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수소-천연가스 혼합연료기관의 최적 수소 분사율 검토
An Investigation on the Proper Hydrogen Mixing Rate in Heavy-Duty Hydrogen-CNG Engine 원문보기

한국수소 및 신에너지학회 논문집 = Transactions of the Korean Hydrogen and New Energy Society, v.15 no.2, 2004년, pp.89 - 97  

임희수 (성균관대학교 대학원) ,  김윤영 (성균관대학교 대학원) ,  이종태 (성균관대학교 기계공학부)

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A heavy duty hydrogen enriched CNG engine has the possibility to obtain stable operation at ultra lean condition and to reduce emission extremely. And it can also serve as a so called bridge technology between the current fossil fueled engine and the future hydrogen power system. The emission, torqu...

주제어

참고문헌 (13)

  1. Shoichi Furuhama, 'Trend of Social Requirement and Technological Development of Hydrogen-Fueled Automobiles', JSME Review, vol. 13, No. 1, 1991, pp. 4-13 

  2. shouichi furuhama, 'Trend of social requirement and technological develoment df hydogen-fueled automobiles', JSME Rewiw, vol. 13, No. 1, 1991, pp. 4-13 

  3. Per Tunestal, Magnus Christensen, Patrik Einewall, Tobias Andersson, Bengt Johansson, Owe Jonsson : 'Hydrogen Addition For Improved Lean Burn Capability of Slow and Fast Burning Natural Gas Combustion Chambers', SAE 2002-01-2686 

  4. Joseph G. Finegold et. al, 'The UCLA Hydrogen Cat : Design, Construction, and Performance.' SAE730507, pp. 1626-1637 

  5. Ennio P. Silva, Waldyr L. R. Gallo, Jaime Szajner Edurado G. Armaral, Carlos R. Bezerra, 'State of the Art in the Use of Hidrogen as a Automotive Fuel', SAE 931706 

  6. 김윤영, 강정호, 이종태, '고출력 저배기 CNG기관의 개발을 위한 실린더내 직접분사방식의 검토', 추계학술대회 논문집, 2001. 11, pp. 196-202 

  7. 김윤영, 강정호, 이종태, '실린더내 직접분사식 CNG기관의 개발을 위한 연구', 한국천연가스차량협회, 추계학술대회, 2001. 11, pp. 1-8 

  8. 이종태, 이재영, '수소이용기술분야의 개요 및 TRM', 한국수소에너지학회, 춘계학술대회, 2002.5, pp. 39-47 

  9. 이창욱, 백성호, 이종태, '수소기관의 역화방지에 관한 기초연구', 한국에너지기술연구소, 제11회 에너지절약워크샵, 1996. 11, pp. 217-230 

  10. J. Futon, F. Lynch, R. Marinara, B. Wilson, ' for Reducing Emissions from Alternative Fuel Vehicles', SAE 931813 

  11. J. T. Lee, Y. Y. Kim, C. W. Lee, J. A, Caton, 'An Investigation of a Cause of Backfire and its Control Due to Crevice Volumes in a Hydrogen Fueled Engine', ASME, Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, Vol.123, 2001.1, pp. 204-210 

  12. 임희수, 김윤영, 이종태, 수소 첨가에 의기관의 수소혼합율변화에 대한 연소 및 배기특성', 한국수소 및 신에너지학회 춘계학술대회 논문집, 2003.6, pp. 101-106 

  13. 임희수, 김윤영, 이종태, '중대형 천연가스한 중대형 천연가스 기관의 기관 성능 향상', 한국자동차공학회 추계학술대회논문집, 2003.11, pp. 163-169 

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