예술 감독 뎀나 바잘리아의 이미지 특성 연구 : 쇼케이스, 패션필름, 사진을 중심으로 A Study on the Image Characteristics of Artistic Director Demna Gvasalia :Focusing on the Showcase, fashion film, and photos원문보기
오늘날 사람들이 소중하게 생각하는 작품이나 콘텐츠를 효과적으로 전달하는 사람, 그들을 한 단 어의 수식어로 표현할 수는 없지만, 그것이 무엇이든 창의성을 기반으로 순수예술과 상업 분야를 포함해 크리에이티브 디렉터라고 칭한다. 표현의 플랫폼이 다양해지고 패션 외에도 예술, 음악, 미술, 디자인 등 많은 분야에서 멋진 결과물 을 만들어 내고 있다. 전 세계 패션에서 시즌의 트렌드를 이끌고 생산하는 주체는 아마도 각 브랜드 들의 최고 디자이너들이다. 우리는 그들을 1970-80년대에는 수석 디자이너라고 불렀다. 그 호칭 이 1990년대를 거치면서 크리에이티브 디렉터 그리고 2000년대를 거처 오늘날에는 아티스틱 디 렉터라는 호칭으로 불리고 있다. 패션 하우스의 크리에이티브 디렉터는 옷을 만드는 일 또한 브랜드 콘셉트와 비전을 제시하고 쇼 케이스와 광고 이미지에 관여한다. 우리는 크리에이티브 디렉터라는 용어에 익숙하다. 크리에이티 브 디렉터란 일반 광고 부서의 최고 책임자, 비주얼 제작의 모든 것을 책임지는 사람, 가끔 아트 디 렉터와 혼용하기도 한다. 패션 하우스의 크리에이티브 디렉터는 패션 하우스 기획의 최고 책임자 로서 마케팅, 미디어 ...
오늘날 사람들이 소중하게 생각하는 작품이나 콘텐츠를 효과적으로 전달하는 사람, 그들을 한 단 어의 수식어로 표현할 수는 없지만, 그것이 무엇이든 창의성을 기반으로 순수예술과 상업 분야를 포함해 크리에이티브 디렉터라고 칭한다. 표현의 플랫폼이 다양해지고 패션 외에도 예술, 음악, 미술, 디자인 등 많은 분야에서 멋진 결과물 을 만들어 내고 있다. 전 세계 패션에서 시즌의 트렌드를 이끌고 생산하는 주체는 아마도 각 브랜드 들의 최고 디자이너들이다. 우리는 그들을 1970-80년대에는 수석 디자이너라고 불렀다. 그 호칭 이 1990년대를 거치면서 크리에이티브 디렉터 그리고 2000년대를 거처 오늘날에는 아티스틱 디 렉터라는 호칭으로 불리고 있다. 패션 하우스의 크리에이티브 디렉터는 옷을 만드는 일 또한 브랜드 콘셉트와 비전을 제시하고 쇼 케이스와 광고 이미지에 관여한다. 우리는 크리에이티브 디렉터라는 용어에 익숙하다. 크리에이티 브 디렉터란 일반 광고 부서의 최고 책임자, 비주얼 제작의 모든 것을 책임지는 사람, 가끔 아트 디 렉터와 혼용하기도 한다. 패션 하우스의 크리에이티브 디렉터는 패션 하우스 기획의 최고 책임자 로서 마케팅, 미디어 리서치 판매 운영 등을 검토 협의하여 회사의 운영에 참여한다. 