인터넷이 고도로 발달한 오늘날 소셜 미디어는 사람들이 생활 속에서 정보를 얻고 소통하는 중요한 수단이 되었다. 이러한 현상은 사람들의 일상생활 전반에서 나타나며 관광 산업의 발전에도 큰 영향을 미치고 있다. 인스타그램은 소셜 미디어에서 계속해서 인기를 끌고 있으며, 사람들이 인스타그램 검색과 공유를 통해 서로에게 중요한 정보를 전달하는 등 간접적인 관광 홍보의 역할을 하고 있다. 특히 관광 분야에서 인스타그램은 여행 결정, 선택, 재방문의도에 긍정적인 영향을 미친다. 본 연구는 ...
인터넷이 고도로 발달한 오늘날 소셜 미디어는 사람들이 생활 속에서 정보를 얻고 소통하는 중요한 수단이 되었다. 이러한 현상은 사람들의 일상생활 전반에서 나타나며 관광 산업의 발전에도 큰 영향을 미치고 있다. 인스타그램은 소셜 미디어에서 계속해서 인기를 끌고 있으며, 사람들이 인스타그램 검색과 공유를 통해 서로에게 중요한 정보를 전달하는 등 간접적인 관광 홍보의 역할을 하고 있다. 특히 관광 분야에서 인스타그램은 여행 결정, 선택, 재방문의도에 긍정적인 영향을 미친다. 본 연구는 자기결정성 이론을 바탕으로 한국에서 공부한 중국인 유학생의 인스타그램 관광경험이 지각된 즐거움, 몰입, 공유행동 및 재방문의도에 미친 영향을 조사하는 것을 목적으로 하였다. 연구 결과, 자기결정성 이론 요소 중 자율성과 관계성은 지각된 즐거움에 유의한 영향을 미쳤고, 유능성은 지각된 즐거움에 영향을 미치지 않는다. 또한 지각된 즐거움은 몰입과 유의한 상관관계를 보였으며, 지각된 즐거움과 몰입은 공유행동에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 지각된 즐거움과 몰입은 재방문의도에 긍정적인 영향을 미쳤다. 본 연구는 관광 분야에서 거의 다루지 않았던 조사대상인 한국의 중국 유학생을 주요 표본으로 연구를 진행하였다. 해외에서는 중국인들이 인스타그램을 제한 없이 이용할 수 있기 때문에, 인스타그램 사용이 한국 관광정보 공유 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구는 중국 유학생들에게 큰 의의가 있다. 또한 본 연구의 결과는 외국인의 소셜미디어 사용 연구에 중요한 방향성을 제공할 뿐만 아니라 인스타그램의 사용이 제한된 중국인을 대상으로 관광의 학술·실무·마케팅·관리 측면에서 시사점을 제공하고자 한 점에서도 의미 있는 연구가 될 것이다
인터넷이 고도로 발달한 오늘날 소셜 미디어는 사람들이 생활 속에서 정보를 얻고 소통하는 중요한 수단이 되었다. 이러한 현상은 사람들의 일상생활 전반에서 나타나며 관광 산업의 발전에도 큰 영향을 미치고 있다. 인스타그램은 소셜 미디어에서 계속해서 인기를 끌고 있으며, 사람들이 인스타그램 검색과 공유를 통해 서로에게 중요한 정보를 전달하는 등 간접적인 관광 홍보의 역할을 하고 있다. 특히 관광 분야에서 인스타그램은 여행 결정, 선택, 재방문의도에 긍정적인 영향을 미친다. 본 연구는 자기결정성 이론을 바탕으로 한국에서 공부한 중국인 유학생의 인스타그램 관광경험이 지각된 즐거움, 몰입, 공유행동 및 재방문의도에 미친 영향을 조사하는 것을 목적으로 하였다. 연구 결과, 자기결정성 이론 요소 중 자율성과 관계성은 지각된 즐거움에 유의한 영향을 미쳤고, 유능성은 지각된 즐거움에 영향을 미치지 않는다. 또한 지각된 즐거움은 몰입과 유의한 상관관계를 보였으며, 지각된 즐거움과 몰입은 공유행동에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 지각된 즐거움과 몰입은 재방문의도에 긍정적인 영향을 미쳤다. 본 연구는 관광 분야에서 거의 다루지 않았던 조사대상인 한국의 중국 유학생을 주요 표본으로 연구를 진행하였다. 해외에서는 중국인들이 인스타그램을 제한 없이 이용할 수 있기 때문에, 인스타그램 사용이 한국 관광정보 공유 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구는 중국 유학생들에게 큰 의의가 있다. 또한 본 연구의 결과는 외국인의 소셜미디어 사용 연구에 중요한 방향성을 제공할 뿐만 아니라 인스타그램의 사용이 제한된 중국인을 대상으로 관광의 학술·실무·마케팅·관리 측면에서 시사점을 제공하고자 한 점에서도 의미 있는 연구가 될 것이다
In this digital society, social media has become an important way to receive and exchange information in people's daily lives. This phenomenon is observed throughout people's daily lives, and it has a huge impact on tourism development. With the increasing popularity of Instagram, it serves as an in...
In this digital society, social media has become an important way to receive and exchange information in people's daily lives. This phenomenon is observed throughout people's daily lives, and it has a huge impact on tourism development. With the increasing popularity of Instagram, it serves as an indirect influence on tourism promotion by delivering valuable information with others on searching and sharing information. Especially in the tourism field, Instagram has a positive effect on travel decisions, choices, and revisit intentions. This study focused on Chinese students in Korea, aims to investigate the impact of