오늘날 기술의 발전을 통해, 소셜 미디어는 전 세계적으로 널리 사용되고 있다. 사람들은 소셜 미디어를 사용하여 서로 연결되고 엔터테인먼트를 즐기는데, 그 중 많은 플랫폼 개발에는 유튜브가 있다. 유튜브는 전 세계 사람들이 널리 사용하는 플랫폼 중 하나이다. 유튜브는 단순한 엔터테인먼트를 위한 플랫폼이 아니라 소중한 정보를 받기 위한 플랫폼이기도 하다. 다른 많은 나라들처럼, 유튜브는 베트남의 사용자들에게 큰 영향을 끼친다. 베트남의 기술 발전에 따라 유튜브는 미디어에서 사용량이 증가하는 자리를 차지하게 되었다. 소비자들이 스마트폰을 이용한 ...
오늘날 기술의 발전을 통해, 소셜 미디어는 전 세계적으로 널리 사용되고 있다. 사람들은 소셜 미디어를 사용하여 서로 연결되고 엔터테인먼트를 즐기는데, 그 중 많은 플랫폼 개발에는 유튜브가 있다. 유튜브는 전 세계 사람들이 널리 사용하는 플랫폼 중 하나이다. 유튜브는 단순한 엔터테인먼트를 위한 플랫폼이 아니라 소중한 정보를 받기 위한 플랫폼이기도 하다. 다른 많은 나라들처럼, 유튜브는 베트남의 사용자들에게 큰 영향을 끼친다. 베트남의 기술 발전에 따라 유튜브는 미디어에서 사용량이 증가하는 자리를 차지하게 되었다. 소비자들이 스마트폰을 이용한 콘텐츠 시청 방법으로 유튜브를 가장 많이 이용하고 있다. 온라인을 통한 화장품 구매도 급증하고 있으며 SNS를 통한 화장품 시장도 확대되고 있다. 사회의 발전과 시대의 흐름을 파악하는 것과 더불어 미용기술은 베트남 사람들에게도 인기가 많다. 글로벌 시장조사업체 민텔의 연구에 따르면 베트남 화장품 시장은 현재 약 23억 달러의 매출을 올리고 있다. 베트남 사람들의 뷰티 브릿지와 함께 유튜브를 통한 다양한 뷰티 콘텐츠도 개발되고 있다. 따라서, 이 연구는 베트남 뷰티 유튜브의 사용을 연구하고자 한다. 구체적으로는 이용과 충족 이론을 바탕으로 뷰티 유튜브 채널을 이용하는 동기를 살펴봤다. 또한, 베트남 사용자의 개인 특성이 이러한 사용 동기에 미치는 영향이 확인되었다. 뷰티 유튜브 채널을 자주 이용하는 10세부터 40세 사이의 베트남 젊은 SNS 사용자들을 대상으로 이번 연구의 목표를 염두에 둔 온라인 설문조사가 만들어졌다. 총 296개의 유용한 샘플이 데이터 분석에 사용되었다. SPSS 25.0을 통해 데이터의 다중 회귀 분석, 탐색적 요인 분석, 빈도 분석 및 신뢰성 분석을 수행하였다. 연구 결과에 따르면 첫째, 베트남 이용자들의 뷰티 유튜브 채널 이용 동기를 '메시지 전달 능력', '진행자 선호', '관계 추구', '정보 추구', '사회적 영향', '유용성' 등 6가지로 분류했다. 둘째, 개인 특성이 유튜브 이용 동기 형성에 미치는 영향을 분석한 결과 '메시지 전달 능력', '진행자 선호', '관계 추구', '사회적 영향력', '유용성'은 이용 동기 부여에 긍정적으로 영향을 미치는 변수들이 나타났다. 반면 개인의 특성 중 사회적 특성은 '정보 추구'에 크게 기여하지 못하는 것으로 나타났다. 개인의 심리적 특성은 사용 동기에서 모두 유의미했다.
오늘날 기술의 발전을 통해, 소셜 미디어는 전 세계적으로 널리 사용되고 있다. 사람들은 소셜 미디어를 사용하여 서로 연결되고 엔터테인먼트를 즐기는데, 그 중 많은 플랫폼 개발에는 유튜브가 있다. 유튜브는 전 세계 사람들이 널리 사용하는 플랫폼 중 하나이다. 유튜브는 단순한 엔터테인먼트를 위한 플랫폼이 아니라 소중한 정보를 받기 위한 플랫폼이기도 하다. 다른 많은 나라들처럼, 유튜브는 베트남의 사용자들에게 큰 영향을 끼친다. 베트남의 기술 발전에 따라 유튜브는 미디어에서 사용량이 증가하는 자리를 차지하게 되었다. 소비자들이 스마트폰을 이용한 콘텐츠 시청 방법으로 유튜브를 가장 많이 이용하고 있다. 온라인을 통한 화장품 구매도 급증하고 있으며 SNS를 통한 화장품 시장도 확대되고 있다. 사회의 발전과 시대의 흐름을 파악하는 것과 더불어 미용기술은 베트남 사람들에게도 인기가 많다. 글로벌 시장조사업체 민텔의 연구에 따르면 베트남 화장품 시장은 현재 약 23억 달러의 매출을 올리고 있다. 베트남 사람들의 뷰티 브릿지와 함께 유튜브를 통한 다양한 뷰티 콘텐츠도 개발되고 있다. 따라서, 이 연구는 베트남 뷰티 유튜브의 사용을 연구하고자 한다. 구체적으로는 이용과 충족 이론을 바탕으로 뷰티 유튜브 채널을 이용하는 동기를 살펴봤다. 또한, 베트남 사용자의 개인 특성이 이러한 사용 동기에 미치는 영향이 확인되었다. 뷰티 유튜브 채널을 자주 이용하는 10세부터 40세 사이의 베트남 젊은 SNS 사용자들을 대상으로 이번 연구의 목표를 염두에 둔 온라인 설문조사가 만들어졌다. 총 296개의 유용한 샘플이 데이터 분석에 사용되었다. SPSS 25.0을 통해 데이터의 다중 회귀 분석, 탐색적 요인 분석, 빈도 분석 및 신뢰성 분석을 수행하였다. 연구 결과에 따르면 첫째, 베트남 이용자들의 뷰티 유튜브 채널 이용 동기를 '메시지 전달 능력', '진행자 선호', '관계 추구', '정보 추구', '사회적 영향', '유용성' 등 6가지로 분류했다. 둘째, 개인 특성이 유튜브 이용 동기 형성에 미치는 영향을 분석한 결과 '메시지 전달 능력', '진행자 선호', '관계 추구', '사회적 영향력', '유용성'은 이용 동기 부여에 긍정적으로 영향을 미치는 변수들이 나타났다. 반면 개인의 특성 중 사회적 특성은 '정보 추구'에 크게 기여하지 못하는 것으로 나타났다. 개인의 심리적 특성은 사용 동기에서 모두 유의미했다.