크리에이티브 디렉터의 영역은 모든 분야 특히 비주얼에 많은 영향을 주면서 브랜드 홍보의 목적에 중요성 있다. 패션 디자이너로 디자인뿐 아니라 비주얼 표현에 지대한 영향을 주는 위치이다. 하지만 현재 몇몇 브랜드의 디자이너를 아티스틱 디렉터라는 호칭으로 부르기 시작했다. 그것이 미디어 또는 글로벌 브랜드의 마케팅 차원에서 만들어진 용어 일수 있다. 그럼에도 불구하고 아티스틱 디렉터라는 호 칭은 앞서 말한 크리에이티브 디렉터의 역할에 추가되는 것이 있다. 그것은 비주얼 창작성에 더욱 집중하는 디자이너면서, 브랜드 패션쇼의 조형적 비주얼이나 패션 매거진의 화보(패션필름, 캠페 인 사진) 이미지 등, 소셜 미디어까지 직접 참여하는 것이다. 또한 다양한 분야와의 협업을 통해 미 적인 가치를 인정받고 있다. 본 연구에서는 패션 브랜드 발렌시아가의 아티스틱 디렉터인 뎀나 바잘리아의 비주얼 창작 과정을 그의 여러 배경을 통해 연관성을 찾고 다양한 방법으로 논의하려고 한다.앞서 서술한 관점에서 아티스틱 디렉터인 뎀나 바잘리아의 비주얼 특성을 다음과 같이 살펴 보고자 한다. 첫째, 뎀나 바잘리아의 유스 컬처를 통한 성장과 아카데미 환경과 교육적 관점에서 영향받은 부분, 그리고 신해체주의를 표방하는 메종 마르지엘라를 거치며 얻은 아카데미가 아닌 현장에서의 경험 과 그리고 본인의 첫 브랜드 베트멍 론칭에서의 활동과 함께 그의 모든 비주얼에 참여 한 패션 스타 일리스트 로타볼코바와의 상호 팀워크을 통해 표현했던 비주얼 특징을 다양한 방법으로 살펴보고 자 한다. 둘째, 그의 패션쇼에서 표현되는 수식어들은 격렬하고 반항적이며 혁신적이고 실험적이다. 2019 년 발렌시아가 SS 패션쇼에서 “존재가 핵심입니다. 지금이 답입니다. 자아는 당신이 아닙니다...” 라는 목소리가 반복되었다. 다양한 시즌의 패션쇼에서 뎀나 바잘리아의 조형적, 실험적 스타일을 내포한 미적 가치를 연구하고자 한다. 셋째, 직접적인 홍보 수단인 패션필름과 캠페인 이미지들을 통해 켄섭적 특징을 포함한 이미지 제 작에 참여한 스태프 들과 팀워크를 통한 교감, 서로 영향을 미치는 과정, 그 결과물과 사례를 통해 분석하고자 한다. 다양한 학술논문과 연구사례 등 또한 패션잡지 에디터들의 인터뷰 그리고 패션 칼람니스트의 이론적 고찰과 많은 이미지 결과물들에 초점을 맞추어 뎀나 바잘리아의 비주얼 전반 의 특징을 분석 시도했다. 이를 바탕으로 비주얼 제작에 참여하는 창작자들에게 변화를 일으킬 수 있는 기초 자료가 되기를 기대한다. 아티스틱 디렉터을 우리 말로 번역하면 예술 감독이라고 한다. 또 다른 표현으로 장인 정신을 가진 예술감독이라고 나는 이번 연구를 통해 부르고 싶다.
