COVID-19라는 위기를 겪은 이후 모든 소비자들은 환경과 생태계, 지속 가능성, 기후의 변화, 동물권 등 윤리적 가치소비에 관한 관심이 전 세계적으로 퍼져나가게 되었으며 이는 곧 화장품 시장 역시 마찬가지였다. 비건 화장품 시장에서 가치 추구를 하는 소비자는 화장품 속 유해 의심 성분을 배제하고 동물성 원료를 사용하지 않고 동물 실험하지 않으면서 재료, 성분뿐만 아니라 브랜드가 추구하는 가치(환경, 사회, 투명 경영 ESG)등을 함께 고려하여 자기 자신의 구매가 얼마나 사회에 더 좋은 영향을 미칠 수가 있는가를 생각 한다. 이 소신 소비와 가치소비 트 렌드의 중심에 ...
COVID-19라는 위기를 겪은 이후 모든 소비자들은 환경과 생태계, 지속 가능성, 기후의 변화, 동물권 등 윤리적 가치소비에 관한 관심이 전 세계적으로 퍼져나가게 되었으며 이는 곧 화장품 시장 역시 마찬가지였다. 비건 화장품 시장에서 가치 추구를 하는 소비자는 화장품 속 유해 의심 성분을 배제하고 동물성 원료를 사용하지 않고 동물 실험하지 않으면서 재료, 성분뿐만 아니라 브랜드가 추구하는 가치(환경, 사회, 투명 경영 ESG)등을 함께 고려하여 자기 자신의 구매가 얼마나 사회에 더 좋은 영향을 미칠 수가 있는가를 생각 한다. 이 소신 소비와 가치소비 트 렌드의 중심에 비거니즘 소비가 존재한다. 지금 추세는 기후 변화 대응과 동물복지를 위한 친환경적인 소비 경향이며 이 는 사회적인 영향에 따른 화장품 소비 변화, 그중에서도 특히나 가치소비, 이타적 그리고 윤리적 소비 등을 실현 시킬 수 있는 것 중 하나로 비건 화장품 이 주목을 받는 실상이다. 이에 본 연구는 성인 여성 들의 비건 화장품에 대한 인식과 구매 행동에 관 하여 알아봄으로써 성장하고 있는 비건 화장품 시작 의 발전 방안을 모색하고 비건 화장품의 시장의 산업 발전을 위한 발판을 마련하는 데 목적을 두었으며, 본 연구를 통해 여성들은 피부에 관심 이 많으며 대부분 비건 화장품을 사용한다는 것을 확인할 수 있었으며, 합리적인 가격의 개선과 더욱 확실한 비건 화장품의 신뢰도 개선 그리고 품질의 개선등을 요구하였다. 이처럼 소비자들은 비건 화장품의 효능 • 효과에 대한 기대치가 높다는 것을 알 수가 있었으며 소비자들의 기대를 충족시키기 위해서는 가격의 저렴화, 신뢰도 향상이 가장 먼저 이루어져야하는 일이 될 것으로 보이며, 이는 비건 화장품 시 장과 인증기관이 함께 노력해 나가야 할 것으로 보인다.
