친환경 제품, 소비자 지식, 브랜드 이미지가 구매 결정에 미치는 영향(PT. Pertamina 사례를 중심으로) The Influence of Green Products, Consumer Knowledge and Brand Image On Purchasing Decisions : case study of PT Pertamina원문보기
마케팅 전략은 기업이 해야 할 일과 여러 타깃 시장에서 각 기회 또는 기회를 어떻게 활용해야 하는지에 대한 명확하고 질서 있는 그림을 제공할 수 있어야 한다. 본 연구에서는 친환경 제품, 브랜드 이미지(브랜드 이미지), 제품에 대한 소비자 지식에 초점을 맞춘 마케팅 전략을 조사했다. 그린 마케팅은 환경과 회사에 이익을 주는 동시에 고객 만족을 제공할 수 있다. 소비자는 구매 결정 단계에서 구매 의도와 구매 결정이라는 두 가지 주요 변수에 영향을 받았다. 브랜드 이미지 및 브랜드 인지도와 같은 많은 요소가 제품에 대한 소비자의 구매 결정에 영향을 미칠 수 있다. 브랜드 이미지는 해당 브랜드에 대한 이전 정보와 경험으로부터 형성된 브랜드에 대한 전반적인 인식을 나타낸 것이다. 결과적으로, 소비자는 어떤 제품을 구매할지 정보에 입각한 결정을 내릴 수 있다. 본 연구 토론은 인도네시아 석유 및 ...
마케팅 전략은 기업이 해야 할 일과 여러 타깃 시장에서 각 기회 또는 기회를 어떻게 활용해야 하는지에 대한 명확하고 질서 있는 그림을 제공할 수 있어야 한다. 본 연구에서는 친환경 제품, 브랜드 이미지(브랜드 이미지), 제품에 대한 소비자 지식에 초점을 맞춘 마케팅 전략을 조사했다. 그린 마케팅은 환경과 회사에 이익을 주는 동시에 고객 만족을 제공할 수 있다. 소비자는 구매 결정 단계에서 구매 의도와 구매 결정이라는 두 가지 주요 변수에 영향을 받았다. 브랜드 이미지 및 브랜드 인지도와 같은 많은 요소가 제품에 대한 소비자의 구매 결정에 영향을 미칠 수 있다. 브랜드 이미지는 해당 브랜드에 대한 이전 정보와 경험으로부터 형성된 브랜드에 대한 전반적인 인식을 나타낸 것이다. 결과적으로, 소비자는 어떤 제품을 구매할지 정보에 입각한 결정을 내릴 수 있다. 본 연구 토론은 인도네시아 석유 및 가스 산업, 특히 친환경 연료로 주장되는 Pertamax-Series Fuel Oil 사용자들에게 녹색 제품, 소비자 지식, 브랜드 이미지 및 구매 결정의 변수에 초점을 맞출 것이다. 소비자 행동은 마케팅 활동의 중요한 구성요소이다. 왜냐하면 소비자 행동을 배우는 것은 회사가 모든 마케팅 활동을 수행하는 데 도움을 줄 수 있고 소비자의 변화하는 요구와 욕구에 의해 소비자를 만족시키는 방법을 알 수 있기 때문이다. 구매 결정은 가장 선호하는 브랜드를 구매하기 위한 결정이지만, 구매 의도와 구매 결정 사이에 반드시 고려해야 할 두 가지 요소가 있다. 시장에서 판매되는 각 제품은 소비자의 눈에는 경쟁업체와 구별하기 위해 마케터에 의해 의도적으로 만들어진 고유의 이미지를 가지고 있다. 소비자 행동 형성 과정에 중대한 또는 미미한 영향을 미치는 요인이 있다. 많은 요소들이 소비자 구매 결정에 영향을 미칠 것이며, 이는 특정한 고려사항을 형성할 것이다.