오늘날 사람들이 소중하게 생각하는 작품이나 콘텐츠를 효과적으로 전달하는 사람, 그들을 한 단 어의 수식어로 표현할 수는 없지만, 그것이 무엇이든 창의성을 기반으로 순수예술과 상업 분야를 포함해 크리에이티브 디렉터라고 칭한다. 표현의 플랫폼이 다양해지고 패션 외에도 예술, 음악, 미술, 디자인 등 많은 분야에서 멋진 결과물 을 만들어 내고 있다. 전 세계 패션에서 시즌의 트렌드를 이끌고 생산하는 주체는 아마도 각 브랜드 들의 최고 디자이너들이다. 우리는 그들을 1970-80년대에는 수석 디자이너라고 불렀다. 그 호칭 이 1990년대를 거치면서 크리에이티브 디렉터 그리고 2000년대를 거처 오늘날에는 아티스틱 디 렉터라는 호칭으로 불리고 있다. 패션 하우스의 크리에이티브 디렉터는 옷을 만드는 일 또한 브랜드 콘셉트와 비전을 제시하고 쇼 케이스와 광고 이미지에 관여한다. 우리는 크리에이티브 디렉터라는 용어에 익숙하다. 크리에이티 브 디렉터란 일반 광고 부서의 최고 책임자, 비주얼 제작의 모든 것을 책임지는 사람, 가끔 아트 디 렉터와 혼용하기도 한다. 패션 하우스의 크리에이티브 디렉터는 패션 하우스 기획의 최고 책임자 로서 마케팅, 미디어 리서치 판매 운영 등을 검토 협의하여 회사의 운영에 참여한다. 크리에이티브 디렉터의 영역은 모든 분야 특히 비주얼에 많은 영향을 주면서 브랜드 홍보의 목적에 중요성 있다. 패션 디자이너로 디자인뿐 아니라 비주얼 표현에 지대한 영향을 주는 위치이다. 하지만 현재 몇몇 브랜드의 디자이너를 아티스틱 디렉터라는 호칭으로 부르기 시작했다. 그것이 미디어 또는 글로벌 브랜드의 마케팅 차원에서 만들어진 용어 일수 있다. 그럼에도 불구하고 아티스틱 디렉터라는 호 칭은 앞서 말한 크리에이티브 디렉터의 역할에 추가되는 것이 있다. 그것은 비주얼 창작성에 더욱 집중하는 디자이너면서, 브랜드 패션쇼의 조형적 비주얼이나 패션 매거진의 화보(패션필름, 캠페 인 사진) 이미지 등, 소셜 미디어까지 직접 참여하는 것이다. 또한 다양한 분야와의 협업을 통해 미 적인 가치를 인정받고 있다. 본 연구에서는 패션 브랜드 발렌시아가의 아티스틱 디렉터인 뎀나 바잘리아의 비주얼 창작 과정을 그의 여러 배경을 통해 연관성을 찾고 다양한 방법으로 논의하려고 한다.앞서 서술한 관점에서 아티스틱 디렉터인 뎀나 바잘리아의 비주얼 특성을 다음과 같이 살펴 보고자 한다. 첫째, 뎀나 바잘리아의 유스 컬처를 통한 성장과 아카데미 환경과 교육적 관점에서 영향받은 부분, 그리고 신해체주의를 표방하는 메종 마르지엘라를 거치며 얻은 아카데미가 아닌 현장에서의 경험 과 그리고 본인의 첫 브랜드 베트멍 론칭에서의 활동과 함께 그의 모든 비주얼에 참여 한 패션 스타 일리스트 로타볼코바와의 상호 팀워크을 통해 표현했던 비주얼 특징을 다양한 방법으로 살펴보고 자 한다. 둘째, 그의 패션쇼에서 표현되는 수식어들은 격렬하고 반항적이며 혁신적이고 실험적이다. 2019 년 발렌시아가 SS 패션쇼에서 “존재가 핵심입니다. 지금이 답입니다. 자아는 당신이 아닙니다...” 라는 목소리가 반복되었다. 다양한 시즌의 패션쇼에서 뎀나 바잘리아의 조형적, 실험적 스타일을 내포한 미적 가치를 연구하고자 한다. 셋째, 직접적인 홍보 수단인 패션필름과 캠페인 이미지들을 통해 켄섭적 특징을 포함한 이미지 제 작에 참여한 스태프 들과 팀워크를 통한 교감, 서로 영향을 미치는 과정, 그 결과물과 사례를 통해 분석하고자 한다. 다양한 학술논문과 연구사례 등 또한 패션잡지 에디터들의 인터뷰 그리고 패션 칼람니스트의 이론적 고찰과 많은 이미지 결과물들에 초점을 맞추어 뎀나 바잘리아의 비주얼 전반 의 특징을 분석 시도했다. 이를 바탕으로 비주얼 제작에 참여하는 창작자들에게 변화를 일으킬 수 있는 기초 자료가 되기를 기대한다. 아티스틱 디렉터을 우리 말로 번역하면 예술 감독이라고 한다. 또 다른 표현으로 장인 정신을 가진 예술감독이라고 나는 이번 연구를 통해 부르고 싶다.