COVID-19라는 위기를 겪은 이후 모든 소비자들은 환경과 생태계, 지속 가능성, 기후의 변화, 동물권 등 윤리적 가치소비에 관한 관심이 전 세계적으로 퍼져나가게 되었으며 이는 곧 화장품 시장 역시 마찬가지였다. 비건 화장품 시장에서 가치 추구를 하는 소비자는 화장품 속 유해 의심 성분을 배제하고 동물성 원료를 사용하지 않고 동물 실험하지 않으면서 재료, 성분뿐만 아니라 브랜드가 추구하는 가치(환경, 사회, 투명 경영 ESG)등을 함께 고려하여 자기 자신의 구매가 얼마나 사회에 더 좋은 영향을 미칠 수가 있는가를 생각 한다. 이 소신 소비와 가치소비 트 렌드의 중심에 비거니즘 소비가 존재한다. 지금 추세는 기후 변화 대응과 동물복지를 위한 친환경적인 소비 경향이며 이 는 사회적인 영향에 따른 화장품 소비 변화, 그중에서도 특히나 가치소비, 이타적 그리고 윤리적 소비 등을 실현 시킬 수 있는 것 중 하나로 비건 화장품 이 주목을 받는 실상이다. 이에 본 연구는 성인 여성 들의 비건 화장품에 대한 인식과 구매 행동에 관 하여 알아봄으로써 성장하고 있는 비건 화장품 시작 의 발전 방안을 모색하고 비건 화장품의 시장의 산업 발전을 위한 발판을 마련하는 데 목적을 두었으며, 본 연구를 통해 여성들은 피부에 관심 이 많으며 대부분 비건 화장품을 사용한다는 것을 확인할 수 있었으며, 합리적인 가격의 개선과 더욱 확실한 비건 화장품의 신뢰도 개선 그리고 품질의 개선등을 요구하였다. 이처럼 소비자들은 비건 화장품의 효능 • 효과에 대한 기대치가 높다는 것을 알 수가 있었으며 소비자들의 기대를 충족시키기 위해서는 가격의 저렴화, 신뢰도 향상이 가장 먼저 이루어져야하는 일이 될 것으로 보이며, 이는 비건 화장품 시 장과 인증기관이 함께 노력해 나가야 할 것으로 보인다.
Since the COVID-19 crisis, consumers worldwide have shown a growing interest in ethical value consumption, encompassing environmental sustainability, ecosystem preservation, cli mate change, and animal rights. This trend is also evident in the cosmetics market. Consumers who prioritize ethical value...
Since the COVID-19 crisis, consumers worldwide have shown a growing interest in ethical value consumption, encompassing environmental sustainability, ecosystem preservation, cli mate change, and animal rights. This trend is also evident in the cosmetics market. Consumers who prioritize ethical values in the vegan cosmetics market consider how their purchase s can contribute to society by excluding harmful ingredients and supporting brands that embrace environmental, social, and transparent management practices (ESG). Vegan consum ption lies at the heart of this trend, which centers around beliefs and values. The current eco-friendly consumption trend, aimed at addressing climate change and animal welfare, has I ed to increased attention toward vegan cosmetics. These products are seen as agents of change in the cosmetics industry, particularly in terms of value-driven, altruistic, and ethical consumption. this study confirmed that a majority of women show a keen interest in skincare and use vegan cosmetics. They value the efficacy, usa bility, and applicability of these products, and they demand reasonable price improvements, more reliable vegan cosmetics, and enhancements in quality. Consumers have high expec tations for the efficacy and effects of vegan cosmetics. Therefore, in order to meet consumer expectations, it is important to prioritize price reductions and improve reliability. The colla boration between the vegan cosmetics market and certification agencies is expected to play a significant role in achieving these objectives.
Since the COVID-19 crisis, consumers worldwide have shown a growing interest in ethical value consumption, encompassing environmental sustainability, ecosystem preservation, cli mate change, and animal rights. This trend is also evident in the cosmetics market. Consumers who prioritize ethical values in the vegan cosmetics market consider how their purchase s can contribute to society by excluding harmful ingredients and supporting brands that embrace environmental, social, and transparent management practices (ESG). Vegan consum ption lies at the heart of this trend, which centers around beliefs and values. The current eco-friendly consumption trend, aimed at addressing climate change and animal welfare, has I ed to increased attention toward vegan cosmetics. These products are seen as agents of change in the cosmetics industry, particularly in terms of value-driven, altruistic, and ethical consumption. this study confirmed that a majority of women show a keen interest in skincare and use vegan cosmetics. They value the efficacy, usa bility, and applicability of these products, and they demand reasonable price improvements, more reliable vegan cosmetics, and enhancements in quality. Consumers have high expec tations for the efficacy and effects of vegan cosmetics. Therefore, in order to meet consumer expectations, it is important to prioritize price reductions and improve reliability. The colla boration between the vegan cosmetics market and certification agencies is expected to play a significant role in achieving these objectives.
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