마케팅 전략은 기업이 해야 할 일과 여러 타깃 시장에서 각 기회 또는 기회를 어떻게 활용해야 하는지에 대한 명확하고 질서 있는 그림을 제공할 수 있어야 한다. 본 연구에서는 친환경 제품, 브랜드 이미지(브랜드 이미지), 제품에 대한 소비자 지식에 초점을 맞춘 마케팅 전략을 조사했다. 그린 마케팅은 환경과 회사에 이익을 주는 동시에 고객 만족을 제공할 수 있다. 소비자는 구매 결정 단계에서 구매 의도와 구매 결정이라는 두 가지 주요 변수에 영향을 받았다. 브랜드 이미지 및 브랜드 인지도와 같은 많은 요소가 제품에 대한 소비자의 구매 결정에 영향을 미칠 수 있다. 브랜드 이미지는 해당 브랜드에 대한 이전 정보와 경험으로부터 형성된 브랜드에 대한 전반적인 인식을 나타낸 것이다. 결과적으로, 소비자는 어떤 제품을 구매할지 정보에 입각한 결정을 내릴 수 있다. 본 연구 토론은 인도네시아 석유 및 가스 산업, 특히 친환경 연료로 주장되는 Pertamax-Series Fuel Oil 사용자들에게 녹색 제품, 소비자 지식, 브랜드 이미지 및 구매 결정의 변수에 초점을 맞출 것이다. 소비자 행동은 마케팅 활동의 중요한 구성요소이다. 왜냐하면 소비자 행동을 배우는 것은 회사가 모든 마케팅 활동을 수행하는 데 도움을 줄 수 있고 소비자의 변화하는 요구와 욕구에 의해 소비자를 만족시키는 방법을 알 수 있기 때문이다. 구매 결정은 가장 선호하는 브랜드를 구매하기 위한 결정이지만, 구매 의도와 구매 결정 사이에 반드시 고려해야 할 두 가지 요소가 있다. 시장에서 판매되는 각 제품은 소비자의 눈에는 경쟁업체와 구별하기 위해 마케터에 의해 의도적으로 만들어진 고유의 이미지를 가지고 있다. 소비자 행동 형성 과정에 중대한 또는 미미한 영향을 미치는 요인이 있다. 많은 요소들이 소비자 구매 결정에 영향을 미칠 것이며, 이는 특정한 고려사항을 형성할 것이다.
The marketing strategy should be able to provide a clear and orderly picture of what the company should do and how it should use each opportunity or opportunity on multiple target markets. This study will investigate a marketing strategy that focuses on Green Product, brand image (Brand Image), and ...
The marketing strategy should be able to provide a clear and orderly picture of what the company should do and how it should use each opportunity or opportunity on multiple target markets. This study will investigate a marketing strategy that focuses on Green Product, brand image (Brand Image), and consumer knowledge of the product. Green marketing can provide customer satisfaction while also benefiting the environment and the company. Consumers are influenced by two main variables during the purchase decision stage: purchase intention and purchase decision. Many factors, such as brand image and brand awareness, can influence consumers' purchasing decisions on a product. Brand Image is a representation of the overall perception of the brand that is formed from previous information and experiences with that brand. As a result, the consumer can make an informed decision about which product to purchase. This research discussion will focus on the Indonesian Oil and Gas industry, specifically on the variables of Green Product, Consumer Knowledge, Brand Image, and Purchasing Decisions, particularly in users of Pertamax-Series Fuel Oil, which is claimed to be an environmentally friendly fuel. Consumer behavior is an important component in marketing activities because learning consumer behavior can assist a company in carrying out all marketing activities and knowing how to satisfy consumers due to the changing needs and desires of consumers. A purchase decision is the decision to buy the most preferred brand, but there are two factors that must be considered between the purchase intention and the purchase decision. Each product sold on the market has its own image in the eyes of its consumers that is deliberately created by marketers to distinguish it from competitors. There are factors that have a significant or insignificant impact on the process of forming consumer behavior. Many factors will influence consumer purchasing decisions, which will form certain considerations.
The marketing strategy should be able to provide a clear and orderly picture of what the company should do and how it should use each opportunity or opportunity on multiple target markets. This study will investigate a marketing strategy that focuses on Green Product, brand image (Brand Image), and consumer knowledge of the product. Green marketing can provide customer satisfaction while also benefiting the environment and the company. Consumers are influenced by two main variables during the purchase decision stage: purchase intention and purchase decision. Many factors, such as brand image and brand awareness, can influence consumers' purchasing decisions on a product. Brand Image is a representation of the overall perception of the brand that is formed from previous information and experiences with that brand. As a result, the consumer can make an informed decision about which product to purchase. This research discussion will focus on the Indonesian Oil and Gas industry, specifically on the variables of Green Product, Consumer Knowledge, Brand Image, and Purchasing Decisions, particularly in users of Pertamax-Series Fuel Oil, which is claimed to be an environmentally friendly fuel. Consumer behavior is an important component in marketing activities because learning consumer behavior can assist a company in carrying out all marketing activities and knowing how to satisfy consumers due to the changing needs and desires of consumers. A purchase decision is the decision to buy the most preferred brand, but there are two factors that must be considered between the purchase intention and the purchase decision. Each product sold on the market has its own image in the eyes of its consumers that is deliberately created by marketers to distinguish it from competitors. There are factors that have a significant or insignificant impact on the process of forming consumer behavior. Many factors will influence consumer purchasing decisions, which will form certain considerations.
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