최근 몇 년 동안 모바일 애플리케이션 산업은 정보통신 기술의 급속한 성장과 함께 급속히 발전되었다. 애플리케이션 스토어 플랫폼 공급자 및 개발자에게 모바일 애플리케이션에 대한 평가 및 eWOM은 고객 행동 및 수익의 근본적인 원인이다. 또한 잠재적인 애플리케이션 사용자는 애플리케이션을 다운로드하기 전에 애플리케이션 등급 및 리뷰를 고려한다. 온라인 리뷰는 잠재 사용자에게 영향을 미칠 수 있다. 앱의 수익 증가 및 감소는 다운로드 수에 따라 달라지므로 애플리케이션 다운로드는 모든 앱 개발자 및 개발 회사에게 중추적인 역할을 하는 것이다. eWOM은 잠재 사용자에게 다른 사용자와의 의사소통을 하기 위해 중요한 역할을 한다. 게임은 플레이어에게는 엔터테인먼트이며 일상 생활에서 즐거움을 느낄 수 있게 한다. 뿐만 아니라 총 애플리케이션의15%는 게임이다. 본 연구는 게임 어플리케이션 리뷰의 텍스트 정보와 리뷰에 대한 감성을 통해 세 가지 유형의 ...
최근 몇 년 동안 모바일 애플리케이션 산업은 정보통신 기술의 급속한 성장과 함께 급속히 발전되었다. 애플리케이션 스토어 플랫폼 공급자 및 개발자에게 모바일 애플리케이션에 대한 평가 및 eWOM은 고객 행동 및 수익의 근본적인 원인이다. 또한 잠재적인 애플리케이션 사용자는 애플리케이션을 다운로드하기 전에 애플리케이션 등급 및 리뷰를 고려한다. 온라인 리뷰는 잠재 사용자에게 영향을 미칠 수 있다. 앱의 수익 증가 및 감소는 다운로드 수에 따라 달라지므로 애플리케이션 다운로드는 모든 앱 개발자 및 개발 회사에게 중추적인 역할을 하는 것이다. eWOM은 잠재 사용자에게 다른 사용자와의 의사소통을 하기 위해 중요한 역할을 한다. 게임은 플레이어에게는 엔터테인먼트이며 일상 생활에서 즐거움을 느낄 수 있게 한다. 뿐만 아니라 총 애플리케이션의15%는 게임이다. 본 연구는 게임 어플리케이션 리뷰의 텍스트 정보와 리뷰에 대한 감성을 통해 세 가지 유형의 수익 모델을 대상으로 분석을 수행하였다. 고객은 리뷰를 통해 자신의 경험과 감정을 공유한다. 구글 플레이 스토어에서 데이터를 수집하였다. 감정 분석을 적용하여 리뷰를 통해 기쁨, 기대, 신뢰, 놀람, 분노, 슬픔, 두려움, 혐오와 같은 감정들을 얻었다. 감정을 분석하기 위한 포아송 회귀를 사용하였다. 감정에 대한 연구 결과는 고객의 더 나은 평가를 기반으로 하는 더 흥미로운 애플리케이션개발 및 고객이 자신의 경험을 공유함으로써 더 많은 영향을 미칠 수 있는 모바일 애플리케이션을 개발하는 데 기여한다.