Nowdays through technological advancement, social media is widely used around the world. People use social media to connect with each other and entertainment, in many developments of platforms among them there is YouTube, it's one of the platforms widely used by people around the world. YouTube is n...
Nowdays through technological advancement, social media is widely used around the world. People use social media to connect with each other and entertainment, in many developments of platforms among them there is YouTube, it's one of the platforms widely used by people around the world. YouTube is not just a platform for mere entertainments, but it's also a platform for receiving valuable information. Like many other countries, YouTube has a huge impact on users in Vietnam. By technological advances in Vietnam, YouTube has taken a place in media where usage is increasing. Consumers use YouTube the most as a way to watch content using smartphones, and cosmetics purchases through online are also rapidly increasing, and the cosmetics market through SNS is also expanding. Along with grasping the development of society and trends of the times, beauty technology is also popular with people in Vietnam. According to a study by Mintel, a global market research company, the Vietnamese cosmetics market now has sales of about $2.3 billion. Along with the beauty bridge of Vietnamese people, various beauty contents through YouTube are also being developed. Accordingly, this study intends to study the use of Vietnamese beauty YouTube. Specifically, based on the approach to use and satisfaction theory, we tried to examine the motivation for using the beauty YouTube channel. In addition, the effect of the individual characteristics of Vietnamese users on these motives for use was identified. An online survey was created with this study's goal in mind for young Vietnamese SNS users between the ages of 10 and 40 who frequent the beauty YouTube channel. A total of 296 useful samples were used for the data analysis. Through SPSS 25.0, multiple regression, exploratory factor analysis, frequency analysis, and reliability analysis of the data were carried out. According to the results of this study, first, Vietnamese users' motives for using beauty YouTube channels were classified into six categories: 'message delivery ability', 'host preference', 'relationship pursuit', 'information pursuit', 'social impact', and 'usefulness'. Second, as a result of the analysis on the effect of individual characteristics on the formation of YouTube usage motivation, the variables that positively influence the usage motivation, such as 'message delivery ability', 'host preference', 'relationship pursuit', 'social influence', and 'usefulness', 'quality-oriented'. On the other hand, it was found that among individual characteristics, social characteristics did not significantly contribute to 'information pursuit'. The psychological characteristics of individuals were significant in both motivation for use.
Nowdays through technological advancement, social media is widely used around the world. People use social media to connect with each other and entertainment, in many developments of platforms among them there is YouTube, it's one of the platforms widely used by people around the world. YouTube is not just a platform for mere entertainments, but it's also a platform for receiving valuable information. Like many other countries, YouTube has a huge impact on users in Vietnam. By technological advances in Vietnam, YouTube has taken a place in media where usage is increasing. Consumers use YouTube the most as a way to watch content using smartphones, and cosmetics purchases through online are also rapidly increasing, and the cosmetics market through SNS is also expanding. Along with grasping the development of society and trends of the times, beauty technology is also popular with people in Vietnam. According to a study by Mintel, a global market research company, the Vietnamese cosmetics market now has sales of about $2.3 billion. Along with the beauty bridge of Vietnamese people, various beauty contents through YouTube are also being developed. Accordingly, this study intends to study the use of Vietnamese beauty YouTube. Specifically, based on the approach to use and satisfaction theory, we tried to examine the motivation for using the beauty YouTube channel. In addition, the effect of the individual characteristics of Vietnamese users on these motives for use was identified. An online survey was created with this study's goal in mind for young Vietnamese SNS users between the ages of 10 and 40 who frequent the beauty YouTube channel. A total of 296 useful samples were used for the data analysis. Through SPSS 25.0, multiple regression, exploratory factor analysis, frequency analysis, and reliability analysis of the data were carried out. According to the results of this study, first, Vietnamese users' motives for using beauty YouTube channels were classified into six categories: 'message delivery ability', 'host preference', 'relationship pursuit', 'information pursuit', 'social impact', and 'usefulness'. Second, as a result of the analysis on the effect of individual characteristics on the formation of YouTube usage motivation, the variables that positively influence the usage motivation, such as 'message delivery ability', 'host preference', 'relationship pursuit', 'social influence', and 'usefulness', 'quality-oriented'. On the other hand, it was found that among individual characteristics, social characteristics did not significantly contribute to 'information pursuit'. The psychological characteristics of individuals were significant in both motivation for use.
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