코로나 19로 인한 팬데믹 사태가 장기화되면서, 비대면 문화가 발전하고 새로운 문화가 메타버스로 확대되고 있다. 이로 인한 메타버스에 대한 대중들의 관심도 집중되고, 빠른 발전이 이루어지고 있는 실상이다. 메타버스 관련 선행 연구자들의 학술정보를 검색해보면 패션, 인테리어, 그래픽 등과 접목된 연구는 많이 찾아 볼 수 있는 반면, 네일아트를 접목한 메타버스 관련 선행논문은 찾아볼 수 없었다. 메타버스 공간을 도모해야 하는 시대적 시점에서 네일아트와 메타버스를 접목하는 아이템은 미용 산업에 있어서도 새로운 형태의 비즈니스를 제안할 수 있을 것으로 생각된다. 본 연구에서는 메타버스 플랫폼 중 패션, ...
코로나 19로 인한 팬데믹 사태가 장기화되면서, 비대면 문화가 발전하고 새로운 문화가 메타버스로 확대되고 있다. 이로 인한 메타버스에 대한 대중들의 관심도 집중되고, 빠른 발전이 이루어지고 있는 실상이다. 메타버스 관련 선행 연구자들의 학술정보를 검색해보면 패션, 인테리어, 그래픽 등과 접목된 연구는 많이 찾아 볼 수 있는 반면, 네일아트를 접목한 메타버스 관련 선행논문은 찾아볼 수 없었다. 메타버스 공간을 도모해야 하는 시대적 시점에서 네일아트와 메타버스를 접목하는 아이템은 미용 산업에 있어서도 새로운 형태의 비즈니스를 제안할 수 있을 것으로 생각된다. 본 연구에서는 메타버스 플랫폼 중 패션, 뷰티 브랜드와 많은 협업을 하고 있으며 아이템 중 네일아트 파트를 유일하게 운영하고 있는 제페토를 선정하고, 그 템플릿에 맞춰 네일아트 아이템을 디자인하고, 제작하여 제페토 상점에 등록하고 소비자가 구매 할 수 있도록 네일아트 아이템 상품을 런칭한다. 제페토 이용자와 네일아트의 주 소비층은 젊은 여성으로 상관관계가 있다고 생각하기 때문에 이에 근거하여 앞으로 등장할 메타버스와 뷰티콘텐츠를 결합한 새로운 방향성으로 네일아트 디자인에 대하여 제시하는 연구는 꼭 필요한 부분이라고 사료 된다. 따라서 본 연구자는 메타버스와 네일아트 콘텐츠를 접목한 디자인으로 그에 따른 수익을 창출할 수 있는 네일 서비스의 또 다른 발전 방향성을 제시하고 네일아트 작품으로 표현하여 새로운 네일아트 디자인을 온・오프라인의 영역으로 확대하고자 한다. 그러나 소비자들의 소비수준이 높아짐에 따라 네일아트의 접근성도 상당히 증가했고, 잠재적 고객들은 네일아트에 대한 관심사도 매우 높아지고 있다. 또한 스마트폰 보급 연령이 낮아짐과 동시에 코로나 19사태가 장기화되고, 비대면 문화가 본격화 되면서 메타버스는 비대면과 관련한 모든 분야에서 폭 넓게 활용되어 이용자가 급속도로 증가하고 있다. 이로 인하여 메타버스에 네일아트 요소가 앞으로 더욱 발전할 것을 기대하며, 실물사업에 집중중인 현재의 뷰티 산업이 앞으로는 메타버스 시장에 진출 가능성을 열어두고 다양한 서비스를 연구, 개발한다면 뷰티 산업에 주는 영향력과 파급력이 상당히 비대할 것으로 기대된다.
