최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국마린엔지니어링학회지 = Journal of the Korean Society of Marine Engineering, v.30 no.5, 2006년, pp.572 - 579
류승협 (현대중공업 엔진연구실) , 김기두 (현대중공업 엔진연구실) , 윤욱현 (현대중공업 엔진연구실) , 하지수 (현대중공업 엔진연구실)
Accurate heat release analysis based on the cylinder pressure trace is important for evaluating combustion process of diesel engines. However, traditional single-zone heat release models (SZM) have significant limitations due mainly to their simplified assumptions of uniform charge and homogeneity w...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Kammimoto,T., Minagawa,T. and Kobori,S., 'A two-zone model analysis of heat release rate in diesel engines', SAE paper 972759, 1997
Cheng,W. and Gentry,R., 'Effects on Charge non-uniformity on diesel heat release analysis', SAE paper 861568, 1986
Gatwoski,J.A., Balles,E.N., Chun,K.M., Nelson, F.E., Ekchian,J.A. and Heywood J.B., 'Heat release analysis of engine pressure data'. SAE paper 841349, 1984
Brunt,M.F.J.,Rai,H. and Ematage, A.L., 1999, 'Calculation of heat release in direct injection diesel engines, SAE 1999-01-0187, 1999
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.