tourism experience on perceived enjoyment, immersion, sharing behavior, and revisit intention in Instagram based on Self-Determination Theory. From the analysis results among the factors of self-determination theory, autonomy and relationship showed a significant effect on perceived enjoyment, and it showed that competence had no effect on perceived enjoyment. In addition, perceived enjoyment showed a significant influence on immersion, and perceived enjoyment and immersion were found to have a positive (+) effect on shared behavior. Perceived enjoyment and immersion had a positive effect on the revisit intention. Since Chinese people are able to use Instagram in foreign countries, therefore this study focused on the Chinese students in Korea. This study investigated the impact of using Instagram to share information on tourist attractions and revisit intentions. In addition, this study provides an important direction for foreigners to study through the use of social media, as well as the tourism academic and practical aspects. It will be a meaningful study intended to provide implications of academic, practice, promotion, and management of tourism companies.
In this digital society, social media has become an important way to receive and exchange information in people's daily lives. This phenomenon is observed throughout people's daily lives, and it has a huge impact on tourism development. With the increasing popularity of Instagram, it serves as an indirect influence on tourism promotion by delivering valuable information with others on searching and sharing information. Especially in the tourism field, Instagram has a positive effect on travel decisions, choices, and revisit intentions. This study focused on Chinese students in Korea, aims to investigate the impact of tourism experience on perceived enjoyment, immersion, sharing behavior, and revisit intention in Instagram based on Self-Determination Theory. From the analysis results among the factors of self-determination theory, autonomy and relationship showed a significant effect on perceived enjoyment, and it showed that competence had no effect on perceived enjoyment. In addition, perceived enjoyment showed a significant influence on immersion, and perceived enjoyment and immersion were found to have a positive (+) effect on shared behavior. Perceived enjoyment and immersion had a positive effect on the revisit intention. Since Chinese people are able to use Instagram in foreign countries, therefore this study focused on the Chinese students in Korea. This study investigated the impact of using Instagram to share information on tourist attractions and revisit intentions. In addition, this study provides an important direction for foreigners to study through the use of social media, as well as the tourism academic and practical aspects. It will be a meaningful study intended to provide implications of academic, practice, promotion, and management of tourism companies.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.