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[국내논문] 다구찌 방법을 적용한 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질 측정 방법론
A Methodology on Measuring Service Quality of Internet Shopping Mall using Taguchi Method 원문보기

산업경영시스템학회지 = Journal of society of korea industrial and systems engineering, v.27 no.3, 2004년, pp.45 - 51  

서광규 (상명대학교 산업정보시스템공학과) ,  안범준 (상명대학교 산업정보시스템공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Recently, the severe competition in the internet shopping mall has forced firms to increase the customer satisfaction and to enhance service quality Despite the internet shopping mall's fast and superficial growth and extraordinary potential, study on (actors affecting service quality based on its c...

주제어

참고문헌 (11)

  1. 박기남 외, '웹서비스 품질이 사이버브랜드 자산의 구축에 미치는 영향에 관한 연구,' 마케팅 연구, Vol. 1(1), pp. 163-186, 2000 

  2. 박성현, 다구찌 방법을 중심으로 한 응용실험계획법, 영지문화사, 1988 

  3. 서순근, 최종덕, '다품질 특성치에 관한 안정성 설계,' 품질경영학회지, Vol. 22(3), pp.34-53, 1994 

  4. 이민영, '한국 사이버몰의 서비스품질에 관한 실증적 연구,' 동국대학교 박사학위 논문, 1999 

  5. 임채관, '품질손실함수에 의한 서비스품질 측정과 그 유용성에 관한 실증연구,' 경성대학교 대학원 박사학위 논문, 1998 

  6. 정인진, '인터넷 쇼핑몰의 품질요인과 이용만족에 관한 연구,' 홍익대학교 박사학위 논문, 1999 

  7. Jarvenpaa, S. and P. A, Todd, 'Consumer Reactions to Electronic Shopping on the World Wide Web,' International Journal of Electronic Commerce, Vol. 1(1), pp. 59-88, 1997 

  8. Jennifer, R., 'Product in E-shopping : A Review and Research Propositions,' Journal of Consumer Marketing, Vol. 17(1), pp. 24-27, 2000 

  9. McQuitt, S. and Robin T. Peterson, 'Selling Home Entertainment on the Internet,' Journal of Consumer Marketing, Vol. 17(3), pp. 231-236, 2000 

  10. Parasuraman, A., and V. A. Zeithaml, and L.L. Berry, 'SERVQUAL: A Multiple-item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality,' Journal of Retailing, Vol. 64(1), pp. 12-40, 1988 

  11. Taguchi, G., Introduction to Quality Engineering, Asia Productivity Organization, Tokyo, 1986 

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