최근 몇 년 동안 모바일 애플리케이션 산업은 정보통신 기술의 급속한 성장과 함께 급속히 발전되었다. 애플리케이션 스토어 플랫폼 공급자 및 개발자에게 모바일 애플리케이션에 대한 평가 및 eWOM은 고객 행동 및 수익의 근본적인 원인이다. 또한 잠재적인 애플리케이션 사용자는 애플리케이션을 다운로드하기 전에 애플리케이션 등급 및 리뷰를 고려한다. 온라인 리뷰는 잠재 사용자에게 영향을 미칠 수 있다. 앱의 수익 증가 및 감소는 다운로드 수에 따라 달라지므로 애플리케이션 다운로드는 모든 앱 개발자 및 개발 회사에게 중추적인 역할을 하는 것이다. eWOM은 잠재 사용자에게 다른 사용자와의 의사소통을 하기 위해 중요한 역할을 한다. 게임은 플레이어에게는 엔터테인먼트이며 일상 생활에서 즐거움을 느낄 수 있게 한다. 뿐만 아니라 총 애플리케이션의15%는 게임이다. 본 연구는 게임 어플리케이션 리뷰의 텍스트 정보와 리뷰에 대한 감성을 통해 세 가지 유형의 수익 모델을 대상으로 분석을 수행하였다. 고객은 리뷰를 통해 자신의 경험과 감정을 공유한다. 구글 플레이 스토어에서 데이터를 수집하였다. 감정 분석을 적용하여 리뷰를 통해 기쁨, 기대, 신뢰, 놀람, 분노, 슬픔, 두려움, 혐오와 같은 감정들을 얻었다. 감정을 분석하기 위한 포아송 회귀를 사용하였다. 감정에 대한 연구 결과는 고객의 더 나은 평가를 기반으로 하는 더 흥미로운 애플리케이션개발 및 고객이 자신의 경험을 공유함으로써 더 많은 영향을 미칠 수 있는 모바일 애플리케이션을 개발하는 데 기여한다.
In recent years, the mobile application industry has advanced quickly with the rapid growth of information and communication technologies. For application store platform providers and developers, mobile application ratings and eWOM are fundamental causes of customer behavior and revenue. In addition...
In recent years, the mobile application industry has advanced quickly with the rapid growth of information and communication technologies. For application store platform providers and developers, mobile application ratings and eWOM are fundamental causes of customer behavior and revenue. In addition, the potential application users, before they download the application, consider the application rating and reviews. Online reviews can influence potential users. Application downloads are pivotal for all app developers and developing companies as the increase and the decrease in the apps’ revenue depend on the number of downloads made. eWOM is important for a potential user to communicate with other users. Game is the entertainment for the player and this can feel enjoyment in daily life. And nearly 15% of all applications are games. This study conducts three types of revenue model analysis by game application reviews' text information and emotions from the reviews. Customers shared their experiences and emotion by reviews. We scraped the data from the google play store. Using emotions analysis, we get the emotions from reviews, like joy, anticipation, trust, surprise, anger, sadness, fear, and disgust. We use Poisson regression to analyze emotions. The research findings on emotion can be applied to develop more interesting applications, which are fully based on the better ratings of the customers, and mobile applications that allow customers to make more impacts by sharing their experience.
In recent years, the mobile application industry has advanced quickly with the rapid growth of information and communication technologies. For application store platform providers and developers, mobile application ratings and eWOM are fundamental causes of customer behavior and revenue. In addition, the potential application users, before they download the application, consider the application rating and reviews. Online reviews can influence potential users. Application downloads are pivotal for all app developers and developing companies as the increase and the decrease in the apps’ revenue depend on the number of downloads made. eWOM is important for a potential user to communicate with other users. Game is the entertainment for the player and this can feel enjoyment in daily life. And nearly 15% of all applications are games. This study conducts three types of revenue model analysis by game application reviews' text information and emotions from the reviews. Customers shared their experiences and emotion by reviews. We scraped the data from the google play store. Using emotions analysis, we get the emotions from reviews, like joy, anticipation, trust, surprise, anger, sadness, fear, and disgust. We use Poisson regression to analyze emotions. The research findings on emotion can be applied to develop more interesting applications, which are fully based on the better ratings of the customers, and mobile applications that allow customers to make more impacts by sharing their experience.
주제어
#Mobile applications Game Emotion Ratings 모바일 애플리케이션 게임 감성 평점
학위논문 정보
저자
Kyaw Win Htut
학위수여기관
국민대학교 일반대학원
학위구분
국내석사
학과
데이터사이언스전공
지도교수
최병구
발행연도
2022
총페이지
vi, 54
키워드
Mobile applications Game Emotion Ratings 모바일 애플리케이션 게임 감성 평점
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