코로나 19로 인한 팬데믹 사태가 장기화되면서, 비대면 문화가 발전하고 새로운 문화가 메타버스로 확대되고 있다. 이로 인한 메타버스에 대한 대중들의 관심도 집중되고, 빠른 발전이 이루어지고 있는 실상이다. 메타버스 관련 선행 연구자들의 학술정보를 검색해보면 패션, 인테리어, 그래픽 등과 접목된 연구는 많이 찾아 볼 수 있는 반면, 네일아트를 접목한 메타버스 관련 선행논문은 찾아볼 수 없었다. 메타버스 공간을 도모해야 하는 시대적 시점에서 네일아트와 메타버스를 접목하는 아이템은 미용 산업에 있어서도 새로운 형태의 비즈니스를 제안할 수 있을 것으로 생각된다. 본 연구에서는 메타버스 플랫폼 중 패션, 뷰티 브랜드와 많은 협업을 하고 있으며 아이템 중 네일아트 파트를 유일하게 운영하고 있는 제페토를 선정하고, 그 템플릿에 맞춰 네일아트 아이템을 디자인하고, 제작하여 제페토 상점에 등록하고 소비자가 구매 할 수 있도록 네일아트 아이템 상품을 런칭한다. 제페토 이용자와 네일아트의 주 소비층은 젊은 여성으로 상관관계가 있다고 생각하기 때문에 이에 근거하여 앞으로 등장할 메타버스와 뷰티콘텐츠를 결합한 새로운 방향성으로 네일아트 디자인에 대하여 제시하는 연구는 꼭 필요한 부분이라고 사료 된다. 따라서 본 연구자는 메타버스와 네일아트 콘텐츠를 접목한 디자인으로 그에 따른 수익을 창출할 수 있는 네일 서비스의 또 다른 발전 방향성을 제시하고 네일아트 작품으로 표현하여 새로운 네일아트 디자인을 온・오프라인의 영역으로 확대하고자 한다. 그러나 소비자들의 소비수준이 높아짐에 따라 네일아트의 접근성도 상당히 증가했고, 잠재적 고객들은 네일아트에 대한 관심사도 매우 높아지고 있다. 또한 스마트폰 보급 연령이 낮아짐과 동시에 코로나 19사태가 장기화되고, 비대면 문화가 본격화 되면서 메타버스는 비대면과 관련한 모든 분야에서 폭 넓게 활용되어 이용자가 급속도로 증가하고 있다. 이로 인하여 메타버스에 네일아트 요소가 앞으로 더욱 발전할 것을 기대하며, 실물사업에 집중중인 현재의 뷰티 산업이 앞으로는 메타버스 시장에 진출 가능성을 열어두고 다양한 서비스를 연구, 개발한다면 뷰티 산업에 주는 영향력과 파급력이 상당히 비대할 것으로 기대된다.
As the pandemic caused by COVID-19 has prolonged, a non-face-to-face culture is developing and a new culture is expanding to metaverse. As a result, the public have concentrated their interest in metaverse, and rapid development is taking place. If you search for academic information of previous res...
As the pandemic caused by COVID-19 has prolonged, a non-face-to-face culture is developing and a new culture is expanding to metaverse. As a result, the public have concentrated their interest in metaverse, and rapid development is taking place. If you search for academic information of previous researchers related to metaverse, you can find many studies that are combined with fashion, interior and graphics, but no previous studies related to metaverse that incorporate nail art has been found. It is thought that items that combine nail art and metaverse at a point in time when the metaverse space should be promoted can suggest a new type of business in the beauty industry.
This study selected Zepeto which collaborates a lot with fashion and beauty brands among metaverse platforms and operates the only nail art part among items. Nail art items were designed and produced to fit the template, registered at the Zepeto store, and launched nail art item products for consumers to purchase. Since it is thought that there is a correlation between Zepeto users and the main consumers of nail art as they are young women, there is a need to conduct research on nail art design in a new direction of combining metaverse and beauty contents that will emerge in the future.
Therefore, this researcher intends to expand the new nail art design to the online and offline areas by presenting another development direction of nail services that can generate profits through the design combining metaverse and nail art contents and by expressing it into the work of nail art. However, as consumers' level of consumption has increased, access to nail art has also increased significantly, and potential customers are increasingly interested in nail art. In addition, as the age of smartphone penetration becomes younger, the COVID-19 crisis is prolonged, and the non-face-to-face culture is in full swing, metaverse is widely used in all fields related to non-face-to-face, and the number of users is rapidly increasing. As a result, it is expected that the nail art element in Metaverse will develop further in the future, and if the current beauty industry, which is focusing on the real business, studies and develops various services, leaving the possibility of entering the Metavere market, its influence and impact on the beauty industry is expected to be considerably significant.
As the pandemic caused by COVID-19 has prolonged, a non-face-to-face culture is developing and a new culture is expanding to metaverse. As a result, the public have concentrated their interest in metaverse, and rapid development is taking place. If you search for academic information of previous researchers related to metaverse, you can find many studies that are combined with fashion, interior and graphics, but no previous studies related to metaverse that incorporate nail art has been found. It is thought that items that combine nail art and metaverse at a point in time when the metaverse space should be promoted can suggest a new type of business in the beauty industry.
This study selected Zepeto which collaborates a lot with fashion and beauty brands among metaverse platforms and operates the only nail art part among items. Nail art items were designed and produced to fit the template, registered at the Zepeto store, and launched nail art item products for consumers to purchase. Since it is thought that there is a correlation between Zepeto users and the main consumers of nail art as they are young women, there is a need to conduct research on nail art design in a new direction of combining metaverse and beauty contents that will emerge in the future.
Therefore, this researcher intends to expand the new nail art design to the online and offline areas by presenting another development direction of nail services that can generate profits through the design combining metaverse and nail art contents and by expressing it into the work of nail art. However, as consumers' level of consumption has increased, access to nail art has also increased significantly, and potential customers are increasingly interested in nail art. In addition, as the age of smartphone penetration becomes younger, the COVID-19 crisis is prolonged, and the non-face-to-face culture is in full swing, metaverse is widely used in all fields related to non-face-to-face, and the number of users is rapidly increasing. As a result, it is expected that the nail art element in Metaverse will develop further in the future, and if the current beauty industry, which is focusing on the real business, studies and develops various services, leaving the possibility of entering the Metavere market, its influence and impact on the beauty industry is expected to be considerably significant.
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