Nowadays, an individual delivers content and artwork that people value today, also we can not make a clear statement as to how to describe it in one word, but regardless it is called the creative director which contains fine arts, and commercial arts, and is based on inventiveness. It be...
Nowadays, an individual delivers content and artwork that people value today, also we can not make a clear statement as to how to describe it in one word, but regardless it is called the creative director which contains fine arts, and commercial arts, and is based on inventiveness. It becomes much more diverse to represent the platforms and besides producing great outcomes in considerable specializations including fashion, art, music, and design. Moreover, mainly each brand's fashion designers are the individuals who guide and provide the fashion trends of the season around the world. Around the year 1970 through 80, we called them principal designers, and throughout the year 1990 named creative directors.And through the 2000s, finally nowadays designated as artistic director. The creative director in the “Fashion House”makes clothes as well as suggesting the brand’s future vision within the concept and also gets involved in the part of a showcase and image regarding the commercial. People nowadays hear the word “creative director” much more familiarly, the position of the creative director is the main principle of the general promotion department. Also, the person who gets mainly responsible for all visual components production, sometimes calls combine the word between art directors. The fashion House creative director is the head of the placement and participates in the procedure of the corporation by examining and conferring on the company marketing along with media research.In addition, the field of creative directors is very essential for the definition of brand advertisement, representing a considerable consequence in all different fields and that is specifically visual aspects. As the representative of fashion designers, it is a role that has significant influence not just only on the design aspect, but, furthermore on graphical presentation. Nevertheless, a few of the brand designers are now named artistic directors. As it may be the term anointed purpose for the marketing media or global brands. Regardless, the identification of artistic director counts in reserve to the position of creative director noted before. Which is a designer who mainly focuses on visual creativity, directly involved in social media for example the plastic visuals of the brand fashion show and pictorial such as a fashion film, campaign photo, and lastly image of the fashion magazine. Therefore, it gets acknowledged for its artistic significance via partnerships with multifarious areas. In the study, Demna Gvasalia, who is the main art director of a fashion brand called “Balenciaga”, desires to discover a relationship through his various backgrounds and experiences and examine the visual invention approach in various methods. From the earlier perspective, I would want to study the pictorial elements of Demna Gvasalia, a creative supervisor, as follows. First, expansion and get influence throughout the childhood culture in Demna Gvasalia and the affected from an academic viewpoint in the academic background, also have a chance to participate in Maison Margiela, who endorses neo- isolationism, not the academic, however the field understanding, and his own. Moreover, at the same time as his actions at the establishment of his first brand called “Vetements”. In addition, he also cooperated with a fashion stylist called “Rota Volkova” on all his visual explanations. More indepth, I would like to analyze and study the visual differential expressed in diverse manners. Secondly, the modifiers described in his fashion show are to the point described as very passionate, mutinous, ingenious, and empirical. At the 2019 Balenciaga SS Fashion Show, 'Presence is key. Furthermore, there is an important quotation that says “The ego is not you...” repeated the voice. So on, Demna Gvasalia’s constructive and practical star at various seasons of fashion shows who desire to research the aesthetic matter of his work. The third point, with the fashion films and multiple campaign images, is direct promotional representation also applied in the display of photographs. So, I personally would like to examine the specific association with teamwork with the attendants, the procedure of impacting individuals additionally, and the outcomes via cases. The various academic thesis and research cases attempted to investigate Demna Gvasalia's across-the-board visual elements, mainly concentrating on discussions with fashion journal editors, focusing on the visionary contemplation of fashion columnists and multiple photo outcomes. Developed on this, it is envisioned to be a basic material that can force differences in creators and designers capable of engaging in visual exhibitions. Artistic director is called artistic director in Korean. In another expression, I would like to call him an artistic director with a craftsmanship through this study.
