본 연구는 빠르게 성장하고 있는 OTT 서비스의 이론적 배경과 영화콘텐츠 패러다임의 변화를 중점으로 OTT 서비스 내 한국영화콘텐츠의 활성화 방안을 모색하고자 하였다. 코로나19 바이러스 확진 이후 영화 극장산업은 월별 역대 최저치의 관객 수를 기록하고 온라인 동영상 스트리밍(Over-The-Top) 서비스가 급부상하면서 극장 흥행에 대한 리스크를 줄이기 위해 OTT 서비스 방영을 추구하며 영화보다 드라마 시리즈 기획을 하고 영화 스태프들은 시리즈물의 현장으로 이동하게 되며 디바이스 공정 기준에 맞는 후반작업을 따르는 등 OTT 플랫폼 시대는 영화산업의 패러다임을 뒤바꾸었다. 극장산업과 OTT의 상생과 OTT 내의 국내 영화 ...
본 연구는 빠르게 성장하고 있는 OTT 서비스의 이론적 배경과 영화콘텐츠 패러다임의 변화를 중점으로 OTT 서비스 내 한국영화콘텐츠의 활성화 방안을 모색하고자 하였다. 코로나19 바이러스 확진 이후 영화 극장산업은 월별 역대 최저치의 관객 수를 기록하고 온라인 동영상 스트리밍(Over-The-Top) 서비스가 급부상하면서 극장 흥행에 대한 리스크를 줄이기 위해 OTT 서비스 방영을 추구하며 영화보다 드라마 시리즈 기획을 하고 영화 스태프들은 시리즈물의 현장으로 이동하게 되며 디바이스 공정 기준에 맞는 후반작업을 따르는 등 OTT 플랫폼 시대는 영화산업의 패러다임을 뒤바꾸었다. 극장산업과 OTT의 상생과 OTT 내의 국내 영화 콘텐츠를 활성화시키기 위해 기획 과정, 제작 과정 및 방식, 홍보 및 배급 등 제작 시스템 적인 부분으로 접근하여 국내 영화가 나가야 할 방향에 대해 방안을 모색하였으며 국내 OTT 기업들이 우수한 국내 영화 콘텐츠를 바탕으로 글로벌 OTT 기업으로의 성장과 세계적으로 인정받는 영화 콘텐츠가 되기를 기대해 본다.
본 연구는 빠르게 성장하고 있는 OTT 서비스의 이론적 배경과 영화콘텐츠 패러다임의 변화를 중점으로 OTT 서비스 내 한국영화콘텐츠의 활성화 방안을 모색하고자 하였다. 코로나19 바이러스 확진 이후 영화 극장산업은 월별 역대 최저치의 관객 수를 기록하고 온라인 동영상 스트리밍(Over-The-Top) 서비스가 급부상하면서 극장 흥행에 대한 리스크를 줄이기 위해 OTT 서비스 방영을 추구하며 영화보다 드라마 시리즈 기획을 하고 영화 스태프들은 시리즈물의 현장으로 이동하게 되며 디바이스 공정 기준에 맞는 후반작업을 따르는 등 OTT 플랫폼 시대는 영화산업의 패러다임을 뒤바꾸었다. 극장산업과 OTT의 상생과 OTT 내의 국내 영화 콘텐츠를 활성화시키기 위해 기획 과정, 제작 과정 및 방식, 홍보 및 배급 등 제작 시스템 적인 부분으로 접근하여 국내 영화가 나가야 할 방향에 대해 방안을 모색하였으며 국내 OTT 기업들이 우수한 국내 영화 콘텐츠를 바탕으로 글로벌 OTT 기업으로의 성장과 세계적으로 인정받는 영화 콘텐츠가 되기를 기대해 본다.
This study attempted to find ways to revitalize Korean film content in OTT services, focusing on the rapidly growing theoretical background of OTT services and changes in the movie content paradigm. After the COVID-19 virus was confirmed, the film theater industry recorded a monthly lowest numbe...
This study attempted to find ways to revitalize Korean film content in OTT services, focusing on the rapidly growing theoretical background of OTT services and changes in the movie content paradigm. After the COVID-19 virus was confirmed, the film theater industry recorded a monthly lowest number of audiences and the rapid rise of online video streaming (Over-The-Top) services, seeking to air OTT services, planning drama series rather than movies, and moving to the site of the series. In order to win-win between the theater industry and OTT and revitalize domestic film content in OTT, we approached the production system, such as planning, production process, method, promotion, and distribution, and hope that domestic OTT companies will grow into global OTT companies and become globally recognized film content.
This study attempted to find ways to revitalize Korean film content in OTT services, focusing on the rapidly growing theoretical background of OTT services and changes in the movie content paradigm. After the COVID-19 virus was confirmed, the film theater industry recorded a monthly lowest number of audiences and the rapid rise of online video streaming (Over-The-Top) services, seeking to air OTT services, planning drama series rather than movies, and moving to the site of the series. In order to win-win between the theater industry and OTT and revitalize domestic film content in OTT, we approached the production system, such as planning, production process, method, promotion, and distribution, and hope that domestic OTT companies will grow into global OTT companies and become globally recognized film content.
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