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철도차량장치의 점착력 추정에 의한 Anti-Slip 제어
Anti-Slip Control by Adhesion Effort Estimation of Railway Vehicle 원문보기

한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.6 no.4 = no.21, 2003년, pp.257 - 264  

김길동 (철도기술연구원) ,  이호용 (철도기술연구) ,  안태기 (철도기술연구) ,  홍재성 (철도기술연구) ,  한석윤 (철도기술연구) ,  전기영 (명지대학교 전기공학과 대학원)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In electric motor coaches, the rolling stocks move by the adhesive effort between rail and driving wheel. Generally, the adhesive effort is defined by the function of both the weight of electric motor coach and the adhesive effort between rails and driving wheel. The characteristics of adhesive effo...

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문제 정의

  • 공전이 발생 하면, 바 퀴와 레일사이의 점착력이 감소하여 견인력은 현저히 감소하게 된다. 그러므로 본 논문에서는 실제 시스템의 경우와 같은 전동차의 공전현상을 분석하기 위해서 1C4M에 의해 구동되는 축소형 철도차량시스템에 대하여 모델링 하였다.
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참고문헌 (7)

  1. H. Ueda, K. Nagai, ' The Prospects and Problems of Speed_up on Intercity Railway Lines in Japan-In Comparison with European High Speed Trains,' (STECH) Coference Record, Vol. 1, pp.13-18, November, 1993 

  2. S. Senini, F.Flinders, W. Oghanna, ' Dynamic Simulation of Wheel-Rail Interaction for Locomative Traction studies,' AESM/IEEE Joint Railroad Conf. Rec, pp.27-34, May, 1993 

  3. Yoshki Ishikawa, Atsuo Kawamura, 'Maximum Adhesive force Control in Super High-Speed Train' PCC-Nagaoka'97 ,pp.951-954, 1997 

  4. M.Iwahori, R.Inoue, 'Anti-Slip Control of VVVF lnverterrived EMUs',STECH, Vol.2, pp.255-260 November, 1993 

  5. T. Watanabe, M. Ogasa, S. Ohe, ' Improvement of Reahesive Characteristics of Electric Motor Vehicles,' STECH Conf. Rec., Vol. 2, pp.243-247, November, 1993 

  6. 고종선, '외란관측기와 파라미터 보상기를 이용한PMSM의 정밀 위치제어,' 전력전자하계학술대회논문집,pp. 285-288, 2002 

  7. 김길동, '벡터제어 유도전동기를 이용한 축소형 관성 시뮬레이터,' 전력전자학회 논문지 제7권 제1호, PP.74-80, 2002 

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