Nowadays, an individual delivers content and artwork that people value today, also we can not make a clear statement as to how to describe it in one word, but regardless it is called the creative director which contains fine arts, and commercial arts, and is based on inventiveness. It becomes much more diverse to represent the platforms and besides producing great outcomes in considerable specializations including fashion, art, music, and design. Moreover, mainly each brand's fashion designers are the individuals who guide and provide the fashion trends of the season around the world. Around the year 1970 through 80, we called them principal designers, and throughout the year 1990 named creative directors.And through the 2000s, finally nowadays designated as artistic director. The creative director in the “Fashion House”makes clothes as well as suggesting the brand’s future vision within the concept and also gets involved in the part of a showcase and image regarding the commercial. People nowadays hear the word “creative director” much more familiarly, the position of the creative director is the main principle of the general promotion department. Also, the person who gets mainly responsible for all visual components production, sometimes calls combine the word between art directors. The fashion House creative director is the head of the placement and participates in the procedure of the corporation by examining and conferring on the company marketing along with media research.In addition, the field of creative directors is very essential for the definition of brand advertisement, representing a considerable consequence in all different fields and that is specifically visual aspects. As the representative of fashion designers, it is a role that has significant influence not just only on the design aspect, but, furthermore on graphical presentation. Nevertheless, a few of the brand designers are now named artistic directors. As it may be the term anointed purpose for the marketing media or global brands. Regardless, the identification of artistic director counts in reserve to the position of creative director noted before. Which is a designer who mainly focuses on visual creativity, directly involved in social media for example the plastic visuals of the brand fashion show and pictorial such as a fashion film, campaign photo, and lastly image of the fashion magazine. Therefore, it gets acknowledged for its artistic significance via partnerships with multifarious areas. In the study, Demna Gvasalia, who is the main art director of a fashion brand called “Balenciaga”, desires to discover a relationship through his various backgrounds and experiences and examine the visual invention approach in various methods. From the earlier perspective, I would want to study the pictorial elements of Demna Gvasalia, a creative supervisor, as follows. First, expansion and get influence throughout the childhood culture in Demna Gvasalia and the affected from an academic viewpoint in the academic background, also have a chance to participate in Maison Margiela, who endorses neo- isolationism, not the academic, however the field understanding, and his own. Moreover, at the same time as his actions at the establishment of his first brand called “Vetements”. In addition, he also cooperated with a fashion stylist called “Rota Volkova” on all his visual explanations. More indepth, I would like to analyze and study the visual differential expressed in diverse manners. Secondly, the modifiers described in his fashion show are to the point described as very passionate, mutinous, ingenious, and empirical. At the 2019 Balenciaga SS Fashion Show, 'Presence is key. Furthermore, there is an important quotation that says “The ego is not you...” repeated the voice. So on, Demna Gvasalia’s constructive and practical star at various seasons of fashion shows who desire to research the aesthetic matter of his work. The third point, with the fashion films and multiple campaign images, is direct promotional representation also applied in the display of photographs. So, I personally would like to examine the specific association with teamwork with the attendants, the procedure of impacting individuals additionally, and the outcomes via cases. The various academic thesis and research cases attempted to investigate Demna Gvasalia's across-the-board visual elements, mainly concentrating on discussions with fashion journal editors, focusing on the visionary contemplation of fashion columnists and multiple photo outcomes. Developed on this, it is envisioned to be a basic material that can force differences in creators and designers capable of engaging in visual exhibitions. Artistic director is called artistic director in Korean. In another expression, I would like to call him an artistic director with a craftsmanship through this study.
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