketball clubs, will significantly and positively affect the teaching content design of basketball coaches.
Second, in the leader's competency of basketball club activation factors, coaches' age, education level, position, sports level, and qualification level will have significant differences in the activation of the club. There is no significant difference between coaches’ gender and abilities. Additionally, the teaching content and environment, publicity and competitions of basketball club activation factors will significantly and positively affect the coaches' abilities.
Third, in the teaching environment of the activation factor of the basketball club, the age of coaches, gender, education level, working years and positions have produced significant differences in the activity of the club, while the level of coaches’ sports and the level of coach’s qualifications have significant effects on the teaching environment. There is no significant difference. Additionally, the promotion and support of basketball club activation factors will significantly positively affect the teaching environment.
Fourth, in the promotion and support of the activation factors of the basketball club, coaches' ability, gender, academic qualifications, working years, position, and coach qualification certificates will all have a significant difference in the promotion and support of the club. Additionally, the leader's competency, leader's competency and teaching environment of basketball club activation factors will significantly positively affect the club's publicity and support.
Fifth, there is a significant positive correlation between the teaching content of the basketball club activation factor and the coach’s ability, teaching environment, publicity and support. The most relevant is the coach’s ability and the teaching environment, and the least relevant is the teaching, content, club promotion and support.
주제어
#농구클럽, 수업내용, 수업 환경, 지도자의 역량, 농구클럽 홍보 및 지원, 중국
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.