최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국과학교육학회지 = Journal of the Korean association for science education, v.26 no.4, 2006년, pp.527 - 536
This study investigated the components of science teacher professionalism, the meaning of PCK (Pedagogical Content Knowledge), examples of science PCK, and complementary measures that should be taken to improve teacher professionalism. Six science teachers recommended by their colleagues explained t...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김종백 (2004). 교직전문성 제고를 위한 교원양상 기관의 과제. 교원교육소식, 제 38호
박성혜 (2003). 교사들의 과학교과교육학적지식 측정 도구 개발. 한국교원교육연구, 20(1), 105-134
박성혜 (2006). 중등과학교사들의 교수법 및 자가효능감과 태도에 따른 교과교육학지식. 한국과학교육학회지, 26 (1), 122-131
이화진, 송현정, 강대현, 권점례, 곽영순, 이윤, 유정애, 이경언, 양윤정, 홍선주 (2005). 2005 KICE 교수학습 컨벤츠 개발.운영. 한국교육과정평가원 연구보고 RRI 2005-1
한국교육과정평가원 (2005). KICE 교육 기초 연구. 한국교육과정평가원 연구자료 ORM 2005-46
Barnett, F., & Hodson, D. (2001). Pedagogical content knowledge: Toward a fuller understanding of what good science teachers know. Science Education, 85, 426-453
Finn, C. E.(2(003). Teacher Reform Gone Astray. Published by the Hoover Institution. Available at [http://www.educationnext.org/20032/62.html]
Gess-Newsome, J. (1999). Pedagogical Content Knowledge: An Introduction and Orientation. In Gess-Newsome, J., Lederman, N.G.(Eds.), Examining Pedagogical Content Knowledge (pp. 3-20). Kluwer Academic Publishers
Grossman, P.L. (1990). The making of a teacher: Teacher knowledge and teacher education. New York, Teachers College Press
Ingvarson, L.C. (2001). Strengthening the Profession: A Comparison of Recent Reforms in the USA and the UK. Australian College of Education Seminar Series. ACE: Canberra
Mulhall, P., Berry, A, & Loughran, J.(2003). Frameworks for representing science teachers' pedagogical content knowledge. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 4(2), Article 2
NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: NCTM
NRC (1996). National Science Education Standards. Washington, EC: National Academy Press
Shulman, L.S. (1986). Those who understand; knowledge growth in teaching, Educational Researcher, 15(2), 4-14
Shulman, L.S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations of the new reform Harvard Educational Review, 57, 1-22
Smith, D.C. (1999). Changing our Teaching: The Role of Pedagogical Content Knowledge in Elementary Science. In Gess-Newsome, J., Lederman, N.G.(Eds.), Examining Pedagogical Content Knowledge (pp. 163-198). Boston, MA: Kluwer Academic Publishers
Strauss, S. (1993). Teachers' pedagogical content knowledge about children's minds and learning: Implications for teacher education. Educational Psychologist, 28(3), 279-290
Wenglinksy, H. (2002) How schools matter. The link between teacher classroom practices and student academic performance. Education Policy Analysis Archives, 10 (12). Retrieved from http://epaa.asu.edu/epaa/v10n12/
해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.