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터보공기압축기 코어 동특성 연구
A Study on Dynamic Characteristics of Core in Turbo Air Compressor 원문보기

한국마린엔지니어링학회지 = Journal of the Korean Society of Marine Engineering, v.30 no.8, 2006년, pp.885 - 893  

허남수 (진주산업대학교 기계공학과) ,  이형우 (부산대학교 기계기술연구소)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

A dynamic model of turbo air compressor having multi-helical gear pairs is developed by transfer matrix method. The model accounts for the shaft and bearing flexibilities, gyroscopic effects and the force couplings among the transverse, torsion, and axial motions due to gearing. The program which ca...

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  • f : 불평형과 치합전달 오차에 의한 가진력 이다.
  • 헬리컬 기어쌍의 좌표축은 구동 기어의 중심을 원점으로 하고, X축은 기어 반경방향의 수평축이고, y 축은 기어 반경 방향의 수직축, z축은 회전축 방향과 평형하고 입력축에서 진행되는 방향을 ( + )로 한다. 치접촉부의 진동 모델은 치탄성 변형을 고려하여 치면에 수직 방향으로 등 가 스프링으로 가정하였다. 전달되는 치접촉력의 방향 벡터 #은 다음과 같다.
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참고문헌 (21)

  1. L.J.Franklin and C.H.Smith, 'Effect of Inaccuracies on Strength of Gears', Transactions of the American Society of Mechanical Engineers, Vol. 46, 1924 

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  19. Neriya, S. V., Bhat, R. B., and Sankar, T.S., 'On the Dynamic Response of a Helical Geared System Subjected to a Static Transmission Error in the Form of Deterministic and Filtered White Noise Input', ASME Journal of Vibration, Acoustics, Stress, and Reliability in Design, Vol. 110, pp. 501-506, 1988 

  20. Neriya, S. V., Bhat, R. B., and Sankar, T. S., 'Stability analysis of force coupled in helical geared rotor systems', Proceedings of the Twelfth Biennial ASME Conference on Mechanical Vibration and Noise, Montreal, Canada, Sept. 17-21, pp. 225-229, 1989 

  21. No gill Park, 'An Analysis investigation of Geared System Dynamics Containing Spur and Helical gears', Ph.D, North calorina state university, Raleigh, 1987 

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